Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0788-C01
Project Name "Enhancing the competitiveness of Mirvana Ltd. through implementing energy saving measures and commissioning high-tech equipment"
Beneficiary 104024583 MIRVANA Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 18.08.2017
Start Date 18.08.2017
End Date 07.02.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Горна Оряховица, гр.Горна Оряховица

Description

Brief description
"Мирвана" ООД е регистрирана през 1995г. в Горна Оряховица. Основен предмет на дейност e производството на дамска конфекция.
Общата цел на проекта е повишаване конкурентоспособността на фирма "Мирвана" ООД чрез повишаване на енергийната ефективност и разширяване на производствения капацитет.
Специфичните цели са:
- намаляване на потреблението на електроенергия и респ. енергоемкостта за единица произведена продукция
- повишаване на производствения капацитет на предприятието и редуциране на разходите за производство на единица продукция
- подобряване качеството на продуктите и намаляване на брака

Посочените цели ще бъдат постигнати чрез изпълнението на следните дейности:
- извършване на енергийно обследване и изготвяне на доклад
- подобряване на енергийната и ресурсна ефективност чрез закупуване и въвеждане на нова технологична линия за гладене 
- въвеждане и сертификация на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001:2011
- осигуряване на визуализация и публичност на дейностите по проекта 

Изпълнението на описаните дейности ще доведе до следните резултати:
- извършен енергиен одит и предписана мярка за повишаване на  енергийната ефективност;
- въведена и сертифицирана система за енергиен мениджмънт в съответствие с ISO 50001:2011
- закупена и въведена в експлоатация технологична линия за гладене от най-висок енергиен клас
- повишена производителност и производствен капацитет на Мирвана ООД
- намаляване на производствените разходи и респ. технологичната себестойност на единица изделие
- реализиране на годишни спестявания на енергия в размер на 345 281 kWh/год.
- редуцирани емисии на СО2 от дейността с 268,604 т/год.
- намалена енергийна интензивност на производството 
- повишена енергийна и ресурсна ефективност
- повишено качество на произвежданите изделия
Предвид посочените положителни ефекти, проектът ще пряко ще допринесе за повишаване конкурентоспособността на Мирвана ООД на българския и международния пазари.
Activities
  • Activity: Дейности по извършване на енергиен одит по образец (дейността беше реализирана чрез изготвяне на енергиен одит съгласно Приложение Б – бюджетно подперо 19.1. от т. 5 Бюджет) : За реализацията на дейност 7.1. Дейности по извършване на енергиен одит по образец, съгласно критериите за размер на предоставяната услуга, фирма Мирвана ООД проведе процедура за избор на изпълнител „Три предложения“ съгласно условията и реда, предвидени в Закона за управление на средствата от Eвропейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ)/ обн., ДВ, бр. 101 от 22.12.2015 г. Индикативната стойност на процедурата беше 20 000,00 лв. съгласно бюджетно подперо 19.1. от т. 5 „Бюджет“ на настоящата апликационна форма. След обстоен преглед и оценка на събраните предложения, Мирвана ООД избра за изпълнител на услугата по извършване на енергийно обследване и изготвяне на енергиен одит фирма „Енерджи Ефект“ ЕООД, вписана в публичния регистър по чл.60 ал.1 от Закона за енергийна ефективност под номер 00075/ 04.06.2015г. С избрания изпълнител бе сключен договор за изпълнение на услугата. На 09.08.2016г. докладът от енергиен одит съгласно Приложение Б бе изготвен и представен на вниманието на Мирвана ООД. На база на събраната информация и извършеното обследване, в докладът от енергиен одит е препоръчана една мярка за повишаване на енергийната ефективност, както следва: -„Мярка 1: Подмяна на технологична линия за гладене“, характеризираща се с по-добри енергийни и функционални параметри и с по-висок капацитет. Мярката е насочени към повишаване на енергийната ефективност и производственият капацитет чрез замяна на старата и енергоемка гладачна линия с нова енергоспестяваща такава, характеризиращи се с по-добри енергийни и функционални параметри и по-висока производителност. Съгласно направените изчисления е установено, че ефектът от изпълнението на предписаната мярка ще се изразява в годишни спестявания на енергия (ГС): 345 281 kWh/год, което ще резултира в намаляване на емисиите на СО2, от дейността на Мирвана ООД с 268,604 тона/ годишно. Ефективността на инвестицията е оценена чрез метода на срока на откупуване, съгласно, който Мирвана ООД ще възвърне инвестираните средства в посочената мярка в период до 2,1 години след реализация на инвестицията. Определената мярка се характеризира с фактор на енергийните спестявания ЕSR = 47,8 %, следователно мярката надвишава 9,5 пъти минимално изискване за ЕSR = 5%, което доказва нейната целесъобразност и ефективност. На 10.08.2016г., докладът от енергийния одит на Мирвана ООД бе подаден към Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР) съгласно реда посочен в Приложение Щ под вх. № BG16RFOP-807/10.08.2016 г. На 29.09.2016г. бе входирана коригирана версия на доклада в отговор на Становище на АУЕР с Изх. № BG16RFOP-807/ 17.09.2016 г. На 12.10.2016 г. бе получено „Становище за съответствие на енергийния одит № BG16RFOP-807 / 12.10.2016 г., гласящо че „АУЕР одобрява енергийния одит на „Мирвана“ ООД с ЕИК 104024583. Етапи на изпълнение на дейността: 1) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител „Три предложения“ (месец юни, 2016г.) 2) Събиране, разглеждане и оценка на получените предложения за избор на изпълнител за извършване на енергийния одит (месец юни, 2016г.) 3) Избор на изпълнител и сключване на договор с избрания изпълнител (месец юни) 4) Извършване на енергийно обследване на „Мирвана“ ООД по образец съгласно Приложение Б, изготвяне на енергиен одит на 09.08.2016г. и подписване на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата 5) Представяне на енергийния одит за разглеждане от АУЕР на 10.08.2016г. 6) Подаване на коригирана версия на доклада от енергиен одит на 29.09.2016г. в отговор на Становище на АУЕР с Изх. № BG16RFOP-807/ 17.09.2016 г. 7) Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение - № BG16RFOP-807 / 12.10.2016 г. , Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 20 000.00
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на енергийно ефективна технологична линия за гладене – бюджетно подперо от 2.1 от т.5 Бюджет): Дейността ще допринесе за оптимизация на гладачните процеси и респ. на цялостния производствен цикъл чрез подмяната настоящата морално и физически амортизирана гладачна линия с нова високопроизводителна гладачна линия от най-висок енергиен клас. Необходимостта от подмяната е опосредствана от следните ограничения на настоящата линия за гладене: -ниска производителност, варираща между 25 и 100 бр/ден за различните компоненти на линията -висока енергийна интензивност на производството. Линията потребява около 84kw, като на годишна база потребява 159 936 kwh/год -високи експлоатационни разходи (по ремонт и поддръжка) поради моралната и физическа остарялост на линията в размер на 62 180лв/год -генериране на големи количества брак, неподлежащи на рециклиране поради обгаряне на материалите -ниска ресурсна ефективност: изисква се висок разход на ел. енергия и човешки ресурс Предвид всички тези ограничения на настоящата гладачна база и въз основа на направено енергийно обследване, бе предписана като мярка подмяната на настоящата гладачна линия с нова технологична линия за гладене, състояща се от следните компоненти: - 20бр. електропарна ютия, чиято производителност за 1 бр. е 45 бр/ден при консумация на енергия 0,625kw, докато настоящият й аналог е с производителност 30бр/ден при ел. консумация 1,6kW. 20те броя електропарни ютии ще заменят 10броя старии ютии - 6бр. гладачни маси тип език - всяка с производителност 100бр/ден при консумация 0,6kW енергия, докато всяка от гладачните маси от старата линия са с производителност 37,5 бр/ден при консумация 0,9kW. 6-те броя гладачни маси тип език ще заменят 8броя нископроизводителни гладачни маси - 9бр.гладачна маса с правоъгълна форма-всяка с производителност 67бр/ден при консумация 0,4kW на маса. Настоящите аналози на тези маси са всяка с производителност 25бр/ден и консумация 3,4kW на маса. 9-те броя нови правоъгълни гладачни маси ще заместят 12бр. нископроизводителни стари такива гладачни маси. - 1бр. зиг заг машина - зачиства детайлите преди финално гладене. Ще бъде с производителност 150бр/ден и консумация на енергия от 0,5kW. Старата такава машина е с произв. 50бр/ден и консумира 4 пъти повече енергия-2kW - 1бр. автоматичен парен манекен с производителност 170 бр/ден и консумация на ел.енергия 1,3kW. Използваният до момента манекен е с производителност 100бр/ден и ел. консумация 12kW - 1бр. преса за финално гладене с производителност 200бр/ден и енергопотребление 0,6kW, която ще замени 3 бр. преси, използвани към момента, всяка с производителност 33бр/ден и консумираща 2kW - 1бр. парен котел с КПД 80%, който ще замести използвания към момента изцяло амортизиран парогенератор с КПД 48%. Новият парен котел ще бъде с почти 2 пъти по-голям КПД и ще захранва всички машини от новата линия с необходимата пара за осигуряване на безпроблемната им работа Предимства на новата технологична линия за гладене, състояща се от общо 39 компонента спрямо старата: -новата линия ще бъде с обща инсталирана мощност от 22,06kW, докато настоящата е с почти 4 пъти по-висока – 84kW -експлоатационните разходи за новата линия ще са в размер на 38640лв/год, докато за старата линия са 1,6 пъти по-високи - 62 180лв/год. -ютиите от новата линия ще имат специални покрития (анодизирана плоча и антилепкава технология), предотвратяващи генерирането на брак чрез обгаряне и повреждане на материалите, което ще създаде предпоставки за редуциране на брака и рециклиране на бракуваните материали -По-висока единична производителност на всеки от компонентите на новата линия, вариваща между 45 и 200бр/дневно, докато при старата стойностите варират между 25-100бр/дневно в зависимост от компонента. Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка на тръжна процедура (м2-4) 3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м5-6) 4) Доставка на линия за гладене, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м7-18), Contracted Amount: 311 900.00 , Reported Amount: 311 870.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в съотвествие с БДС EN ISO 50001:2011 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по разработване и внедряване на ISO 50001 и услуги по сертифициране - бюджетни подпера 20.1 и 20.2 от т. 5 Бюджет) : Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ) съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното: -нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки ISO 50001:2011, Мирвана ООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси -нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на Мирвана ООД; транспорта, редуциране потреблението на горива В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните поддейности: I.Разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001:2011. За тази цел ще бъде избран консултант, който ще има следните задачи: 1.Енергийно планиране -определяне обхвата и физическите граници на СУЕ -анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол; -разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ - разработване на енергийна политика -залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им; 2.Документиране на Системата - изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията -идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др.изисквания във връзка с управлението на енергията - определяне на енергийна базова линия; на енергийните характеристики и показателите им -извършване на енергиен преглед - създаване на записи към СУЕ 3.Интегриране на документацията в Мирвана ООД - информиране на служителите за целите на СУЕ -разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4.Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ -Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него -Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него 5.Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството II.Сертификация на СУЕ в съответствие с изискванията на ISO 50001:2011 Тази поддейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1.Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на Мирвана ООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2. 2.Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и др. изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на Мирвана ООД с изискванията на ISO 50001:2011. Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщения за събиране на ценови предложения (м3-4) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите (м5) 4) Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с ISO 50001:2011 (м6-10) 5) Провеждане на одит на етап 1 (м11) 6) Провеждане на одит на етап 2 (м12) 7) Издаване на сертификат за съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (м13), Contracted Amount: 27 975.00 , Reported Amount: 27 665.00
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез изработка на визуализационни материали – бюджетни подпера 23.1 до 23.3 от т. 5 Бюджет) : Фирма „МИРВАНА“ООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. За тази цел ще се изработят следните информационни материали: 1) 1 брой пълноцветен информационен плакат размер А3 (бюджетно подперо 23.1 от т. 5 Бюджет), който ще бъде изработен в началото на проекта и ще бъде поставен на входа на административната и производствена сграда на „Мирвана“ ООД в Горна Оряховица, така че да бъде видим за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни, с цел осигуряване на публичност на дейностите по проекта. Плакатът ще се характеризира със следните задължителни реквизити: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - ЕФРР; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2) 39 броя стикери (бюджетно подперо 23.2 от т. 5 Бюджет) – по 1 за всеки от компонентите на гладачната линия. Стикерите ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК и ще бъдат поставени върху всички 39 актива, образуващи гладачната линия, която ще гарантира енергийните спестявания, описани в проекта. 3) 1 информационна табела (бюджетно подперо 23.3 от т. 5 Бюджет), която ще бъде поставена в производственото и административно седалище на „Мирвана“ ООД в Горна Оряховица, където е и мястото на изпълнение на дейностите по настоящия проект. По този начин табелата ще бъде видима за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. Табелата ще съдържа информация за наименованието, целта, продължителността и бюджета на проекта и ще подчертава приноса на ЕС чрез ОПИК. Мирвана ООД ще предприеме и следните допълнителни мерки за осигуряване визуализация и публичност на дейностите по проекта: -Осигуряване на визуализация за Системата за енергиен мениджмънт - в цялата документация свързана със Системата за енергиен мениджмънт ще бъде интегрирана подходяща визуализация. -Осигуряване на визуализация за проектната документация - визуализация ще бъде осигурена и върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕФРР за осъществяването на проекта върху цялата проектна документация. Всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Етапи на изпълнение на дейността 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител чрез публикуване на съобщение за събиране на ценови предложения (месец 1) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 2) 4) Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (месец 3) 5) Разпространение на информация за дейностите по проекта и осигуряване на визуализация през целия период на изпълнение на проекта (месец 4-18), Contracted Amount: 350.00 , Reported Amount: 203.50

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OREKSKOM EOOD, Contracted Amount*: 187 122.00 , Reported Amount**: 311 870.00
  • Contractor: TÜV NORD Bulgaria, Contracted Amount*: 10 588.50 , Reported Amount**: 11 765.00
  • Contractor: IZZI PRINT EOOD, Contracted Amount*: 183.15 , Reported Amount**: 203.50
  • Contractor: ENERGY EFFECT EOOD, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 20 000.00
  • Contractor: European Center for Quality Ltd, Contracted Amount*: 14 310.00 , Reported Amount**: 15 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 345.28 , Reached amount: 345.28
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 268.60 , Reached amount: 268.60
Indicator 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 360 225.00 BGN
Grant 230 632.50 BGN
Self amount 129 592.50 BGN
Total actual amounts paid 230 203.65 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и инсталация на технологична линия за гладене, Estimated Amount: 311 900.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и инсталация на технологична линия за гладене
    Contractor: OREKSKOM EOOD
    Contract total funded value: 187 122.00
Procedure 2 Subject to due process: Изработка на визуализационни материали, Estimated Amount: 350.00
  • Differentiated position 1: Изработка на визуализационни материали
    Contractor: IZZI PRINT EOOD
    Contract total funded value: 183.15
Procedure 3 Subject to due process: Услуги по изготвяне на енергиен одит съгласно образец, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги по изготвяне на енергиен одит съгласно образец
    Contractor: ENERGY EFFECT EOOD
    Contract total funded value: 18 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуги по разработка и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001:2011, Estimated Amount: 16 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги по разработка и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001:2011
    Contractor: European Center for Quality Ltd
    Contract total funded value: 14 310.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуги по сертификация на система за енергиен мениджмънт в съответствие с международния стандарт ISO 50001:2011, Estimated Amount: 11 975.00
  • Differentiated position 1: Услуги по сертификация на система за енергиен мениджмънт в съответствие с международния стандарт ISO 50001:2011
    Contractor: TÜV NORD Bulgaria
    Contract total funded value: 10 588.50

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN