Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.002-0016-C01
Project Name Family-type Accommodation Centre for elderly people with dementia
Beneficiary 000903533 Dimitrovgrad Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 15.01.2019
Start Date 15.01.2019
End Date 16.02.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Димитровград, гр.Димитровград

Description

Brief description
Проектното предложение включва строителство, ремонт, реконструкция, обновяване на сграден фонд - център за грижа за лица с различни форми на деменция, включително прилежащото на обекта дворно пространство, при осигуряване на достъп за хора с увреждания. Центърът ще е с капацитет 15 места - 7 стаи с по 2 и 1 с 1 легло. В съответствие с разработените и утвърдени от МТСП функционални изисквания и насоки ще бъдат осигурени и следните помещения: Дневна, трапезария с 15 места, миялно, склад за почистващ инвентар, санитарен възел за инвалиди и помещение за персонала. Инвестиционният проект е разработен и одобрен в рамките на изпълнението на Процедура на ОПРР BG161PO001/5-02/2012 "В подкрепа за следващия програмен период". Изготвени, съгласувани и одобрени са частите Архитектура, ВиК, Геодезия, Газификация, Електрическа, ЕЕ, Конструктивна, ОВК, ПБЗ, Пожарна безопасност и ПУСО. Проектът е в изпълнение на основните цели на Националната стратегия за дългосрочна грижа за създаване на условия за независим и достоен живот на възрастните хора и хората с увреждания чрез предоставянето на качествени, достъпни и устойчиви услуги за дългосрочна грижа, съобразени с индивидуалните нужди на потребителите. Изпълнението му подкрепя осигуряването на инфраструктура за социална услуга в общността за лица с различни форми на деменция. Изграждането на инфраструктурата е в съответствие с утвърдените от МТСП функционални изисквания и насоки, съобразени със съответните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. Изпълнението му ще спомогне за постигане на целите на секторните стратегически документи на социалната политика и на деинституционализацията на грижата за възрастните хора и хората с увреждания. Проектът е в унисон с Националната концепция за насърчаване на активния живот на възрастните хора в България, Националната стратегия за демографско развитие на населението в България, и Националната стратегия за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване.
Activities
  • Activity: Дейност 1 "Организация и управление на проекта (в т.ч. възнаграждения и командировъчни пари)": Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване и осигуряване на информация и публичност, в рамките на общината, ще бъде обособен екип от експерти, отговорен за цялостното управление на проекта, който да може изцяло да се фокусира върху ефективната организация, координация и управление на проекта. Екипът за изпълнение на проекта ще бъде сформиран със Заповед на Кмета на общината след одобрение на проектното предложение, с цел осъществяване управлението на проекта в съответствие с изискванията на процедурата и на всички относими нормативни актове и ръководства на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж 2014-2020 г.". Екипът ще бъде нает на трудови договори, като при определяне на възнагражденията на членовете на екипа ще се спазват 49 ал. 2 и 3 от ЗУСЕСИФ и ПМС № 189 от юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г., изискванията от Насоките за кандидатстване в частта за допустимост на разходите и отчитане на възнагражденията на лицата, наети във връзка с изпълнението на проектите, финансирани по ОПРР. Екипът за управление на проекта ще включва: -ръководител на проекта; -счетоводител (финансист) на проекта; -експерт Инвеститорски контрол Във връзка с изпълнение на дейността екипът за организация и управление ще провежда ежемесечни работни срещи, по предварително изготвен график. На тези срещи ще се обсъждат текущи задачи и изпълнението на дейностите по проекта. За всяка среща ще се съставя протокол, в който ще се описват обсъжданите въпроси и взетите решения. При необходимост ще се провеждат и извънредни екипни срещи. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълнението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови доклади, искания за плащане, докладване на нередности и др. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Преди плащане Бенефициентът ще извършва документална проверка за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Ще се води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Ще се осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване и съставяне на финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Дейностите по архивиране и съхранение на счетоводните документи ще се извършват в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006. Счетоводната и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка., Contracted Amount: 9 096.00 , Reported Amount: 9 081.78
  • Activity: Дейност 2 "СМР": На кота +3,20; Предвижда се разбиване на съществуващата еднораменна стоманобетонна стълба от север, която се явява общ подход. Предвидената нова еднораменна стълба е с обособена широка площадка, в зоната на входовете. Парапетите на стълбата са от неръждаема стомана, като се предвижда монтиране на подемна платформа за инвалиди за осигуряване на достъпна среда. В зоната на влизане се премахват неносещи зидове и се обособява чакалня-приемна с дневна и манипулационна. В зоната на вертикалната комуникация осъществявана от двураменно стоманобетонно стълбище затворено в стълбищна клетка и асансьор е решено изолационно фоайе, към зоната за настаняване на всеки от етажите. Етажът е предвиден за нуждите на "Център за настаняване от семеен тип за възрастни с деменции", като е с обособен самостоятелен вход от запад. посредством ново еднораменно стълбище. Достъпът за хора с увреждания е по нова стоманобетонна рампа ситуирана в западната част на сградата. На етажа са предвидени 8 бр. стаи (7 бр. двойни и 1 бр. единична), всяка от които е със собствен санитарен възел. Всички стаи с южно изложение, ориентиране към паркова среда от високостеблена растителност. Предвидено е и помещение за обща дневна, оборудвано с ниска и висока мебел и телевизор, като към него се приобщава съществуващата открита тераса посредством остъкляването й. Капацитетът на "Центъра за настаняване от семеен тип за възрастни с деменции" е за 15 потребителя, за които се предвиждат 13 човека обслужващ персонал. В югозападната част в обема на сградата се разполага нова стълбищна клетка като втори евакуационен изход. Проектно решение / вътрешни работи: Във всички помещения на отделните етажи се предвижда изкърпването на стените с вароциментова мазилка и гипсова шпакловка. Всички тавани на помещенията от се изпълняват окачени с гипсокартон на височина, максимално до нивото на трегерите. Предвижда се боядисване на стените и таваните с латекс. Подменя се настилката във всички жилищни помещения с настилка от ламинат с клас на износоустойчивост за обществени помещения с интензивна натовареност. В санитарните помещения се предвижда настилка с теракотни плочи и стенна облицовка с фаянсови плочи, а в коридорите с настилка от гранитогрес, грапав за стъпалата и стълбищната площадка. Съществуващият парапет на терасите от запад и стълбището се премахва и се заменя с нов - неръждаем.Сменят се дървените врати на етажите с алуминиеви за новите помещения. Проектно решение / външни работи: По фасадите на сградата: Предвижда се подмяна на съществуващата дървена дограма с PVC дограма със двоен стъклопакет с нискоемисийно стъкло. За южните стаи са предвидени слънцезащитни тенти от метална конструкция с промазан плат. Предвижда се премахването на бетонните декоративни перголи над прозорците от юг, както и двата вертикални шлица, които ги обрамчват. Проектното решение предвижда топлоизолация по фасадните стени на сградата с EPS плоскости с дебелина 10 см и показатели съгласно проекта за енергийна ефективност на сградата. Подменя се цокълът на сградата с нов изпълнен от обрязан гнайс. Над мозаечният цокъл се монтират ХPS плоскости с дебелина – 8 см и показатели съгласно проекта за енергийна ефективност на сградата. Около прозорците се предвижда да се монтират ХPS плоскости с дебелина 2 см. По фасадите върху положената топлоизолация е предвидено полагане на декоративна /минерална/ мазилка. Предвижда се подмяната на външните метални парапети по терасите с неръждаеми. По покрив на сградата: Предвижда се ремонт на покрива, като съществуващото битумно покритие се подменя с ново. На плоският покрив на сградата се монтират ХPS плоскости с дебелина 12 см и показатели съгласно проекта за енергийна ефективност на сградата. , Contracted Amount: 445 800.00 , Reported Amount: 560 986.46
  • Activity: Дейност 3 "Упражняване на Авторски надзор": Авторският надзор ще се изпълнява от автора на работния проект, избран в рамките на подготвителните дейности. Целта на тази дейност е осъществяване на контрол по време на изпълнението на СМР с оглед точно изпълнение на работните проекти. Тъй като дейността ще се упражнява от автора на работния проект няма да се провежда процедура по избор на изпълнител, а ще бъде сключен договор с него. Основни дейности и отговорности: 1. Упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя; 2. Следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; 3. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; 4. При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта; 5. Взема участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 6. Взема участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи; 7. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; 8. Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; 9. Изработване на допълнителни чертежи на детайли; 10. Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 990.00
  • Activity: Дейност 4 "Упражняване на строителен надзор": Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности, се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразно изпълнение, съгласно наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключването на СМР Изпълнителят ще изготви окончателен доклад до Възложителя. Основни дейности и отговорности: 1. Координира строителния процес до въвеждането на обектите в експлоатация; 2. Проверява за наличност на необходимите документи за законовото започване на строителството и съдействие за тяхното набавяне; 3. Наблюдава за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; 4. Проверява съответствието и подписва количествените сметки представени от изпълнителя на извършените СМР и осигурява предаването им на Възложителя; 5. Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; 6. Контролира съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; 7. Следи за осигуряване на необходимите мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 8. Осигурява присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; 9. Дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; 10. Изготвя и подписва всички актове и протоколи, съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството ; 11. Комплектова цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и др. и информиране на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне; 12. Осъществява ежедневен контрол на строителния процес за съответствието на Строежа с действащите норми и правила за изпълнение на строително – монтажни работи, за спазване на изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект; 13. Извършва заверка на екзекутивната документация, изготвена по време на и след приключване на строителния процес включително проверява извършеното от изпълнителя по Договора за СМР екзекутивно замерване на теренната основа на Строежа преди началото на строителството и представя, съвместно с Изпълнителя по договора за СМР, за одобрение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на протокол, удостоверяващ резултатите от направените измервания; 14. Съдейства за издаване на всички необходими писмени становища от специализираните контролни органи, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, както и документ от Агенцията по кадастър за изпълнение на изискванията по чл.175 ал.5 от ЗУТ;15. Съставя и подписва констативен акт съгласно чл.176 ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че Строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169 ал.1 и 2 от ЗУТ и условията на Договора за обществена поръчка;16. При необходимост, предприема необходимите мерки за навременно получаване на Разрешение за ползване; , Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 3 480.00
  • Activity: Дейност 6 "Публичност и визуализация": Тази дейност е свързана с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и публичност на всеки проект, финансиран със средства от европейските структурни фондове, намерили отражение в съответните български и европейски нормативни актове. Дейността е изцяло съобразена и с изискванията на УО на ОПРР. Тя гарантира популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица, заинтересовани страни, органи на държавната власт, обществеността и медиите. Реализацията на тази дейност ще повиши информираността на всички заинтересовани страни относно значението на настоящия проект, както и относно възможността за финансиране на полезни проекти в рамките на ОПРР. Проектът предвижда следните мерки за осигуряване на информация и публичност: 1. Начална пресконференция - за началото на проекта и запознаване на гражданите с целите и дейностите, които ще бъдат извършени по време на проекта. 2. Заключителна пресконференция - за края на проекта и отчитане на резултатите, постигнати с реализирането на проекта. Пресконференциите ще се проведат в подходяща зала в сградата на Общинска администрация - Димитровград, при спазване на изискванията на Насоките за осигуряване на публичност и информация. Ще бъдат поканени представители на местни и национални медии за отразяване на събитията. Ще бъдат направени презентации от ръководителя на проекта. Всички събития, свързани с изпълнението на проекта, ще бъдат популяризирани и чрез сайта на общината, където ще се публикува допълнителна информация свързана с изпълнението на проекта. 3. Организиране на официални церемонии - 2 бр. Едната ще бъде организирана за старта на проекта (тип "Първа копка"), а втората - за откриване на обекта ( тип "Рязане на лента") 4. Платени публикации: - в местни и регионални медии - 4 бр. (в началото и в края на проекта) - в интернет сайтове - 4 бр. (в началото и в края на проекта) 5. Отпечатване печатни информационни материали: - брошура в тираж 1000 бр. с цел запознаване обществеността с проекта; 6. Изработване и поставяне на плакати с информация за проекта, изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. 7. Постоянна обяснителна табела в края на проекта, изготвена в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. 9. Банер/транспарант по проекта, съдържащ информацията, разположена на плаката и обяснителната табела. Информационният банер ще бъде използван по време на планираните в проекта информационни събития - 1 бр. , Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 4 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ADVANS 2002, Contracted Amount*: 534 948.86 , Reported Amount**: 560 986.46
  • Contractor: EF IL , Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 4 000.00
  • Contractor: Krasimira, Contracted Amount*: 3 210.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: AVANGARD DIZAIN , Contracted Amount*: 2 388.00 , Reported Amount**: 1 990.00
  • Contractor: Atanaska, Contracted Amount*: 2 940.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: STROIKONSULT OOD, Contracted Amount*: 3 480.00 , Reported Amount**: 3 480.00
  • Contractor: Gencho, Contracted Amount*: 2 940.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported facilities of social infrastructure in the process of deinstitutionalization, Measure Unit: обекти, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 333 073.45 BGN
Grant 333 073.45 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 333 073.45 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 133 737.22 0.00 133 737.22 АДВАНС -2002 ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Атанаска Данева Монева, Estimated Amount: 2 940.00
Procedure 2 Subject to due process: Генчо Динков Генов Счетоводител, Estimated Amount: 2 940.00
Procedure 3 Subject to due process: КРАСИМИРА ГЕОРГИЕВА БОНЕВА РЪКОВОДИТЕЛ ПРОЕКТ, Estimated Amount: 3 210.00
Procedure 4 Subject to due process: Публичност и визуализация, Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: ПУБЛИЧНОСТ
    Contractor: EF IL
    Contract total funded value: 4 800.00
Procedure 5 Subject to due process: Строително монтажни работи по изграждане на I-ви етап на Център за настаняване от семеен тип на възрастни хора с деменция, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., Приоритетна ос 5: „Регионална социална инфраструктура“, Процедура: BG16RFOP001-5.002 „ПОДКРЕПА ЗА ДЕИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ ЗА ВЪЗРАСТНИ И ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ”., Estimated Amount: 445 800.00
  • Differentiated position 1: СТРОИТЕЛСТВО
    Contractor: ADVANS 2002
    Contract total funded value: 534 948.86
Procedure 6 Subject to due process: Упражняване на авторски надзор по време на строителството на обект: Изграждане на I-ви етап на Център за настаняване от семеен тип на възрастни хора с деменция, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., Приоритетна ос 5: „Регионална социална инфраструктура“, Процедура: BG16RFOP001-5.002 „ПОДКРЕПА ЗА ДЕИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ ЗА ВЪЗРАСТНИ И ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ”., Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: АВТОРСКИ НАДЗОР
    Contractor: AVANGARD DIZAIN
    Contract total funded value: 2 388.00
Procedure 7 Subject to due process: Упражняване на строителен надзор по време на строителството на обект: Изграждане на I-ви етап на Център за настаняване от семеен тип на възрастни хора с деменция, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., Приоритетна ос 5: „Регионална социална инфраструктура“, Процедура: BG16RFOP001-5.002 „ПОДКРЕПА ЗА ДЕИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ ЗА ВЪЗРАСТНИ И ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ”., Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Строителен надзор
    Contractor: STROIKONSULT OOD
    Contract total funded value: 3 480.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN