Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0185-C02
Project Name “Providing warm meal in municipality of Stara Zagora – 2016”
Beneficiary 000818022 STARA ZAGORA MUNICIPALITY
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 24.11.2016
Start Date 01.11.2016
End Date 30.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Стара Загора

Description

Brief description
"Осигуряване на топъл обяд в община Стара Загора - 2016" е проектно предложение, което предвижда в период от 6 месеца да се реализират конкретни дейности, чрез които да се осигури топъл обяд за 100 човека. Изпълнението на подробно описаните в проекта дейности ще гарантира приготвянето на разнообразна, качествена, балансирана топла храна, която ще подпомогне жители на общината, изпаднали или застрашени от изпадане в бедност. Храната ще се предоставя в работните дни от месеците. Проектът включва и предоставянето на съпътстващи мерки за хората, които ще получават топъл обяд. Те ще бъдат съобразени с нуждата и желанието на потребителите и при отчитане спецификата на всеки конкретен случай. Чрез предоставянето им се цели разширяване на подкрепата в посока социално включване и превенция на социалната изолация. За коректното подбиране на потребителите се предвижда съвместна дейност с Дирекция "Социално подпомагане" Стара Загора, което ще гарантира, че услугата, която ще се предоставя чрез проекта ще достигне точно до хората, за които е предназначена. В резултат от изпълнението на проекта се очаква оказване на реална подкрепа на 100 жители от община Стара Загора и разширяване на обхвата на предоставяните социални услуги.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Определяне на целевите групи: Съобразно идентифицираните потребности на местната общност са определени конкретните целеви групи, представители на които ще бъдат включвани в проекта и ежедневно ще имат възможност да получават топъл обяд за срока на предоставяне на социалната услуга: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане закона за социално подпомагане; 2. Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получаващи минимални пенсии – за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност. 3. Скитащи и бездомни лица. Посочените целеви групи са в съответствие с Наредба № РД-07-1/04.04.2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение ще бъде разпределян на следната допълнителна целева група: лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД075 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; майки (осиновителки), получаващи месечни помощи за отглеждане на дете до 1 година, по реда на чл. 8, ал.1 от Закона за семейни помощи за деца; лица и семейства, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10 а от ЗСПД; лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на ППЗЗД; лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение; лица и семейства, настанени в приюти и центрове за временно настаняване; Предвид необходимостта от технологично време за набиране на заявления от кандидат - потребителите, разглеждане, оценка и класиране на подадените от лицата заявления, изпълнението на дейността ще стартира считано от 01.11.2016 г., което е и реалната дата на стартиране на изпълнението на проекта. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2: Закупуване на хранителни продукти: Дейността ще се изпълнява в периода 01.12.2016 г. - 31.12.2017г. г. или общо 252 работни дни, без почивни и празнични дни. Общият брой на лицата, на които ще се предоставя топъл обяд, е 100. Закупуването на хранителни продукти ще се осъществява от външен изпълнител, избран по реда на Закона за обществени поръчки. Община Стара Загора ще проведе процедура по ЗОП и ще сключи договор с избрания изпълнител за изпълнение на услугата “Приготвяне и предоставяне на топъл обяд за потребителите в гр. Стара Загора“. Процедурата по избор на изпълнител ще бъде осъществена по реда на чл. 20, ал. 4, т. 2 от Закона за обществени поръчки, даващ възможност за директно възлагане на обществената поръчка. Предвижда се да бъде сключен договор за изпълнение с „Ученическо хранене“ ЕООД, което е общинско търговско дружество и към момента предлага подобна услуга в действащия повече от 20 години „Диетичен стол“ в община Стара Загора. Изпълнението на дейността включва закупуване на свежи, пресни продукти, необходими за приготвяне на предварително изготвено меню за топъл обяд на ползвателите на социалната услуга. Закупуването на хранителни продукти ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазване на принципите на действащата нормативна уредба към момента. Хранителните продукти трябва да са в срок на годност. Типовете хранителни продукти, необходими за приготвяне на топлия обяд включват: мляко и млечни продукти, месо и месни продукти, риба и рибни продукти, яйца и яйчни продукти, хранителни мазнини, пресни и преработени плодове и зеленчуци, зърнени продукти, нишесте, захар и захарни продукти и др. , Contracted Amount: 60 940.00 , Reported Amount: 13 615.54
  • Activity: Дейност 3: Осигуряване на топъл обяд: Приготвянето и предоставянето на топлия обяд ще се осъществява от избрания по реда на ЗОП изпълнител на услугата “Приготвяне и предоставяне на топъл обяд за потребителите в гр. Стара Загора“. Предвижда се това да бъде общинското търговско дружество „Ученическо хранене“ ЕООД, с което предстои да бъде сключен договор. Услугата по приготвянето и раздаването ще бъде реализирана в помещения, стопанисвани от изпълнителя. Същият разполага с добра материално-техническа база за приготвяне на храна и осъществяване процеса на раздаване, в съответствие с изискванията на чл. 12 от Закона за храните. Услугата по приготвянето и предоставянето на топъл обяд ще бъде реализирана в Стол № 7 на адрес: гр. Стара Загора, ул. „Подполковник Калитин“ № 28. Общата площ на стола е 343.48 м². Обектът е съобразен с действащите строителни норми. В стола има изградени подготвителни за обработка на месо, риба и зеленчуци, оборудвани със самостоятелни машини и съоражения. В топлата кухня са създадени всички условия за безопасно приготвяне на храна. Базата е оборудвана с ел. печка – 1 бр., ел. пекарни – 2 бр., електрообръщателен тиган – 1 бр., ел. скара – 1 бр., тестомесачка – 1 бр., еломи – 2 бр., хладилни ракли – 2 бр., хладилен шкаф – 1 бр., универсална машина – 1 бр. Технологичното оборудване е изработено от подходящи и устойчиви материали. Има осигурена складова база за разделно съхранение на различните групи хранителни и нехранителни стоки и амбалаж, при температурни условия оказани от производителя. За кухненския персонал има осигурена стая със санитарek възел и обзавеждане. Обособена е отделна стая за домакин. Обектът е свързан с централно водоснабдяване и канализация. В топла кухня има монтирана вентилационна система. През зимния сезон помещенията се отопляват с централно парно. Столът е със самостоятелно обособен вход. Помещението е в близост до спирки на обществения градски транспорт в гр. Стара Загора, с което ще се осигури лесен достъп за потребителите. За изпълнение на дейността изпълнителят ще осигури и необходимите човешки ресурси – управител на фирмата отговорен за всички дейности по изпълнение на договора; домакин отговорен за документацията, закупуване, предаване и приемане на храната, организацията на всички процеси по изпълнението на договора, включително за организиране получаването на неполучен топъл обяд; главен готвач отговарящ за спазването на всички дейности по приготвяне на храната с нужното качество и норми, също и за разпределянето й на порции и предоставянето и на потребителите; помощник-готвач съдействащ на главния готвач във всичките му дейности. Персоналът притежава необходимите квалификация и опит. Закупуването на хранителни продукти ще се се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин. Доставяните храни ще са приготвени с качествени продукти с доказан произход, които отговарят на нормативно установените изисквания за качество и за безопасност при употреба от крайни потребители, както и на санитарните, ветеринарно-санитарните, хигиенните и други норми установени от действащото в Република България законодателство. За изпълнение на дейността по осигуряване на топъл обяд Община Стара Загора също ще участва със собствен човешки ресурс. В случай на неполучен топъл обяд сформираният екип за управление на проекта ще има ангажимент в срок до 15.00 часа на същия ден да издири лица, включени в списъка на резерви от основната целева група или от допълнителната целева група и да организира своевременно получаване на останалата топла храна. , Contracted Amount: 3 047.00 , Reported Amount: 680.78
  • Activity: Дейност 4: Предоставяне на съпътстващи мерки: В рамките на проекта ще бъдат изпълнявани и „съпътстващи мерки“ - дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Дейността ще се извършва от Екипа за управление на проекта /ЕУ/, притежаващ необходимия професионален опит в социалната сфера и работата с хора от целевите групи по проекта. Специалистите от екипа ще бъдат назначени със Заповед на Кмета на Община Стара Загора за работа по проекта и конкретно за изпълнение на дейността по осъществяването на съпътстващите мерки. В заповедите конкретно ще бъдат разписани ангажиментите и задълженията на всеки от експертите. Съобразно специфичните потребности на целевите групи, в рамките на проекта ще бъдат извършвани съпътстващи мерки, свързани с индивидуално или групово консултиране на потребителите на услугата, включващо различни теми и проблеми за повишаване информираността за: - предоставяните на територията на община Стара Загора социални услуги и възможностите за ползването им; - ползване на административни общински услуги; - подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги; - управление на семейния бюджет; - здравословно и балансирано хранене; - други форми и теми за оказване на подкрепа и съдействие, определени на база установени конкретни нужни и проблеми на представителите на целевите групи. При изпълнението на дейността и при идентифициране на нуждите на представителите на целевите групи и определяне на конкретни мерки, от които се нуждаят те, Екипът ще работи в тясно сътрудничество с Дирекция "Социално подпомагане", като ще разполага с пълната административно-техническа обезпеченост на Общинска администрация – Стара Загора. За повишаване информираността на потребителите на услугата ЕУ ще разработва периодично и информационни материали по актуални теми и проблеми. Предвид факта, че една от основните функции на Община Стара Загора е предоставянето на социални услуги, администрацията и специално Отдел "Здравеопазване и социални дейности" имат богат опит в реализацията на съпътстващи мерки, еднакви или сходни със съпътстващите мерки, предвидени в проекта. Опитът и експертизата произтичат от ежедневната професионална работа с потребители на социалните услуги, работа с действащата нормативна база, както и натрупаните умения от вече реализирани проекти с национално и европейско финансиране. , Contracted Amount: 3 047.00 , Reported Amount: 668.76

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SCHOOL CATERING, Contracted Amount*: 87 677.00 , Reported Amount**: 252.56
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 47.00

Financial Information

Total Project cost 14 965.08 BGN
Grant 14 965.08 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 14 965.08 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Приготвяне и предоставяне на топъл обяд за потребителите в град Стара Загора", Estimated Amount: 19 741.67

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN