Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0152-C02
Project Name Home care in Municipality of Blagoevgrad
Beneficiary 000024695 MUNICIPALITY OF BLAGOEVGRAD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 10.02.2023
Start Date 10.02.2023
End Date 10.10.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград

Description

Brief description
Проектното предложение надгражда създадения модел за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа в Община Благоевград. То включва дейности, съобразени с постигнатите резултати при изпълнението на проект "Патронажна грижа +" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г.  Ще бъде осигурена възможност за  грижа в дома за 264 жители на общината - представители на целевата група по проекта, която ще включва:
- предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа;
- доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите;
- предоставяне на лицата от целевата група на информация, относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост.
За всеки потребител ще се осигури подходяща интегрирана подкрепа, отговаряща на неговите нужди, идентифицирани в резултат от извършена индивидуална оценка на потребностите. Услугата ще се предоставя почасово, за период от 18 месеца и ще бъде безплатна.
За предоставяне на предвидената грижа по проекта ще се наеме персонал, който ще включва домашни помощници, медицински сестри, психолог и други специалисти в зависимост от нуждите на потребителите. Ще бъде сформиран и екип за управление на услугата, който ще бъде ангажиран с дейностите по прием на заявления и изготвяне на индивидуални оценки на потребностите на  кандидат-потребителите, както и с организиране на работата на служителите, ангажирани с прякото предоставяне на услугите. По този начин ще се осигури качество на  интегрираните здравно-социални услуги и ефективна организация на работа. За наетият персонал ще бъде осигурено необходимото обучение и супервизия.
Activities
  • Activity: Предоставяне на грижа в дома: Дейността е насочена към осигуряване на мобилна интегрирана здравно-социална услуга (грижа в дома) за 264 жители на община Благоевград - възрастни хора в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания. За период от 18 месеца те ще получават подкрепа, включваща: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа ; 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите от/до домовете на лицата при необходимост. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). 3. Предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително при необходимост консултации с диетолог и др. специалисти. Услугите ще се предоставят почасово, в домовете на потребителите, съобразно идентифицираните им нужди в резултат от извършена индивидуална оценка на потребностите. Оценката ще бъде изготвена за целите на проекта и ще включва информация за общото физическо и психическо състояние, способността за справяне с обичайни ежедневни дейности, социална активност, взаимоотношения със семейството, интереси, битови условия. Целта е за всеки да се осигури подходяща интегрирана подкрепа, отговаряща на неговите нужди и желания. Услугите по домовете ще се предоставят от наети по проекта домашни помощници, мед. сестри, психолог и други специалисти, съобразно идентифицираните потребности. За изпълнение на дейностите по прием на заявления за получаване на услуги, изготвяне на индивидуални оценки на потребностите и подбор на потребители, както и за изготвяне на необходимата документация, организиране на работния процес по прякото предоставяне на услугите по домовете и проследяване на качеството им ще бъде създаден екип за управление на услугата. Той ще включва задължително координатор. С оглед почасовото предоставяне на услугите, се предвижда осигуряване на превоз за част от служителите до домовете на потребителите. За целта ще се наеме шофьор и ще се използва превозно средство- собственост на Община Благоевград. Дейността включва и осигуряване на супервизия и обучения (въвеждащо и надграждащи) на служителите, предоставящи почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Съобразно квалификацията и професионалния опит служителите ще бъдат включвани във въвеждащо и/или надграждащи обучения. Включването във въвеждащо обучение ще бъде допустимо за тези служители, които не са преминали подобно такова по друг проект или програма. Супервизиите ще бъдат индивидуални и/или групови.Те са средство за оказване на професионална подкрепа на служителите с цел предоставяне на качествени услуги. Всички наети по проекта служители ще участват в супервизиите. За периода на изпълнение на проекта се предвижда провеждането на минимум 4 групови супервизии и минимум по една индивидуална супервизия за всеки служител. Темите ще бъдат съобразени с конкретни работни ситуации и заявки. Предоставянето на услугите по домовете на потребителите ще бъде с продължителност 18 м., в периода 3 - 20 проектен месец включително. За по-голяма гъвкавост при предоставянето на грижа в дома и обхващане на по-голям брой нуждаещи се, в първите два месеца от реализирането на проекта се планира изпълнението на подготвителни дейности включващи приемане на заявления за получаване на услуги, изготвяне на индивидуални оценки на потребностите, назначаване на необходимия персонал, провеждане на въвеждащо обучение за служителите, които не са преминали подобно такова. Приемът на заявления за получаване на услуги и назначаването на нови служители, ангажирани с прякото предоставяне на услугите ще се извърша през целия период на проекта. По този начин ще се гарантира максимален достъп до услугата и непрекъснатост на грижата и в случаите на отпадане на някое от вече наетите лица. , Contracted Amount: 2 076 085.44 , Reported Amount: 649 688.92

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 264.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 264.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 2 076 085.44 BGN
Grant 2 076 085.44 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 620 479.14 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN