Identification

UMIS Number BG16M1OP002-5.004-0004-C04
Project Name Implementation of activities for improvement of air quality in Sofia Municipality through the purchase and delivery of electric vehicles for rail transport - trams
Beneficiary 000696327 Sofia Municipality
Funding CF ==> Environment
Date of the Contract/Order 09.10.2019
Start Date 24.10.2019
End Date 18.12.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Description

Brief description
Проектът включва доставка на 29 броя нови нископодови съчленени трамваи за междурелсие 1009 mm. В рамките на доставката на превозните средства са включени следните позиции, които са задължителни елементи за осигуряване на нормална експлоатация на трамваите и устойчивост на проекта: 
•	Обучение на работниците и служителите на "Столичен електротранспорт" ЕАД за управление, поддържане, диагностика и ремонт на трамваите.
•	Доставка на диагностично оборудване; 
•	Доставка на специализирани инструменти;
•	Предоставяне на документация за трамваите.
Проектът ще се изпълнява на територията на Столична община, като закупените трамваи ще се експлоатират от "Столичен Електротранспорт" ЕАД по съществуващи трамвайни линии с номера 4, 5 и 18.
Activities
  • Activity: Подготовка на проектното предложение: Дейността включва изготвяне на проектно предложение, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004. В рамките на възлагането се извършват следните основни дейности и услуги: - Идентифициране и описание на основните дейности, които да залегнат в проектното предложение - Изработване на бюджет - Изготвяне на прогнозен график за провеждане и възлагане на обществени поръчки - Изчисление и описание на индикатори за изпълнение на проекта - Консултации в процеса на оценка и одобрение на Проектното предложение – включва дейности, свързани редакция на проектното предложение в съответствие с коментари/забележки/указания, получени от Управляващия орган. - допълнителна информация за оценка на проектното предложение и др., Contracted Amount: 10 200.00 , Reported Amount: 10 200.00
  • Activity: Изготвяне на Анализ на разходите и ползите: Анализът разходи-ползи (АРП) е изготвен в съответствие с методологията, заложена в Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на Комисията и насоките за кандидатстване по процедура № BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.” и е в следния обхват: (1) Представяне на контекста (2) Определяне на целите (3) Идентификация на проекта (4) Анализ на търсенето и на вариантите (5) Финансов анализ (6) Оценка на риска При изготвянето на анализа е съблюдавана следната нормативна рамка: • Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (Регламент (ЕС) № 1303/2013) • Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“ • Делегиран Регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията от 3 март 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство; • Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г.; • Всички актуални национални методически указания., Contracted Amount: 35 820.00 , Reported Amount: 35 820.00
  • Activity: Доставка на 29 броя нископодови трамваи: Доставката е за 29 броя нови нископодови съчленени трамваи за междурелсие 1009 mm. В рамките на доставката на превозните средства са включени следните позиции, които са задължителни елементи за осигуряване на нормална експлоатация на трамваите и устойчивост на проекта: • Обучение на работниците и служителите на Възложителя за управление, поддържане, диагностика и ремонт на трамваите. • Доставка на диагностично оборудване - Диагностичното оборудване трябва да дава възможност за диагностика до елемент платка. Диагностично оборудване за системата за управление (3 комплекта), за спирачната система (3 комплекта), за хидравлична система (3 комплекта), за устройството за управление на вратите (3 комплекта), за климатичните системи (3 комплекта), за информационна система (3 комплекта), хардуер и софтуер за всяка система (3 бр.). • Доставка на специализирани инструменти - Специализираните инструменти, които са небходими за обслужване на новата доставка са: 4 бр. хидравличен крик за повдигане на секция, 3 бр. специализиран инструмент за аварийни дейности, 3 бр. специализирани инструменти и приспособления за монтажо-демонтажни дейности по колоосно-редукторния възел, 2 бр. приспособления за връщане в релси при дерайлировка, 2 бр. станция за пречистване на хидравлика (ако има хидравлика) • Предоставяне на Възложителя на документация за трамваите. Съгласно техническата спецификация, трамваите, обект на поръчката, трябва да отговарят на действащите европейските норми и стандарти и всички останали валидни документи, изисквани за извършване на обществени услуги в Европейския съюз. Трамваите трябва да притежават сертификат за типово одобрение от страна членка на Европейския съюз или страна, която има сключен договор с Европейския съюз или Република България, който осигурява взаимно признаване на съществуващи изисквания, или еквивалент. Производството на трамваите трябва да е при внедрена интегрирана система за управление на качеството съгласно ISO 9001:2015 или еквивалетни мерки за осигуряване на качеството, както и при спазване на Стандарт IRIS (International Rail Industry Standart) или еквивалентно за производство на трамваи. ПРОГНОЗЕН МЕСЕЦ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА АДБФП: октомври 2019, Contracted Amount: 116 880 400.80 , Reported Amount: 116 777 586.82
  • Activity: Организация и управление и информация и комуникация: ПОДДЕЙНОСТ 4.1 Организация и управление Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност, която ще продължи през целия период на проекта. За изпълнение на проекта ще бъде създаден Екип за управление (ЕУП) от служители на кандидата и партньора. ЕУП ще се състои от 6 члена: ръководител, кооординатор, юрист, финансист, експерт „подвижен състав“ и експерт "мониторинг и докладване". ЕУП е пряко отговорно за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение. Разпределението на отговорностите между членовете на екипа е направено по начин, който гарантира разделение на функциите и надеждни механизми за контрол върху работата на екипа за управление и на изпълнителите на дейностите, възложени на външни изпълнители по проекта. Функциите и отговорностите на всеки член на екипа са описани по-долу в т. 9. Екип. Ръководителят на проекта контролира изпълнението на задачите съобразно разписаните функции на всеки експерт. Отчитането на работата ще се извършва отдолу нагоре – всички експерти в ЕУП са подчинени на ръководителя на проекта. ПОДДЕЙНОСТ 4.2 Информация и комуникация Изпълнението на мерките за информация и комуникация има за цел да се повиши информираността на гражданите на Столична община за ролята и приноса на ЕС, както и да се подобри общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта. Дейността ще включва следното: - веднага след подписване на АДБФП (в срок до два дни от сключването му), Столична община и Столичен Електротранспорт ЕАД ще публикуват на своите интернет страници описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта. - Ще се проведат 2 публични събития за популяризиране на проекта – пресконференция за стартиране изпълнението на проекта и заключително събитие при изпълнение на проекта. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин. - Ще бъдат изготвени задължителните временни билбордове, постоянни обяснителни табели и информационни стикери на материалните активи и оборудването, закупени по проекта при спазване на изискванията за технически характеристики, вкл. графични стандарти, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Ще бъдат произведени плакати с информация за проекта, които ще се поставят на видно място в сградите на общината и партньора и при провеждане на публични събития по проекта. Плакатите ще съдържат задължителните елементи за визуализация, вкл. емблемата на ЕС, пълните наименования „Европейски съюз“ и „Кохезионен фонд“; общото лого за ЕСИФ за програмен период 2014-2020 г., логото и слогана на ОПОС 2014-2020 г., наименованието на проекта; общата стойност на проекта и размера на европейското и националното съфинансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. При дизайна на плакатите ще бъдат спазени изискванията за технически характеристики, вкл. графични стандарти, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Ще се подготви текст съобразно изискванията, указващ приноса на ЕС, който ще бъде поставян на всички изготвени писмени материали и документи по проекта. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, а контрол по изпълнението на договора и ще извършва координатора на проекта от ЕУП. ПРОГНОЗЕН МЕСЕЦ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА АДБФП: октомври 2019, Contracted Amount: 262 579.20 , Reported Amount: 261 052.69

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Sofia Public Electrical Transport Company JSC, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: INFRAPROJECT CONSULT LTD, Contracted Amount*: 8 500.00 , Reported Amount**: 10 200.00
  • Contractor: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA, Contracted Amount*: 97 377 170.00 , Reported Amount**: 116 777 586.82
  • Contractor: ANISA-M LTD, Contracted Amount*: 29 850.00 , Reported Amount**: 35 820.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Quantity of PM, Measure Unit: т/год., Base Value: 15.34 , Target amount: 11.18 , Reached amount: 4.26
Indicator 2 Доставени екологични електрически превозни средства на обществения транспорт, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 29.00 , Reached amount: 29.00
Indicator 3 Projects for lowering the quantities of PM10 and NOx, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Population benefitting from the measures to reduce PM10/NOx quantities, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 341 938.00 , Reached amount: 1 422 650.00

Financial Information

Total Project cost 97 594 072.96 BGN
Grant 97 594 072.96 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 97 594 072.96 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 7 462.50 0.00 7 462.50 АНИСА-М ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Консултантски услуги във връзка с подготовка на АРП на Столична община в партньорство със „Столичен електротранспорт” ЕАД“, по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по Приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.”, Компонент 2: Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за релсов транспорт – трамвайни мотриси., Estimated Amount: 29 850.00
  • Differentiated position 1: „Консултантски услуги във връзка с подготовка на АРП на Столична община в партньорство със „Столичен електротранспорт” ЕАД“, по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по Приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.”, Компонент 2: Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за релсов транспорт – трамвайни мотриси.
    Contractor: ANISA-M LTD
    Contract total funded value: 29 850.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на 25 броя нископодови трамваи за междурелсие 1009 мм, Estimated Amount: 97 400 334.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 25 броя нископодови трамваи за междурелсие 1009 мм
    Contractor: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA
    Contract total funded value: 80 805 780.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на 4 броя нископодови трамваи за междурелсие 1009 мм, Estimated Amount: 16 594 554.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 4 броя нископодови трамваи за междурелсие 1009 мм
    Contractor: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA
    Contract total funded value: 16 571 390.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на три проектни предложения за кандидатстване на Столична община в партньорство със „Столичен автотранспорт" ЕАД и „Столичен електротранспорт" ЕАД по Процедура за директно представяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16М1 ОР002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух" по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух" на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.", в съответствие с офертата, неразделна част от договора. Предметът на поръчката отнасящ се за настоящия проект е: Проект 3: Столична община в партньорство със „Столичен електротранспорт" ЕАД ще участва с две позиции за компонент 2 - трамвайни мотриси: - Позиция 1 - Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени трамваи за междуосие 1009 мм и специализирано оборудване към тях. Същите ще подменят стари мотриси по линии №№ 4 и 18 и ще допълнят мотриси по линия № 5., Estimated Amount: 29 900.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на три проектни предложения за кандидатстване на Столична община в партньорство със „Столичен автотранспорт" ЕАД и „Столичен електротранспорт" ЕАД по Процедура за директно представяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16М1 ОР002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух" по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух" на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.", в съответствие с офертата, неразделна част от договора. Предметът на поръчката отнасящ се за настоящия проект е: Проект 3: Столична община в партньорство със „Столичен електротранспорт" ЕАД ще участва с две позиции за компонент 2 - трамвайни мотриси: - Позиция 1 - Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени трамваи за междуосие 1009 мм и специализирано оборудване към тях. Същите ще подменят стари мотриси по линии №№ 4 и 18 и ще допълнят мотриси по линия № 5.
    Contractor: INFRAPROJECT CONSULT LTD
    Contract total funded value: 8 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN