Identification

UMIS Number BG06RDNP001-19.296-0001-C04
Project Name Investments in an Architectural Studio on the Territory of MIG Isperih
Beneficiary 204815328 GL - Architects Ltd.
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 28.04.2022
Start Date 28.04.2022
End Date 28.04.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Исперих, гр.Исперих

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение представя инвестиционните намерения на "Джиел - Архитектс" ЕООД, да развие основна търговска дейност, а именно услуги в сферата на архитектурното проектиране. Бизнес планът представя финансово и икономически обоснована инвестиция в създаване на архитектурно студио. Основната цел на настоящата инвестиция е създаване на устойчива и иновативна практика в сферата на проектантските услуги, едно от направленията в тематична област на ИСИС 2014-2020 "Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии", както и създаване на работни места. Основните дейности по реализацията на проекта предвиждат, доставка на оборудване и софтуер за обезпечаване на дейността, а стойността на инвестицията е изчислена на 92826,54 лв. без ДДС. След реализация на инвестицията дружеството ще развие дейността си, за да се задоволи нарастващото търсене. Освен това ще се създадат условия за назначаване на допълнителен персонал. Като резултат от реализацията на проекта се очаква устойчиво повишаване на заетостта в селския район, подобряване на качеството и количеството на предоставяните от дружеството услуги, както и намаляване на вредното влияние върху околната среда и подобряване устойчивостта на натиска върху нея.
Activities
  • Activity: Развитие на нова за дружеството услуга чрез закупуване на компютърен хардуер и софтуер (подробно описани в приложените технически спецификации): Развитие на нова за дружеството услуга чрез закупуването на посочения по-горе хардуер и софтуер ще се извърши по следния начин: Предвиденият за доставка хардуер и софтуер ще позволи да се обособят работни места за ръководителя на дружеството и още двама проектанти, като по този начин съществуващият проектантски капацитет на дружеството значително ще се повиши и ще се предостави възможност да се предлага нова и съвременна услуга по проектиране, базирана на най-новите и модерни постижения в областта на проектантския софтуер. Предвиденият хардуер ще обезпечи с необходимите технически характеристики високите изисквания за работа на софтуера за архитектурно проектиране, който от своя страна ще спестява много време за извършване на изчисления и изпълнение на 3D визуализации на проектираните обекти. Закупуването на лаптопи за всеки от проектантите ще им предостави възможността да са мобилни, да могат да посещават клиентите на терен, както и строителните обекти (при изпълнение на дейности по авторски надзор), където да носят своите лаптопи и да имат възможност на момента да направят справка относно изработените проекти, да консултират клиенитите и изпълнителите, да нанасят корекции и т.н. Предвиденият за закупуване 3D принтер ще има директна свързаност с проектантския софтуер, което ще позволи в бърз порядък да се изработват физически 3D модели (макети) на проектираните сгради, за да може клиентите и изпълнителите на СМР по-лесно и бързо да си изграждат представа за обемите и разположението на проектираните сгради. Този тип услуга е изключително иновативен и към момента се предлага от много малко проектантски бюра в България. Плюсовете са, че строителните работници (които нямат толкова добре развито пространствено мислене и въображение като архитектите), могат много лесно да добият представа за физическите характеристики на обекта, който изпълняват, което пък ще редуцира грешките в изпълнението и ще спести време и финансови ресурси. Етапи за реализация на дейността (индикативни): 1. Подготовка и провеждане на тръжна процедура по ПМС 160/2016г, за избор на доставчик - тръжната процедура ще бъде изпълнена на два етапа: 1.1) подготовка на тръжна документация за провеждане на процедурата и съгласуване с ДФЗ–РА; 1.2) обявяване и провеждане на процедурата; оценка на постъпилите оферти и сключване на договори с избраните доставчици. С оглед облекчаване на организацията и изпълнението на проекта, "Джиел - Архитектс" ЕООД възнамерява да подготви една обща процедура с отделни обособени позиции. Документацията за предвидената процедура ще бъде изготвена от екипа по проекта с помощта на външния консултант. Период за реализация на етапа - 1ви - 4ти месец. 2. Авансови плащания (ако е приложимо), доставка на предвидените за закупуване активи, подписване на приемно-предавателни протоколи. Период за реализация на етапа - 5ти - 9ти месец; 3. Инсталация (ако е приложимо), тестове, пускане в експлоатация. Подписване на окончателни приемно-предавателни протоколи, плащане. Период за реализация на етапа - 9ти - 10ти месец. 4. Подготовка и подаване на заявка за окончателно плащане. Период на реализация на етапа - 10ти месец., Contracted Amount: 98 326.54 , Reported Amount: 97 215.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: GRAFIS BULGARIA LTD., Contracted Amount*: 80 428.50 , Reported Amount**: 89 365.00
  • Contractor: "Eurofund Consulting" Ltd., Contracted Amount*: 4 138.43 , Reported Amount**: 5 500.00
  • Contractor: BGS LTD., Contracted Amount*: 2 115.00 , Reported Amount**: 2 350.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой подпомогнати нови предприятия, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Подпомогнатите чрез проекта кандидати са: Млади хора до 40 г.; жени; представители на уязвими групи, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия (еквивалент на пълно работно време)/ Работни места, разкрити в подпомогнатите проекти, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 92 111.26 BGN
Grant 82 900.13 BGN
Self amount 9 211.13 BGN
Total actual amounts paid 82 852.87 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване и софтуер по проекта, съгласно приложените към проектното предложение технически спецификации, Estimated Amount: 91 965.00
  • Differentiated position 1: ОП 1 - Доставка на компютърно и офис оборудване и периферия /по спецификация/
    Contractor: GRAFIS BULGARIA LTD.
    Contract total funded value: 17 158.50
  • Differentiated position 2: ОП 2 – Доставка на софтуер /по спецификация/
    Contractor: GRAFIS BULGARIA LTD.
    Contract total funded value: 20 430.00
  • Differentiated position 3: ОП 3 - Доставка на един брой фасаден принтер за директен печат върху стени с UV технология
    Contractor: GRAFIS BULGARIA LTD.
    Contract total funded value: 42 840.00
  • Differentiated position 4: ОП 4 – Доставка на дрон с възможност за заснемане с ултрависок детайл
    Contractor: BGS LTD.
    Contract total funded value: 2 115.00
Procedure 2 Subject to due process: Консултантски услуги за подготовка на бизнес план, комплектоване на пакета документи, последващо изпълнение и отчитане на дейностите по проекта , Estimated Amount: 5 500.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги за подготовка на бизнес план, комплектоване на пакета документи, последващо изпълнение и отчитане на дейностите по проекта
    Contractor: "Eurofund Consulting" Ltd.
    Contract total funded value: 4 138.43

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN