Identification

UMIS Number BG05SFOP001-1.027-0001-C01
Project Name Planning, coordination and control in the development and updating of information resources in the administration
Beneficiary 177098809 State E-Government Agency
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 03.02.2022
Start Date 01.11.2021
End Date 31.12.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
В рамките на проекта ще бъдат надградени Регистърът на информационните ресурси (РИР) и Информационната система за извършване на предварителен, текущ и последващ контрол по целесъобразност в областта на електронното управление и използването на информационните и комуникационните технологии и на Регистър на проектите (ИСБК и РП). Ще бъдат изградени нови функционалности, които ще улеснят работата с тези системи, ще доведат до подобряване на взаимодействието вътре в администрацията и като цяло работата на държавната администрация и намаляване на административната тежест. РИР ще бъде надграден с допълнителни функционалности при запазване на неговата архитектурна и технологична рамка. Ще бъдат добавени нови софтуерни компоненти с цел оптимизация на процесите и въвеждане на функционални и системни подобрения. Ще бъде надграден модул „Софтуер и информационни системи“  на РИР, в който да се съхранява пълна и изчерпателна информация за софтуерните лицензи в държавната администрация, която да ограничи практиката за въвеждане на една и съща информация в различни системи. Ще бъдат подобрени функционалностите на ИСБК и РП с цел по-улеснена и ефективна експлоатация от страна на потребителите и усъвършенстване на осъществения реален контрол по целесъобразност на разходите за ИКТ и е-управление в административните органи, на ниво бюджетиране, планиране и изпълнение на проекти и провеждане на обществени поръчки в обхвата на чл. 58а на Закона за електронното управление (ЗЕУ). 
Надградените системи ще функционират единно, така че цялостният административен процес на заявяване, осигуряване, мониторинг и отчитане на продукти, лицензи и др. в областта на ИКТ и е-управлението на държавната администрация да се управляват централизирано с интегрирани решения.

Activities
  • Activity: Надграждане на Регистъра на информационните ресурси (РИР): В рамките на дейността ще се надгради Регистъра на информационните ресурси (РИР) с нови функционалности, с цел улесняване работата на администрациите при планиране, експлоатация, поддръжка и обновяване на информационните ресурси, взимането на мотивирани управленски решения и по-ефективно проследяване на разходите за е-управление. Чрез надградения РИР ще се осигури достоверна, изчерпателна и обективна информация в структуриран вид при изготвяне на „Отчета за състоянието и Годишния план за развитието и обновяването на информационните ресурси в администрацията и информационните ресурси на Единната електронна съобщителна мрежа на държавната администрация и за нуждите на националната сигурност“. Ще бъдат разработени и внедрени нови технологични решения, позволяващи автоматизация и оптимизация на процесите свързани с въвеждане, обработка, съхраняване на данни и извеждане на аналитична справочна и статистическа информация в графичен и табличен формат, като ще се реализира и нова информационна услуга за инвентаризация в помощ на администрациите Ще се извърши интеграция на системата с надградените централни и хоризонтални системи на е-управление, както и с други системи и регистри. При надграждането на РИР минимум ще бъде извършено следното: 1.Анализ и оценка за съответствие на наличните данни, спрямо нормативно установените, включително за тяхното качество, пълнота, форма/структура в т.ч. актуалност на информацията, анализ на наличните справки, структурата и съдържанието на годишните планове по чл. 7ж. В резултат от анализа ще бъдат дефинирани ключови показатели за ефективност (KPI) при ИКТ активи, действия за нормализиране на данните в съответствие със ЗЕУ и Наредбата, както и предложения за разширяване модел на данните и моделиране на нови бизнес процеси по използване на данните, с оглед целесъобразното разходване на публичен ресурс за ИКТ и е-управление. Ще бъде анализирана наличната в ИСЛА и ИИСДА информация за софтуерните лицензи в държавната администрация, включително възможността тя да бъде преизползвана и мигрирана към модул „Софтуер и информационни системи“ на РИР. Анализ на приложимата нормативна уредба и изготвени предложения за нормативни промени, относно задълженията на администрациите за еднократно въвеждане в РИР на данни за софтуерните лицензи, които използват 2.Надграждане на модул „Софтуер и информационни системи“ с цел управление на всички лицензи в държавната администрация единствено чрез РИР; 3.Надграждане на модул „Годишни планове“ и на възможностите на съществуващата интеграция с Информационната система за бюджетен контрол (ИСБК), с цел по-ефективно планиране на активи и управление на разходите за поддръжка и замяна от страна на администрациите, като и оптимизиране на процеса по проектен и бюджетен контрол, осъществяван от ДАЕУ. 4.Подобрения в администрирането и управлението на потребителския достъп, реализиране на средства за контрол и валидация на данните при въвеждане; подобрения в модул „Справки“, вкл. статистически справки и разширяване набора от специализирани справки; реализиране на нова информационна услуга за инвентаризация в помощ на администрациите; подобрения в графичния интерфейс; 5.Интеграция на РИР с надградените централни и хоризонтални системи на електронното управление и други вътрешни и външни системи и регистри, (в т.ч. интеграционната шина за достъп и управление на ИТ услуги и данни (ESB), интеграционната шина за обмен на удостоверителна и справочна информация (RegiX), регистрите за оперативна съвместимост, системата еАвтентикация 2.0, ЕПДЕАУ, ИСЦИПР, както и създаване на възможност за интеграция със системи свързани с управление на договори или управление на ДМА и НМДА); 6.Онлайн обучения за 15 служители на ДАЕУ и 150 служители от структури на изпълнителната власт. 7.Изготвяне на ръководства за работа и указания за попълване на Регистъра от страна на администрациите в съответствие с чл. 7и от ЗЕУ относно въвеждането и управлението на данните, включително и видеоматериали., Contracted Amount: 1 412 150.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Надграждане на Информационната система за извършване на предварителен, текущ и последващ контрол по целесъобразност в областта на електронното управление и използването на информационните и комуникационните технологии и на Регистъра на проектите (ИСБК и РП): Дейността включва надграждане на ИСБК и РП във връзка с установена необходимост от допълнително развитие, вкл.интеграции с други външни и вътрешни информационни системи, с цел оптимизиране и ускоряване на работните процеси. Надграждането ще включва най-малко следното: 1.Надграждане на ИСБК(модул "Бюджетен контрол"(БК) •реализиране на възможност за йерархично проследяване на обобщените форми от ПРБ за всички ВРБ •разширяване на функционалността на колона „Предложение за промяна“ и реализиране на възможност за прехвърляне на всички разходи наведнъж от нея в колоната за утвърден бюджет •реализиране на функционалност при искане за промяна на утвърдения бюджет да не се налага незасегнатите от нея ВРБ да подават информация •разширена функционалност на бутон „Вземи данни от предходно приложение“, за да се визуализира списък с форми, а не да се зарежда само последната финализирана форма •осъществяване на връзка между формите за проектобюджет и утвърден бюджет с цел ползване на данни от съгласуваните проектобюджети 2.Надграждане на РП (модули "Проектни предложения" (ППД) и "Технически спецификации"(ТС): •подобряване на функционалностите на служебната част за служителите на ДАЕУ-оптимизиране на полетата на контролния лист; създаване на възможност при проверка на върнати за корекция преписки да се прави автоматично сравнение с предишния вариант; •допълване на базата данни с допълнителни номенклатури, чрез които да се въвеждат основни параметри (дейности, мерки, финансови показатели и др.) за стратегически и програмни документи на национално ниво. Всяко ново проектно предложение или дейност ще е съотнесено към конкретен такъв документ и ще бъде обхванат процеса на реализиране на е-управление в цялост •реализиране на допълнителна е-форма(стъпка), в която след утвърждаване на проектите АО да попълват информация по чл.7д, ал.1,т.5 ЗЕУ (изпълнение и постигнати резултати) и създаване възможност тази информация да се публикува в Публичния модул(ПМ) •изграждане на нов модул за проверка на стратегии за развитие на е-управление по чл.7в, т.4 ЗЕУ. Съществуващият процес на проверка ще бъде електронизиран напълно и ще се извършва чрез системата •подаване на информацията в модул ТС в структурирана е-форма с цялото съдържание на образеца по чл.38, ал.3 НОИИСРЕАУ, вместо да се прикачва файл • създаване на функция за контрол на сроковете и възможност за изпращане на напомнящи съобщения при изтичането им в модули БК(срокове по бюджетни процедури) и РП(сроковете, заложени за изпълнение на дейностите на утвърдените проекти) с цел АО да подават своевременно информацията • Надграждане на ПМ за осигуряване на максимална прегледност и удобство за потребителите 3.Надграждане на спомагателните модули("Управление", "Деловодство", "Справки")за по-ефективно управление на системата и създаване на нови справки 4.Реализиране на интеграции с: •Порталa за разработчици с цел бърза проследимост на реализираните по проектите, утвърдени в РП, библиотеки, системи, компоненти и пр.-публикувани в хранилището за изходен код в Портала •Надградената хоризонтална система за еАвтентикация 2.0, с цел идентификация на потребителите •ЦАИС„Електронни обществени поръчки“ за автоматизирано попълване на информация в РП за обявените поръчки по дейности за ИКТ и е-управление-в изпълнение на чл.7д, ал.1, т.5 ЗЕУ •Документооборотната система на ДАЕУ, така че чрез нея автоматично да се получават и изпращат всички входящи и изходящи документи от модул „Деловодство“ •ИС за мониторинг на европейски и национални стратегии и регионална политика на НСИ("Мониторстат")–за автоматично следене на индикатори по стратегическите документи за е-управление 5.Развитие на съществуващата интеграция с РИР за извличане на информация за ИКТ активи, вкл. годишни планове 6.Обучение на най-малко 15 служители на ДАЕУ за работа с наградените ИСБК и РП 7.Изготвяне на ръководства за работа за администраторите на системата и потребителите, вкл. видеоматериали, достъпни онлайн, Contracted Amount: 470 250.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported registers, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 0.00 BGN
Grant 0.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 0.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN