Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.005-0106-C01
Project Name "Space for equal opportunity"
Beneficiary 000024695 Blagoevgrad Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.04.2017
Start Date 01.05.2017
End Date 01.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград

Description

Brief description
Дейностите по проекта се реализират в рамките на Приоритетна ос 1 на ОП РЧР, Инвестиционен приоритет 1, Специфична цел 1- увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица на възраст между 30- 54 г. и Приоритетна ос 2 на ОП РЧР, Инвестиционен приоритет 2, Специфична цел 1- увеличаване на броя на членовете на семейства с деца /вкл. с увреждания/, които са започнали да търсят работа или са в заетост след предоставени интегрирани мерки за социално включване, Специфична цел 2- увеличаване на броя на хората с увреждания, които са започнали да търсят работа или са заети, чрез предоставяне на социалнни и здравни услуги, вкл. чрез интегрирани мерки за хора с увреждания и техните семейства. 
В проектното предложение са вкл. допустими дейности по Компонент 1 и Компонент 2, като е направена обвързаност и допълняемост на мерките по двата компонента, а също така е осигурена обвързаност и на целевите групи. По Компонент 1 се предвижда да  бъде осигурена заетост на 20 човека с увреждания след предоставяне на посреднически услуги за период от 6 месеца, да бъдат адаптирани и оборудвани работните места според техните нужди , както да им бъде осигурен специализиран транспорт от и до работното място.
Дейностите по Компонент 2 предвиждат  обособяване, ремонт и оборудване на "Пространство за равен шанс", в което да се реализират интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства, вкл. деца с увреждания, чрез провеждане на мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за лицата, според техните индивидуални потребности – трудово-правно консултиране, медицинска, социална, образователна и психологическа подкрепа с цел подобряване на достъпа до пазара на труда от една страна, а от друга страна се предоставя грижа за деца с увреждания, в зависимост от специфичните им нужди: индивидуална, групова, фамилна, терапевтични ателиета (психомоторика, писане, музика, моделиране и пр.)

Activities
  • Activity: Осигуряване на посредничество за професионална реализация и осигуряване на заетост на лица с увреждания на възраст 30- 54 години: Малък процент от хората с увреждания намират своята реализация на пазара на труда. Причините за това са: - социална изолация и липса на мотивация; - неадекватно и неинформирано отношение на работодателите; - неосигурен достъп до работното място; - липса на подходяща работна среда, съобразена със специфичните нужди на хората с увреждания. В този смисъл подкрепената заетост извършва необходимите посреднически дейности и услуги, чрез които помага на хората с увреждания да получат достъп до реални възможности за включване в интегрирана работна среда, за да станат икономически и социално активни в своите общности. При предоставянето на посреднически услуги за хората с увреждания, лицето се разглежда в неговата цялост, като се отчита, както обективното му състояние, неговите възможности и потребности от подкрепа, за да преодолее ограниченията, които има и да живее самостоятелен живот, така и желанията на лицето да ползва определени услуги. За оказване на съдействие, насочване и подпомагане на лицата с увреждане за включване в трудова заетост е необходимо първоначално да се извърши проучване на целевата група с оглед планиране, подготовка и реализиране на дейността. От събраната информация ще се сформира групата потребители, включваща минимум 50 лица с увреждане, на възраст 30-54 години, които са безработни или търсят работа и които ще бъдат насочени към организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда. В настоящият проект работодател се явява Община Благоевград. Осъществяването на посредничество за професионална реализация на лица с увреждане на възраст от 30 до 54 години включва избор на конкретно работно място, съобразно специфичните характеристики на лицето и в съответствие с личностните му качества. Община Благоевград подава заявка към трудовия посредник за наемане на 20 лица с увреждане на възраст от 30 до 54 години, от които 30% жени, на административна длъжност, като технически сътрудници. Представителите на трудовата борса предоставят информация и услуги за ориентиране при професионалната реализация, в съответствие с възможностите, желанията и способностите на хората с увреждания и извършват оценка на професионалната им пригодност, която да бъде в помощ както на работодателите, така и на хората с увреждания. Целта е да се намери най-доброто съответствие между работните места, предлагани от работодателя и уменията на безработните лица, за да се получи успешно сътрудничество. Назначаването на тези лица на посочената административна длъжност ще даде възможност да се разреши административния недостиг в кметствата на населените места. Разкриването на второ работно място има отношение към подобряване на ефикасността на общинската администрация в малките населени места , с оглед работата й да бъде съобразена с всички нужди на гражданите /особено на тези от рисковите групи/ и да е максимално ефективна при провеждането на планираните политики. След осигуряването на работна заетост едно от най-съществените задължения на работодателя е да пригоди работното място към нуждите на лицето с увреждане – да осигури достъп до работното място и подходящо оборудване при спазване на изискванията за охрана на труда, които компенсират увреждането на лицето и му осигуряват възможност да работи. За това и следващата дейност е насочена към договаряне на работните условия, безопасността и сигурността на работното място и подпомагане на работодателя да адаптира и оборудва работното място. За целта се осигурява необходимото обзавеждане и специализирана техника според нуждите на лицата с увреждане и съобразно съответните психофизиологически и антропометрически характеристики. За улесняването на достъпа до работното място се договаря и осигуряването, от Община Благоевград на организиран транспорт за превозване на лицата с увреждане до работните им места. , Contracted Amount: 132 240.60 , Reported Amount: 89 573.04
  • Activity: Създаване на "Пространство за равен шанс": Лицата, полагащи грижа за зависими членове на семействата си, са хора в риск, поради икономическите и социални ограничения, които търпят. В този смисъл необходимо е да се да се създадат условия и дейности за постигане на по-голяма независимост на семействата с лица с увреждане, като се предоставят възможности за професионална и личностна реализация и оптимизиране на потенциала им; В настоящия проект такава възможност се осигурява, чрез прилагането на интегриран подход за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства. Това се постига чрез обвързването на дейностите от 1-я и 2-я етап, които включват като потребители на услугите, едновременно и лицата с увреждане и членовете на техните семейства, които се грижат за тях . Дейностите от Компонент 1 са насочени към лицата с увреждане /30-54 г./, за които се осигурява работа, а към полагащите грижа за тях са ориентирани съответните дейности от Компонент 2. Освен тези 20 лица, които са близките на лицата от целевата група - хората с увреждане /30-54 г./ , в целевата група на дейностите по Компонент 2 се включват и родители, полагащи грижа за деца с увреждания. С проучването на тази група се събира информация за съществуващите семейства с деца с увреждане на територията на Община Благоевград. Сформира се група от общо 50 потребителя: 20 лица, полагащи грижа за лицата с увреждания /30-54 г./, включени в Компонент 1 и 30 лица, от които 15 родителя, полагащи грижа и техните 15 деца с увреждания. Реализирането на тази дейност се извършвна чрез създаване и функциониране на иновативна форма "Пространство за равен шанс" - общо пространство за активна и развиваща се среда за подкрепа. За целта се осигурява безвъзмездно предоставяне от Община Благоевград на подходящо помещение, в което да бъдат реализирана Дейност 2. Извършват се необходимите ремонтни дейности, обзавеждане и оборудване. В така организираното "Пространство за равен шанс" ще се извършват комплексни действия на иновативни форми на социални услуги: - Обучения и индивидуална подкрепа на уязвимите групи и на членове на семейства, които се грижат за зависим член на семейството - разработване и прилагане на индивидуални програми с цел подобряване на достъпа до пазара на труда. - Мотивационна, психлогическа или друг тип подкрепа за целевата група, според тяхната индивидуална потребност - консултиране, социална, образователна и психологическа подкрепа с цел подобряване на достъпа до пазара на труда. - Предоставяне на едновременна грижа за децата с увреждания, в зависимост от специфичните им нужди: индивидуална, групова, фамилна, терапевтични ателиета /психомоторика, писане, музика, моделиране и др./, Contracted Amount: 78 055.00 , Reported Amount: 113 849.06
  • Activity: Провеждане на дейности за информиране, популяризиране и обсъждане на възможностите за трудова реализация на хората с увреждане и на членовете на семействата, полагащи грижи за тях, ориентирани към работодателите: Трудовата заетост е една от сферите на равнопоставено участие, които дават възможности на хората с увреждания да участват в обществения живот, да проявяват лична и обществена активност, да живеят пълноценно и да бъдат пълноправни членове на общността, към която принадлежат. На хората с увреждания трябва да се даде възможност да упражняват човешките си права и по- специално в областта на трудовата заетост трябва да се осигуряват равни шансове за продуктивна и доходоносна работа. Както хората в неравностойно положение, така и работодателите са изправени пред сериозни предизвикателства и бариери. В проекта е заложена идеята, че интеграцията на хората с уврежданията и членовете на семействата, полагащи грижа за тях е двустранен процес, а достъпа до пазара на труда трябва да се разглежда като отговорност и на двете страни. За това в основните дейности по проекта са предвидени 4 информационни събития и 50 индивидуални срещи с с потенциални работодатели, на които те да бъдат информирани и обучени в разбиране, чрез трайно установени практики и стратегии за наемане на лица в риск. Информационната стратегия залегнала в Дейност 3 на проекта е насочена да отговори на множеството от въпросите, с които се сблъсква групата на работодателите. Отговорите на тези въпроси предполагат познаване на програмите, облекченията и преференциите и задълженията, съгласно действащите нормативни уредби у нас, както и на различни социални умения за работа на хора с увреждания и хора в риск. Психологическите бариери и липсата на интерес от страна на работодателите да наемат хора в неравностойно положение са продукт на нагласата на обществото спрямо хората с увреждания, както и на липсата на информираност, относно предимствата на бизнеса: - облекчение и преференции от държавата - оптимизация на управлението и човешките ресурси - престиж за компаниите - възможности извън сферата на бизнеса и т.н Обучителните и информационни материали, предвидени по проекта за изпълнението на тази дейност, целят да бъдат в помощ на работодателя и неговия екип при наемане на работа на хора в риск. Те ще съдържат информация за разнообразието на формите за трудова реализация, обобщена информация за икономическата среда, практически съвети при взаимоотношенията между работодател и човек с увреждания, информация за институциите, формиращи политиката по заетостта на хората в риск., Contracted Amount: 14 080.00 , Reported Amount: 7 860.24
  • Activity: Организация и управление на проекта: Цел на дейността: да се гарантира качественото и ефективно изпълнение на проекта, както и постигане на целите на проекта и резултатите, както и да се спазят изискванията на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и насоките за кандидатстване по конкретната схема. Дейностите по управление са неразделна част от изпълнението на проекта. Дейността ще се реализира по следния начин: - Сформиране на екип за управление на проекта - определяне и разпределение на отговорностите и сключване на допълнителни споразумения или заповеди към трудовите договори с екипа по проекта, с конкретно описание на задълженията и отговорностите; - Разработване на подробен план за изпълнение на проекта; - Администриране на дейностите по проекта; - Управление на графика за изпълнение и показателите за оценка, вкл. процедури за мониторинг; дейности по проекта- планиране и контрол; оценка на плана за изпълнение на проекта и рисковете; анализ на напредъка на проекта, свързан с показателите; координация. - Финансово управление Ръководителят на проекта ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта; информиране и комуникация с Управляващия орган за напредъка на проекта; идентифициране на потенциални рискове и предприемане на коригиращи действия; контрол върху работата на под изпълнителите; Счетоводител: цялостното финансово управление на проекта; подготовка на финансови отчети; извършва финансови операции Технически сътрудник: организация за провеждане на дейността; обработка на данни и предоставяне на информация; подпомага работата на координатора на проекта и ръководителя. Подробно описание на задълженията и отговорностите на екипа за управление ще бъде включено в договорите за управление на проекта. Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията на Ръководството за изпълнение на проекти финансирани по програмата, както и според вътрешните правила и процедури в държавните нормативни изисквания за счетоводна отчетност. След приключване на дейностите по проекта ще бъде изготвен и представен окончателен доклад, попълнен по образец на Договарящия орган, относно изпълнението и постигнатите резултати. В доклада ще се посочва постигането на резултатите и целите на проекта, чрез предварително зададените индикатори, както се отчита реалното изпълнение на заложените стойности на индикаторите. Докладът ще описва и основните проблеми, възникнали по време на изпълнението на съответния проект, как тези проблеми са били решени, както и какви са били причините те да не бъдат преодолени. Ще бъде подготвен и финансов отчет., Contracted Amount: 21 719.96 , Reported Amount: 18 583.47
  • Activity: Дейности по информиране и публичност: Цел на дейността: Осигуряване на информация и комуникация по проекта, в съответствие с изискванията на националните и европейски нормативни документи. Дейността по осигуряване на информация и публичност предвижда мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от ОП "Развитие на човешките ресурси" в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020. При всички мерки за информация и комуникация ще бъде отразен финансовия принос на ЕС за реализирането на проекта чрез емблемата на ЕС, указване на фондовете и общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с правилата за индивидуална идентичност. Дейността предвижда изработката на информационни табели, които да бъдат поставени на видно обществено място в кметствата на населените места на Община Благоевград за популяризиране на дейностите и за обозначаване финансовата подкрепа от ЕС. Предвиждат се още изработка на 100 бр. плакати и 500 броя информационни брошури, с цел разчупване на стереотипите и информирате за възможностите на хората с увреждания за пълноценно включване на пазара на труда.Финансирането на проекта ще бъде отразявано и във всички отпечатани документи, както и закупеното по проекта оборудване. Предвижда се също така провеждане на две пресконференции, като първата е при стартирането на проекта. На нея ще бъдат представени целите, начина на осъществяване и очакваните резултати на проекта, финансиращата програма и екипът за управление. Ще бъде даден широк обществен отзвук на събитието, чрез участие на местни и регионални медии. При приключване на проекта ще бъде организирана втора, заключителна пресконференция, на която ще бъдат оповестени крайните резултати и постигнатия ефект от реализирането на всички заложени дейност и мерки. , Contracted Amount: 2 200.00 , Reported Amount: 2 880.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Association for European Development of Bulgarian village, Contracted Amount*: 53 108.96 , Reported Amount: 51 595.02
Contractors
  • Contractor: VELEV 2013 EOOD, Contracted Amount*: 12 600.00 , Reported Amount**: 12 600.00
  • Contractor: PERFEKT MEBEL LTD, Contracted Amount*: 27 838.14 , Reported Amount**: 27 838.14
  • Contractor: PERSONAL INVEST EOOD, Contracted Amount*: 1 632.00 , Reported Amount**: 1 632.00
  • Contractor: ROEL-98 LTD, Contracted Amount*: 4 656.59 , Reported Amount**: 4 656.31
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD , Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 1 800.00
  • Contractor: IZDATELSKA KASHTA AB EOOD, Contracted Amount*: 4 320.00 , Reported Amount**: 4 320.00
  • Contractor: EXTRA KOLOR EOOD, Contracted Amount*: 8 375.00 , Reported Amount**: 8 375.00
  • Contractor: Elena, Contracted Amount*: 1 600.00 , Reported Amount**: 1 599.67
  • Contractor: Triton Bulgaria, Contracted Amount*: 29 932.20 , Reported Amount**: 29 932.20
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници на възраст над 29 г., започнали работа, вкл. като самонаети, при напускане на операцията., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00
Indicator 2 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 65.00 , Reached amount: 65.00
Indicator 3 Participants with disabilities over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 50.00
Indicator 4 Participants with disabilities above 18 years of age who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 50.00
Indicator 5 Inactive and unemployed participants who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, after provision a child care service, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 15.00

Financial Information

Total Project cost 248 295.56 BGN
Grant 248 295.56 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 227 053.28 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на канцеларски материали и офис консумативи по обособени позиции: Обособена позиция №1: Доставка на канцеларски материали и офис консумативи съгласно приложение № 1 от документацията за участие“; Обособена позиция №2: Доставка на канцеларски материали и офис консумативи съгласно приложение № 2 от документацията за участие“. , Estimated Amount: 135 047.28
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: Доставка на канцеларски материали и офис консумативи съгласно приложение № 1 от документацията за участие“;
    Contractor: ROEL-98 LTD
    Contract total funded value: 381.84
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: Доставка на канцеларски материали и офис консумативи съгласно приложение № 2 от документацията за участие“
    Contractor: ROEL-98 LTD
    Contract total funded value: 4 274.75
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на лаптопи и таблети, Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на лаптопи и таблети
    Contractor: Triton Bulgaria
    Contract total funded value: 29 932.20
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител на строително-монтажни и ремонтни дейности на обект : Помещения в квартал "Вароша", гр. Благоевград - по чл. 191, ал. 1, т. 1 от ЗОП, Estimated Amount: 11 484.09
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител на строително-монтажни и ремонтни дейности на обект : Помещения в квартал "Вароша", гр. Благоевград
    Contractor: EXTRA KOLOR EOOD
    Contract total funded value: 8 375.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител на строително-монтажни и ремонтни дейности на обект : Помещения в квартал "Вароша", гр. Благоевград - по чл. 20, ал. 3, т. 1 от ЗОП чрез събиране на оферти с обява, Estimated Amount: 11 484.09
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител на строително-монтажни и ремонтни дейности на обект : Помещения в квартал "Вароша", гр. Благоевград
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител, който осъществява дейност предоставяне на посреднически услуги на пазара на труда, Estimated Amount: 1 362.50
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител, който осъществява дейност предоставяне на посреднически услуги на пазара на труда
    Contractor: PERSONAL INVEST EOOD
    Contract total funded value: 1 632.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител, който осъществява дейност транспорт от и до работните места на назначените по проекта лица с увреждания, с цел улесняване достъпа до работните места, Estimated Amount: 12 600.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител, който осъществява дейност транспорт от и до работните места на назначените по проекта лица с увреждания
    Contractor: VELEV 2013 EOOD
    Contract total funded value: 12 600.00
Procedure 7 Subject to due process: Осигуряване на мерки за информация и публичност във връзка с реализацията на проект “Пространство за равен шанс”, приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ и приоритетна ос 2 “Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване”, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05М9OP001-2.005 ”Активно включване” на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.”, по обособени позиции: Обособена позиция №1 „Изработване на информационни и обучителни материали“; Обособена позиция №2 „Организиране на информационни събития, изработване на табели”, Estimated Amount: 9 400.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1 „Изработване на информационни и обучителни материали“;
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 1 800.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2 „Организиране на събития, изработване на информационни табели”
    Contractor: IZDATELSKA KASHTA AB EOOD
    Contract total funded value: 4 320.00
Procedure 8 Subject to due process: Процедура по чл. 20, ал.4, т.3 от ЗОП - доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за адаптиране на 20 работни места в кметствата на община Благоевград, както и на помещения в кв. "Вароша", община Благоевград, Estimated Amount: 23 198.48
  • Differentiated position 1: доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за адаптиране на 20 работни места в кметствата на община Благоевград, както и на помещения в кв. "Вароша", община Благоевград
    Contractor: PERFEKT MEBEL LTD
    Contract total funded value: 27 838.14

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN