Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0084-C01
Project Name Unit for Patronage Care - Dimitrovgrad
Beneficiary 000903533 Municipality of Dimitrovgrad
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 04.06.2019
Start Date 01.09.2019
End Date 01.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Димитровград

Description

Brief description
Основен  приоритет на проектното предложение "Звено за патронажна грижа - Димитровград"   е развитие и повишаване на възможностите за подобряване качеството на живот на възрастни хора над 65-годишна възраст и лица с увреждания, включвайки и малките населени места на общината. За целта се предвижда създаване на Звено за патронажна грижа, в което ще работи екип от специалисти за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Наетите специалисти ще преминат обучение, целящо изграждане на подходящ капацитет за предоставяне на патронажна грижа.  Екипът на Звеното, ще извърши индивидуална оценка за идентифициране на специфичните нужди и потребности на всеки потребител. На базата на тази оценка ще бъдат предоставяни комплексни, почасови здравно-социални услуги в домашна среда. В това число медицинско обслужване, рехабилитация, психологическа подкрепа на целевите групи. Водещ принцип при изпълнението на дейностите по проекта ще бъде обвързването им със специфичните  нужди и потребности на лицата от целевите групи за преодоляване на социалната изолация и осигуряване на по-добри условия за живот.
Activities
  • Activity: Ремонт, обзавеждане и оборудване на подходящи помещения: Община Димитровград не разполага със свободни, обзаведени и оборудвани помещения, подходящи за оптимално осъществяване дейността на Звеното за патронажна грижа. Помещенията, които Община Димитровград предоставя за Звеното се намират в непосредствена близост до центъра на града. Помещенията са на първия етаж, с подходяща квадратура и разположение, но се нуждаят от текущ ремонт и закупуване на обзавеждане и оборудване. Това са голямо помещение, подходящо за офис и санитарен възел на първия етаж в монолитна сграда общинска собственост. В част от останалите помещения, разположени на различни етажи са други четири социални услуги предоставяни от община Димитровград - Дневен център за деца с увреждания, Дневен център за пълнолетни лица с увреждания, Център за ранна интервенция на уврежданията и Кризисен център. В проектното предложение се предвижда извършване на ремонт и закупуване на офис обзавеждане и оборудване. Ще бъдат доставени материали и консумативи - канцеларски материали, работно облекло и предпазни средства необходими за осигуряване на оптимални условия на труд. Необходимите доставки ще се осъществят чрез провеждане на процедури за избор на изпълнител по ЗОП. Ремонтът ще включва: Зидарски работи: тухлена зидария с газобетонни блокчета дебелина 15см-4,00м2, тухлена зидария с газобетонни блокчета дебелина 20см-5,00м2, очукване на вароциментова мазилка-6,00м2, измазване на тухлена зидария-6,00м2, избиване на отвор-1,5м2, щурцове над врати-3,00бр. Настилки: изравнителна циментова замазка на под с дебелина 3см, офис-27,00м2, монтаж гранитогрес по под, вкл.лепило и фугираща смес-коридор към ст.клетка-8,50м2, монтаж цокъл от гранитогрес-7,00м, монтаж на ламиниран паркет по подове-60,00м2, монтаж PVC перваз на паркет-40,00м, доставка и монтаж лайстни за преход настилки-2,20м. Вътрешни облицовки: монтаж фаянс по стени, вкл.лепило и фугираща смес-санитарни възли на фуга 2мм-20,00м2. Вътрешни мазилки, шпакловки, бояджийски работи: стъргане стени и тавани-200,00м2, грундиране стени-150,00м2, гипсова шпакловка по стени-150,00м2, боядисване с латекс(български) по стени-двукратно-150,00м2. Вътрешни мазилки, шпакловки, бояджийски работи-сухо строителство: обшивка вертикални щрангове с влагоустойчив гипсокартон-GKI, "куфари"-10,00м2, доставка и монтаж ръбохранители-83,00м, затваряне на ниша с гипсокартон-2,00м2. Вътрешни мазилки, шпакловки, бояджийски работи-дограма: демонтаж врати и прозорци - 22,00м2, доставка и монтаж на фасадна PVC дограма, прозорци-18,75м2, доставка и монтаж на алуминиева дограма, външна, бяла-2,90м2, доставка и монтаж вътрешна алуминиева дограма, бяла-7,10м2, обръщане на дограма-62,00м, подпрозоречни первази-9,60м. ВиК-водопровод: полипропиленови тръби за студена вода-ф20-5,00м, канелка за тоалетен умивалник-1бр., тоалетен умивалник-1бр., WC-1бр. ВиК-канализация: ВиК-НПВХ тръби-ф110-5,00м., сифон подов-ф50-1бр. Силова и осветителна инсталация: контактен излаз с проводник ПВВМ-7,00бр., лампен излаз с проводник ПВ в PVC-10м-10,00бр., лампен излаз с проводник ПВ в PVC-10м-5бр., контакт монофазен тип "шуко"-16А, 220V-7бр., ел.табло-1бр., осветително тяло LED-10бр. По проектното предложение се предвижда да се закупи следното обзавеждане и оборудване: климатици - 2 бр., метални шкафове за досиетата на потребителите - 2 бр. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подбор, наемане, обучение и супервизия на персонала: За ефективно осъществяване на планираните в проектното предложение дейности, които ще се реализират от Звеното ще бъдат наети следните специалисти: 1. Ръководител звено/ управител на социална услуга в общността - 1 (НКПД 1344 7003) 2. Специалист/диспечер за организация и координация в Звеното : Организатор дейности – 1 (НКПД 5169 3008); 3. Медицинска сестра, домашни грижи – 4 (НКПД 2221 6002); 4. Социални работници - 2 (НКПД - 2635 6002); 5. Домашен санитар – 6 (НКПД 5322 1001); 6. Шофьор, лек автомобил до 9 места – 1 (НКПД 8322 2002); 7. Лекар – 2; 8. Рехабилитатор – 1; Поради разнообразното естество на предлаганите услуги от Звеното за задоволяване на нуждите на потребителите и подпомагане на техните семейства, част от специалистите ще се подбират и наемат чрез процедура по ЗОП - граждански договори. На наетите специалисти ще бъде проведено специализирано обучение, съгласно програмата разработена от Министерството на здравеопазването в рамките на Компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания”. Специализираните обучения ще се проведат от наетия за целта обучител в рамките на 5 дни. Ще се провежда и супервизия на персонала, като ежемесечно ще се изпълняват индивидуални и групови супервизии. При индивидуалната супервизия ще се представя случай, при който е възникнал проблем; начина, по който е работено; специфичен момент от работата по случая.С груповата супервизия ще се цели персоналът да получи подкрепа, която ще доведе до подобряване качеството на работа. След всяка среща супервизорът ще изготвя протокол, в който ще отразява работата си по конкретния казус, идентифицираните проблеми, необходимостта от последваща среща и постигнатите резултати. Конкретните задължения и отговорности на персонала на Звеното, нает на трудови договори, ще бъдат разписани в длъжностна характеристика и ще бъдат съобразени с методиката, разработена от Министерството на здравеопазването. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 10 729.01
  • Activity: Предоставяне на патронажна грижа - почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги: Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги ще стартира от четвърти проектен месец, с продължителност дванадесет месеца и ще обхваща лица от целевите групи, които са заявили необходимост от подкрепа - здравна, социална, психологическа, логистична, предоставяне на информация и/или други общи или специфични потребности и нужди, ограничаващи достъпа им до здравни услуги и активното им социално включване. Дейността ще стартира с провеждане на процедура по подбор на кандидати за потребители на услугата "патронажна грижа", като документи ще се приемат през целия период на изпълнение на дейността. Ще се търси информация за потенциални потребители активно, като наетите социални и здравни специалисти ще поддържат контакти с общопрактикуващите лекари, кметовете и кметските наместници на всички населени места от общината, включително най-отдалечените и малки села. Предоставянето на услугите ще се осъществява съобразно разработената от Министерството на здравеопазването програма/методика за предоставяне на услугата "патронажна грижа" и стандарти и качество на услугата в рамките на Компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания”. Желаещите да ползват почасовите интегрирани услуги ще подават заявление, след което мултидисциплинарен екип от специалисти (медицинска сестра, социален работник и психолог) ще извършат индивидуална оценка на кандидат - потребителите. По време на оценяването ще бъдат идентифицирани областите на приоритетните необходимости от подкрепящи услуги на даденото лице. С всеки одобрен кандидат ще бъде сключен договор в 7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата. За всеки потребител ще се изготви Индивидуален план за работа, разработен на база оценката на потребностите и съобразен в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за разпределяне на определените часове в индивидуалния му месечен бюджет. Преглед на плана ще се прави по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата и при констатирана промяна на обстоятелствата. Посещенията в дома на потребителите ще се извършват по график, изготвен от организатор дейности/диспечер, съобразно нуждите посочени в индивидуалния план на лицето. За разкриване на услугата "Звено за патронажна грижа" ще бъде издадена заповед на Кмета на Община Димитровград. Осигуряване на канцеларски материали и консумативи за работа на Звеното., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 169 610.97
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране: Съществена част от предоставяните услуги в Звеното ще бъде психологическата подкрепа и консултиране, която ще се осигурява от психолог, нает на граждански договор. Психологът ще оказва необходимата психологическа помощ на потребителите, семействата и близките им. Необходимостта от психологическа подкрепа ще бъде включена в индивидуалния план на потребителите след идентифицирана нужда при изготвянето на оценката на потребностите и на тази база психологът ще изготвя програми за индивидуална и групова работа и седмичен график. В случай, че при първоначалната оценка не бъде отчетена необходимост от психологическа помощ за определен потребител, но в процеса на работа се появи такава потребност, индивидуалният план ще бъде преразгледан и потребителят ще бъде включен в индивидуална или групова работа. За всяка среща психологът ще съставя протокол, в която ще отчита извършената дейност и постигнатите резултати. Психологът ще бъде включен в комисията за изготвяне на индивидуална оценка на потребностите на потребителите. Ще участва и при обучението на новопостъпили членове на персонала по време на изпълнението на проекта. Психологът ще бъдат нает по-рано, с цел участие в изготвянето на индивидуалната оценка на потребностите на кандидат - потребителите. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 6 644.82
  • Activity: Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа и осигуряване на транспорт за дейността на Звеното: Община Димитровград обединява в административните си граници 27 населени места: 2 града - Димитровград и Меричлери и 25 села. В общината се очертава ясна тенденция към застаряване на населението. Броят на лицата в подтрудоспособна и трудоспособна възраст намалява. Увеличава се делът на надтрудоспособното население. Промените в икономиката през последните години оказват неблагоприятно влияние върху качеството на живот и на населението от общината. Налице е голяма миграция, в т.ч. емиграция извън страната. Емигрират хора в трудоспособна възраст, предимно младите, като оставят своите родители и близки без адекватни грижи и помощ. Това повишава търсенето на здравни и социални грижи, най-вече в домашна среда за възрастни хора и хора с увреждания. В по-голяма част от селата живеят основно хора от третата възраст. Това е една от причините към тези села да е осигурен обществен транспорт не повече от веднъж дневно. В малките населени места няма кабинети на общопрактикуващи лекари и стоматолози. Това създава предпоставка за задълбочаване на изолацията на възрастните хора и намалява възможността им на достъп до здравни, социални и други услуги. Същото важи и за хората с увреждания. Липсата на специализиран транспорт лишава хората с увреждания на двигателния апарат от възможността да напуснат домовете си, за да получат здравни и други услуги или да се включат в социалния живот. Ниските доходи на лицата с увреждания и техните семейства и на хората над 65г. възраст не им позволява наемането на транспорт. Това още повече ограничава техните възможности за социално включване, достъп до здравни, социални и други услуги. Закупуването на транспортно средство ще осигури възможност на екипа на Звеното за патронажна грижа да посещава и най-отдалечените села, до които няма или обществения транспорт е не повече от веднъж дневно, и да осигури необходимото здравно наблюдение, здравни и социални услуги. При възникнала необходимост, свързана с предоставяните здравни и социални услуги и психологическа подкрепа, включително групова работа, потребители ще бъдат транспортирани до различни институции в общинския център и до офиса на Звеното. В повечето малки населени места част от улиците не са асфалтирани и при зимни условия и след проливни дъждове са почти непроходими. Поради тази причина в проектното предложение е заложено закупуването на автомобил тип Джип. По този начин ще се осигурят безопасно придвижване на специалистите от Звеното и достъп до необходимите здравни грижи на лицата от целевите групи и от най-малките и отдалечени от общинския център села. След приключване на проекта Община Димитровград ще продължи да използва транспортното средство за нуждите на хората с увреждания и хората над 65г. възраст, като здравни и социални специалисти от екипите от социалните услуги, местна и делегирана от държавата дейност, предоставяни от Община Димитровград, при необходимост ще извършват посещения в дома на лица от целевите групи. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Galya, Contracted Amount*: 5 940.00 , Reported Amount**: 6 644.82
  • Contractor: Rossen, Contracted Amount*: 5 456.00 , Reported Amount**: 5 725.38
  • Contractor: Stefka, Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 1 500.00
  • Contractor: Zhivka, Contracted Amount*: 3 132.00 , Reported Amount**: 3 503.63
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 118.00 , Reached amount: 158.00
Indicator 4 Participants aged over 18, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 118.00 , Reached amount: 158.00

Financial Information

Total Project cost 312 357.16 BGN
Grant 312 357.16 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 261 778.72 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN