Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1917-C01
Project Name Encouragement of entrepreneurship in Inolux Jay Ltd.
Beneficiary 205391734 INOLUX JAY Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.08.2019
Start Date 09.08.2019
End Date 21.07.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Шумен, гр.Шумен

Description

Brief description
Предприемаческата идея, предмет на настоящия проект, е пазарната реализация на „устойчиви дрехи" - дамско облекло, изработено изцяло от естествени материали, поставящи акцент върху устойчивото развитие на планетата, опазването на околната среда и грижата за комфорта и здравето на потребителите. Тенденцията към използване на „устойчиви дрехи“ или т.нар. еко мода е един от най-иновативните и търсени дялове от модата, която е ориентирана към едно ново поколение екологично и социално отговорни производители и потребители, за които е еднакво важен както дизайнът, така и производственият път на продукта и дългосрочните последици от създаването му. Като отчита потребителските нагласи и в унисон с най-новите направления в модата, Инолукс Джей се насочва към тази пазарна ниша, която  се отличава с висок потенциал на развитие. За реализиране на предприемаческата идея, фирмата се нуждае от следните ресурси:

+ Човешки: наемане на 4бр. експерти с нужното образование, квалификация и професионален опит в областта, сходна с областта на предприемаческата идея. За лицата от екипа ще бъде осигурена устойчива заетост в рамките на минимум 6 м. след приключване на проекта;
+ Материални: обезпечаване на фирмата с необходимото производствено оборудване, материали и консумативи;
+ Нематериални: 1 бр. CAD система за интерактивно конструиране на облекла, наем на работно помещение за 14 м. и разходи за външни услуги за изготвяне на маркетингов план.

Предвид насочеността на проекта, той попада в приоритетно направление на Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС) - „дизайн, вкл. моден дизайн“, част от тематична област „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии”.

Очаквани резултати:
+ реализирана предприемаческа идея с висок потенциал на пазарна приложимост;
+ осигурена устойчива заетост на екип по проекта;
+ повишен предприемачески капацитет и конкурентоспособност на Инолукс Джей;
+ осигурено устойчиво развитие на новосъздаденото предприятие.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 бр. експерти (БП 1.1.; 1.2.; 1.3.; 1.4.), придобиване на ДМА - (БП 2.1.; 2.2.;2.3.; 2.4.;2.5.;2.6.;2.7.), закупуване на ДНА - (БП 3.1.), закупуване на материали и консумативи (БП 4.1.), наем на работно помещение (БП 5.1.), външни услуги-изработване на маркетингов план (БП 8.1.)): Дейността има за цел създаване и пазарна реализация на предприемаческата идея на Инолукс Джей. За изпълнението на дейността, фирмата се нуждае от следните ресурси: I. Човешки: сформиране на екип от 4 квалифицирани специалисти: 1.Експерт 1, "Технолог, моделиране и конструиране на облекло"(код по НКПД 3119 - 3027) 2.Експерт 2, "Шивач, мъжко/дамско облекло"(код по НКПД 7531 - 1003) 3.Експерт 3, "Дизайнер, моден"(код по НКПД 2163 - 6001) 4.Експерт 4, "Оценител, облекла"(код по НКПД 7543 2005) Персоналът ще бъде нает за целите на същинската разработка и реализирането на пазара на предприемаческата идея, като за лицата ще бъде осигурена устойчива заетост в рамките на 6 м. след края на проекта. II. Нематериални: ДНА: 1 бр. CAD система за интерактивно конструиране на облекла За изработката на устойчиви дрехи, фирмата се нуждае на първо място от способ за изработка на модели кройки с голяма прецизност по градиране на отделните части, което ще направи възможно креативните идеи на дизайнера да приемат точната форма и размери. Отчитайки тази необходимост, за реализиране на производство на облекла от естествени материи, фирмата се нуждае от специализирана система за интерактивно конструиране на облекла (CAD система), която да опосредстват изработката на необходимите прецизни кройки. По този начин, професионалната CAD система за предкроялна подготовка ще осигури висока ефективност и ще сведе до минимум възможни грешки в работата с естествени материали, което от своя страна ще допринесе за увеличаване на качеството на крайната продукция. Благодарение на тази система, също така, процесът на предкроене ще се автоматизира напълно, тъй като изработването на кройките ще става по автоматичен път, което ще съкрати сроковете за изпълнение. III. Материални: • ДМА: производствено оборудване; материали и консумативи за реализиране на предприемаческата идея Процесът по изработка на облекло от естествени материали е специфичен, тъй като те са много по-фини и изискват по-деликатна обработка от синтетичните материи. Поради това, за целите на правилната им обработка е необходимо наличието на подходящо оборудване, което да опосредства производството и да гарантира качеството на дрехите, като същевременно не оскъпява изделията с допълнителни разходи като пране, химическо чистене или последващи поправки. Ето защо, за успешното изпълнение на настоящия проект фирмата се нуждае от инвестиции в ново оборудване, както следва: 1.Двуиглов петконечен оверлог за леки до средно-тежки материи–1бр. Машината ще осигури необходимата прецизност при работата с фини и деликатни материи, тъй като позволява много точно регулиране на разстоянието между притискащото краче и зъбите. 2.Двуиглов четириконечен оверлог за леки до средно-тежки материи–1бр. Машината е специално предназначена за работа с изключително фини материи и придава здравина на изделието, тъй като освен тигел за обшиване осигурява допълнителен шев вътре в обшиващия, който предпазва от разбридване на плата. 3.Три иглова, пет конечна двойно покривна, равнина машина–1 бр. Машината се използва за подгъви и украсителни шевове, което ще осигури необходимото разнообразие и уникалност на изработваните устойчиви облекла. 4.Едноиглова права машина– 2бр. Използването й способства за съкращаване на времето за ушиване на елементите на всяко от изделията, а наличието на полусуха глава премахва вероятността от цапане на материите и дава възможност за работа с по-фини материи за постигане на търговски вид на изделията. Машините ще се използват от Експерт 1 и 2, което налага необходимостта от закупуването на 2 бр. 5.Гладачна маса за крайно гладене с продълговата форма–1бр. Машината се използва за крайното гладене на вече готови изделия, като продълговатата й форма позволява изделието да бъде „нанизано“ на нея, което гарантира бързо и ефективно гладене, а наличието на вакуум и обдухване улесняват в пъти процеса и щади дрехата. 6.Професионална гладачна маса, за междинно гладене–1бр., Contracted Amount: 210 804.00 , Reported Amount: 208 391.28
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (продължение): (продължение) Използва се за предварително оформяне на детайлите, преди тяхното зашиване. Повишава качеството на дрехата и производителността. 7.Електрически парогенератор, за една или два бр. ютии – 2бр. Парогенераторът захранва с пара и електричество ютиите използвани за междинно и крайно гладене. Гладачното оборудване ще гарантира по-добро изглаждане на съставните елементи, което е своеобразна гаранция за поддържането на постоянно качество на крайната продукция. Машините ще се използват от Експерт 2 и 4, което налага необходимостта от закупуването на 2бр.. Новите машини ще позволяват изработването на нови, по-сложни и по-нестандартни кройки и модели от фини платове, което е от ключова важност при производството на „устойчиви дрехи“. • Материали и консумативи: плат, подлерящо, ленти, хастар, джоблък и ципове. Фирмата предвижда закупуването на платове от различни естествени материи като памук, лен, коприна, коноп, бамбук и др., като разнообразието им има за цел изпробването на различни комбинации, с цел да бъде постигнато оптимално съотношение между качество на дрехите, удобство при носене, стил и индивидуалност. Останалите консумативи са нужни, тъй като ще бъдат вложени в облеклата, като те ще имат спомагателна функция при изработката им. IV. Наем на работно помещение Разходите за наем в рамките на 14 м. от изпълнението на проекта е необходимо с оглед на обезпечаването на новосъздадената фирма с работно помещение, където ще бъдат доставени предвидените за закупуване машини и където на практика ще се извърши реализирането на предприемаческата идея. V. Маркетингов план Фирмата предвижда разходи за външни услуги по реализиране на маркетингов план, чието коректно съставяне е важно условие за успеха на всеки нов продукт на пазара. Той ще съдържа стратегии за осигуряване на дългосрочна визия на произвежданите устойчиви облекла и планове за действие, както и описание на плана за продажбите и неговото примерно изпълнение, продуктовите линии и пазари на фирмата. Предвиденият разход е от съществено значение за успешната пазарна реализация на предприемаческата идея. Конкретните стъпки, през които ще премине дейността са: I.Подготвителни дейности: 1.Подготовка на тръжна процедура за осигуряване на необходимите ДМА, ДНА, събиране на оферти за закупуване на материали и консумативи за стартиране на същинската работа по реализиране на предприемаческата идея на дружеството. м.1-4, Отг.: Управител 2. Наем на работно помещение м. 5-18 Отг.: Управител 3. Доставка на ДМА, ДНА, материали и консумативи. м.5 Отг.: Управител II.Същинска разработка на предприемаческата идея 1. Дизайн на устойчиви дрехи - дефиниране на параметрите на дизайна и кройката м. 5 -18, Отг.: Експерт 3 2.Моделиране, конструиране и последващо разкрояване на моделите устойчиви облекла м. 5-18, Отг: Експерт 1 3.Ушиване на устойчивите облекла – в този етап ще се извършва ушиване на моделираните и разкроени модели, като първоначално ще се изработват мострени бройки, които ще подлежат на повторно одобрение от дизайнера и технолога с оглед постигане на комфорт, лекота при движение, напасване между дизайн на дрехата и вложена устойчива материя. м.5-18, Отг. Експерт 2 4.Довършителни работи, окачествяване и контрол над изработените устойчиви облекла Качеството на продукцията е съществен фактор за привличане и задържане на клиентите. При пазар на толкова диференцирана продукция, като този на дамско облекло, качеството е от решаващо значение за заемане на определен нарастващ дял от пазара. Чрез извършване на процес по окачествяване, фирмата ще постигне не само високо, но и постоянно качество. м.5-18, Отг. Експерт 4 5. Пазарна реализация на предприемаческата идея 5.1.Външни услуги по изготвяне на маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея 5.2.Осъществяване на масова пазарна реализация на предприемаческата идея; налагане и утвърждаване на българския и международните пазари. м. 16-18, Отг.: Управител , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 2 бр. плакати, 1 брой табела, 9 бр. стикера и 1 бр. публикация в печатна медия – (БП 11.1)): Изпълнението на тази дейност има за цел да осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) по проекта. Те включват: - упоменаване на финансовия принос на ЕФРР чрез ОПИК във всички документи, изготвени по проекта; - изработване и поставяне на 2 бр. плакати (размер минимум А3) на видимо място във фирмата, където се изпълняват дейностите по проекта; - изработване и поставяне на 1 бр. информационна табела на входа на сградата, където се изпълняват дейностите по проекта. Табелата ще оповестява в дългосрочен план приносът на ЕС за реализацията на проекта пред представители на различни заинтересовани страни – служители на фирмата, клиенти, местната общност и представители на други заинтересовани страни. - изработване и отпечатване на 9 бр. стикери, който ще бъдат поставни върху новозакупеното оборудване по проекта; - изготвяне и отпечатване на 1 бр. публикация в печатна медия с цел информиране на широката общественост за резултатите от изпълнение на предприемаческата идея и популяризирането й. Публикацията ще бъде изработена от външен изпълнител и публикувана в крайния етап от изпълнение на проекта. Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. В допълнение на това, финансирането по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020“ ще бъде оповестявано във всички документи, свързани с изпълнението на проекта, в това число документация за избор на изпълнители и други. Във всички мерки за информация и комуникация, които ще бъдат предприети от Инолукс Джей ЕООД по настоящата процедура, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на: *емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; *упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; *общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. При отчитането на дейностите по визуализация и публичност на проекта на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за осъществените мерки, като ще бъдат предоставени копия и снимки от произведените материали. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител за изработка на материалите за визуализация и публичност на проекта (м. 1 – м. 2) 2. Изработка, поставяне и разпространение на материалите за визуализация и публичност на проекта (м 3- м.18) 3. Избор на изпълнител и реализиране на публикация в печатна медия (м 17- м.18), Contracted Amount: 985.00 , Reported Amount: 906.40

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Sevinch, Contracted Amount*: 14 112.00 , Reported Amount**: 9 730.60
  • Contractor: Yavor, Contracted Amount*: 16 934.40 , Reported Amount**: 11 676.78
  • Contractor: Yulia, Contracted Amount*: 33 868.80 , Reported Amount**: 23 344.31
  • Contractor: Kris Design Ltd., Contracted Amount*: 349.12 , Reported Amount**: 436.40
  • Contractor: PRIMATEKS Ltd., Contracted Amount*: 19 408.00 , Reported Amount**: 24 260.00
  • Contractor: MEDIA PROJECTS AND COMMUNICATIONS Ltd., Contracted Amount*: 10 560.00 , Reported Amount**: 13 200.00
  • Contractor: OREXKOM LTD, Contracted Amount*: 30 936.00 , Reported Amount**: 38 670.00
  • Contractor: Desislava, Contracted Amount*: 18 816.00 , Reported Amount**: 12 971.08
  • Contractor: BRYAG MEDIA GROUP Ltd., Contracted Amount*: 376.00 , Reported Amount**: 470.00
  • Contractor: GRAFIS BULGARIA Ltd., Contracted Amount*: 15 880.00 , Reported Amount**: 19 850.00
  • Contractor: ADAMAZ Ltd., Contracted Amount*: 7 728.00 , Reported Amount**: 9 660.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.53 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 244.05 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 5 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 211 789.00 BGN
Grant 169 431.20 BGN
Self amount 42 357.80 BGN
Total actual amounts paid 167 438.10 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на ДМА и ДНА в обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1: Шевно оборудване Обособена позиция 2: Гладачно оборудване Обособена позиция 3: CAD система за интерактивно конструиране на облекла, Estimated Amount: 58 540.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Шевно оборудване
    Contractor: OREXKOM LTD
    Contract total funded value: 15 704.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Гладачно оборудване
    Contractor: OREXKOM LTD
    Contract total funded value: 15 232.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: CAD система за интерактивно конструиране на облекла
    Contractor: GRAFIS BULGARIA Ltd.
    Contract total funded value: 15 880.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали и консумативи, Estimated Amount: 24 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали и консумативи
    Contractor: PRIMATEKS Ltd.
    Contract total funded value: 19 408.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея на Инолукс Джей ЕООД, Estimated Amount: 13 300.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея на Инолукс Джей ЕООД
    Contractor: MEDIA PROJECTS AND COMMUNICATIONS Ltd.
    Contract total funded value: 10 560.00
Procedure 4 Subject to due process: Изработка на визуализационни материали, Estimated Amount: 985.00
  • Differentiated position 1: Изработка на визуализационни материали
    Contractor: Kris Design Ltd.
    Contract total funded value: 349.12
  • Differentiated position 2: Изготвяне и отпечатване на публикация в печатна медия
    Contractor: BRYAG MEDIA GROUP Ltd.
    Contract total funded value: 376.00
Procedure 5 Subject to due process: Наем на работно помещение - 14 месеца, Estimated Amount: 9 800.00
  • Differentiated position 1: Наем на работно помещение - 14 месеца
    Contractor: ADAMAZ Ltd.
    Contract total funded value: 7 728.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN