Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0247-C02
Project Name "Independent Life for people with disabilities and elderly people in municipality of Sevlievo"
Beneficiary 000215889 Sevlievo Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.06.2016
Start Date 01.06.2016
End Date 01.01.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово, Севлиево

Description

Brief description
Много са хората в община Севлиево, които поради влошено здраве или преклонна възраст са в частична или пълна невъзможност да се самообслужват. Те имат потребности от ежедневна грижа, подобряване на достъп до социални и медицински услуги и осъществяване на социални контакти. За да се задоволят тези потребности община   Севлиево  разработи настоящия проект, целящ да се подобри достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция на възрастните хора и хората с увреждания, като се разширява обемът и многообразието на социалните услуги, предоставяни в общността, като продължение на предоставени до сега социални услуги.
По проекта се предвижда надграждане на дейността на съществуващото  Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж гр. Севлиево, за което ще бъдат наемани лица за извършване на социалните услуги „Личен асистент“ и „Социален асистент”. В Звеното се предвижда да бъдат наети: социален работник-координатор и социален работник - организатор дейности, почасово медицинска сестра и психолог. 
Целеви групи по проекта са:
•	Хора с увреждания и техните семейства;
•	Хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване.
Основни дейности по проекта са:
1.	Организация и управление на проекта;
2.	Информиране и публичност;
3.	Осигуряване на достъп до интегрирани услуги.
4.     Организиране и провеждане на въвеждащо обучение и  предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ услугите
5.     Психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;
Очакваните резултати са:
•	Надграждане на съществуващи и разкриване на нови социални услуги
•	Увеличаване броя на лицата, които ползват социални услуги
•	Подобряване качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е цялостно качествено изпълнение и управление на проекта- навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще включва ръководител, счетоводител, технически сътрудник и специалист ЧР. Задълженията си по проекта ще изпълняват почасово, както следва: ръководител – 80 ч./м, счетоводител – 70ч./м., технически сътрудник – 80ч./ м и специалист ЧР-70ч./м. При определянето на почасовото възнаграждение ще се спазва Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП"РЧР" 2014-2020г. В дейността, освен средства за възнаграждения на ЕОУП са заложени и средства за канцеларски материали на стойност 799,50 лв. без ДДС , необходими за администриране на проекта. ЕОУП ще спазва клаузите на Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и всички указания и изисквания, разработени и предоставени от Договарящия орган, както при подписване на договора, така и в процеса на неговата реализация. Всички членове на екипа ще спазват изискванията за поверителност и конфиденциалност, предотвратяване конфликт на интереси, кодекса за етично поведение и всички вътрешни правила, свързани с изпълнението на проекти. В хода на изпълнение на дейността са включени: • Организиране на дейностите на Звеното за услуги в домашна среда, към Домашен социален патронаж; • Детайлизиране на работния график и бюджета на проекта; • Разработване на процедура за провеждане на конкурс за подбор на персонал в Звеното; • Подбор на персонала в звеното и за избор на лица, които да бъдат назначени като социални и лични асистенти, съгласно изготвена процедура с ясни и конкретни критерии за оценка и подбор; • Определяне на процедурите по ЗОП, изготвяне на времеви график за провеждането на избор на доставчици на канцеларски материали и работно облекло, обучители и осигуряване на публичност по дейностите на проекта, съгласно разработени и проведени процедури по ЗОП; • Изпълнение на предвидените дейности по проекта за предоставяне на почасови услуги в домашна среда; • Осигуряване на прозрачност и публичност при изпълнение на проекта и постигнатите резултати; • Провеждане на регулярни работни срещи на екипа за наблюдение на изпълнението и отчитане на напредъка по дейности в проекта; • Подготовка на междинни и финални технически и финансови отчети по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган. Дейността е необходима с оглед коректно и навременно изпълнение на заложените дейности по настоящия проект, както и недопускане на съществени отклонения от първоначалния план за изпълнение., Contracted Amount: 26 517.50 , Reported Amount: 26 717.68
  • Activity: Информиране и публичност: Целта на дейността е гарантиране на публичност, прозрачност и отчетност за хода на изпълнение на дейностите по проекта, както и отчитане постигнатите резултати и промотиране на дейностите и приноса на ЕС, ЕСФ и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” чрез използване на подходящи комуникационни средства. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността включва: При стартиране на проекта ще се организира пресконференция за запознаване на местната общност с екипа, целите и дейностите по проекта. Ще бъде изработена информационна табела при спазени изисквания съгласно Регламент на Комисията (EО) № 1828/2006. За осигуряване на информираност за дейностите по проекта се предвижда изработването и отпечатване и разпространение на 50 бр. информационни брошури и 3 бр. публикации в местната преса. Информация за проекта ще бъде публикувана на интернет страницата на Община Севлиево www.sevlievo.bg, която периодично ще се обновява и ще се осигури публичност и прозрачност относно изпълнението на дейностите по проекта. Ще бъдат изработени баджове за личните и социални асистенти и екипът в Звеното. При приключване на проекта ще се проведе заключителна пресконференция на която ще бъдат представени резултатите от проекта, както и ще се направи отчет за свършената работа. Във връзка с изпълнението на дейността и изработването на информационни материали, ще бъдат спазени всички изисквания за информация и публичност за програмен период 2014-2020. , Contracted Amount: 852.00 , Reported Amount: 492.00
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги: С тази дейност се цели да бъдат определени кандидатите, подходящи за работа в Звеното за почасови услуги, приемане заявления за ползване на услуги, планиране на услугите според оценка на потребностите на кандидатите и предоставяне на почасовите услуги на потребителите. При стартиране на проектните дейности при спазване разпоредбите на КТ и ЗОП ще бъде проведен подбор за наемане персонал на Звеното за предоставяне на почасови услуги. За персонал на звеното се предвижда назначаването на 1 лице „Социален работник-координатор” и 1 лице „Социален работник-организатор дейности” един месец преди стартиране предоставянето на услугите, с цел те да вземат участие при оформяне документацията при подбора на потребители и извършването на оценка на потребностите, изготвянето на индивидуален план за грижи и оценка на риска. Персоналът в Звеното ще изготви оценките на потребностите и ежемесечен мониторинг на потребителите за което в раздел II, т.4 от Бюджета на проекта са включени средства за гориво на стойност 1840,00 лв. без ДДС. Предвижда се наемането на медицински специалист за осигуряване предоставянето на комплексна дългосрочна здравна грижа. Той ще участва при оценката на потребностите на кандидат-потребителите и оценката на риска, ще изготвя план за здравни грижи на потребителите, ще е ангажиран с извършването на консултации, връзка с личния лекар, измерване на кръвно налягане, кр. захар в зависимост от специализацията си. Оценката на потребностите и оценката на риска ще бъде извършена от социалните работници в Звеното и медицинския специалист. Така при включването на специалисти с различен профил на компетентност ще се даде възможност да бъде направена обективна оценка на нуждите и потребностите на кандидатите. Ще се извърши подкрепа на лицата от тези специалисти в избора им на услуга, която в най-голяма степен да ги удовлетворява. Планира се един етап на прием на документи за комплексните услуги „личен асистент“ и „социален асистент”. Комплексната социална услуга ще се предоставя 18 месеца, като ще стартира от първи проектен месец. За предоставянето и се предвижда да бъдат наети 20 лица за личен асистент на 6-часов работен ден при един потребител, 15 лица за личен асистент на 8-часов работен ден при двама и повече потребители, които ще обслужват деца с трайни увреждания и лица с увреждания. Социални асистенти - 10 лица на 8-часов работен ден, обслужващи възрастни хора над 65 год. възраст и в невъзможност да се обслужват сами. Чрез дейността им ще се даде възможност на деца с трайни увреждания, лица с увреждания и възрастни хора над 65 г. възраст с невъзможност за самообслужване да бъдат подпомогнати при справяне с ежедневните си дейности. С цел гарантиране предоставянето на по-широк спектър услуги , отговорностите и задълженията на личния и социалния асистент ще бъдат разширени, като в основата им ще се поставят нуждите и потребностите на конкретния потребител. Минимален брой очаквани потребители в обслужване – 90 - лица с увреждания / в т.ч.деца/ или възрастни с невъзможност за самообслужване. , Contracted Amount: 468 438.57 , Reported Amount: 383 735.58
  • Activity: Организиране и провеждане на въвеждащо обучение и предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ услугите: Целта на дейността е да се придобият и усъвършенстват знанията и уменията на персонала, предоставящ почасовите социални услуги, както и да се подобри работната ситуация и да се осигури превенция на професионалното прегряване, да се осигури ползотворно сътрудничество, насочено към ефективното изпълнение на работата. Предвижда се въвеждащо обучение на предвидените за назначаване социални асистенти и лични асистенти, които не са преминали такова по други програми преди да започнат работа в дома на потребителя. За всички служители-персонал на Звеното се предвижда предоставяне на супервизия. Въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на 1 ден и ще бъде насочено към същността на социалните услуги, въвеждане в дейностите на професията „Личен асистент” и „Социален асистент”, представяне на теоретичните и нормативни положения в сферата на социалните услуги, придобиване на умения за предоставяне на подкрепа, запознаване със спецификата за работа с възрастни хора и хора с увреждания. Дейностите на социалния асистент и личния асистент са в групата на помагащите професии, с висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги - риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като основно средство за професионална подкрепа. На супервизите ще бъдат обсъждани трудностите и проблемите, възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начините за тяхното разрешаване и преодоляване. Предвижда се възможност за супервизия да имат всички социални асистенти и лични асистенти, които са ангажирани с реалното предоставяне на услугите. Предвижда се провеждане на групова супервизия, на групи от по 15 човека в рамките на час за група /общо 3 пъти за проекта/. Предвижда се провеждането на индивидуална супервизия с част от персонала на Звеното, която ще е насочена към справяне с професионалното натоварване и стрес и ще реализира възстановителна функция върху конкретния субект. Индивидуална супервизия се предвижда да се провежда 5 пъти по 5 часа при необходимост., Contracted Amount: 413.64 , Reported Amount: 413.64
  • Activity: Психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Целта на дейността е да се разшири обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги, предоставяни в общността, чрез включване на психологическа подкрепа за потребителите. За целта ще бъде наето 1 лице на длъжност „Психолог“ към Звеното за предоставяне на почасови социални услуги. Наетото лице ще оказва съдействие при изготвяне на индивидуалния план за грижи, за да бъде визирана нужда от психологическо консултиране на потребителя. В хода на предоставяне на услугите психологът ще осигурява психологическа подкрепа на нуждаещите се потребители по индивидуална програма, ще има възможност да идентифицира в продължение на предоставянето на почасови услуги назряващи нужди и проблеми, ще помага за прекратяването им, ще информира и обсъжда с близките дейностите, емоционалното състояние на потребителя и ще предлага решение в рамките на своите компетентности., Contracted Amount: 3 748.50 , Reported Amount: 3 756.54

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BOOKSTORE M-PRES, Contracted Amount*: 6 216.00 , Reported Amount**: 5 077.44
  • Contractor: BULGARIAN TELECOMMUNICATIONS COMPANY, Contracted Amount*: 408.00 , Reported Amount**: 375.19
  • Contractor: Simeon, Contracted Amount*: 357.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Energo-Pro Sales AD, Contracted Amount*: 1 082.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Penka, Contracted Amount*: 56.64 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BENT OYL, Contracted Amount*: 2 208.00 , Reported Amount**: 661.47
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 67.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 108.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 67.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 108.00

Financial Information

Total Project cost 499 970.21 BGN
Grant 499 970.21 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 413 198.11 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Договор за електронни и съобщителни услуги", Estimated Amount: 340.00
  • Differentiated position 1: "Договор за електронни и съобщителни услуги"
    Contractor: BULGARIAN TELECOMMUNICATIONS COMPANY
    Contract total funded value: 408.00
Procedure 2 Subject to due process: "Доставка на горива за нуждите на Община Севлиево", Estimated Amount: 116 344.80
  • Differentiated position 1: "Доставка на горива за нуждите на Община Севлиево"
    Contractor: BENT OYL
    Contract total funded value: 2 208.00
Procedure 3 Subject to due process: "Доставка на електрическа енергия за нуждите на Община Севлиево", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: "Доставка на електрическа енергия за нуждите на Община Севлиево"
    Contractor: Energo-Pro Sales AD
    Contract total funded value: 1 082.40
Procedure 4 Subject to due process: "Закупуване на канцеларски материали и консумативи", Estimated Amount: 2 260.00
  • Differentiated position 1: "Закупуване на канцеларски материали и консумативи"
    Contractor: BOOKSTORE M-PRES
    Contract total funded value: 2 712.00
Procedure 5 Subject to due process: "Изпълнение на мерки за информиране и публичност", Estimated Amount: 710.00
  • Differentiated position 1: "Изпълнение на мерки за информиране и публичност"
    Contractor: BOOKSTORE M-PRES
    Contract total funded value: 852.00
Procedure 6 Subject to due process: "Осигуряване на работно облекло и латексови ръкавици", Estimated Amount: 2 210.00
  • Differentiated position 1: "Осигуряване на работно облекло и латексови ръкавици"
    Contractor: BOOKSTORE M-PRES
    Contract total funded value: 2 652.00
Procedure 7 Subject to due process: "Провеждане на въвеждащо обучение за лични и социални асистенти" , Estimated Amount: 56.64
  • Differentiated position 1: "Провеждане на въвеждащо обучение за лични и социални асистенти"
    Contractor: Penka
    Contract total funded value: 56.64

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN