Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.005-0029-C01
Project Name "Chance for an active and independent life"
Beneficiary 000024688 Belitsa Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 06.04.2017
Start Date 06.04.2017
End Date 06.07.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Белица

Description

Brief description
Проектното предложение  „Шанс за активен и  независим живот" е насочено към предоставяне на мобилна интегрирана социална услуга на хора с увреждания и техните семейства, която ще подобри качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, вкл. и здравни, на хора с увреждания, насочени към преодоляване на последиците от социално изключване и бедността, което от своя страна ще даде възможност за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за тях. Предвижда се  обучение за придобиване на професионална квалификация по първа степен и последваща заетост на 25 бр. безработни лица, полагащи грижи за зависими членове от семейството си. Друга основна дейност е организиране и провеждане на арт  дейности с терапевтична насоченост за хора с увреждания фокусирана върху стимулиране на творчеството  и самоизявата на тези лица с  цел да се  привлече интереса и да се  мотивира амбицията за себеизява и личностно израстване на най-уязвимата част от обществото, а именно хората със специални потребности. Проектът ще спомогне за подобряване достъпа до заетост и преодоляване на бедността и социалното изключване чрез  предоставянето на мобилна интегрирана социална услуга и разкриване на нови работни места.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Прозрачно, ясно и ефективно изпълнение на дейностите по проекта. Със заповед на Кмета на община Белица се определя екип за управление и изпълнение на проекта. Екипът ще се състои от ръководител, координатор и счетоводител, с които ще бъдат сключени и договори. Непосредствено след подписването на договор за финансиране ще се проведе среща на екипа по проекта с основни поддейности: разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; разработване на план за действие; разработване на стратегия за популяризиране на проекта. Екипът организира дейностите по проекта, осигурява техническото им обезпечаване и следи за точното им изпълнение. Отговаря за правилното водене и съхранение на документацията - техническа и финансова и контрол на заложените в проекта индикатори за изпълнение и резултат. Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по проекта дейности, като за тази цел са предвидени редовни срещи на екипа, с цел да се следи цялостния напредък по проекта и своевременно да се вземат решения за коригиращи или последващи дейности за изпълнение. Екипът по проекта ще изготвя регулярни искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, Contracted Amount: 34 000.00 , Reported Amount: 41 669.59
  • Activity: Подбор и наемане на екип, който ще предоставя мобилна интегрирана услуга в домашна среда : Интегрираната социална услуга в домашна среда ще се предоставя в рамките на 12 месеца от мобилен екип , които включва следните специалисти: - ръководител на екипа, той и социален работник, - 10 социални асистента, - 1 психолог - 3 медицински лица - 1 рехабилитатор. Екипът ще е подбран съобразно ясни критерии: - релевантно за позицията образование (висше образование на експертите в екипа и минимум основно и по - ниско за асистентите); - опит в съответната област; - мотивация за работа с хора с увреждания и необходими личностни характеристики В тази връзка екипа по проекта ще извърши подбор на персонала в рамките на 2 месеца, които ще бъда нает за предоставяне на услугата. Община Белица сключва договори трудови договори с ръководителя на екипа и асистентите за период от 12 месеца. По реда на ЗЗД ще се сключат договори с експерт за предоставяне на мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребности и предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги, медицински лица за предоставянето на медицински услуги в зависимост от конкретните нужди на потребителите и рехабилитатор за рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства , Contracted Amount: 138 680.00 , Reported Amount: 43 435.27
  • Activity: Информиране и подбор на целевата група: Обхватът на целевата група, включена в настоящото проектно предложение на община Белица са хора с увреждания и техните семейства. Планираният брой лица, на които ще бъде предоставена интегрирана социална услуга в домашна среда са 25 души с увреждания. Същите ще бъдат лица, попадащи в списъците на Дирекция “Социално подпомагане”, живеещи на територията на община Белица. Подходът и критериите, които ще бъдат приложени при извършване на подбор на крайните потребители на услугите са следните: Извършване на подбор на база приета и утвърдена процедура за подбор, която спазва принципите за недопускане на дискриминация. Класиране на кандидат- потребители, отговарящи на целевата група. Обявяване на прием на документи на кандидат- потребители. Дейността се изпълнява за да се подобри качеството на живот и на достъпа до кандидатстване за услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността като се направи обективна оценка на потребностите им. Целта е да се проведат мероприятия, насочени към предоставяне на пълна информация за създадените условия и възможности за комплексно задоволяване на потребностите на хора с увреждания в община Белица, които предоставя интегрирана социална услуга в домашна среда. По този начин ще се осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определената в проекта целева група и на база изготвените обективни оценки на потребностите им ще се направи подбор на 25 човека от заявилите своите потребности кандидат - потребители за ползване на интегрирана социална услуга в домашна среда. Целта е да се извърши обективна оценка на потребностите на всички подали заявления. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Белица, вкл. публикуването на същата на официалната интернет страница на общината. В изпълнение на дейността ще се изготвят оценки на потребностите на целевата група, които ще се придружават с Доклад/анализ от направените оценки на потребностите. Ще се изготвят и съответстващи и релевантни на тези потребности правила/методология за работа на екипа, предоставящ интегрирана социална услуга в домашна среда . Предоставянето на услугите ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. , Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на интегрирана социална услуга в домашна среда.: Във връзка с подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за хора с увреждания, разширяване на възможностите за подобряване качеството им на живот, вкл. за техните семейства и за насърчаване на равните възможности, както и за разширяване на обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги е предвидено създаване на интегрирана социална услуга в домашна среда, която ще се предоставя от мобилен екип, състоящ се от 11 души персонал и 5 специалиста в рамките на 12 месеца. Мобилната интегрирана социална услуга има няколко ключови цели по отношение на лица с увреждания и техните членове на семейства, а именно: - пряка подкрепа за самостоятелен живот на хора с увреждания; - психологическа и консултативна подкрепа на лица с увреждания и техните членове на семействата; - подкрепа на помагащите лица (роднини, близки и др.) за намаляване на натоварването и стреса в ежедневните грижи за лицата с увреждания. - превенция на социалната изолация на лица с увреждания и техните членове на семействата; Интегрираната мобилна услуга в рамките на настоящия проект включва пакет от социални дейности в подкрепа на целевата група, а именно: 1. Асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни дейности, общуване, др.); 2. Психологическа подкрепа на хора с увреждания и техните семейства чрез индивидуалната псих. подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. 3. Здравни грижи и медицинско наблюдение, което включва текущо наблюдение на здравния статус, измерване на кръвно налягане, провеждане на диагностика и медицински манипулации при възникнала необходимост, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим и др. Услугите им целят постигане на оптимална възможност за пълноценен живот, добро здраве и право на достоен живот. 4. Професионална подкрепа от рехабилитатор (информиране, консултиране, рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства); Екипът по проекта ще организира срещи между потребител и наети по трудов договор социални асистенти, съобразно оценка на потребностите на потребителите и необходимостта от вида на услуги. Резултатите от проведените срещи и изборът на конкретния потребител се отразяват в протокол, подписан от потребителя, персоналът, който ще предоставя услуги в дома на потребителя и провеждащия срещата член на екипа. Копия на протокола се съхраняват в досиетата на потребителя и на съответните лица от персонала. , Contracted Amount: 7 200.00 , Reported Amount: 88 960.61
  • Activity: Организиране и провеждане на мотивационно обучение за адаптиране в пазарните условия: С цел засилване мотивацията на 25 членовете на семейства, които полагат грижи за хора с увреждания за обучение и работа е предвидено провеждане на мотивационно обучение Продължителността на мотивационното обучение ще е 30 учебни часа, в рамките на една седмица ще премине курса на обучение. В обучителната програма следва бъдат застъпени най-малко следните теми: - Социално-икономическата ситуация, пазар на труда, тенденции в областта на трудовата заетост, възможни източници на доход; - търсене на работа чрез ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места; - разработване на автобиография (СV) и мотивационно писмо – значение, изисквания, видове, съставяне; - Събеседване при кандидатстване за работа – изграждане на умения за явяване на интервю и спешно представяне пред работодател; Техники за намаляване на притеснението. -изграждане и утвърждаване на универсални умения: организиране, анализ и планиране; решаване на проблеми, работа с информация, работа в екип; грижи за други хора, представяне пред публика, поемане на риск и отговорност; - използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване. Дейността по мотивационното обучение за активно търсене на работа цели психологическо подпомагане на целевата група за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и стимулиране за включване в обучение за професионална квалификация и заетост. Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. , Contracted Amount: 7 800.00 , Reported Amount: 7 800.00
  • Activity: Организиране и провеждане на обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова : Дейността включва организиране и провеждане на обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 25 лица представители на целевата група. Дейността е насочена към членовете на семейства, които полагат грижи за хора с увреждания. 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 – първа степен на професионална квалификация Хорариум на обучението: 300 учебни часа, от които 30 % теория и 70% практика при 6/шест/ часово дневно 2. Брой на обучаваните лица: 25 3. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация Професионалното обучение ще се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Обучението ще доведе до придобиването на първа степен на професионална квалификация, удостоверено със свидетелство за професионална квалификация. Професията, по която е предвидено да се проведе обучението е от списъка на професиите за професионално образование и обучение. Цената за обучението на едно лице е 600,00 / шестстотин/ лева. Изборът на специалност е направена от община Белица и при отчитане на няколко фактора и спазването на хоризонталните принципи: - Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство, устойчиво развитие. Специалността е съобразена така, че да е подходяща и за мъже и за жени, която ще допринесе за повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение и със специални потребности, както и на други уязвими групи. - Заетост за 6 месечен период предполага, че задачите с които наетите лица ще бъдат натоварени следва да бъдат краткосрочни, за да могат да се изпълнят. - Тъй като работодател ще бъде общината, то дейностите, с които ще бъдат ангажирани наетите лица трябва да са от нейните компетенции и да бъде подпомогната дейността на общината. - Не на последно място, целта на професионалното обучение и заетостта е да активира целевата група, да им даде възможност за професионално развитие. , Contracted Amount: 18 060.00 , Reported Amount: 18 060.00
  • Activity: Организиране и провеждане на арт дейности с терапевтична насоченост за хора с увреждания : Дейността е фокусирана върху стимулиране на творчеството и самоизявата на хора с увреждания и има за цел да привлече интереса и да мотивира амбицията за себеизява и личностно израстване на най-уязвимата част от обществото, а именно хората със специални потребности. Чрез промяна в тяхното поведение и съзнание ще създадем предпоставки за изграждане на едно стабилно гражданско общество. Дейността ще спомогне за изграждане на личностно самочувствие, към отърсване от безнадеждността и безперспективността, и откриване на способи за реализация на всеки от участниците сам за себе си и в личните им сфери на развитие. При осъществяването на планираните дейности ще се прилагат следните методи: Игрови метод за самопредставяне и самореклама; Дискусионна сесия; Самоизява, самореклама; Симулационни игри; Workshops за креативност; Брейнсторминг Арттерапията помага да насочим поглед навътре в себе си и да влезем във връзка с подсъзнанието и да потърсим тези причини, да преодолеем предразсъдъци и задръжки, да работим за себепознание и развитие, имено поради тази причина се насочихме към организиране на арт-терапия за част от целевата група. Процесът свързан със създаването е пряко свързан с психологическия комфорт у хората. Той спомага за изграждане на принадлежност към определена група, утвърждаване и себеутвърждаване., Contracted Amount: 64 359.00 , Reported Amount: 61 959.00
  • Activity: Осигуряване на заетост на лица, полагащи грижи за зависими членове: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. От преминалите обучение за придобиване на професионална квалификация лица, на 25 лица, полагащи грижи за зависими членове ще бъде осигурена заетост за 6 месеца в Общинска администрация Белица на длъжност "Работник в озеленяването". С тях ще бъдат сключени трудови договори. , Contracted Amount: 93 000.00 , Reported Amount: 87 817.12
  • Activity: Информиране и публичност: Цел на дейността: Повишаване информираността на обществото относно дейностите по настоящия проект. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. Дейностите за информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на банер и брошури. Брошурите ще бъдат разпространени на територията на цялата община: в селата чрез кметовете на населени места, а за града чрез Дирекция ”Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда”, общинска администрация и др. Те ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие. Ще бъдат направени публикации в регионален или местен вестник. Периодично ще бъде публикувана информация на сайта на общината. При стартирането на проекта ще бъде организирана пресконференция, на която ще се представи проектната инициатива, целите и дейностите в нея. В рамките на настоящата дейност ще се организира и проведе заключителна пресконференция. За участие в нея ще бъдат поканени представители на Дирекция ”Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда”, ползватели на услугите, персонал на звеното и неправителствени организации. , Contracted Amount: 3 400.00 , Reported Amount: 3 220.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Sole trader "IR IVAN IVANOV"", Contracted Amount*: 12 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Emine, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Association "Insight"", Contracted Amount*: 25 500.00 , Reported Amount**: 25 500.00
  • Contractor: Ava, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Vocational school "N. J. VAPCAROV"", Contracted Amount*: 6 420.00 , Reported Amount**: 3 360.00
  • Contractor: "BALKANTRANS-2009"" Ltd., Contracted Amount*: 11 424.00 , Reported Amount**: 11 424.00
  • Contractor: BENT OIL Jsc, Contracted Amount*: 3 060.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Eleonora, Contracted Amount*: 9 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Katya, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ABC KO Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 145.20
  • Contractor: Petya, Contracted Amount*: 9 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "EIGHTPLANETS" Ltd., Contracted Amount*: 47 475.00 , Reported Amount**: 47 475.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници на възраст над 29 г., започнали работа, вкл. като самонаети, при напускане на операцията., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Participants with disabilities above 18 years of age receiving services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 25.00
Indicator 3 Participants with disabilities over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 25.00
Indicator 4 Inactive and unemployed participants who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, after provision a child care service, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 36.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 36.00 , Reached amount: 36.00

Financial Information

Total Project cost 368 899.00 BGN
Grant 368 899.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 352 922.39 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на гориво за МПС за нуждите на община Белица за една година., Estimated Amount: 58 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на гориво за МПС за нуждите на община Белица за една година.
    Contractor: BENT OIL Jsc
    Contract total funded value: 2 040.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на гориво за МПС за нуждите на община Белица за една година., Estimated Amount: 75 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на гориво чрез стокова борса за МПС за нуждите на община Белица за една година.
    Contractor: BENT OIL Jsc
    Contract total funded value: 1 020.00
Procedure 3 Subject to due process: Съгласно указанията за попълване на формуляра за кандидатстване чрез ИСУН, планът за външно възлагане ще бъде представен след подписване на договора за предоставяне на БФП, Estimated Amount: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN