Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0364-C01
Project Name Development of the management capacity of "NOVOTIKA 95" AD by implementing a business processes management system in the enterprise
Beneficiary 831853602 NOVOTIKA 95 AD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 07.03.2017
Start Date 07.03.2017
End Date 18.10.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Долни Дъбник, с.Крушовица

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към внедряване на ERP система за управление на бизнес процесите в производствената дейност на Новотика 95 АД. Автоматизираната система за управление на бизнес процесите ще замени различни неефективни методи и таблични програми, използвани за управление на бизнес процесите в момента и ще позволи интегриране на работата на отделните звена в компанията. Благодарение на специално разработената ERP система ще се подобрят всички основни процеси в дружеството, свързани с планиране, вземане на управленски решения, реализация на продукцията, производство, управление на ресурсите и интернационализация. Подобряването на процесите ще се отрази благоприятно върху цялостния бизнес на компанията като ще допринесе за оптималното използване на ресурсите, повишаване удовлетвореността на клиентите, подобряване производителността на труда, подобряване на пазарните позиции и оптимизиране управлението на отпадъците. Системата ще доведе до интеграция, оптимизация и автоматизация на всички важни процеси, което несъмнено ще се отрази благоприятно върху бъдещото развитие на фирмата и навлизането на нови пазари.
Activities
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в производството на тонер касети и тестери за банкноти в Новотика 95 АД: Целта на настоящия проект е подобряване на управленския капацитет и организацията на дейността на "Новотика 95" АД чрез въвеждане на специализиран и разработен съгласно потребностите на настоящия кандидат софтуер за управление на бизнес процесите, свързани с производствената дейност на тонер касети и тестери за банкноти в предприятието. Спецификата на производството и процеса на получаване и изпълнение на заявките, обуславят необходимостта от "custom made"/специализиран софтуер, който да задоволи в цялост потребностите на предприятието от информационна система, приложима и работеща в описаната бизнес среда. Наред с гореописаното, бързото развитие, както на технологията на принтиране/копиране, така и на операционните системи и управлението на печата, изискват от всеки контрагент да има възможност да се адаптира своевременно към промените на пазара, за да остане в бранша и да се бори за своето развитие. За разрешаване на проблемите и потребностите на организационните процеси в предприятието е разработено детайлно техническо задание, което описва основните функционалности и изисквания към разработваната система: - да предоставя възможности за архив на данните и за отдалечен достъп; - наличие на модул за планиране и вземане на решения с цел подобряване процесите по планиране на производството, управление на ресурсите и реализиция на продуктите; - използване на аналитична обработка онлайн (OLAP) като подход за бързо обработване на многомерни аналитични заявки; - изходните данни, използвани от мениджърите на фирмата да послужат за контрол и анализ на производството, маркетинга, отношенията с клиента и счетоводната и финансова отчетност на дейността; - налични функционалности за организация на ресурсите, посредством които да се контролират: персонал, доставчици, клиенти, транспортна дейност; - да се включват данни за всички доставчици, клиенти, комисионери, агенти и да има като минимум следните финкционалности: въвеждане и преименоване на новo лице; предоставяне на информация за съществуващи лица; избор на доставчик, подробна информация за клиент, възможност за правене на различини справки; - възможност за планиране на текущата работа чрез електронни графици, но и за отбелязване на извършен прогрес по дадена задача или бележки по възникнали проблеми; - създаване на групи от потребители, така че дадена задача да е зададена като задължение на даден изпълнител и да може да бъде наблюдавана от съоветния мениджър; - завеждане на всички дейности, свързани с транспортната дейност – от наличиния автопарки и поддържането му до изготвянето на маршрути за извършване на дейността на компанията; - предоставяне на информация за произвежданите стоки – наличности, заявени количества, потребление на определен продукт, материали за производство; - информация за всички поръчки, обхващаща цялата дейност по производство за дадена поръчка – от поръчка на материали за производство до срокове за доставки, марка, модел, количество; - предоставяне на пълна информаця за продажбите от заявката за доставка до изпращането продукта с възможност за информация за всички направени доставки; - да се предоставя информация за клиентски задължения, отложени плащания, както и за движението на продукцията; - създаване на ценови листи специфицирани по различни признаци – марка/модул, количество, срок за изълнение и т.н. - за интернационализацията на продукта се изисква в реално време да се предоставя информация за стойността на продукта в определен валутен ареал; съдържаща данни за наличието на митнически тарифи, условия за износ и други; документацията, придружаваща стоките, следва да е налична на чужди езици, като трябва да включва поне следнте документи - оферти, презентации, указания за употреба и гаранционни карти. - наличие на модул за управление на отпадъците, който ще има възможност за регистриране по вид и количество на съответния отпадък/брак, който ще се акумулира в следствие на заложеното производство., Contracted Amount: 510 000.00 , Reported Amount: 509 000.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване на ДМА, допринасящи за въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в "Новотика 95" АД - 2 бр. сървъри, 1 бр. работна станция, 3 бр. мобилни станции, 1 бр. непрекъсваемо токозахранване- UPS: Закупуваното по настоящия проект ново хардуерно оборудване е необходимо за въвеждането на специализираната информационна система за управление на бизнес процесите и ресурсите в предприятието. Избраната хардуерна архитектура е съобразена със заданието за разработваната система като се отличава с висока надеждност, ефективност и гъвкавост. В момента кандидатът не разполага с подобна хардуерна архитектура, която да обезпечи надеждната и сигурна работа на ERP системата. С оглед техническите и технологични изисквания за работа с нововъвежданата система, „Новотика 95“ АД прави проучване на наличните си хардуерни мощности и установява необходимост от закупуване на нови такива, за обезпечаване работата на новата система. За опериране с модулите за планиране на дейността, в процесите на управление и вземане на решения, компанията закупува 1 брой работна станция за управление, която ще се използва от производствения мениджър, извършващ планиране на работните процеси в предприятието. Тази работна станция е със специфицирани параметри, които позволят наличие на достатъчна производителност при извеждане на данни и графични справки. Чрез нея, ръководството на компанията ще може да получава достъп до системата в реално време с всички нужни данни. За хардуерно обезпечаване на търговския отдел, се предвижда закупуването на 3 мобилни работни станции, които ще бъдат използвани за отдалечена връзка със системата при доставка и сервиз на продуктите, за изготвяне в реално време на оферти на място при клиента, проверка в реално време на наличностите и въвеждане на данните от поръчката на клиента в системата. Характеристиките за производителност на така описаните работни станции за събиране и въвеждане на информация ще обезпечат „захранването“ от операторите на системата с информация от работния процес в реално време, от всеки работен център, за наличие на данни за изпълнението на поръчките, складовите наличности, използвани суровини и др. С оглед изискванията на системата за сървърни хардуерни мощности, „Новотика 95“ АД установява нуждата от закупуване на 2 бр сървъри, които да отговарят като производителност, дисково пространство и компютърна мощ на едновременно управляваните процеси от системата. Настоящият хардуер, с който разполага фирмата, не може да осигури необходимата защита на данните и осигуряването на контрол на достъпа. Всички данни са незащитени, както от грешки на потребителите, така и от външната среда. Реализирането на новото високотехнологично и съвременно хардуерно решение ще реши тези проблеми и ще осигури високо ниво на защита и контрол на данните при функционирането на новия софтуер за управление на бизнес процесите. Закупуваните по проекта сървъри се предвижда изцяло да отговарят на изискванията на разработваната система по отношение на производителност за обезпечаване на безпроблемната работа на сървърите с предвидения токозахранващ източник, който да осигури непрекъснатост на работата им и запазване на обработваните данни. Създава се възможност за пълно натоварване на наличния хардуер, гъвкаво разпределение и преразпределение на хардуерните ресурси според текущите нужди и натоварване, дублиране на определени важни сървъри с цел повишаване на надеждността и отказоустойчивостта на функциониране на ERP системата. , Contracted Amount: 34 450.00 , Reported Amount: 34 028.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез колокация на сървъри, необходимо за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в "Новотика 95" АД: За обезпечаване непрестанната работа на закупуваната по проекта хардуерна система, Новотка 95 АД ще използва услуга по колокация на сървърите в дата център в гр. Плевен. Услугата по колокация на сървърите дава възможност за бързо и безпроблемно достигане до информацията от страна на клиенти и партньори. Предимството на услугата е, че спестява високите разходи за изграждане на собствен оборудван технически център и заедно с това гарантира непрекъснато наблюдение и поддръжка на оборудването от висококвалифицирани специалисти. Разполагането на оборудването в дата център, ще гарантира постоянна интернет свързаност, непрекъсваемост на електрозахранването, поддържане на оптимални условия като: температура на помещението, ниво на влажност, ниво на запрашеност и др. Колокирането в специално изграден дата център удължава живота на оборудването като гарантира 100% неговата сигурност и високата му производителност. Тази услуга ще даде възможност на фирмата да се фокусира върху основната си дейност, като остави физическата грижа за оборудването си на подходящото за целта място. Услугата колокация ще осигури максимална сигурност и непрекъсваемост на бизнеса на кандидата, възползвайки се от привилегиите на високата скорост на Интернет свързаността, резервираността /осигуреността/ на оборудването и захранването, както и устойчивостта към природни бедствия., Contracted Amount: 10 200.00 , Reported Amount: 6 849.32

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STONE COMPUTERS AD , Contracted Amount*: 356 300.00 , Reported Amount**: 509 000.00
  • Contractor: TEMPUS 2000, Contracted Amount*: 7 000.00 , Reported Amount**: 6 849.32
  • Contractor: Digiteq OOD, Contracted Amount*: 23 819.60 , Reported Amount**: 34 028.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 85 076.41 , Reached amount: 84 345.64
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 554 650.00 BGN
Grant 388 255.00 BGN
Self amount 166 395.00 BGN
Total actual amounts paid 384 914.12 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и инсталиране на ДМА, необходими за работата на системата за управление на бизнес процесите в "Новотика 95" АД - 2 бр. сървъри, 1 бр. работна станция, 3 бр. мобилни станции, 1 бр. непрекъсваемо токозахранване- UPS, Estimated Amount: 34 450.00
  • Differentiated position 1: Доставка и инсталиране на ДМА, необходими за работата на системата за управление на бизнес процесите в "Новотика 95" АД - 2 бр. сървъри, 1 бр. работна станция, 3 бр. мобилни станции, 1 бр. непрекъсваемо токозахранване- UPS
    Contractor: Digiteq OOD
    Contract total funded value: 23 819.60
Procedure 2 Subject to due process: О.П.1 : Разработване и въвеждане на система за управление на бизнес процесите в производството на тонер касети и тестерите за банкноти в Новотика 95 АД О.П.2: Предоставяне на услуга по колокация на 2 бр. сървъри в дата център , Estimated Amount: 520 200.00
  • Differentiated position 1: Обособена Позиция 1: Разработване и въвеждане на система за управление на бизнес процесите в производството на тонер касети и тестерите за банкноти в Новотика 95 АД
    Contractor: STONE COMPUTERS AD
    Contract total funded value: 356 300.00
  • Differentiated position 2: Обособена Позиция 2: Предоставяне на услуга по колокация на 2 бр. сървъри в дата център
    Contractor: TEMPUS 2000
    Contract total funded value: 7 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN