Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0153-C05
Project Name Support with a hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in the municipality of Dimitrovgrad
Beneficiary 000903533 municipality of Dimitrovgrad
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 01.04.2021
Start Date 18.01.2021
End Date 30.06.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Димитровград

Description

Brief description
В условията на извънредната пандемична ситуация, предоставянето на топъл обяд се оказа в голяма степен значима помощ, тъй като чрез нея има реална възможност, най-бедните и уязвими хора да продължават да имат храна, от една страна и от друга, да могат да я получат и в дома си, когато противоепидемичните мерки налагат това. В рамките на проекта се предвиждат дейности за осигуряване на подкрепа на уязвими лица, чрез приготвяне и доставяне, при необходимост и до дома, на безплатна топла храна в условията на извънредна ситуация в продължение на 361 дни. В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права, операцията е планирана в отговор на пандемията от COVID-19 в страната и осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен, а именно - лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност, лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност, лица, обект на социално подпомагане, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Услугата ще се предоставя на 530 лица, живеещи във всички населени места на общината, които са идентифицирани в обхвата на целевите групи, съобразно и в условията на социалната изолация, произтичаща от необходимостта от ограничаване на разпространението на COVID-19 като за целта ще използват всякакви източници на информация – заявления, сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др.  Планираната услуга за предоставяне на топъл обяд до дома, ще се реализира в съответствие с изискванията на националното законодателство, с което да се осигури балансирано хранене на хората от целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Деностите по определяне на лицата, попадащи в обхвата на целевите групи по програмата ще стартира преди подписване на договора, през месец декември 2020г., както и ще продължи през целия период на изпълнение на проекта. В съответствие с целите на операцията целевите групи са: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Идентифицирането на лицата, най-нуждаещи се от подкрепа за осигуряване на прехраната им и преодоляване на основно материално лишение – липса на топла храна ще се реализира, чрез пълноценно и гъвкаво използване на всички възможности и източници на информация. За целта също ще се използват и данните от проучванията, относно социалния статус на лица в риск, които община Димитровград, регулярно провежда като част от целенасочената си социална политика в подкрепа на лица и семейства, обект на месечно подпомагане, лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии, скитащи и бездомни лица (регистър на бездомните лица). Наличната информация ще бъде съгласувана и синхронизирана с обективните обстоятелства, произтичащи от условията и ограниченията наложени от извънредното положение обявено за страната. Включване на лица поставени под задължителна карантина ще се реализира съгласно данни от регионалната здравна инспекция. Информация за нуждаещи се лица, чието състояние на бедност и невъзможност да осигурят прехраната си, произтича и/или е утежнено от продължителна социална изолация, наложена от необходимостта да бъде ограничено разпространението на COVID-19 ще бъде събирана и от сигнали на граждани, открита телефонна линия за заявяване на нужда от подкрепа на самотно живеещи граждани, възрастни лица над 65 години и/или лица с увреждания, дежурна телефона линия на общинския съвет за сигурност, данни предоставени от дневните центрове за лица с увреждания, центъра за обществена подкрепа, регистър на бездомните и скитащи лица, поддържан съвместно от община Димитровград и Дирекция "Социално подпомагане" (Д"СП"), образователни институции, Български червен кръст, народни читалища, клубове за хората от третата възраст и/или инвалиди, кметствата по населените места в общината. Всички идентифицирани лица ще бъдат проверени за принадлежност към допустимата целева група от Дирекция "Социално подпомагане" (ДСП). Проектните дейности, в това число и тези по идентифициране и подбор на потребителите на услугата ще се изпълняват съобразно принципа на равните възможности. На всеки етап от проекта ще бъде осигурена равнопоставеност на участниците, равенство между половете, ограничаване на дискриминацията, зачитане на човешкото достойнство, правата на детето, правата на възрастните хора, на хората с увреждания, правото на защита на личните данни. Проектът гарантира хората от целевите групи да имат равен достъп до проекта и ползите от него. Ще се следи за недопускане на двойно финансиране по време на изпълнение на дейностите, като се използват различни механизми за това. За целта ще се използва проверка, извършена от Дирекция „Социално подпомагане“, предоставяща информация за липса или наличие на обстоятелства, че включените потребители не ползват на друго основание услуги, включващи хранене – при стартиране на проекта и при промяна на потребителите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: За потребителите по проекта ежедневно, в продължение на 361 работни дни в периода на изпълнение на проекта ще се приготвя топла храна – качествено и количествено балансирана храна, приготвена от продукти с доказан произход при спазване на изискванията за грамаж, енергийна стойност, здравословен баланс на съставките и добър външен вид. За приготвянето и доставката на топлия обяд ще бъде нает изпълнител по реда на ЗОП, който ще отговаря на законово регламентирани изисквания към юридически лица, изпълняващи този вид дейности. При избора на изпълнител на проектните дейности по приготвяне и доставяне на топъл обяд ще се съблюдава същия да изпълнява следните изисквания: • Да разполага с подходящ капацитет – технически, финансов и административен, организационни работни процеси и осигурена складова база; • Да гарантира предоставянето на разнообразно седмично меню, което дава принос към балансираното хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене; • Да предвижда и прилага механизъм за недопускане на разхищение на храни; • Да има разработена и внедрена система за управление на безопасността на храните ISO 9001: 2008 и/или ISO 22000:2005 и/ или еквивалент; • Закупуването на хранителни продукти следва да се извършват в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата; • Кандидатът е необходимо да притежава добра финансова стабилност, гарантираща упражняване на дейността, доказана с годишен счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за последната приключена година - копие, и попълнена декларация за финансова стабилност. Ако кандидатът е юридическо лице регистрирано по реда на ЗТР в търговския регистър към Агенция по вписванията и годишния им счетоводен баланс и отчета за приходите и разходите им за последната приключена година са обявени в последния, не се изисква тяхното представяне към документите за участие; • Да спазва и прилага по целесъобразност принципите, посочени в чл.5 от Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета за недопускане на дискриминация и зачитане на личното достойнство на целевата група. Предвижда се храната да е в еднократни за употреба изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, миещи и дезинфекциращи средства съгласно Наредба № 2/ 23.01.2008 и № 3/ 04.06.2007 г. на Министерство на здравеопазването, Министерство на околната среда и водите. Доставената храна ще бъде придружена с етикет предоставящ информация за храната на потребителите, съгласно чл. 9 от Регламент (ЕС) 1169 от 25.11.2011г. на Европейския парламент(ЕП). Проектните дейности включват упражняване на непрекъснат контрол на процесите на закупуване на продуктите и приготвянето им и няма да се допуска раздаването на претоплена храна, приготвена предишния ден. При приготвянето на храната, избраният изпълнител следва да спазва безопасни работни практики в условията на пандемия, изискванията за хигиена на храненето, качество и енергийна стойност на храната, грамажа на порциите, вкусовите качества и технологичните изисквания, всички разпоредби на Закона за здравето. Предварително изготвеното седмично меню ще гарантира разнообразие на видовете ястия и ще осигурява балансирано хранене на потребителите. Изпълнителят ще предоставя информация и за алергените, съобразно Регламент №1169/2011г. на ЕП и на Съвета за информираност на потребителителя относно състава на храните. Приготвените ястия е ще бъдат опаковани според хигиенните и санитарни изисквания на българското законодателство, съответно и етикирани и ще предоставят информация за храната на потребителите , Contracted Amount: 523 174.30 , Reported Amount: 523 795.30
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Доставката на обяда ще се извършва ежедневно до пунктове и до домовете на потребителите в подходящ и удобен за потребителите часови интервал, като се използват специализирани и отговарящи на изискванията транспортни средства. Транспортните средства са на изпълнителя, на който е възложено приготвянето на храната и на домашния социален патронаж. Доставката ще се организира в условията на извънредна ситуация, съгласно предписанията на националните компетентни органи, без да се нарушават установените мерки за сигурност на потребителите. Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на предварително подписан договор между общината и потребителя, преди включването му в услугата (приложение № 24 Договор с потребител). Топлият обяд ще се доставя до пунктове - кухнята на домашен социален патронаж (ДСП), клубовете на пенсионерите по кварталите на Димитровград и по населените места в общината. Помещенията отговарят на нормативните изисквания на националното законодателство за обекти, в които се доставят и съхраняват храни и хранителни продукти, както и на действащите към момента разборедби, по отношение на противоепидемичните мерки и ограничения, и изискванията за дезинфекция. В зависимост от развитието на епидемичната обстановка и при предписание на националните органи в хода на изпълнение на договора, ще бъде създадена необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите, като за използваните превозни средства, ще да бъдат изпълнени всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни, както и регулярно ще се провеждат дейности по дезинфекция на транспортиращите коли. , Contracted Amount: 26 158.72 , Reported Amount: 26 189.77
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение към предоставянето на храна, целят намаляване на нежеланите последиции и трайно социалното изключване, произтичащи от извъното положение обявено за страната и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на анализ и установени специфични потребности за подкрепа на всеки потребител, което е свързано с това да се прецени под каква форма ще се предоставя тя. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемичните мерки и индивидуалните им нужди с цел подобряване на състоянието им на бедност допълнително утежнено от ограниченията на извънредната ситуация и мерките, целящи ограничение на разпространението на COVID-19. Предвижда се за организирането и реализацията на съпътстващата подкрепа за уязвимите лица да се осъществи от екип от общински служители, които ще отговарят за изпълнението, администрирането и отчитането на проекта. За максимално постигане на поставените цели екипът може да привлича служители на общинска администрация и социалните услуги в Общината., Contracted Amount: 26 158.71 , Reported Amount: 26 189.76

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 530.00 , Reached amount: 744.00

Financial Information

Total Project cost 575 491.73 BGN
Grant 575 491.73 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 575 491.73 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN