Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.004-0091-C02
Project Name Effective use of resources in Paskalev 86 Ltd.
Beneficiary 115713042 PASKALEV - 86 Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 29.11.2018
Start Date 29.11.2018
End Date 09.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
ПАСКАЛЕВ – 86 ООД е основана през 1989 г. и е специализирана в производството на вафли и сухи пасти под търговската марка „Галена”. От създаването на дружеството ръководството му се стреми регулярно да подновява наличното оборудване, като поставя все по-голям акцент върху ресурсната ефективност във фирмата. Изцяло в унисон с тази политика планираните в рамките на настоящото проектно предложение дейности са свързани със закупуване на иновативна автоматична линия за опаковане на пандишпанови продукти с по-големи технологични и производствени възможности. Придобиването на Иновативната автоматична линия за опаковане на пандишпанови продукти ще доведе до отпадане на ОХВ бутанон, 1-метокси-2-пропанол, 2-pyrrolidone и етил лактат като спомагателни материали при производството на следните продукти:Продукт 1: Суха паста „Гараш“;Продукт 2: Суха паста „Маскарпоне“;Продукт 3: Суха паста „Фъстък“.С инсталирането на Иновативната автоматична линия за опаковане на пандишпанови продукти фирмата ще осъществи оптимизиране (намаляване) на използваната вода за производствени нужди.Въвеждане на новата линия ще допринесе за по-ефективно управление на отпадъка, а именно, преминаване към най-високата степен на йерархията, съгл. чл. 6, ал. 1 от ЗУО - предотвратяване на образуването му.Ресурсният одит е извършен от Инософт ООД, съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване.В резултат от изпълнението на планираните дейности ПАСКАЛЕВ – 86 ООД ще може да започне да прилага по-екологична производствена политика, чрез използване на иновативни технологии, щадящи околната среда. Въвеждането на иновативната система ще позволи на фирмата да оптимизира използването на ресурсите, което ще доведе до намаляване или окончателното отпадане на отпадъци.След интегриране на новото оборудване, производственият капацитет и конкурентноспособността на предприятието ще нарастне значително, което от своя страна ще доведе до възможности за поемане на повече поръчки.
Activities
  • Activity: Извършване на одит за ресурсна ефективност на Паскалев 86 ООД (ресурсен одит): Изпълнението на настоящата дейност имаше за цел да бъде извършен необходимият ресурсен одит във връзка с планираното участие на фирма ПАСКАЛЕВ – 86 ООД с проектно предложение по процедура BG16RFOP002-3.004 - ПОДКРЕПА ЗА ПИЛОТНИ И ДЕМОНСТРАЦИОННИ ИНИЦИАТИВИ ЗА ЕФЕКТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА РЕСУРСИТЕ и поставените условия за допустимост на проектите по процедурата. Дейността бе извършена от фирма „ИНОСОФТ“ ООД, която и е избрана за изпълнител в съответствие с приложимото законодателство и дадените указания на Управляващия орган в тази насока. След сключването на договор избраният консултант извърши съответните замервания и изследвания на настоящото състояние на използваните от ПАСКАЛЕВ -86 ООД машини и оборудване, с цел установяване на възможностите за намаляване на използването на вредни вещества и свежа вода в производствения процес и повишаване на ресурсната ефективност. В резултат на така извършеното бе изготвен доклад за ресурсен одит, съгласно образеца Приложение Е към Условията за кандидатстване, с включена в него следната мярка: Мярка 1: Иновативна автоматична линия за опоковане на пандишпанови продукти. Настоящият одит разглежда внедряване на мерки по подобряване на ресурсната ефективност, в частта ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от ЗУО, в производствената площадка, находяща се в гр. Пловдив, ул.“Коматовско шосе“ №73-Г. Внедряването на заложеното в проекта съоражение ще доведе до по-високо ниво на конкурентоспособност на 'Паскалев 86'' ООД. В така изготвения доклад от ресурсния одит се съдържат основни изводи по отношение интегрирането на новото оборудване и значителното нарастване на производственият капацитет на предприятието, което от своя страна ще доведе до възможности за поемане на повече поръчки, както и до отпадане на употребата на ОХВ като спомагателен материал, реализираните икономии от закупуване на необходимата за производството машина , Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 15 000.00
  • Activity: Внедряване на съвременна технология за предотвратяване образуването на отпадъци в съществуващото производство – 1 бр. иновативна автоматична линия за опаковане на пандишпанови продукти: Изпълнението на настоящата дейност предвижда подмяна на част от съществуващо технологично оборудване, като бъде закупено и въведено в експлоатация ново, с по-големи технологични и производствени възможности - иновативна автоматична линия за опаковане на пандишпанови продукти. Придобиването на Иновативната автоматична линия за опаковане на пандишпанови продукти ще доведе до отпадане на опасни химични вещества (ОХВ) бутанон (CAS 78-93-3, EC 201-159-0), 1-метокси-2-пропанол (CAS 107-98-2, EO 203-539-1), 2-pyrrolidone (CAS 616-45-5, EO 210-483-1) и етил лактат (CAS 97-64-3, EO 202-598-0), които се съдържат в мастило, абсолвент и разредител използвани като спомагателни материали при производството на опаковки на следните продукти:Продукт 1: Суха паста „Гараш“;Продукт 2: Суха паста „Маскарпоне“;Продукт 3: Суха паста „Фъстък“. Вторият изключително важен ресурс за опазване на околната среда и вредното влияние върху нея, който фирма Паскалев 86 ООД ще подобри при внедряването на иновативната машина е количество потребена вода на производствената площадка на „Паскалев 86“ ООД, находяща се в гр. Пловдив, ул. „Коматовско шосе“ 73-Г. Общото количество за 2016г е е 1760 m3. Голяма част от това количеството е за производствени нужди (1 382 m3 или 85 %) – за измиване на машините и производствения цех от разливане и разсипване на вложените течни и прахообразни суровини – кувертюр, течен шоколад, масло и есенции. С инсталирането на Иновативната автоматична линия за опаковане на пандишпанови продукти фирмата ще осъществи оптимизиране (намаляване) с 25%, спрямо изпозваните 1382 m3 вода през 2016г. за производствени нужди. Другият основен резултат, който фирмата очаква е намаляването на производствените и битово-фекални отпадъчни води. В отпадъчните води се отделят емисии на вредни и опасни вещества, които се заустват в градската канализация.Емисиите на отпадъчни води изпускани при производството и на трите продукта Продукт 1 Суха паста „Гараш“, Продукт 2 Суха паста „Маскарпоне“, Продукт 3 Суха паста „Фъстък“ ще намалеят както следва:Сулфати – намаляване с 24,59%; Детергенти (анионактивни) – намаляване с 25,65%; Разтворени вещества – намаляване с 25%;Фосфор – намаляване с 25%,Общо екстрахируеми вещества – намаляване с 25,42% след изпълнение на проекта. Отпадъците, които се генерират по време на експлоатацията на площадката са следните видове:Код 20 01 25 – Хранителни масла и мазнини - количество – 23 341,2 кг/год, Код 15 01 01 – Хартиени и картонени опаковки – количество 1 125 кг/год, Код 15 01 02 – Пластмасови опаковки – количество 679,8 кг/год,които се се събират и съхраняват в склад и периодично се извозва от лицензирана фирма, съгласно сключен договор. Генерираният брак за 2016 г. представлява общото количество образуван отпадък и е както следва: 6% от всички видове произведени сухи пасти;6% от опаковъчното фолио;5% от картонените опаковки. Изцяло ще се елиминира образуването на хранителни масла и мазнини, хартиени и картонени опаковки и пластмасови опаковки код, поради внедряването на нова опаковъчна линия, като приоритетен ред (йерархия) при управлението на тези отпадъци, съгласно чл. 6, ал. 1 от ЗУО е предотвратяване на образуването им. Планираната за придобиване „Иновативната автоматична линия за опоковане на пандишпанови продукти“ е напълно автоматизирана и свързана с производствения процес посредством поредица от транспортьори, редови разпределител и линеен фийдър. Производителността на новото оборудване е 8 000 броя на час. За сравнение сега действащата машина има производителност от едва 4800 броя на час и отделя множество изброени по-горе опасни химични вещества, отпадъчни продукти и използва голямо количество свежа вода за производствени нужди.Въвеждане на новата линия ще допринесе за по-ефективно управление на отпадъка, а именно, преминаване към най-високата степен на йерархията, съгласно чл. 6, ал. 1 от ЗУО - предотвратяване на образуването му., Contracted Amount: 882 000.00 , Reported Amount: 882 000.00
  • Activity: Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Постигнатите резултати и опит ще бъдат разпространявани по време на проекта на първо място чрез планираните мерки за информация и публичност. Значителен потенциал за мултипликационен ефект се съдържа в публикуването на всички резултати от проекта в интернет страницата на фирма Паскалев 86 ООД, което ще осигури свободен достъп до тях на всички заинтересовани лица и институции. Обществените обсъждания пък ще допринасят за „овластяването” на проекта и представянето на изцяло нов начин за опаковане на продуктите, което също е важен мултипликационен ефект. По- конкретно, това ще се постига чрез следните механизми: (а) информационни бази от данни, анализи и методически правила за мониторинг на изпълнението на политики, (б) широкият достъп до тях за да могат те да се използват от заинтересовани страни, производители или потенциални бизнес партньори Дейността е последваща и има за цел да информира обществото и работодателите в сектора за постигнатите резултати от приложените иновативни практики. Дейността включва: Поддейност 1. Организиране на пресконференция в гр. Пловдив, на която ще бъде широко представен проекта и показана новата машина, както и ефекта от по качествено и екологично производство; Подейност 2 Организиране на работна среща с производители от бранша и потенциални бизнес партньори с цел представяне на иновативната автоматична линия и внедряването и в производството. Ще бъде показан надлежно екологичния ефект от внедряването на иновацията и отпадането на ОХВ, намаляването на използавнето на свежа вода и изхвърлянето на отпадни води. Всичко това ще има за цел да информира работодателите в бранша за постигнатите резултати. Акцентът ще бъде върху обсъждане на ползите и приложимостта на иновативните практики. , Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Съобразно и в следствие на извършените в предходната дейност събития ще бъдат публично овластени резултатите от внедряването на иновацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. ПАСКАЛЕВ – 86 ООД ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от него проект и за подкрепата на проекта от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПИК 2014-2020. 1) На официалния интернет сайта на ПАСКАЛЕВ – 86 ООД ще бъде публикувана информация за проекта, включваща кратко описание, целите и планираните за постигане резултати и екологичен ефект като се посочи и финансовата подкрепа от ЕС. 2) С официално съобщение до медиите и публикуването му в местни и национални медии ще бъде представена информация за проекта, изпълнението, ефекти и ползи от внедряването на иновативната линия и целта, като краен резултат от проекта 3) Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта или съставени в рамките на изпълнените по него дейности – наръчници, процедури и т.н. ще бъде упоменато, че същите са съставени с финансовата подкрепа на ОПИК 2014-2020, финансирана от ЕФРР. При всички предприети мерки за публичност и визуализация изрично ще се указва съфинансирането от ЕФРР на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Знакът на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕФРР), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма ОПИК 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. , Contracted Amount: 200.00 , Reported Amount: 190.00
  • Activity: Публичност и визулизация на дейностите по проекта: С изпълнението на дейността се цели осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане получено от ПАСКАЛЕВ – 86 ООД и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “ИНОВАЦИИ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ” 2014-2020. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. ПАСКАЛЕВ – 86 ООД ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от него проект и за подкрепата на проекта от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПИК 2014-2020. 1) На видимо за обществеността място, пред производствената сграда на дружеството в гр.Пловдив ще бъде поставен а 1 бр. цветна информационна табела х 500.00 лева, която ще указва, че в предприятието се реализира проект, финансиран от ЕС. 2) Върху доставената по проекта производствена линия ще бъдат поставени 2 бр. информационни визуализиращи стикери х 10.00 лева= 20.00 лева, които да удостоверяват, че същите са доставени по проект, изпълняван с подкрепата на ОПИК 2014-2020, съфинансирана чрез Европейкия фонд за регионално развитие. 3) С цел спазване на изискванията посочени в Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация и поради факта, че размерът на безвъзмездната финансова помощ по проекта е по-голям от 500 хил. евро ще бъдат проведени две публични (в началото и в края на проекта) прояви под формата на информационни дни за представяне на проекта, съответно в началото и в края на неговотоизпълнение. Те ще бъдат финансирани със собствени средства на кандидата. 4) На официалния интернет сайта на ПАСКАЛЕВ – 86 ООД ще бъде публикувана информация за проекта, включваща кратко описание, целите и планираните за постигане резултати, като се посочи и финансовата подкрепа от ЕС. 5) Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта или съставени в рамките на изпълнените по него дейности – наръчници, процедури и т.н. ще бъде упоменато, че същите са съставени с финансовата подкрепа на ОПИК 2014-2020, финансирана от ЕФРР. При всички предприети мерки за публичност и визуализация изрично ще се указва съфинансирането от ЕФРР на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Знакът на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕФРР), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма ОПИК 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите вследствие изпълнението на проекта резултати. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. , Contracted Amount: 800.00 , Reported Amount: 500.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: K sie K MARKETING, Contracted Amount*: 617 400.00 , Reported Amount**: 882 000.00
  • Contractor: INOSOFT, Contracted Amount*: 10 500.00 , Reported Amount**: 15 000.00
  • Contractor: BenchMark Group AD, Contracted Amount*: 1 519.00 , Reported Amount**: 690.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Срок на откупуване, Measure Unit: years, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.81 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.67 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Implemented pilot and demonstration innitiatives, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Supported projects related to industrial waste management, Measure Unit: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Количество емисии преди/след изпълнение на проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 899 220.00 BGN
Grant 629 454.00 BGN
Self amount 269 766.00 BGN
Total actual amounts paid 628 383.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на иновативна автоматична линия за опаковане на пандишпанови продукти - 1 бр., Estimated Amount: 882 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на иновативна автоматична линия за опаковане на пандишпанови продукти - 1 бр.
    Contractor: K sie K MARKETING
    Contract total funded value: 617 400.00
Procedure 2 Subject to due process: Извършване на обследване за ресурсна ефективност на ПАСКАЛЕВ - 86 ООД във връзка с предстоящото участие в процедура за предостявне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP002-3.004 - Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите., Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на обследване за ресурсна ефективност на ПАСКАЛЕВ - 86 ООД във връзка с предстоящото участие в процедура за предостявне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP002-3.004 - Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите.
    Contractor: INOSOFT
    Contract total funded value: 10 500.00
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на услуги за провеждане на дейностите за информираност, публичност и мултиплициране на резултатите по проекта по обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1: Наем на зала и техническо оборудване за провеждане в гр.Пловдив на 1 бр. пресконференция и 1 бр. работна среща; Обособена позиция 2: Подготовка и публикуване в национални и местни медии на 1 брой съобщение; Обособена позиция 3: - Изработване и поставяне на 1 бр. информационна табела; - Изработване на 2 бр. информационни стикери., Estimated Amount: 2 220.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Наем на зала и техническо оборудване за провеждане в гр.Пловдив на 1 бр. пресконференция и 1 бр. работна среща;
    Contractor: BenchMark Group AD
    Contract total funded value: 1 519.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Подготовка и публикуване в национални и местни медии на 1 брой съобщение;
    Contractor: BenchMark Group AD
    Contract total funded value: 1 519.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: - Изработване и поставяне на 1 бр. информационна табела; - Изработване на 2 бр. информационни стикери.
    Contractor: BenchMark Group AD
    Contract total funded value: 1 519.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN