Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0200-C02
Project Name Improvement of management processes and organizational innovations in Borola Ltd
Beneficiary 121121771 Borola Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 22.01.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Сухиндол, гр.Сухиндол

Description

Brief description
Цялостната ни концепция е свързана с подпомагане на здравословния начин на живот и създаване на здравна култура у съвременния човек. От създаването си през 1996г развиваме идеите си, като за 20 години успяхме да се превърнем в единствената компания в България, която освен производител на хранителни добавки и козметика, има и цялостна здравна програма с различни направления. Всички те са разработени от развойния ни екип, но тъй като търсенето изпревари като обеми възможностите ни за инвестиции, първоначално се наложи да прехвърлим част от етапите на технологичния процес на външни изпълнители. Това ограничи капацитета ни, повиши себестойността на продуктите и не бяхме в състояние да контролираме постоянно качеството. Решихме тези проблеми чрез  инвестиции в ново оборудване, чрез коeто  затворихме цикъла на производство за по-голямата част продукти, като намалим участието в производствения процес на външни изпълнители.
За да можем да продължим развитието си и да подобрим пазарните си позиции е необходимо да увеличим значително управленския си капацитет чрез внедряване на CRM и ERP системи, както и чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на качеството, съгласно ISO9001. Така ще подобрим организацията вътре в предприятието, ще планираме по-добре производствените ресурси и ще имаме възможност да извършваме анализи на продуктивност и производителност, чрез които да оптимизираме  производствената и търговска дейности. По-добрата организация на работния процес ще даде възможност и по-бързо да въведем  предвидените нови продукти в редовно производство. Сертифицирането по стандарта за управление на качеството, заедно с предвиденото за закупуване контролно оборудване, ще ни дадат възможност за допълнително повишаване на експортния потенциал, тъй като за голяма част от партньорите ни наличието на сертификат е задължително условие за работа с нас.
Activities
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на качеството, съгласно ISO 9001: Дейността на Борола ООД се осъществява на две площадки – в София и в Сухиндол. В София се складират и дистрибутират хранителни добавки, козметика и лекарства и медицински изделия. В Сухиндол е концентриран производствения капацитет на фирмата. Там се произвеждат хранителни добавки. Освен това в Сухиндол се извършва етикетиране /опаковане/, складиране и дистрибутиране на хранителни добавки и козметика. Разработката и внедряването на система за управление на качеството (СУК), отговаряща на изискванията на международния стандарт ISO 9001 ще включва и управление на безопасността на продукта, а именно система HACCP, базирана на изискванията на Codex Alimentarius. Технологичния процес по производство на хранителни добавки, накратко може да бъде описан като състоящ се от три етапа – закупуване на суровини, изготвяне на хранителни добавки, складиране и дистрибуция. По отношение на закупуването на суровини, изграждането на СУК ще създаде условия за ясно дефиниране на изискванията към суровините, изграждане на процеси по подбор и оценка на доставчиците, ефективен контрол на доставките, в смисъл на тяхното количество, качество, а също и получаването им навреме. Системата за избор на доставчиците ще е базирана на тяхната способност да доставят суровини и услуги, отговарящи на конкретните производствени нужди на Борола. Това от своя страна ще доведе до изграждане на системен и документиран подход при удовлетворяване на изискванията на клиентите. Ще бъде изградена система за текуща оценка на качеството на доставките, а от там и на доставчиците. Процедурите, които ще бъдат изградени и внедрени като част от СУК ще бъдат интегрирани със закупуваната по настоящата програма интегрирана система ERP и CRM система. Ще бъдат дефинирани правила за извършване на технологичните операции, за управление и поддръжка на технологичното оборудване, за създаване и поддържане на нужната компетентност на служителите. Ще бъде изградена система за използване и поддържане на измерителното оборудване. Системата за СУК ще включва и процедури и правила за работа, обхващащи процесите на опаковане, съхраняване и дистрибуция на козметика и съхраняване и дистрибуция на лекарства и медицински изделия. Като част от СУК, ще бъдат въведени процедури и правила за комуникация с клиентите, процедури за идентифициране на изискванията им както по отношение на параметрите на продукта, така и по отношение на доставката като количество и срокове. Ще бъде изграден системен подход, отговарящ на изискванията на ISO 9001 и автоматизиран с помощта на CRM, за планиране и контрол на дейността на медицинските представители на фирмата. Тяхната дейност обхваща цялата страна, състои се от ежедневни срещи с настоящи и бъдещи клиенти, осъществяване на промоционни инициативи. От ефективното планиране и контрол на тяхната дейност до голяма степен зависи ефективността на процеса на продаване и получаване на обратна връзка от пазара. Процедурите, изисквани от ISO 9001 ще поставят този процес на систематична база, а CRM системата от своя страна ще го направи по-ефективен. Съществена част от качеството на хранителните добавки (управлявано от СУК), които се явяват основен продукт, произвеждан от Борола, до колкото те се явяват хранителен продукт, консумиран от хора, е изискването за безопасност. Безопасността на храните се управлява с помощта на правилата, разработени от комисия към FAO/WHO, известни като Codex Alimentarius. В основата на тези правила стоят принципите HACCP (Hazard Analysis Critical Control Points). Ще бъдат разработени процедури и правила, чиято цел е да се създадат условия за предотвратяване на възможностите за замърсяване на хранителните добавки. При това се отчитат всички етапи на тяхното производство - като се започне от избора и доставката на суровини, през тяхната преработка, до доставянето им при клиентите и евентуалното връщане обратно. След разработката и въвеждането, системата ще бъде сертифицирана след одит от независим одитор. , Contracted Amount: 14 200.00 , Reported Amount: 13 890.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на интегрирана ERP и CRM система: По този проект се предвижда въвеждане на интегрирана ERP и СRM система, която ще обхване цялата дейност на Борола ООД - както производствената, така и търговската. Това е необходимо поради изключително бързото ни развитие и непрекъснатото добавяне на нови продукти в портфолиото, както и разширяване на износа. С въвеждането на системата ще бъдат преустановени от една страна всички операции, които в момента се извършват на ръка от служителите , а от друга - извършването на частични анализи, с непълни данни, които ограничават и до някъде опорочават възможностите ни за вземане на правилни управленски решения. Системата ще бъде разработена изцяло за нас поради сложността и множеството пластове на операциите, както и специфичните връзки между отделните звена в Дружеството. Всички наши проучвания показаха, че на пазара не съществува готов продукт, който да може да удовлетвори всички наши потребности. Специализирана фирма извърши за нас предварителна оценка на състоянието и потребностите за постигане на целите ни. Беше създаден и специфичен бизнес модел, на базата на който ще бъдат разработени и свързани функционалностите на системата. Най-общо, системата ще включва следните модули: - търговска дейност - складова дейност - логистична дейност - внос, износ и обмитяване - управление на приходи, разходи, падежи и каси - производствен модул с включено управление на етапи на производство, ресурси, рецепти, технологична документация, различни видове анализи - управление на инвентар - контрагенти - взаимоотношения с клиенти - счетоводство - човешки ресурси - управление на вътрешнофирмени задачи - администриране -планиране - справки и анализи - уеб портал - връзка с онлайн магазина и фирмения сайт - логистична и складова дейност - бюджетиране - транспорт - управленско счетоводство - разширени производствени параметри и анализи - управление на проекти - управление на отпадъци Всички модули и функционалности са изключително важни за подобряване на конкурентоспособността и производителността на фирмата. С повишаване на експорта са изключително необходими и модулите, изработващи документи за експорт, изчисляващи различните такси, които трябва да бъдат платени, както и стриктно следене на продажбите по страни, с цел извършване на анализи и разширяване на продажбите. Много важен за нас е и модулът за управление на отпадъците. Изискванията ни към него са: - възможност за следене на количества и норми за отпадни материали в производствени поръчки. - отчитане на количество, вид и състояние на отпадъците в следствие на производствените процеси; - заскладяване и съхранение на получените отпадъци; - следене и управление на наличното количество отпадъци; - описание и проследяване на процеса по рециклиране; - управление на сепариране и реализация на отпадъците; - изготвяне на съпътстваща документация в различните процеси; - осчетоводяване и издаване на документи с данъчни цели; - справки и анализи; - каталог с кодовете на различните видове отпадъци; - обмен на данни с други системи на национално и европейско ниво; - изготвя автоматично отчетите пред властите: РИОСВ, ИАОС; - предлага възможност всеки участник в процеса да следи своите дейности; - обобщава информацията постъпила от всички участници в процеса на национално ниво; - дава възможност за ползване на справки онлайн от така обобщената информация от МОСВ, ИАОС, БД и др.; Наличието на всички тези данни ще ни даде възможност да оптимизираме генерираните количества отпадъци чрез промяна в стратегията или по други начини, като това е от голямо значение за постигане целите ни за устойчиво развитие на Дружеството. Не на последно място, с внедряването на системата ще отпадне и необходимостта от извършване на множество разпечатки, което е свързано със значително използване на хартия, което бихме желали да преустановим . , Contracted Amount: 232 400.00 , Reported Amount: 232 000.00
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез закупуване на ново контролно оборудване, необходимо за прилагането на системата за управление на качеството, съгласно ISO9001: Основния технологичен процес, осъществяван от Борола, обект на регулиране от СУК, е производство на хранителни добавки. Системата за управление на качеството ще бъде оценявана за съответствие с международния стандарт ISO 9001:2015. Основно изискване на стандарта, записано в клауза 7.1 е осигуряването на подходящи ресурси, в смисъл на Човешки ресурси (7.1.2), Инфраструктура (7.1.3), Ресурси за наблюдаване и измерване (7.1.5) и др. В рамките на настоящият проект, висшето ръководство е избрало да получи финансиране за лабораторно оборудване, което ще осигури от една страна пряко съответствие с изискванията на клауза 7.1 на стандарта, а от друга ще осигури систематичен контрол на суровините, на параметрите на производствения процес и на междинните продукти, а също и на крайния продукт. По този начин Борола ще постигне съответствие с цялата клауза 8 на ISO 9001:2015, а от там и с останалите изисквания на стандарта. Оборудването планирано да бъде закупено е насочено към извършване на микробиологични и химични изследвания – осигуряващи както качество на междинния и краен продукт, така и тяхната безопасност (изисквана от интегрираната със системата за качество HACCP система). Друга част от оборудването осигурява стабилност и възпроизводимост на лабораторните резултати. Това е в съответствие с изискванията за качествени лабораторни измервания, които от своя страна ще осигурят удовлетворяване на изискванията на ISO 9001 и заедно с това на HACCP., Contracted Amount: 98 057.00 , Reported Amount: 97 578.00
  • Activity: Дейности за визуализация на проектното предложение и резултатите от него: По проекта са предвидени и необходимите мерки за информиране и публичност, съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 . Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнението на проекта ще информираме обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, като: а) включим на интернет страницата си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати и финансовата подкрепа от ЕС; б) ще поставим плакат с информация за проекта (размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на портала на предприятието, тъй като това е видно за обществеността място. Плакатът ще съдържа текстова и визуална информация, съгласно изискванията. Ще бъде изработена и постоянна табела след приключване на проекта, която ще съдържа емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд трябва да заемат минимум 25% от площта им. Те ще бъдат изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Върху всеки отделен апарат, предмет на закупуване по този проект, ще се поставят стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MEDICINSKA TEHNIKA ENGINERING, Contracted Amount*: 68 255.81 , Reported Amount**: 97 578.00
  • Contractor: UNISOFT ENGINERING, Contracted Amount*: 162 284.00 , Reported Amount**: 232 000.00
  • Contractor: REVOLT 64, Contracted Amount*: 3 434.55 , Reported Amount**: 4 910.00
  • Contractor: SERTIFICATION INTERNATIONAL BULGARIA , Contracted Amount*: 6 281.51 , Reported Amount**: 8 980.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 52 952.62 , Reached amount: 52 772.34
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 344 657.00 BGN
Grant 241 090.67 BGN
Self amount 103 566.33 BGN
Total actual amounts paid 240 255.89 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на 14 бр ДМА (Брояч на колонии в комплект с увеличително стъкло - 1бр, Химическа камина - 1бр, Спектрофотометър - 1бр, Влагомерна везна - 1бр, Ламинарен бокс - 1бр, Лабораторна сушилня с естествена конвекция - 1бр, Водна баня - 1бр, Дигитална магнитна бъркалка с нагряване - 1бр, Термостат инкубатор - бр, Воден дестилатор - 1бр , Комбиниран Рн метър с кондуктометър - 1бр, Техническа везна - 1бр, Автоклав - 1бр, Аналитична везна - 1бр ), Estimated Amount: 98 057.00
  • Differentiated position 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на 14 бр ДМА (Брояч на колонии в комплект с увеличително стъкло - 1бр, Химическа камина - 1бр, Спектрофотометър - 1бр, Влагомерна везна - 1бр, Ламинарен бокс - 1бр, Лабораторна сушилня с естествена конвекция - 1бр, Водна баня - 1бр, Дигитална магнитна бъркалка с нагряване - 1бр, Термостат инкубатор - бр, Воден дестилатор - 1бр , Комбиниран Рн метър с кондуктометър - 1бр, Техническа везна - 1бр, Автоклав - 1бр, Аналитична везна - 1бр )
    Contractor: MEDICINSKA TEHNIKA ENGINERING
    Contract total funded value: 68 255.81
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за разработка и внедряване на интегрирана CRM и ERP система за управление на бизнес процесите, Estimated Amount: 232 400.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за разработка и внедряване на интегрирана CRM и ERP система за управление на бизнес процесите
    Contractor: UNISOFT ENGINERING
    Contract total funded value: 162 284.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнители на консултантска услуга по разработка и внедряване на система за управление на качеството, съгласно ISO 9001, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнители на консултантска услуга по разработка и внедряване на система за управление на качеството, съгласно ISO 9001
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Избор на изпълнители на консултантска услуга по разработка и внедряване на система за управление на качеството, съгласно ISO 9001
    Contractor: REVOLT 64
    Contract total funded value: 3 434.55
Procedure 4 Subject to due process: Сертифициране на система за управление на качеството в съответствие с ISO 9001, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за управление на качеството в съответствие с ISO 9001
    Contractor: SERTIFICATION INTERNATIONAL BULGARIA
    Contract total funded value: 6 281.51

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN