Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.002-0123-C02
Project Name Enhancing the energy efficiency of APOLON-95 EOOD for achieving sustainable growth
Beneficiary 104022931 APOLON-95 EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 15.12.2017
Start Date 15.12.2017
End Date 29.11.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Горна Оряховица, гр.Горна Оряховица

Description

Brief description
АПОЛОН-95 ЕООД е учредено през 1995г. в гр. Горна Оряховица. Предприятието е сред водещите производители на мъжко облекло в страната.

Към 2016г., за реализиране на производствения процес, общото годишно потребление на енергия е 3 466144kWh/год. С цел намаляване на енергийната консумация за осигуряване на производството, по настоящото проектно предложение, в рамките на Елемент А и Б, се предвижда да бъдат реализирани следните енергийно спестяващи мерки (ЕСМ): 
ЕСМ 1: замяна на остаряло технологично оборудване за междуоперационно гладене (23бр. стари машини) с нов по-висок клас машини за междуоперационно гладене (23бр.), които се отличават с по-висока енергийна ефективност. Реализирането на тази дейност ще доведе до енергийни спестявания в размер на 1 587489kWh/год.
ЕСМ 2: подмяна на остаряло оборудване за крайно гладене (23 бр. стари машини), и замяната му с високопроизводителни и енергоефективни машини за крайно гладене (23бр.), което ще доведе до енергийни спестявания от 1 765020kWh/год. 
ЕСМ 3: замяна на 6 бр. машини за подготовка на сака и панталони, с 4 бр. нови високоефективни машини за подготовка на сака и панталони, което ще спомогне за постигане на енергийни спестявания от 197512kWh/год.
ЕСМ 4 (допълнителна мярка): изграждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, обхващаща над 97% от потреблението на енергия от всички консуматори на енергия в предприятието, с която ще се реализират 216571kWh/год. енергийни спестявания. 

В допълнение, АПОЛОН-95 залага като дейности по Елемент Б и използването на консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001, визуализация и одит на проекта. 

Резултати:
+ намаляване на енергийната консумация, разширяване на капацитета и редуциране на разходите
+ планираните енергийни спестявания за цялото предприятие в размер на 3 766592kWh/год. или 64,04%
+ по-ресурсно ефективен и по-екологосъобразен производствен процес
Activities
  • Activity: Замяна на 23 бр. стари машини за междуоперационно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови машини за междуоперационно гладене на сака и панталони, в изпълнение на Мярка 1 от Доклад от обследване за енергийна ефективност (БП от 2.1. до 2.13.): В изпълнение на препоръчана Мярка 1 от Енергийния одит на АПОЛОН -95 от 10.05.2017 г., в рамките на дейността, ще бъде извършена замяна на 23 бр. стари машини за междуоперационно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови, енергоефективни и високопроизводителни машини за междуоперационно гладене на сака и панталони. Реализирането на дейността ще бъде осъществено чрез закупуване на активи по БП от 2.1. до 2.13. За производството на основните фирмени продукти – мъжки сака и панталони, в процеса "междуоперационно гладене", се използват едновременно модерни нови ефективни активи, но и редица стари производствени машини с висок разход на енергия, ниска производителност и незадоволително ниво на ресурсна ефективност, които трябва да бъдат подменени. Част от междуоперационното гладене се извършва с 23 бр. стари машини различен тип, разположени на 13 бр. позиции в производственото хале. Машините притежават редица недостатъци, сред които: + оборудването е морално и технически остаряло, тъй като е закупено преди повече от 10 г. + налагат се чести престои за ремонт, импулсирани от чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава; + висока стойност на резервните части, съпроводено с изчакване за поправка на платките от електрониката, поради липса на производство на стар тип резервни платки (морално остарели). Това налага индивидуални поръчки на висока цена; + трудност за производство на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние , както и поради софтуерни ограничения и малка памет; + липса в машините на топлоизолация на топлоемките участъци, водеща до завишени загуби на топлинна енергия. Наред с това, съгласно таблица 5.1.1. от Доклада, годишният разход за електроенергия и пара за машините, подлежащи на подмяна, е 880 744.15 kWh годишно, средната им производителност е 975 бр. на час, а разходите за експлоатация и поддръжка възлизат на 158 976 лв./год. За да отговори на гореописаните ограничения, препоръчаната мярка 1, която предвижда замяна на 23бр. стари машини за междуоперационно гладене с ново технологично оборудване от 23 бр. високоефективни, ново поколение гладачни машини за междуоперационно гладене, със средна производителност 2 232 бр./ч., което е над 2 пъти по-висока от тази на старите. Новото оборудване ще се използва на същите позиции от етап на производствения процес "междуоперационно гладене" и се състои от: Преса за междинно гладене джобове - 2бр. Преса за междинно гладене предни части - сака - 2бр. Преса за оформяне на ръкави - 1бр. Преса за раменен шев - 1бр. Преса за лепене на вати - 1бр. Преса за подгъва на сака - 2бр. Преса за междинно гладене на лакътния шев - 1бр. Преса за разглаждане - 2бр. Гладачна преса - 3бр. Маса за разглаждане - 2бр. Маса за странични шевове - 3бр. Маса за седалищен шев на панталон - 2бр. Преса за изпичане на капаци - 1бр. Чрез въвеждане на новото технологично оборудване в производството ще се реализират енергийни спестявания в размер на 1 587 489 kWh/год. и спестени емисии CO2 в размер на 427 686 t/год. Новите машини ще притежават съвременни технологични характеристики, изведени и в Доклада: +нов тип задвижваща електроника, с по - ниска стойност; +нов електромотор, по-бърз и икономичен; +по-висока максимална скорост, която се постига за много по-кратко време (времето за достигане на макс. скорост е много по-кратко в сравнение със старата машина); +устройство за програмиране с работно меню на български език; +възможен ръчен и автоматичен режим на работа в зависимост от начина на натискане на старт-педала; +позициониращи светлини; +загряване на формите чрез равномерно разпределяне на парата; +система за отвеждане на конденза; +възможност за работа с рециклирани платове и материали. Изпълнението на мярка 1 ще допринесе освен за постигане на енергийна ефективност на АПОЛОН-95, но и за повишаване на конкурентоспособността, възможностите за привличане на нови клиенти и устойчив растеж на предприятието., Contracted Amount: 1 292 694.10 , Reported Amount: 1 292 634.00
  • Activity: Замяна на 23 бр. стари машини за крайно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови машини за крайно гладене на сака и панталони, в изпълнение на Мярка 2 от Доклад от обследване за енергийна ефективност (БП от 2.14. до 2.27.): В изпълнение на препоръчана Мярка 2 от Енергийния одит на АПОЛОН-95 от 10.05.2017 г., в рамките на дейността, ще бъде извършена замяна на 23 бр. стари машини за крайно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови, енергоефективни и високопроизводителни машини за крайно гладене на сака и панталони. Реализирането на дейността ще бъде осъществено чрез закупуване на активи по БП от 2.14. до 2.27. За производството на основните фирмени продукти – мъжки сака и панталони, в процеса "крайно гладене" на изделията, се използват едновременно нови ефективни активи, но и редица стари производствени машини, които се характеризират с висок разход на енергия, ниска производителност и незадоволително ниво на ресурсна ефективност. Именно тези активи са обект на подмяна по дейността. Част от производството на процес "крайно гладене" се извършва с 23 бр. стари гладачни преси за крайно гладене. Старите машини притежават редица недостатъци, сред които могат да се посочат: + оборудването е морално и технически остаряло, тъй като е закупено преди повече от 10г. + налагат се чести престои за ремонт, импулсирани от чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава; + висока стойност на резервните части, съпроводено с изчакване за поправка на платките от електрониката, поради липса на производство на стар тип резервни платки. Това налага индивидуални поръчки на много висока цена; + трудност за производство на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние , както и поради софтуерни ограничения и малка памет; + неравномерно загряване на формите, което налага повтаряне на операциите; + честа смяна на терморегулатори Наред с това, съгласно таблица 5.2.1. от Доклада годишният разход за електроенергия и пара за машините, подлежащи на подмяна, е 992 301.1 kWh годишно, средната им производителност е 835 бр. на час, а разходите за експлоатация и поддръжка възлизат на 158 976 лв./год. С цел да адресира гореописаните ограничения, препоръчаната мярка 2, предвижда замяна на 23бр. стари гладачни машини, с 23бр. нови високоефективни машини за крайно гладене на сака и панталони. Средната производителност на новото оборудване е 1 805 бр./ч., което е над 2 пъти по-висока от тази на старите. Новите машини ще се ползват на 14 позиции на етап "крайно гладене" на сака и панталони от производствения процес и включват: Машина за крайно гладене предни части на сака - 1бр. Машина за крайно гладене гърбове на сака - 1бр. Преса за крайно гладене на яка - 1бр. Машина за крайно гладене на рамо - 1бр. Гладачна преса - подмишница - 2бр. Машина за лакътен шев - 1бр. Машина за преден съединителен шев на ръкава - 1бр. Маса за крайно гладене - 5бр. Финиш маса - универсална - 3бр. Гладачна преса - подгъв на панталон - 1бр. Машина за крайно гладене на крачоли - 1бр. Машина за гладене областта на ханша - 3бр. Машина за гладене ръб на панталон - 1бр. Финиш маса - 1бр. Чрез въвеждане на новото технологично оборудване в производството ще се реализират енергийни спестявания в размер на 1 765 020 kWh/год., а очакваните спестявания от разходи за Е и П възлизат на 180 354.71лв./год. Новите машини ще притежават съвременни технологични характеристики, изведени и в Доклада: Нов тип задвижваща електроника, с по - ниска стойност и нов електромер; По-висока максимална скорост, която се постига за много по-кратко време ; Автоматично прехвърляне на програмите; Система за диагностика на електронните детайли; Електронно управление на отстоянието; Възможен ръчен и автоматичен режим на работа; Позициониращи светлини (4/1 точков лазер); Загряване на формите, чрез равномерно разпределяне на парата; Възможност за работа с рециклирани текстилни платове и материали Система за отвеждане на конденза. Изпълнението на мярка 2 ще допринесе както за повишаване на енергийна ефективност на АПОЛОН-95 ЕООД, така и за повишаване на конкурентоспособността, възможностите за привличане на нови клиенти и устойчив растеж на предприятието., Contracted Amount: 1 474 281.20 , Reported Amount: 1 474 213.00
  • Activity: Замяна на 6 бр. стари машини за подготовка на сака и панталони с 4 бр. нови високоефективни машини за подготовка на сака и панталони, в изпълнение на Мярка 3 от Доклад от обследване за енергийна ефективност (БП от 2.28. до 2.30.): В изпълнение на препоръчана Мярка 3 от Енергийния одит на АПОЛОН-95 от 10.05.2017 г., в рамките на дейността, ще бъде извършена замяна на 6 бр. стари машини за подготовка на сака и панталони с 4 бр. нови, енергоефективни и високопроизводителни машини за подготовка на сака и панталони. Реализирането на дейността ще бъде осъществено чрез закупуване на активи по БП от 2.28. до 2.30. За производството на основните фирмени продукти – мъжки сака и панталони, в процеса "подготовка" (скрояване на изделията), се използват стари производствени машини, характеризиращи се с висок разход на енергия и ниска производителност. Тези стари активи (автомат за ролиране на ревери - 3бр., подлепваща преса и 2 робота за кроене Gerber) са разположени на 3 позиции в производствения цех на АПОЛОН-95. Машините притежават редица недостатъци, част от които описани на стр. 32 в Доклада от обследване за енергийна ефективност, както следва: + наличното оборудването е морално и технически остаряло; + случват се чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава, което води до чести престои за ремонт; + висока стойност на резервните части, съпроводено с изчакване за поправка на платките от електрониката, поради липса на производство на стар тип резервни платки (морално остаряли) – правят се индивидуални поръчки на висока цена; + трудност за производство на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние , както и поради софтуерни ограничения и малка памет – машините не могат да приемат по-сложни програми, което ограничава видовете изделия; + времето за подготовка е по голямо от работно; + честа смяна на водещи ролки. Наред с гореописаните недостатъци, съгласно таблица 5.3.1. от Доклада, годишният разход за електроенергия и пара за машините, подлежащи на подмяна, е 151 285.19 kWh годишно, средната им производителност е 204 бр. на час, а разходите за експлоатация и поддръжка възлизат на 121 776 лв./год. С цел да адресира гореописаните ограничения, препоръчаната мярка 3, предвижда подмяна на 6 бр. стари машини за подготовка на сака и панталони с ново технологично оборудване от 4 бр. високопроизводителни и енергийноефективни машини за подготовка на сака и панталони, със средна производителност 375 бр./ч., което е близо 2 пъти по-висока от тази на старите. Новите машини ще се ползват на 3 позиции от етап "подготовка" на сака и панталони и ще включват: Автомат за ролиране на ревери - 1бр. (БП 2.28.) Подлепваща преса - 1бр. (БП 2.29.) Робот за автоматично кроене - 2бр. (БП 2.30.) Чрез въвеждане на новото технологично оборудване в производството ще се реализират енергийни спестявания в размер на 197 512 kWh/год. и неенергийни спестявания (от разходи за експлоатация и поддръжка) в размер на 104 152.94 лв./год. Новите машини ще притежават съвременни технологични характеристики, изведени и в Доклада: Нов тип задвижваща електроника, с по - ниска стойност; Нов електромотрор, по-бърз и икономичен; По-висока максимална скорост, която се постига за много по-кратко време; Автоматично прехвърляне на програмите; Електронно управление на отстоянието; Предотвратява излъчването на топлина, което осигурява приятен климат за работа; Патентовани интегрирани капсуловани нагреватели; Възможност за използване на рециклирани суровини: при скрояването на мъжки костюми, поради спецификата на кроене, остават отпадъчни суровини като хастар, подлепки, джоблъци. Тъй като наличната кроячна техника в момента не е толкова прецизна и не позволява повторната им преработка в самата фирма, в момента АПОЛОН-95 доставя ленти за бие, подлепяне на сака и панталони от външни фирми. Месечно за това предприятието извършва разходи между 5 и 7 хил. лева. Новите кроячни машини със своята прецизност ще позволят на фирмата да изрязва отпадъчните суровини от кроячното и да ги използва като рециклирани суровини на място, за да може да се вложат като ленти за бие, подлепяне на сака и панталони в произвежданият основен продукт. , Contracted Amount: 910 231.79 , Reported Amount: 910 215.00
  • Activity: Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, съгласно Мярка 4 от Доклад от обследване на енергийна ефективност (БП 5.1. и 10.1.): Дейността ще се осъществи чрез въвеждане на автоматизираната система за мониторинг и контрол (СМК) на енергопотреблението в АПОЛОН-95. Към момента в обекта не е изградена ефективна система за мониторинг на енергопотреблението, което не допуска осъществяване на енергиен контрол и мениджмънт. Единствените средства за измерване на електроенергия са 1 бр. търговски електромер и 1 бр. търговски разходомер за природен газ. Ето защо няма как да се проведе ефективен процес на вземане на решения, които да повишат енергийната ефективност във фирмата. В резултат на описаното, ръководството на АПОЛОН-95 няма възможност да влияе в реално време на разхода на енергия, на базата на достоверни данни от текущото реално потребление. Единствената възможност е да се анализират месечните показания на търговските уреди за измерване на потреблението за изминал период, което е крайно неефективно. С цел адресиране на горепосочения проблем, в енергийния одит е препоръчана Мярка 4 - Въвеждане на система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (СМК), състояща се от следните два компонента - неразривно свързани елементи (БП 5.1. и 10.1. от т. 5 Бюджет): 1. Софтуер за енергиен мениджмънт - 1 бр. Софтуерът за енергиен мениджмънт се състои от Модул за WEB визуализация и публикуване на отчети – 1 бр., Модул за обработка на данни в реално време – 1 бр., Модул за справки и отчети в реално време и история – 1 бр., Алармен модул – 1 бр. 2. Комплект измервателна апаратурa – 1 бр. Комплектът включва 4 бр. електронни устройства за контролни измервания на електроенергията и 1 бр. електронно устройство за измерване на разхода на природен газ. Системата ще позволи записване на потреблението на различни видове енергоносители за основните технологични процеси и системи в предприятието (без енергопотреблението от горива за транспорт). Същевременно СМК ще даде възможност на фирменото ръководство да осъществява контрол и да взема ефективни управленски решения относно общото енергийно потребление. Четирите електронни устройства ще служат за измерване на разхода на електроенергията от всички енергийни консуматори в предприятието с изключение на консуматорите за автомобилен транспорт. Софтуерът за енергиен мениджмънт ще обработва данните от измервателната апаратура, което ще позволи автоматично отчитане на разхода на енергия по видове в реално време. Извлечената информация от електронните устройства за измерване ще се съхранява в архив на софтуера, което ще предостави възможност на фирмата да извършва проверка и сравнение на данните от предишни отчитания. Софтуерът ще отчита всяко отклонение от нормалното енергопотребление и по този начин ръководството на АПОЛОН-95 ще има възможност да контролира разходването на енергия в цялото предприятие ежедневно и в реално време. По този начин СМК ще позволи предаване, както и получаване на данни посредством форма на електронна комуникация. Опциите за текущ и последващ контрол, както и анализът на причините за появата на отклонения ще доведат до повишаване капацитета за вземане на управленски решения за минимизиране на енергийните разходи, което от своя страна ще повиши енергийната ефективност на предприятието. Инвестицията по мярка 4 е показана в Табл. 5.4.4. от Енергийния одит и е на обща стойност 15 366,64 лв. Срокът на откупуване е 0,42 г. Предвижда се системата да обхваща повече от 97% от потреблението на енергия от всички консуматори на енергия в предприятието (без консуматорите за транспортни цели) и очакваните енергоспестявания от нея да бъдат 10%, вземайки предвид липсата на ефективно управление на енергия в предприятието преди въввеждането ѝ. Етапи на изпълнение на дейността 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (1 м.) 2. Подготовка на процедура и избор на изпълнител (1-4 м.) 3. Подписване на договор с избран изпълнител за въвеждане на СМК (5 м.) 4. Въвеждане в експлоатация на СМК (5 - 13 м.), Contracted Amount: 15 366.64 , Reported Amount: 15 360.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (БП 18.1.): Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ), съгласно изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001:2011, се обуславя от следното: + нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки БДС EN ISO 50001:2011, АПОЛОН-95 ЕООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси; + нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на производствената сграда на АПОЛОН-95 ЕООД; оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива; оптимизация на снабдяването. Дейността включва разработване и въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. За тази цел ще бъде избрана фирма-подизпълнител, която ще има следните задачи: 1. Енергийно планиране - определяне обхвата и физическите граници на СУЕ - анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол - разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ - разработване на енергийна политика - залагане на общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им 2. Документиране на Системата - изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията - идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания във връзка с управлението на енергията - определяне на енергийна базова линия; на енергийните характеристики и показателите им - извършване на енергиен преглед - създаване на записи към СУЕ 3. Интегриране на документацията в АПОЛОН-95 ЕООД - информиране на служителите за целите на СУЕ - разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4. Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ - Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него - Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството Стъпки за изпълнение на дейността Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Избор на изпълнител на услуги по въвеждане на СУЕ съгласно БДС EN ISO 50001 (месец 2 - 4) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 5) 4. Разработване и въвеждане на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001 (месец 5 - 10) , Contracted Amount: 40 000.00 , Reported Amount: 39 800.00
  • Activity: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (БП 19.1.): Дейността включва сертифициране на СУЕ в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. Тя ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1. Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността и качеството на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на АПОЛОН-95 ЕООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията, констатациите и препоръките на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2. 2. Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на БДС EN ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и други изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на АПОЛОН-95 ЕООД с изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Избор на изпълнител на услуга по сертифициране на СУЕ съгласно БДС EN ISO 50001:2011 (месец 9-10) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 11) 4. Провеждане на одит на етап 1 (месец 12) 5. Провеждане на одит на етап 2 (месец 13) 6. Издаване на сертификат за съответствие с ISO 50001:2011 (месец 14), Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 14 800.00
  • Activity: Публичност и визуализация на дейностите по проекта (БП 22.1. - 22.5): АПОЛОН-95 ЕООД ще осигури визуализация на дейностите по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013г. За тази цел ще се изработят следните информационни материали: + 2 бр. информационен плакат размер А3 (БП 22.1. от т. 5 Бюджет), които ще бъдат изработени в началото на проекта и ще бъдат поставени в производствената база на АПОЛОН-95 ЕООД в гр. Горна Оряховица, така че да бъдат видими за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни, с цел осигуряване на публичност на дейностите по проекта. Плакатите ще се характеризират със следните задължителни реквизити: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“ - наименованието на съфинансиращия фонд - ЕФРР - общото лого за програмен период 2014-2020г. - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 - наименованието на проекта - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. ++ 50 бр. информационни стикери (БП 22.2. от т. 5 Бюджет) – за предвидените за закупуване ДМА. Стикерите ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК и ще бъдат поставени върху всяка от новите машини. +++ 1бр. Билборд (БП 22.3 от т.5 Бюджет) - по време на изпълнението на проекта, бенефициентът ще постави на видимо за обществеността място временен билборд с големи размери, тъй като общата публична подкрепа надхвърля 500 000 евро. ++++ 1бр. информационна табела (БП 22.4. от т. 5 Бюджет) - не по-късно от три месеца след приключването на проекта бенефициентът ще постави на видимо за обществеността място постоянна информационна табела с големи размери, тъй като общата публична подкрепа за проекта надхвърля 500 000 евро. +++++ 1 бр. информационен банер (БП 25.5. от т. 5 Бюджет). Банерът ще се използват по време на двете публични събития за представяне на проекта, като чрез тях ще се осигури необходимата публичност на дейностите по проекта и полученото финансиране. Банерът ще съдържат информация за наименованието, целта, продължителността и бюджета на проекта и ще подчертава приноса на ЕС чрез ОПИК. АПОЛОН-95 ЕООД ще предприеме и следните допълнителни мерки за осигуряване визуализация и публичност на дейностите по проекта: + Организиране на 2 публични събития (информационни дни) за представяне на проекта - в началото и в края на изпълнение; + Осигуряване на визуализация на проектната документация - визуализация ще бъде осигурена и върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта АПОЛОН-95 ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕС за осъществяването му върху цялата проектна документация. Етапи на изпълнение на дейността 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител чрез публикуване на съобщение за събиране на ценови предложения (месец 2 - 3) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 3 - 4) 4) Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (месец 5) 5) Разпространение на информация за дейностите по проекта и осигуряване на визуализация през целия период на изпълнение на проекта (до месец16) В допълнение, всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. , Contracted Amount: 1 510.00 , Reported Amount: 1 406.00
  • Activity: Извършване на финансов одит на проекта (БП 21.1.): В съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и приложимо за проекти с размер на безвъзмездната финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,50 лв.), в рамките на тази дейност АПОЛОН-95 ЕООД, чрез външен изпълнител, ще извърши верификация на направените по проекта разходи. Дейността ще бъде изпълнена чрез изготвяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта от регистриран одитор, съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение по настоящата процедура. Одиторът ще извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ, а докладът за външен одит на счетоводната документация по проекта ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на одит на счетоводната документация по проекта по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите (месец 11-12) 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на одит на счетоводната документация по проекта. (месец 13) 3. Изготвяне на детайлна обосновка (протокол) за взетото решение и избран доставчик. (месец 14) 4. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 15) 5. Извършване на одит на счетоводната документация по проекта на АПОЛОН-95 ЕООД по образец (Приложение Ц към Условията за изпълнение) с изготвен доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта и изготвяне на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата. (месец 16) 6. Представяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта. (месец 16), Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 3 900.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: 3 Energy Solutions Ltd., Contracted Amount*: 7 680.00 , Reported Amount**: 15 360.00
  • Contractor: RUEN MASCHINARY LTD, Contracted Amount*: 1 838 531.00 , Reported Amount**: 3 677 062.00
  • Contractor: TUV Nord Bulgarien, Contracted Amount*: 7 400.00 , Reported Amount**: 14 800.00
  • Contractor: European Center for Quality Ltd. , Contracted Amount*: 19 900.00 , Reported Amount**: 39 800.00
  • Contractor: RTD AUDIT LTD, Contracted Amount*: 1 950.00 , Reported Amount**: 3 900.00
  • Contractor: NEW GRAPHICS RUSE LTD, Contracted Amount*: 703.00 , Reported Amount**: 1 406.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 3 766.60 , Reached amount: 3 766.60
Indicator 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 1 166.86 , Reached amount: 1 166.86
Indicator 6 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 3 753 083.73 BGN
Grant 1 876 541.89 BGN
Self amount 1 876 541.84 BGN
Total actual amounts paid 1 876 125.88 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011, Estimated Amount: 40 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011
    Contractor: European Center for Quality Ltd.
    Contract total funded value: 19 900.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и въвеждане на Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, Estimated Amount: 15 366.64
  • Differentiated position 1: Доставка и въвеждане на Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението
    Contractor: 3 Energy Solutions Ltd.
    Contract total funded value: 7 680.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на високоефективно технологично оборудване за мъжки сака и панталони по 3 обособени позиции, Estimated Amount: 3 677 207.09
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Високоефективни машини за междуоперационно гладене на сака и панталони
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Високоефективни машини за крайно гладене на сака и панталони
    Contractor: RUEN MASCHINARY LTD
    Contract total funded value: 737 106.50
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Високоефективни машини за подготовка на сака и панталони
    Contractor: RUEN MASCHINARY LTD
    Contract total funded value: 455 107.50
Procedure 4 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на високоефективни машини за междуоперационно гладене на сака и панталони, Estimated Amount: 1 292 694.10
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на високоефективни машини за междуоперационно гладене на сака и панталони
    Contractor: RUEN MASCHINARY LTD
    Contract total funded value: 646 317.00
Procedure 5 Subject to due process: Извършване на финансов одит на проекта, Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на финансов одит на проекта
    Contractor: RTD AUDIT LTD
    Contract total funded value: 1 950.00
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта, Estimated Amount: 1 510.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта
    Contractor: NEW GRAPHICS RUSE LTD
    Contract total funded value: 703.00
Procedure 7 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011
    Contractor: TUV Nord Bulgarien
    Contract total funded value: 7 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN