Identification

UMIS Number BG-RRP-8.013-0012-C01
Project Name Implementation of integrated measures for sustainable urban mobility on the territory of Haskovo, Svilengrad and Harmanli
Beneficiary 000903946 MUNICIPALITY OF HASKOVO
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 25.04.2024
Start Date 25.04.2024
End Date 25.04.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково, гр.Хасково
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Свиленград, гр.Свиленград
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Харманли, гр.Харманли

Description

Brief description
Общата цел на проекта е развитие на устойчива градска мобилност в Хасково, Свиленград и Харманли от област Хасково, чрез изпълнението на ключови цели и мерки, заложени в интегрираните планове за развитие и в плановете за устойчива градска мобилност на общините-партньори, интегрирани в Интегрираната териториална стратегия за развитие на Южен централен район.
Настоящият проект допринася за постигането и на Специфична цел 3.2: Подкрепа за балансирано пространствено развитие, Цел 3.2.1. Развитие на градските райони по Приоритет 3: По-балансирано териториално развитие и намаляване на неравенствата от ИТСР на ЮЦР, чрез изпълнение на мерки за устойчива градска мобилност, съдържащи и инфраструктурни мерки, включително: доставка на нови превозни средства (6 бр. автобуси) с нулеви емисии за обществения градски транспорт в Хасково и съпътстващи мерки за осигуряване на 3 бр. двойни зарядни станции за тях; повишаване на безопасността на движение на уязвимите участници (пешеходци и велосипедисти) в градовете Хасково, Харманли и Свиленград, чрез изпълнение на дейности за осветяване и сигнализация на пешеходни пътеки; изграждане на специализирана велосипедна инфраструктура за насърчаване използването на екологосъобразни превозни средства за предвижване в гр. Свиленград; разработване и внедряване на интелигентни транспортни системи и интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт в Хасково и разработване на 2 бр. Генерален план за организация на движението за Хасково и Харманли.  
Настоящият проект се изпълнява в партньорство между три общини от Южен централен район за планиране – община Хасково (Кандидат), община Свиленград (Партньор 1), община Харманли (Партньор 2) и един партньор оператор на обществена услуга за превоз на пътници  - „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, Хасково, с който община Хасково има сключен действащ Договор за обществена услуга за обществен превоз на пътници (ДОУ), в съответствие с Регламент (ЕО) № 1370/2007.
Activities
  • Activity: Доставка на нови автобуси с нулеви емисии за обществения транспорт в Хасково: Общественият транспорт е гръбнакът на всяка модерна градска транспортна система. Той стимулира развитието на общността, облекчава задръстванията и спомага за по-чиста околна среда. Инвестициите в обществения транспорт стимулират както местната, така и националната икономика. Автобусният транспорт в гр. Хасково се обслужва от 6 линии. Поради липса на достатъчно подвижен състав към момента, една от линиите не се изпълнява. Общата маршрутна мрежа на линиите, обслужвани с автобуси е 87,6 км и се обслужва от 14 автобуса – 5 нови електрически автобуса и 9 дизелови. Новите електробуси са въведени в експлоатация през 2021 г., закупени са по проект „Подобряване на качеството на атмосферния въздух в гр. Хасково, чрез доставка и експлоатация на електрически автобуси за нуждите на обществения транспорт“ по процедура BG16M1OP002-5.004 Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух, Оперативна програма „Околна среда“ 2014-2020 г. Средната възраст на останалите автобуси е над 15 години. Като цяло, с изключение на новите електробуси, автобусният парк е силно амортизиран и има нужда от обновяване и въвеждане на нови екологични и икономични транспортни средства. Една от целите, залегнали в ПУГМ на гр. Хасково е намаляване на задръстванията, замърсяването и шума чрез осигуряване на нов подвижен състав за обществения транспорт. В рамките на настоящата дейност ще бъдат доставени 6 нови нулевоемисионни превозни средства. Превозните средства (категории M2 и M3) ще отговарят на всички стандарти за достъпност, като по този начин се гарантира зачитането на правата на хората с увреждания. С изпълнението на дейността ще се поднови подвижния състав на обществения транспорт в гр. Хасково с нулевоемисионни превозни средства, които отговарят на съвременните стандарти и изисквания по отношение на вредни емисии, достъпност, безопасност и комфорт за пътниците. Новите електробуси ще обслужват следните линии: Линия 108 с пътникопоток за 2022 г. - 33 659, Линия 308 с пътникопоток за 2022 г. - 50 487; Линия 2 с пътникопоток за 2022 г. - 26 520; Линия 3 с пътникопоток за 2022 г. - 19 802; Линия 5 с пътникопоток за 2022 г. - 7 000 и Линия 7 с пътникопоток за 2022 г. - 26 300. Общият пътникопоток (163 768) по тези линии през 2022 г. е около 77% от всички пътници. Всички новозакупени активи в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Хасково, но ще бъдат експлоатирани от оператора „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, Хасково, с който общината има сключен действащ договор за ДОУ. Обновяването на автопарка с 6 броя нови електробуса за нуждите на обществения градски транспорт на Община Хасково ще допринесе за: - Развитие на устойчивата градска мобилност на гр. Хасково чрез мерки за развитие на екологични, безопасни, функционални и енергийно ефективни транспортни системи; - Продължаване усилията на Община Хасково и „Тролейбусен транспорт” EООД, гр. Хасково за постигане на обществен транспорт с по-малко потребление на енергия, което ще доведе до спестяване на публичен ресурс; - Повишена привлекателност на обществения транспорт чрез повишено качество на услугата, възможност за разширяване обхвата на общинската транспортна схема и обслужване на нови градски зони. - Намаляване времето за пътуване, с подновяване на подвижен състав и очаквано леко увеличение на средната скорост; - Увеличаване сигурността и комфорта на пътниците ползващи градския транспорт; - Подобряване качеството и безопасността на транспортната услуга, както и нейната надеждност., Contracted Amount: 7 200 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка и съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за превозни средства на обществения транспорт в Хасково: В рамките на дейността ще бъдат изпълнени всички съпътстващи мерки за осигуряване на 3 бр. зарядни станции за новите превозните средства, закупени и доставени по Дейност 1. Дейността включва СМР, упражняване на авторски и строителен надзор, доставка и монтаж, присъединяване и опериране на новоизградените зарядни станции за зареждане на новозакупени превозни средства на обществения транспорт в Хасково. Има изготвен интвестиционен проект и ОСИП за обекта на СМР. Предвидени за доставка и монтаж са 3 бр. нови двойни зарядни станции за бавно нощно зареждане, с протокол за съответствие на европейските стандарти с изходен куплунг (към превозното средство) – Европейски стандарт CCS Type2/Combo2, съгласно SAEJ1772 - европейска версия IEC 62196, така че да е изпълнено условието да заредят и балансират всички електробуси до 100 % (до максимално ниво на заряд SOCm) за по-малко от 6 часа. Планираната мощност на всяка зарядна станция е минимум 70kW/h. Законът за устройство на територията (ЗУТ) причислява зарядната инфраструктура към елементите на градското обзавеждане. Условията и редът за разполагане на елементите на градското обзавеждане, в т.ч. зарядни станции за електрически превозни средства, се определят с наредба на общинския съвет. Доставените по проекта зарядни станции ще се предоставят от община Хасково за експлоатиране от оператора на обществени услуги „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, Хасково, с който община Хасково има сключен действащ ДОУ. Зарядните станции ще бъдат изградени в Тролейбусно депо, бул „Съединение” № 82, гр. Хасково. Теренът е общинска собственост и е предоставен за експлоатация на „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, Хасково, съгласно действащ ДОУ. На терена през нощта ще бъдат паркирани и складирани и новозакупените превозни средства, като тяхното пълно зареждане ще се осъществява през нощта, което обуславя и избора на местоположение на станциите. За присъединяване на зарядните станции към електроразпределителната мрежа на „Електроразпределение Юг“ ЕАД е подадено искане за проучване възможностите за увеличаване на мощност на съществуващ трафопост и присъединяване на зарядните станции към мрежата. Съгласно получено Становище от „Електроразпределение Юг“ ЕАД е необходимо изграждането на нови електрически инсталации и съоръжения необходими за захранване на зарядните станции и за присъединяване на обекта (новозакупените зарядни станции) към електроразпределителната мрежа. Това налага в рамките на дейността, съгласно изготвен и одобрен инвестиционен проект, да бъдат изпълнени СМР за обект „Изграждане на БКТП 20/0,4V и кабелна линия НН за захранване на зарядните станции в ПИ 77195.732.54, гр. Хасково, общ. Хасково.“, както и съпътстващите го услуги за упражняване на авторски и строителен надзор. Всички новозакупени активи в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Хасково, но ще бъдат експлоатирани от оператора „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, Хасково., Contracted Amount: 528 551.90 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност на пешеходни пътеки на територията на Хасково: Настоящата дейност включва изпълнението на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, в т.ч. изпълнение на осветеност на 2 бр. пешеходни пътеки на територията на град Хасково – пеш. пътека на бул. „Стефан Стамболов“ пред училище „Христо Смирненски“ и пеш. пътека на бул. „Илинден“ пред училище „Отец Паисий“, чрез изграждане на стоманотръбни стълбове със соларна островна система за осветление на всеки стълб, съгласно одобрен инвестиционен проект. Пешеходците са най-уязвимата група в пътното движение и осигуряването на удобни и сигурни улици и пространства е от изключителна важност за стимулиране на този тип придвижване, както и за осигуряването на тяхната безопасност и сигурност. Залегнало в Интегрираната териториална стратегия на Южен централен регион е, че основните причини за пътнотранспортните произшествия са повишения трафик, качеството и натовареността на пътната мрежа, неефективната организация на движение. За преодоляване на тези проблеми и съответно за осигуряване на адекватна безопасност на всички участници, голяма част от населените места в региона предприемат целенасочени мерки в тази посока или планират в краткосрочен план да предприемат такива. Това включва изграждане на системи за видеонаблюдение, подобряване на организацията и безопасността на движението, подобряване на инфраструктурата чрез изграждане на пешеходни пътеки, надлези, подлези и др. Съгласно Анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от шестте района за планиране от ниво 2, изпълнението на дейности по осветяване на пешеходни пътеки, за привеждането им в съответствие с нормативните изисквания, на територията на гр. Хасково, е задължително. Изпълнението на настоящата дейности е и в подкрепа на постигане планираното в План за интегрирано развитие на община Хасково 2021 – 2027 г., Приоритет 2 „Развитие на човешкия потенциал и на средите за обитаване, отдих и обслужване“ и Приоритет 4 “Балансирано пространствено развитие чрез подобряване на свързаността и достъпността“, вземайки под внимание, че пешеходните пътеки и в частност осветлението на пешеходни пътеки е основен аспект от изграждането на функционална и безопасна пешеходна система, която подпомага мобилността и безопасността на хората. Подобна необходимост се затвърждава и одобрен ПУГМ на Хасково, с планирани дейности за осветяване на пешеходни пътеки (ПД 2). Изпълнението на осветеност на пешеходните пътеки на територията на Хасково има множество ползи и ще допринесе за подобряване на безопасността на участниците в движението, особено на уязвимите като пешеходци и велосипедисти. Сред ползите от изпълнението на дейността за жителите на Хасково и региона са: - Осветените пешеходни пътеки ще направят пешеходците и велосипедистите по-забележими за шофьорите, намалявайки риска от пътни инциденти; - Осветените пешеходни пътеки ще намалят вероятността от пътни инциденти, особено по нощни часове, когато видимостта е намалена; - Осветените зони предават усещане за сигурност на пешеходците, което може да ги насърчи да използват пешеходните пътеки, вместо да се движат по опасни места; - Осветените пешеходни пътеки подпомагат мобилността на хората, които са зависими от пешеходен или велосипеден транспорт, като например деца, възрастни и лица с увреждания; - Подобрената инфраструктура за пешеходци и велосипедисти е част от устойчивото развитие на градовете, което насърчава по-активно използване на обществен транспорт и намаляване на зависимостта от личния автомобил; - Увеличеното използване на пешеходни пътеки и велосипедни ленти може да допринесе за намаляване на задръстванията и замърсяването на въздуха, като по този начин се подобрява качеството на околната среда; - Добре осветените пешеходни пътеки и обществени пространства могат да направят града по-привлекателен за туристи и инвеститори, като създават приятна атмосфера и подобряват качеството на живот., Contracted Amount: 17 999.52 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Разработване на ГПОД за Хасково: В рамките на дейността ще бъде разработен Генерален план за организация на движението за Хасково, съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (посл. изм. и доп. ДВ. бр. 20 от 08.03.2019 г.) за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството. Дейността се базира на идентифицираните нужди от страна на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ за община Хасково (съгл. приложение Н от насоки за кандидатстване по настоящата процедура). Необходимостта от разработване на ГПОД е идентифицирана и в одобрен ПУГМ на Хасково. С разработването на ГПОД се цели да бъдат уредени редица принципни въпроси за Хасково, като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него ще се представят още обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. Важен аспект при разработването на ГДОП ще бъде определянето на конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. С разработването на ГПОД следва да се определят условията и реда за организиране на движението по цялата улична и пътна мрежа на територията на гр. Хасково и да се разработят за целта съответните схеми проектни решения. Целта на Генералния план за организация на движението е да послужи като инструмент на общинската администрация за взимането на ефективни и оптимални решения, относно градската мобилност и инфраструктура – режими на движение, паркиране, масов градски обществен транспорт (МГОТ), пешеходна и велосипедна достъпност, безопасност, др. Изработването на Генерален план за организация на движението в град Хасково е изключително важно по няколко причини, като неговата целесъобразност е тясно обвързана с интегрираното развитие на региона. Сред основните ползи за гражданите на Хасково и региона се идентифицират осигуряването на: Ефективност и безопасност на движението; Подобряване на обществения транспорт; Инфраструктура за пешеходци и велосипедисти; Положително въздействие върху околната среда и качество на живот и по-конкретно намалено замърсяване и разход на гориво; Информирано предвиждане на бъдещи нужди и Съответствие с нормативната уредба. Разработването на Генерален план за организацията на движението за Хасково е необходимо не само за справяне с непосредствените предизвикателства пред трафика, но и за насърчаване на интегрираното регионално развитие. Чрез подобряване на ефективността на трафика, безопасността и цялостните градски условия, планът допринася за по-проспериращ и по-удобен за живеене град, който е в съответствие със съвременните принципи на градско развитие., Contracted Amount: 132 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност и сигнализиране на пешеходни пътеки на територията на Свиленград: Настоящата дейност включва изпълнението на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, в т.ч. изпълнение на осветеност и сигнализиране на пешеходни пътеки на територията на град Свиленград – 1 бр. пеш. пътека на бул. „България“ и 2 бр. пеш. пътеки на ул. „Христо Ботев“. Предвижда се монтирането на пътни соларни знаци Д-17 с тройно премигване, предупреждаващ за пешеходните пътеки. Знаците ще бъдат монтирани на местата на вече съществуващи такива и не се налага промяна на организацията на движението. Ще бъдат поставени и соларни улични тела на стоманотръбен стълб, заедно с LED лампа, соларен панел, соларен контролер и батерия. Пешеходците са най-уязвимата група в пътното движение и осигуряването на удобни и сигурни улици и пространства е от изключителна важност за стимулиране на този тип придвижване, както и за осигуряването на тяхната безопасност и сигурност. Залегнало в ИТСР на ЮЦР е, че основните причини за пътнотранспортните произшествия са повишения трафик, качеството и натовареността на пътната мрежа, неефективната организация на движение. За преодоляване на тези проблеми и съответно за осигуряване на адекватна безопасност на всички участници, голяма част от населените места в региона предприемат целенасочени мерки в тази посока или планират в краткосрочен план да предприемат такива. Това включва изграждане на системи за видеонаблюдение, подобряване на организацията и безопасността на движението, подобряване на инфраструктурата чрез изграждане на пешеходни пътеки, надлези, подлези и др. Съгласно Анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от 6-те района за планиране от ниво 2, изпълнението на дейности по осветяване на пешеходни пътеки, за привеждането им в съответствие с нормативните изисквания, на територията на гр. Свиленград, е задължително. Изпълнението на настоящата дейности е и в подкрепа на постигане планираното в ПИРО - Свиленград 2021-2027 г., Приоритет 4 „Инфраструктура, осигуряваща подобрена жизнена и бизнес среда“, вземайки под внимание, че пешеходните пътеки и в частност осветяването на пешеходни пътеки е основен аспект от изграждането на функционална и безопасна пешеходна система, която осигурява подобрена жизнена среда. Планираната дейност е в пълно съответствие и с одобрен ПУГМ на Свиленград, Стратегическа цел 4: Устойчива безопасност и сигурност на участниците в движението. Изпълнението на осветеност и сигнализация на пешеходните пътеки в гр. Свиленград има множество ползи и ще допринесе за подобряване на безопасността на участниците в движението, особено на уязвимите като пешеходци: - Осветените и сигнализирани пешеходни пътеки ще направят пешеходците и велосипедистите по-забележими за шофьорите, намалявайки риска от пътни инциденти; - Осветените и сигнализирани пешеходни пътеки ще намалят вероятността от пътни инциденти, особено по нощни часове, когато видимостта е намалена; - Осветените зони предават усещане за сигурност на пешеходците, което може да ги насърчи да използват пешеходните пътеки, вместо да се движат по опасни места; - Осветените и сигнализирани пешеходни пътеки подпомагат мобилността на хората, които са зависими от пешеходен или велосипеден транспорт, като например деца, възрастни и лица с увреждания; - Подобрената инфраструктура за пешеходци е част от устойчивото развитие на градовете, което насърчава по-активно използване на обществен транспорт и намаляване на зависимостта от личния автомобил; - Добре осветените и сигнализирани пешеходни пътеки и обществени пространства могат да направят града по-привлекателен за туристи и инвеститори, като създават приятна атмосфера и подобряват качеството на живот., Contracted Amount: 18 216.72 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Мерки за безопасна градска мобилност - Изграждане на велосипедна инфраструктура на територията на Свиленград: Настоящата дейност предвижда изграждането на велоалея в обхвата на ул. Сан Стефано, гр. Свиленград. Велоалеята ще се изгради в обхвата на ул. Сан Стефано. Велоалеята ще бъде физически отделена от автомобилното движение с озеленена площ. Предвижданата дължина на велоалеята е 795,83 метра и свързва един от най-големите квартали на гр. Свиленград – кв. Изгрев и кв. Младост с Градски парк и спортни обекти като: Спортна зала „Свиленград”; Спортен комплекс градски стадион „Колодрум” от една страна, а от друга страна с Плувен комплекс „Бурденис”; спортно игрище, както и възможност за връзка с кв. „Граничар”. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени и дейности за упражняване на строителен и авторски надзор за обекта, съгласно изискванията на ЗУТ. Съгласно Анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от 6-те района за планиране от ниво 2, изпълнението на дейности по изграждане на велосипедна инфраструктура, която е физически отделена от автомобилното движение са допустими. В приетия ПИР на Община Свиленград е заложен приоритет 4 „Инфраструктура, осигуряваща подобрена жизнена и бизнес среда”, Мярка 4.9 - Улични мрежи и улично осветление, Дейност 4.9.5 - Изграждане на велоалеи в града и някои села. В тази връзка изграждането на предвижданата велоалея по проекта съответства на визията и стратегията за развитие на Община Свиленград. Кв. Изгрев е най-големият квартал с население около 2000 постоянни жители. Общината предвижда благоустрояване на квартала, което включва изграждане на велосипедна инфраструктура в междублоковото пространство. Жилищната зона на кв. Изгрев е приоритетна жилищна зона за въздействие на Община Свиленград. Изграждането на предвижданата велоалея по проекта ще допринесе за провеждане на последователна политика и ще доведе до интегриран ефект за развитие на територията. Освен това голяма част от населението на гр. Свиленград използва за придвижване велосипеди. Нуждата от изграждане на инфраструктура за велосипеди е видно и от направеното анкетно проучване по време на изработването на ПИРО на общината, където жителите посочват: „Изграждането на велоалеи като една от важните насоки за подобряване на градската среда”. Не на последно място местните власти имат ключова роля в насърчаването на хората да се адаптират към изменението на климата и използването на велосипеден транспорт е една от възможностите за това. В ПИРО в Мерки за реализация в община Свиленград за периода 2021-2027” Община Свиленград е заложила Мярка „Изграждане на система от велосипедни маршрути и велоалея, свързваща основни градски зони и обществено значими пространства”, а като очакван резултат: „Създаване на условия за безконфликтно придвижване на автомобилисти, велосипедисти и пешеходци”. Развитието на техническата инфраструктура на територията на община Свиленград е от изключително значение за осигуряване на условия за повишаване на инвестиционната привлекателност, устойчив икономически растеж, заетост и балансирано развитие и подобряване условията на живот на хората. Стойността на дейността е формирана както следва: - Стойност на СМР 437 282 ,47 с ДДС отразена в б.р. 7.2 Изграждане на велосипедна инфраструктура в Свиленград - Стойност на авторски надзор: 2 520,00 лв. отразена в б.р. 12.3 Авторски надзор за изграждане на велосипедна инфраструктура в гр. Свиленград - Стойност на строителен надзор 3 480, 00 лв. отразена в б.р. 13.2 Строителен надзор за изграждане на велосипедна инфраструктура в гр. Свиленград“., Contracted Amount: 443 282.47 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност на пешеходни пътеки на територията на Харманли: Настоящата дейност включва изпълнението на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, в т.ч. изпълнение на осветеност на 31 бр. пешеходни пътеки на територията на град Харманли, чрез изграждане на стоманотръбни стълбове със соларна островна система за осветление на всеки стълб, съгласно одобрен инвестиционен проект. Пешеходците са най-уязвимата група в пътното движение и осигуряването на удобни и сигурни улици и пространства е от изключителна важност за стимулиране на този тип придвижване, както и за осигуряването на тяхната безопасност и сигурност. Залегнало в Интегрираната териториална стратегия на ЮЦР е, че основните причини за пътнотранспортните произшествия са повишения трафик, качеството и натовареността на пътната мрежа, неефективната организация на движение. За преодоляване на тези проблеми и съответно за осигуряване на адекватна безопасност на всички участници, голяма част от населените места в региона предприемат целенасочени мерки в тази посока или планират в краткосрочен план да предприемат такива. Това включва изграждане на системи за видеонаблюдение, подобряване на организацията и безопасността на движението, подобряване на инфраструктурата чрез изграждане на пешеходни пътеки, надлези, подлези и др. Съгласно Анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от 6 района за планиране от ниво 2, изпълнението на дейности по осветяване на пеш. пътеки, за привеждането им в съответствие с нормативните изисквания, на територията на гр. Харманли, е задължително. Изпълнението на настоящата дейности е и в подкрепа на постигане планираното в План за интегрирано развитие на община Харманли 2021 – 2027 г., Приоритет III “Модернизиране на инфраструктурата“, Мярка 3.2. Подобряване на транспортната свързаност, Дейност 4 в частта Изграждане на система за пешеходно и велосипедно движение в гр. Харманли, вземайки под внимание, че пешеходните пътеки и в частност осветлението на пешеходни пътеки е основен аспект от изграждането на функционална и безопасна пешеходна система, която подпомага мобилността и безопасността на хората. Подобна необходимост се потвърждава и от идентифицирани ключови проблеми в направление „Пешеходно движение“, а именно „Липса на осветление на местата за пресичане“, съгласно одобрен ПУГМ на град Харманли 2023 – 2035 г. и идентифицираните дейности в съответното направление (Д 1.1, Д 1.2). Изпълнението на осветеност на пешеходните пътеки на територията на Харманли има множество ползи и ще допринесе за подобряване на безопасността на участниците в движението, особено на уязвимите като пешеходци и велосипедисти. Сред ползите от изпълнението на дейността за жителите на Харманли и региона са: - Осветените пешеходни пътеки ще направят пешеходците и велосипедистите по-забележими за шофьорите, намалявайки риска от пътни инциденти; - Осветените пешеходни пътеки ще намалят вероятността от пътни инциденти, особено по нощни часове, когато видимостта е намалена; - Осветените зони предават усещане за сигурност на пешеходците, което може да ги насърчи да използват пешеходните пътеки, вместо да се движат по опасни места; - Осветените пешеходни пътеки подпомагат мобилността на хората, които са зависими от пешеходен или велосипеден транспорт, като например деца, възрастни и лица с увреждания; - Подобрената инфраструктура за пешеходци и велосипедисти е част от устойчивото развитие на градовете, което насърчава по-активно използване на обществен транспорт и намаляване на зависимостта от личния автомобил; - Увеличеното използване на пешеходни пътеки и велосипедни ленти може да допринесе за намаляване на задръстванията и замърсяването на въздуха, като по този начин се подобрява качеството на околната среда; - Добре осветените пешеходни пътеки и обществени пространства могат да направят града по-привлекателен за туристи и инвеститори, като създават приятна атмосфера и подобряват качеството на живот., Contracted Amount: 354 462.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Разработване на ГПОД за Харманли: В размките на дейността ще бъде разработен Генерален план за организация на движението в Харманли, съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (посл. изм. и доп. ДВ. бр. 20 от 08.03.2019 г.) за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството. Дейността се базира на идентифицираните нужди от страна на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ за община Харманли (съгл. приложение Н от насоки за кандидатстване по настоящата процедура). Необходимостта от разработване на ГПОД е идентифицирана и в одобрен ПУГМ на Харманли. С разработването на ГПОД се цели да бъдат уредени редица принципни въпроси за Харманли, като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него ще се представят още обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. Важен аспект при разработването на ГДОП ще бъде определянето на конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. С разработването на ГПОД следва да се определят условията и реда за организиране на движението по цялата улична и пътна мрежа на територията на гр. Харманли и да се разработят за целта съответните схеми проектни решения. Целта на Генералния план за организация на движението е да послужи като инструмент на общинската администрация за взимането на ефективни и оптимални решения, относно градската мобилност и инфраструктура – режими на движение, паркиране, масов градски обществен транспорт (МГОТ), пешеходна и велосипедна достъпност, безопасност, др. Изработването на Генерален план за организация на движението в град Харманли е изключително важно по няколко причини, като неговата целесъобразност е тясно обвързана с интегрираното развитие на региона. Сред основните ползи за гражданите на Харманли и региона се идентифицират осигуряването на: Ефективност и безопасност на движението; Подобряване на обществения транспорт; Инфраструктура за пешеходци и велосипедисти; Положително въздействие върху околната среда и качество на живот и по-конкретно намалено замърсяване и разход на гориво; Информирано предвиждане на бъдещи нужди и Съответствие с нормативната уредба. Разработването на Генерален план за организацията на движението в Харманли е необходимо не само за справяне с непосредствените предизвикателства пред трафика, но и за насърчаване на интегрираното регионално развитие. Чрез подобряване на ефективността на трафика, безопасността и цялостните градски условия, планът допринася за по-проспериращ и по-удобен за живеене град, който е в съответствие със съвременните принципи на градско развитие., Contracted Amount: 48 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление на проекта и информация и публичност: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще включва представители на Хасково, Свиленград и Харманли. Община Хасково ще наеме 2 бр. лица на срочни трудови договори извън утвърдената численост на персонала на общината – Ръководител на проекта и Финансов мениджър. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Хасково ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Координатор на проекта, 2. Експерт „Държавни помощи” и 3. Юрист. Община Свиленград ще наеме 1 лице на срочен трудов договор извън утвърдената численост на персонала на общината – Главен счетоводител на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Свиленград ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Експерт Мониторинг и докладване по проекта и 2. Координатор дейности. Община Харманли ще наеме 1 лице на срочен трудов договор извън утвърдената численост на персонала на общината – Счетоводител. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Харманли ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Експерт Документиране и архив и 2. Технически асистент. С цел постигане на широко разпространение на информация, повишаване на обществената осведоменост, засилване прозрачността относно дейностите по изпълнение на инвестициите, процедурата „Екологосъобразна мобилност“, финансирането по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост е предвидено изпълнението на мерки за Информация и публичност. Предвидените мерки по информация и публичност ще покриват изискванията, предвидени в съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от партньорите по проекта, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС за периода 2021-2027 г. с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. Мерките, предвидени за изпълнение от всеки един от партньорите са: 1) В интернет страниците на всеки един от партньорите, ще бъдат публикувани кратки описания на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС и регулярно ще се е въвежда актуална информация от изпълнението на инвестициите; 2) Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; 3) По време на изпълнението на строително – ремонтните дейности на видимо място ще се поставят временни билбордове с големи размери, на който изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, името на проекта, периода на изпълнение на дейностите по проекта, както и стойността на финансирането; 4 ) До една седмица след отстраняване на билбордовете ще бъдат поставени постоянни обяснителни табели. Табелите ще съдържа същите основни елементи като билборда; 5) Организиране на публични събития – откриваща пресконференция и официално откриване на обектите на инвестиция в трите общини партньори; 6) Ще бъдат изработени рол-банер (3 бр.) с информация за проекта и финансовата подрепа на ЕС. Той ще бъде поставян на видно място по време на събитията по проекта. 7) Ще бъдат изработени стикери, които ще се поставят на закупено оборудване., Contracted Amount: 152 661.16 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Разработване и въвеждане на интелигентни транспортни системи (ИТС) и интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт в Хасково: Идентифицирани ключови проблеми в направление улична мрежа и автомобилно движение, съгласно одобрен ПУГМ-Хасково са транзитен трафик в рамките на града и задръствания на възлови кръстовища, засягащи и одобрени маршрутни линии на обществения градски транспорт. Много европейските градове започват активно да се справят с подобни проблеми чрез прилагане на набор от различни стратегии, в т.ч. подобряване на качеството и насърчаване използването на обществения транспорт и намаляване процента на придвижване с личен автомобил. За да може услугата по обществен транспорт да се конкурира добре с автомобилния, тя трябва да се характеризира с конкурентно време за пътуване. Настоящата система в града е силно ограничена от към възможности за регулиране, анализиране и настройване на различни схеми по отношение на транспорта и трафика. Това от своя страна води до сериозни закъснения на обществения транспорт и негативна нагласа от страна на жителите за неговото използване. Натовареността на кръстовищата и увеличения трафик увеличава значително и разходите за управление и поддръжка на превозните средства, както и за тяхната експлоатация. От друга страна повишаването на престоя и времето за придвижване на пътния трафик увеличава и значително замърсяването на градската среда, отделянето на повече вредни газове и финни прахови частици. Въвеждането на иновативни технологии за управление и организиране на автопарка би допринесъл и за постигането на множество косвени ползи като: Подобрен имидж на града; По-добро качество на живот; Подобрена мобилност и достъпност; Ползи за здравето и околната среда; Потенциал за привличане на повече хора; По-конкурентен град. Настоящата дейност предвижда разработване и въвеждане на ИТС и интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт в Хасково, вкл.: 1. Изграждане на система за позициониране на возилата (AVL система) с диспечерски (контролен) център, събиращ и обработващ информацията и управляващ системата в реално време; 2. Изграждане на система за предоставяне на информация в реално време за пътниците (RTPI система) с уеб-базирано решение - мобилно приложение, за предоставяне на информация за движението на обществения транспорт; 3. Доставка и монтаж на цялостно бордово оборудване с AVL технология за 6 бр. новозакупени превозни средства, включително бордови компютри с включен системен и приложен софтуер към тях и проследяващи компоненти (GPS/GPRS), позволяващи: локализиране на превозно средство; вграден софтуер за комуникация с Диспечерския център с извеждане на пътна информация към шофьора, предоставяща важна информация и възможност за връзка с диспечерския център. Създаване на информационен интернет портал, който да визуализира автоматично информацията от „Системата за управление на обществения транспорт“ на интернет портал на градския транспорт. Системата ще визуализира наличните линии на градския транспорт, маршрут и тяхното разписание, времетраене до пристигането на превозното средство до следващата спирка, предоставяне на важна информация за използващите градския транспорт, както и възможност за упътване от точка А, до точка Б. Системата трябва да позволява цялостното интегрирано управление на градския транспорт на гр. Хасково, чрез осигуряване на информационното обслужване на цялостния процес по организация на обществения транспорт, реализиране на контрол в реално време върху качеството на изпълнението на услугите на градския транспорт, и предоставяне на информация на гражданите посредством уеб-базирано решение - мобилно приложение за предоставяне на информация за движението на обществения транспорт в реално време. Така планираните дейности предоставят възможности за последващо надграждане на ИТС и цифровизация на градския обществен транспорт в Хасково, с възможност за изграждане на ЕИТ и др., финансиране за които ще се търси по други финансови механизми и източници., Contracted Amount: 416 940.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: MUNICIPALITY OF HARMANLI, Contracted Amount*: 402 462.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: TROLEYBUSEN TRANSPORT LTD., Contracted Amount*: 9 180.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: MUNICIPALITY OF SVILENGRAD, Contracted Amount*: 461 499.19 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Avto Engineering Holding Group, Contracted Amount*: 5 400 000.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Intelligent digital solutions for transport in municipalities, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Infrastructure for safe urban mobility targeting vulnerable road users — pedestrians and cyclists, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 New zero-emission vehicles, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Charging stations for public transport vehicles, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 9 312 113.77 BGN
Grant 7 273 899.13 BGN
Self amount 2 038 214.64 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на 6 броя нови електрически автобуси и 3 бр. станции за зареждането им, с възложител община Хасково, Estimated Amount: 7 380 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 6 броя нови електрически автобуси и 3 бр. станции за зареждането им
    Contractor: Avto Engineering Holding Group
    Contract total funded value: 5 400 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Изпълнение на авторски надзор за "Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност на пешеходни пътеки на територията на Харманли", с възложител община Харманли, Estimated Amount: 3 720.00
Procedure 3 Subject to due process: Изпълнение на авторски надзор за обект: Мерки за безопасна градска мобилност - Изграждане на велосипедна инфраструктура на територията на Свиленград, с Възложител Община Свиленград, Estimated Amount: 2 520.00
Procedure 4 Subject to due process: Информация и публичност за проект „Изпълнение на интегрирани мерки за устойчива градска мобилност на територията на Хасково, Свиленград и Харманли“, с Възложител Община Хасково, Estimated Amount: 5 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Мерки за безопасна градска мобилност - Изграждане на велосипедна инфраструктура на територията на Свиленград, с Възложител Община Свиленград, Estimated Amount: 437 282.47
Procedure 6 Subject to due process: Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност и сигнализиране на пешеходни пътеки на територията на Свиленград, с Възложител Община Свиленград, Estimated Amount: 18 216.72
Procedure 7 Subject to due process: Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност на пешеходни пътеки на територията на Харманли, с възложител община Харманли, Estimated Amount: 315 342.00
Procedure 8 Subject to due process: Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност на пешеходни пътеки на територията на Хасково, с възложител община Хасково, Estimated Amount: 17 759.52
Procedure 9 Subject to due process: Организация и управление на проект "Изпълнение на интегрирани мерки за устойчива градска мобилност на територията на Хасково, Свиленград и Харманли“, с Възложител Община Свиленград, Estimated Amount: 4 200.00
Procedure 10 Subject to due process: Организация и управление на проект "Изпълнение на интегрирани мерки за устойчива градска мобилност на територията на Хасково, Свиленград и Харманли“, с Възложител Община Харманли, Estimated Amount: 3 600.00
Procedure 11 Subject to due process: Организация и управление на проект "Изпълнение на интегрирани мерки за устойчива градска мобилност на територията на Хасково, Свиленград и Харманли“, с Възложител Община Хасково., Estimated Amount: 100 000.00
Procedure 12 Subject to due process: Предоставяне на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ - упражняване на строителен надзор за Мерки за безопасна градска мобилност - Изграждане на велосипедна инфраструктура на територията на Свиленград, с Възложител Община Свиленград, Estimated Amount: 3 480.00
Procedure 13 Subject to due process: Разработване и въвеждане на интелигентни транспортни системи (ИТС) и интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт в Хасково, с възложител община Хасково, Estimated Amount: 416 940.00
Procedure 14 Subject to due process: Разработване на ГПОД за Харманли, с възложител община Харманли, Estimated Amount: 48 000.00
Procedure 15 Subject to due process: Разработване на ГПОД за Хасково, с възложител община Хасково, Estimated Amount: 132 000.00
Procedure 16 Subject to due process: Съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за превозни средства на обществения транспорт в Хасково - Авторски надзор за обект: Изграждане на БКТП 20/0,4V и кабелна линия НН за захранване на зарядните станции в ПИ 77195.732.54, гр. Хасково, общ. Хасково, с възложител община Хасково , Estimated Amount: 2 400.00
Procedure 17 Subject to due process: Съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за превозни средства на обществения транспорт в Хасково - Строителен надзор за обект: Изграждане на БКТП 20/0,4V и кабелна линия НН за захранване на зарядните станции в ПИ 77195.732.54, гр. Хасково, общ. Хасково, с възложител община Хасково, Estimated Amount: 10 878.67
Procedure 18 Subject to due process: Съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за превозни средства на обществения транспорт в Хасково: Изграждане на БКТП 20/0,4V и кабелна линия НН за захранване на зарядните станции в ПИ 77195.732.54, гр. Хасково, общ. Хасково", с възложител община Хасково, Estimated Amount: 276 533.23

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN