Identification

UMIS Number BG16RFOP001-3.002-0038-C01
Project Name Reconstruction, renovation and new equipment of the buildings from professional high school of forestry and wood working Sava Mladenov, Teteven town
Beneficiary 000291698 Teteven Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 27.12.2016
Start Date 27.12.2016
End Date 18.11.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Тетевен, гр.Тетевен

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда изпълнение на мерки по сградния фонд на ПРОФЕСИОНАЛНА ГИМНАЗИЯ ПО ГОРСКО СТОПАНСТВО И ДЪРВООБРАБОТВАНЕ „САВА МЛАДЕНОВ“, гр. ТЕТЕВЕН. Въз основа за заключенията от изготвения техническите паспорти, състоянието на сградите към момента не удовлетворява изискванията на чл.169 от ЗУТ по отношение на енергоефективност, безопасна експлоатация, защита от шум и опазване на околната среда. Проектното предложение включва реализация на предвидените в изготвените Технически паспорти мерки, обхващащи следното: 
 Осигуряване изискванията на Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания.
 Необходимите мерки за конструктивното укрепване и повишаване на сигурността на сградите;
 Цялостно изолиране на сградите в съответствие с Наредба №7 от 2004г. за Енергийна ефективност на сгради (с изключение на УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА);
 Подмяна на компрометирана дървена конструкция, хидроизолационните слоеве и покривно покритие от ламарина (с изключение на УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА);
 Подмяна на улуци и водосточни тръби (с изключение на УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА);
 Подмяна и преоборудване на съществуващите ел. табла;
 Цялостна подмяна на съществуващите ел. инсталации и осветителната ел. инсталация;
 Изграждане на аварийно евакуационно осветление, Пожароизвестителна инсталация, нова мълниезащитна и заземителна инсталация;
 Подмяна на тръбна мрежа и съществуващи чугунени радиатори за УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА и ОБЩЕЖИТИЕТО;
 Необходими мерки по част „Пожарна безопасност“;
 Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане.
Изпълнението на горепосочените мерки ще доведе до постигане на най-малко клас на енергопотребление "С"  на сградите, подобряване достъпа за хора с увреждания и материално- техническата база в съответствие с целите на настоящата процедура.
Activities
  • Activity: Изготвяне на работен проект и Осъществяване на авторски надзор при реализацията на инвестиционния проект: Предметът на поръчката включва изработване на инвестиционните проекти във фаза Работен проект в обем и съдържание съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Изработения инвестиционен проект трябва да съдържат всички части, необходими за получаване на Разрешение за строеж за обекта. Преди кандидатстване за финансиране, община Тетевен има сключен договор за изготвяне на технически паспорт и енергийно обследване на сградата, съгласно изискванията на ЗУТ. На база проведени тръжни процедури, ще възложи изработване на работен проект въз основа на съгласувания идеен проект. С работния проект се доизясняват и допълват проектните решения на идейния проект, т.е изработват се проектни решения в съответствие с изискванията към строежите по чл. 169 ЗУТ; започването и изпълнението на строителството до завършването на обекта, съгласно чл. 19 от Наредба 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Предметът на настоящата поръчка предвижда също възлагане на изработката на екзекутивна документация, отразяваща несъществените отклонения от съгласуваните инвестиционни проекти и да съдържа пълен комплект чертежи за действително извършените строителни и монтажни работи. Изготвената документация ще бъде в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове. Екзекутивната документация трябва да бъде изготвена до подписване на Акт обр. 15 за обекта. Предметът на поръчката включва още осъществяване на Авторски надзор в съответствие с действащото Законодателство в Р. България. Авторският надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в техническия проект. Авторски надзор ще бъде упражняван най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на възложителя (кандидата). Основните задължения на авторския надзор са: - Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството. - Разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Извършване на експертни дейности и консултации. - Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност , Contracted Amount: 44 250.00 , Reported Amount: 56 058.00
  • Activity: Изпълнение на строителни и монтажни работи - СМР: Изпълнение на Строително и монтажните дейности в съответствие с изготвен Работния проект и действащото законодателство в Р. България Обхватът на настоящия проект включва цялостно обновяване/ремонт/реконструкция на съответната образователна институция, ПГГСД „Сава Младенов“, гр. Тетевен, както и подобряване на достъпа на хора с увреждания до сградите, в съответствие с изискванията на Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. Предвижда се изпълнението на дейности, които да доведат до постигане на най-малко клас С на енергийна ефективност. Изпълнителят на СМР ще бъде избран по реда на ЗОП. Обхватът на предвидените строително монтажни работи ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на работния проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. Основните предвидени мерки включват:  Осигуряване изискванията на Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания.  Необходимите мерки за конструктивното укрепване и повишаване на сигурността на сградите;  Цялостно изолиране на сградите в съответствие с Наредба №7 от 2004г. за Енергийна ефективност на сгради (с изключение на УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА);  Подмяна на компрометирана дървена конструкция, хидроизолационните слоеве и покривно покритие от ламарина (с изключение на УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА);  Подмяна на улуци и водосточни тръби (с изключение на УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА);  Подмяна и преоборудване на съществуващите ел. табла;  Цялостна подмяна на съществуващите ел. инсталации и осветителната ел. инсталация;  Изграждане на аварийно евакуационно осветление, Пожароизвестителна инсталация, нова мълниезащитна и заземителна инсталация;  Подмяна на тръбна мрежа и съществуващи чугунени радиатори за УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА и ОБЩЕЖИТИЕТО;  Необходими мерки по част „Пожарна безопасност“;  Всички предвидени мерки са описани подробно в прилежащата документация. , Contracted Amount: 896 607.57 , Reported Amount: 1 073 687.56
  • Activity: Осъществяване на Строителен надзор: Изпълнение на Дейностите по осъществяване на Строителен надзор в съответствие с действащото законодателство в Р. България при реализиране на Работния проект. Строителният надзор ще изпълнява присъщите му дейности, съгласно изискванията на Закона за устройство на територията, Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, в периода от подписване на Протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво (обр. 2) до издаване на разрешение за ползване на строежа. В основните му задължения влиза изготвянето на всички актове и протоколи по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и технически паспорт по чл. 176а, ал. 1 от ЗУТ По време на изпълнението строителният надзор ще представлява и защитава интересите на Кандидата и ще следи основно за: - Спазване на изпълнението на видовете работи съобразно изискванията на ПИПСМР; - Спазване на правилата по осигуряване безопасност и здраве; - Влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество; - точно спазване технологиите за изпълнение на СМР на проекта с предписания за тяхното изпълнение, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Съставяне на необходимата строителна документация; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверност на данните в изготвените протоколи и актове. , Contracted Amount: 44 250.00 , Reported Amount: 21 240.00
  • Activity: Въвеждане на обекта в експлоатация: Въвеждането на строежа в експлоатация е крайният етап на строителния процес и абсолютно необходима предпоставка за неговото законосъобразно ползване. Последното удостоверява функционалната пригодност на строежа за ползване, съгласно издадените строителни книжа. Във връзка с гореизложеното е необходимо набавянето на следните документи: - Становища от експлоатационните дружества по отношение на изпълнения обект и пригодността му да бъде въведен в експлоатация - Изготвяне на анализи на данните на строежа за въвеждане в експлоатация. - Съставяне на приемателна комисия, съставена от експерти, съгласно ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове. - Издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация, Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 1 500.00
  • Activity: Осъществяване на Публичност и визуализация: С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, финансирани по ОП "Региони в Растеж" 2014-2020 и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, в рамките на проектното си предложение е предвидено изпълнението на редица мерки за информация и публичност. Те са съобразени с Единен Наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 , както и добрите практики в областта на публичните комуникации и рекламата Наръчникът има за цел да въведе единни стандарти при визуализацията на подкрепата на Европейските фондове, по-конкретно в случая Европейския фонд за регионално развитие, и да определи задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС. За да се подчертае ролята на ЕС при реализацията на проекта и да се гарантира, че използването на отпуснатата безвъзмездна финансова помощ е напълно прозрачно, е предвидено предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на международно, национално и местно ниво. Община Тетевен ще информира обществеността за получената подкрепа чрез включване на съответната информация на уеб-сайта на общината. На всички предвидени материали и събития ще се показва емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики. Ще се изобразява и общото лого за програмния пероид 2014-2020, в съответствие с правилата за визуална идентичност. Община Тетевен ще организира и проведе официални церемонии за ефективния старт на проекта - "Първа копка" и за откриване на обекта. Предвидените действия за информация и публичност ще осигурят повишаване на информираността на местно, национално и международно ниво за реализацията на проекта и възможностите, които ЕС и ЕФРР предлагат за намаляване на икономическите и социалните различия. Всички предвидени мерки ще бъдат осъществени от специализирана PR/маркетинг агенция, избрана чрез тръжна процедура по реда на ЗОП. , Contracted Amount: 10 500.00 , Reported Amount: 12 235.56
  • Activity: Одит на проекта: Предвидено е извършването на одит на проекта от специализирана компания. Одитът ще се извърши върху цялостното изпълнение на заложените дейности по проекта. Основните дейности са следните: - Проверка дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проектът, е проведен в съответствие с изискванията на приложимото законодателство - Проверка дали всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, съгласно изискванията на финансиращата институция и националното законодателство, както и на други актове, определящи допустимост на разходите. - Проверка дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични (в оригинал) и валидни (съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават) Проверка дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват в съответствие с приложимите изисквания и са на разположение Предвидено е извършването на одит на проекта от лицензиран експерт – одитор. Одитът ще се извърши върху цялостното изпълнение на заложените дейности по проекта. - Проверка дали бенефициентът и изпълнителите на дейностите поддържат адекватна счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта или подходящо кодифициране на дейностите по проекта в контекста на използваните от бенефициента и изпълнителите по проекта счетоводни системи. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията, са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. - Проверка за спазване на изискванията на мерките за информация и публичност , Contracted Amount: 12 950.00 , Reported Amount: 14 679.07
  • Activity: Управление на проекта : Със заповед на кмета на общината ще бъде сформиран звено за изпълнение на проекта (ЗИП), което ще включва: ръководител на проекта, счетоводител и технически асистент. Отговорностите, функциите и задълженията и длъжностните характеристики на всички членове ще бъдат определени в заповедта на кмета. Звеното за управление на проекта ще е отговорно за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Тази дейност обхваща цялата продължителност на проекта. Предвижда се изграждането на система за комуникация и документооборот с ясни и точни процедури, които ще се спазват стриктно по време на изпълнението на проекта с цел прозрачност и бърз и лесен достъп до всеки документ. Ще се изгради системата за вътрешен финансов контрол, обособена отделна бюджетна подсметка, за да се осигури ясна и проследима одитна пътека. Регулярно ще се провеждат срещи на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, набелязване мерки за преодоляването им, както и редовни посещения на обекта. ЗИП ще изготвя също и регулярни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие. За извършения мониторинг на възложените дейности и 100% проверки по документи и на място на заявените за плащане доставки на стоки, услуги, строителство, ще бъдат изготвяни съответните отчети. Екипът по проекта ще изготвя междинни и окончателен технически доклад, придружени от междинни и окончателен финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Междинните и окончателният доклади и отчети ще обхванат цялостното изпълнение на проектните дейности. Докладите ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Една от основните задачи на ЗИП ще е подготовката на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за избор на външни изпълнители, съгласно правилата на ЗОП. Ще се подготвят тръжни процедури за избор на изпълнители за следното: СМР, Строителен надзор, Работно проектиране и Авторски надзор, Одит, Мерки за информация и публичност, Доставка на оборудване и Изготвяне оценка съответствие. Отговорностите на ЗИП ще включват също и: - Изработване на подробен график за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, с данни за началото и продължителността на всички етапи от процедурите за възлагане. - Подготовка на документации за участие в процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и Закон за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ); При изпълнение на тези дейности, ЗИП ще вземе под внимание вътрешните правила за възлагане на обществените поръчки на Община Тетевен, съдържащи реда за планиране и организация за провеждането на процедурите и контрол за изпълнението на сключените договори за обществени поръчки. Всички изготвени процедури ще са съобразени с принципите за добро управление, устойчивост и равенство на половете. , Contracted Amount: 19 880.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване и доставка на техническо оборудване : Дейността е свързана със закупуване и доставка на техническо оборудване за нуждите на компютърни кабинети на ПГГСД "Сава Младенов"., Contracted Amount: 41 000.00 , Reported Amount: 43 920.00
  • Activity: Оценка съответствие на инвестиционния проект: Дейността предвижда изготвяне на Оценка за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите , Contracted Amount: 2 200.00 , Reported Amount: 2 606.40

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NIKA - NINA HRISTOVA, Contracted Amount*: 23 880.00 , Reported Amount**: 23 846.40
  • Contractor: Toni, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Valentina, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: JULENA, Contracted Amount*: 15 540.00 , Reported Amount**: 14 679.07
  • Contractor: ZETRA - PETKO CHERNEV, Contracted Amount*: 12 600.00 , Reported Amount**: 12 235.56
  • Contractor: B S PROJECT EOOD, Contracted Amount*: 65 088.00 , Reported Amount**: 66 858.00
  • Contractor: Irena, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: AQUA TEMPUS LTD, Contracted Amount*: 1 074 829.52 , Reported Amount**: 1 073 687.56
  • Contractor: Dartek, Contracted Amount*: 43 920.00 , Reported Amount**: 43 920.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 320.00 , Reached amount: 320.00
Indicator 2 Брой на модернизираните образователни институции, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Representatives from marginalised groups, including roma benefiting from modernised eduicational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 68.00 , Reached amount: 52.00

Financial Information

Total Project cost 1 299 989.08 BGN
Grant 1 299 989.08 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 138 204.46 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 5 212.80 0.00 5 212.80 БИ ЕС ПРОЕКТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 53 741.48 0.00 53 741.48 АКВА ТЕМПУС ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Извършване на строително и монтажни работи", Estimated Amount: 896 607.57
  • Differentiated position 1: „Избор на изпълнител за извършване на строително – монтажни работи в изпълнение на инвестиционен проект за Професионална гимназия по горско стопанство и дървообработване „Сава Младенов” гр. Тетевен”
    Contractor: AQUA TEMPUS LTD
    Contract total funded value: 1 074 829.52
Procedure 2 Subject to due process: "Осъществяване на Одит на проекта", Estimated Amount: 12 950.00
Procedure 3 Subject to due process: "Осъществяване на Публичност и визуализация", Estimated Amount: 10 500.00
Procedure 4 Subject to due process: „Изработване Работен проект в обем и съдържание съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г., който обхваща необходимите мерки за подобряване на Техническите характеристики и Енергийната ефективност на обекта на интервенция, определени в Техническият Паспорт и Доклада по енергийна ефективност и Осъществяване на авторски надзор при реализацията на инвестиционния проект", Estimated Amount: 44 250.00
  • Differentiated position 1: „Изработване на работен инвестиционен проект за Професионална гимназия по горско стопанство и дървообработване „Сава Младенов“, гр. Тетевен и последващо упражняване на авторски надзор “
    Contractor: B S PROJECT EOOD
    Contract total funded value: 52 128.00
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване и доставка на техническо оборудване , Estimated Amount: 41 000.00
  • Differentiated position 1: „Закупуване и доставка на техническо оборудване за Професионална гимназия по горско стопанство и дървообработване “Сава Младенов“, град Тетевен“.
    Contractor: Dartek
    Contract total funded value: 43 920.00
Procedure 6 Subject to due process: Извършване на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (Т.1-6) и ал. 3 от ЗУТ, съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност, предписване на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания за енергийна ефективност и сертифициране по реда на ЗЕЕ по две обособени позиции: обособена позиция № 1. ЦДГ – с. Глогово; Народно читалище „Съгласие 1869 г.“ – гр. Тетевен; Исторически музей – гр. Тетевен; ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2. ПРОФЕСИОНАЛНА ГИМНАЗИЯ ПО ГОРСКО СТОПАНСТВО И ДЪРВООБРАБОТВАНЕ „САВА МЛАДЕНОВ“ - ГР. ТЕТЕВЕН, Estimated Amount: 35 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (Т.1-6) и ал. 3 от ЗУТ, съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност, предписване на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания за енергийна ефективност и сертифициране по реда на ЗЕЕ по две обособени позиции: обособена позиция № 1. ЦДГ – с. Глогово; Народно читалище „Съгласие 1869 г.“ – гр. Тетевен; Исторически музей – гр. Тетевен; ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2. ПРОФЕСИОНАЛНА ГИМНАЗИЯ ПО ГОРСКО СТОПАНСТВО И ДЪРВООБРАБОТВАНЕ „САВА МЛАДЕНОВ“ - ГР. ТЕТЕВЕН
    Contractor: B S PROJECT EOOD
    Contract total funded value: 12 960.00
Procedure 7 Subject to due process: Изготвяне на Комплексен доклад за Оценка съответствие на инвестиционния проект, Estimated Amount: 2 200.00
Procedure 8 Subject to due process: Осъществяване на строителен надзор при реализирането на инвестиционния проект, Estimated Amount: 44 250.00
  • Differentiated position 1: Осъществяване на строителен надзор при Извършване на строително и монтажни работи в изпълнение на инвестиционен проект за ПГГСД "сава Младенов", гр. Тетевен
    Contractor: NIKA - NINA HRISTOVA
    Contract total funded value: 21 240.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN