UMIS Number | BG16M1OP001-5.001-0027-C01 |
Project Name | Elaboration of a draft National Plan for the Development of the Combined Transport in the Republic of Bulgaria until 2030 |
Beneficiary | 000695388 Coordination of Programmes and Projects Directorate-Managing Authority of Operational Programme Transport and Transport Infrastructure, Ministry of Transport, Information Technology and Communications |
Funding | ERDF ==> Transport and Transport Infrastructure |
Date of the Contract/Order | 25.06.2020 |
Start Date | 14.01.2020 |
End Date | 28.11.2023 |
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant | Closed (completion date) |
Location of Performance |
|
Brief description |
Транспортната политика на Европейския съюз (ЕС) е насочена към подкрепа на по-малко замърсяващи и по-енергийно ефективни видове транспорт за сметка на автомобилния транспорт. Насърчаването на мултимодалността и преориентирането към видове транспорт с ниски въглеродни емисии е един от основните приоритети на новата водещата инициатива „Европейския зелен пакт“ на Европейска комисия, представена през м. декември 2019 г. Подкрепен от инвестиции в екологични технологии, устойчиви решения и нови предприятия, Зеленият пакт може да изиграе ролята на нова стратегия на ЕС за растеж. Една от мерките, заложени в елемента „Ускоряване на прехода към устойчива и интелигентна мобилност“ на пакта е повишаване ефективността на транспортната система, като се даде приоритет на развитието на железопътния и водния транспорт. В отговор на новите тенденции в европейската политика, свързани с подобряване на ефективността и качеството на транспортната услуга, ограничаване на вредното въздействие върху околната среда, и с оглед на изпълнението от България на отключващото условие за предоставяне на средства от фондовете на ЕС през периода 2021-2027 г., свързано с насърчаване на мултимодалността, е необходимо формулирането на концепция за развитие на комбинираните превози на национално ниво, съчетана с пакет от мерки за нейната реализация. Един стратегически документ, отчитащ нуждите на потребителите, би позволил последователност на политиката, ефективност на инвестициите и синергичен ефект от стимулиращи мерки. Предвид горното, и във връзка с чл. 57 от Закона за железопътния транспорт Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията с настоящия проект инициира разработването на Национален план за развитие на комбинирания транспорт до 2030 г., чрез който на база на проведено проучване да формулира дългосрочна визия за развитието на комбинираните превози в страната, съгласувана с вижданията и нагласите на транспортния бранш и отразяваща добрите европейски практики. |
Activities |
|
Partners | None |
Contractors |
|
Subcontractors | None |
Members of the Consortium | None |
Notes: * The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:
** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary |
Indicator 1 | Изготвени анализи, доклади и становища, свързани с изпълнението на проекта, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 6.00 |
Indicator 2 | Одобрена стратегия/план/програма/концепция, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00 |
Total Project cost | 421 200.00 BGN |
Grant | 421 200.00 BGN |
Self amount | 0.00 BGN |
Total actual amounts paid | 421 200.00 BGN |
Percentage of EU co-financing | 85.00 % |
None | |
Notes: 1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower. 2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment. |
Procedure 1 |
Subject to due process: „Изготвяне на проект на Национален план за развитие на комбинирания транспорт в Република България до 2030 година“,
Estimated Amount: 351 000.00
|
Notes:
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN