Identification

UMIS Number BG16M1OP002-1.004-0001-C03
Project Name Development and implementation of methods for water, sediment and biota analysis, and equipping the laboratories of the Executive Environment Agency.
Beneficiary 831901762 Executive Environment Agency
Funding CF ==> Environment
Date of the Contract/Order 12.03.2016
Start Date 12.03.2016
End Date 11.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
В отговор на препоръките на Европейската комисия (ЕК) при прегледа на Първите планове за управление на речните басейни (ПУРБ) и в съответствие с изискванията на националното и европейско законодателство в областта на политиката за водите, броят на задължителните за мониторинг приоритетни и специфични замърсители е увеличен и са въведени нови матрици за наблюдение.  
Това налага разработването и въвеждането на допълнителни методи за анализирането им и  закупуването на необходимата за целта прецизна аналитична техника. 
Визираната цел може да бъде постигната само след дооборудване на лабораториите на Изпълнителна агенция по околна среда с основна и спомагателна апараратура за пробовземане, пробоподготовка и съхранение на пробите. Така ще се осигури по-голяма достоверност и сравнимост на данните и ИАОС ще отговори на изискванията на Рамковата директива за водите РДВ 2000/60/ЕС, ще могат да се изпълнят Плановете за управление на речните басейни 2016-2021, програмата за мониторинг от Транснационалната мониторингова мрежа в рамките на Конвенцията за опазване на р. Дунав и нанейни притоци (TNMN).
Activities
  • Activity: Дейност 1: Организация, управление и изпълнение на проекта: Изпълнителна агенция по околна среда (ИАОС) е отговорна за управлението на проекта и осигуряване на качествено изпълнение на заложените дейности. В тази връзка, за постигане добра координация, оперативност на изпълнението на проектните дейности, в съответствие с целите, принципите на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и осъществяване на оперативен контрол над работата на външните изпълнители (доставчици на апаратурата и оборудването по проекта, разработващите методите за анализ и др.), ще бъде сформиран 9-членен експертен екип, който ще ръководи и координира проектните дейности в съответствие с изискванията на „ОПОС 2014-2020“ и на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Едновременно, с цел максимално пълна и ефективна реализация на очакваните резултати от проекта, се предвиждат и съответните механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг за напредъка и предприемането на конкретни мерки при необходимост. Дейността ще протича по време на целия период на изпълнение на проекта, като нейната специфика е такава, че подготовката през първия месец на проекта ще съвпадне с част от изпълнението й., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 52 363.05
  • Activity: Поддейност 1.1.: Сформиране на екип за управление на проекта : Реализацията на един подобен мащабен проект зависи до голяма степен от екипа, който го управлява и следи за неговото качествено и своевременно изпълнение. По отношение на всеки член на екипа по управление на проекта още на етапа на кандидатстване по процедурата, са разработени и ясно зададени права и отговорности, които дават възможност за цялостно проследяване на дейностите по проекта и осъществяване на права и обратна информационна връзка. Структурата на екипа е заложена с професионален подход и с предвиждане за появата на евентуални проблеми и начините за тяхното своевременно отстраняване. Тя води до гъвкав подход в механизма на приемане на управленски решения и спазване на правилото на субординация между отделните изпълнителски нива, свързани с проекта. Предвижданият екип за управление на проекта (ЕУП) ще се състои от професионалисти с опит в своята област, като организационната му структура е следната: - Ръководител на проекта; - Координатор на проекта; - Ръководител на експертната група по изпълнение на Дейност 3 „Разработване и въвеждане на методи за определяне на приоритетни и специфични органични вещества във води, които досега не са били анализирани, както и методи за анализ на приоритетни и специфични вещества в седименти и биота и закупуване на необходимата техника и оборудване“; - Ръководител на експертната група по изпълнение на Дейност 4 „Доставка на апаратура за лабораториите на ИАОС, провеждащи изпитвания на водни проби от р. Дунав и притоците й и спомагателно оборудване и средства за пробовземане, пробоподготовка и съхранение на пробите“; - Експерт - финансови дейности; - Експерт – счетоводство; - Експерт – юрист; - Административен сътрудник; - Експерт – PR на проекта. Отчитайки ресурсната ограниченост, съчетана с изключителната служебна ангажираност на служителите в администрацията на ИАОС, в процеса на подготовка на проектното предложение достигнахме и се обединихме около становището, че за постигане целите и резултатите на процедурата, както и покриване на залаганите в проектното предложение индикатори, е наложително възлагането на част от дейностите по организация и управление да се възложат на външен изпълнител. Така визираните дейности касаят координационното и в известна степен юридическо подпомагане на екипа по проекта. Предвид посоченото и отчитайки факта, че в качеството си на конкретен Бенефициент по процедурата, ИАОС е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените в него дейности, в което число и на механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки (при необходимост), ефективността на което се предопределя и предпоставя от квалификацията и отговорностите на отделните членове от екипа, е възприето виждането, че най-целесъобразното решение е Координаторът като част от управляващия проекта екип, да бъде външен консултант, определен посредством възлагането на обществена поръчка. Предвижда се на така определения Консултант да бъде възложено осигуряването на цялостна координация и организация на изпълнение на предвидените дейности в рамките на Проекта, осигуряване на подкрепа и консултации на ЕУП във връзка с ежедневното управление, координация и изпълнение на дейностите в съответствие с изискванията на ОПОС 2014-2020 и съпътстващите я документи; гарантиране правилното изразходване и отчитане на средствата в рамките на Проекта и избягване непризнаването на разходи от страна на УО на ОПОС, постигане целите и планираните резултати в рамките на Проекта. Едновременно, с оглед спецификата на дейностите по публично представяне както на целите, задачите и приоритетите на проектното предлажение, така и на цялостния процес на неговата реализация, се предвижда с дейността на PR на проекта да бъде ангажирано външно за администрацията на Бенефициента физическо лице, което в съответствие с Насоките за кандидатстване ще бъде назначено на непълен работен ден., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 57 560.81
  • Activity: Поддейност 1.2.: Сформиране на екип за изпълнение на проекта.: Както беше индикирано и в общото описание на Дейност 1 по-горе, имайки предвид спецификата и целите, които си поставя настоящото проектно предложение, както и обстоятелството, че основна част от апаратурата, оборудването и разработването на методите за определяне на приоритетни и специфични органични замърсители в компоненти на околната среда са предназначени за Регионалните лаборатории на ИАОС, за да се постигне всеобхватен качествен контрол на изпълнението на проектните дейности „по места“, е предвидено сформирането на два работни, експертни екипа, на които ще бъдат вменени функции и отговорности , респ. делегирани правомощия за осъществяване на пряк и непосредствен контрол на изпълнението на дейностите по доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на апаратурата, предназначена за съответната Регионална лаборатория (РЛ), както и контрол при въвеждането, валидирането и верифицирането на разработените от Изпълнителя/ите методи. 1. В експертната група по Дейност 3 е предвидено включването на 4 лица-представители на отделните РЛ, които ще подпомагат дейността на Ръководителя на проекта и ръководителя на експертната група и на които ще бъдат вменени следните функции и отговорности: 1.1. Трима от експертите ще следят за изпълнението на Дейност 3, като: предоставят изходни данни и информация на Консултанта, изготвящ техническите спецификации за общ. поръчки по дейността; Участват в комисията/комисиите по провеждана/и обществена/и поръчка/и за избор на изпълнител на дейност 3 от проекта; , като: приемат доставката и инсталирането на закупената апаратура в съответната РЛ; приемат разработените методи и следят за адаптирането/валидирането им, преминават курс на обучение за работа с апаратурата и новите методи, следят за изпълнението на договорите по дейност 3, изготвят и предават съпътстваща документация на контролиращия експерт, изготвят справки/становища за напредък при изпълнението на проекта и ги представя на ръководителя на експертната група, извършват и допълнително възникнали в хода на изпълнение на проекта дейности, възложени му от ръководителя на експертната група. Един от експертите - служител в ЦЛ, отдел ЛИМА ще бъде определен за контролиращ и ще изпълнява също и функции по контрол на доставките и инсталирането съответната апаратура, окомплектова, събира, обобщава и изготвя документацията за междинно и окончателно приемане изпълнението на договорите по Дейност 3. 2. В работната група по Дейност 4 е предвидено включването на 7 експерта - служители в отдели ЛКВд, ЛИМА и КРЛ от администрацията на ИАОС , които ще подпомагат дейността на Ръководителя на проекта и ръководителя на експертната група и на които ще бъдат вменени следните функции и отговорности: 1.1. Петима от експертите ще следят за изпълнението на Дейност 4, като осъществяват следните функции: взаимодействат пряко с Консултанта, изготвящ документациите за възлагане на обществените поръчки по проекта, предоставяйки му изходни данни и информация за изготвяне на техническите спецификации; участват в комисиите за избор на изпълнители по Дейност 4; извършват и допълнително възникнали в хода на изпълнение на проекта дейности. 1.2. Останалите двама експерти се предвижда да изпълняват допълнително и дейности по: организиране и следене изпълнението на доставките по дейност 4, изготвяне и предаване на ръководителя на експертна група по Дейност 4 на съпътстващата изпълнението на договорите документация, изготвят справки/становища за напредъка при изпълнението на проекта и ги представят на ръководителя на експертната група, осъществяват пряк контрол по изпълнението на договорите по дейност 4; окомплектоват, събират, обобщават и изготвят документацията за междинно и окончателно приемане изпълнението на договорите по тази от дейностите от проекта. В заповедта за назначаване на екипите по изпълнение, по отношение на всеки отделен експерт, ще бъдат разписани конкретните му функции, отговорности и ангажименти, свързани с изпълнението на Дейност 3 и Дейност 4 на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 75 567.43
  • Activity: Поддейност 1.3.: Мониторинг на изпълнението на дейностите по проекта: Една от основните цели пред екипа за управление на проекта е периодичната самооценка на всеки един етап от реализацията на проекта, което е предпоставка за определяне на правилната насока за осъществяване на дейностите. Процедурите за вътрешен мониторинг осигуряват необходимите инструменти, които позволяват да се определи дали изпълнението на проекта се движи във вярната посока и дали постигнатите резултати допринасят за приближаване към планираните цели. Мониторингът и оценката ще спомогнат навреме да се установят потенциалните пречки и да се вземат корективни мерки за тяхното преодоляване. Мониторингът се извършва с цел да се докаже или отхвърли твърдението, за постигане на определени предварително заложени параметри на интервенцията. То изисква използване на конкретни подходи и водене на документация, която отразява идентифицираните резултати. По време на изпълнението на проекта се предвижда текущ и периодичен мониторинг. ЕУП ще осъществява текущ мониторинг като ръководи, контролира и наблюдава процеса по изпълнение на дейностите по проекта. Механизмите за мониторинг и контрол върху дейността на избраните изпълнители, които ще бъдат осъществявани от екипа по проекта включват: - Следене за стриктното спазване на план-графиците за изпълнение на договорените дейности от изпълнителите; - Наблюдение на изпълнението, идентифициране на проблемите и своевременна помощ за решаването им;- Професионален контрол върху доставената апаратура и разработените методи за определяне на приоритетни и специфични органични вещества във води, които досега не са били анализирани, както и на методите за анализ на приоритетни и специфични вещества в седименти и биота; - Ежемесечни работни съвещания на Екипите за изпълнение на проекта (ЕИП) с изпълнителите, на които те ще представят докладите за извършената дейност през отчитания период и план за следващия период. За осъществяване на периодичен мониторинг се предвижда проектът да бъде включен в наблюдението и измерването на процесите в ИАОС, извършвано като елемент на системата по качество. Вътрешният мониторинг включва като минимум следните дейности по наблюдение и контрол на изпълнението на заложените дейности: 1) Счетоводна отчетност: предоставяне на пълна, точна и ясна информация за поетите ангажименти в съответствие с исканията за плащане и извършените плащания за всеки период от време, осигуряване необходимата информация за подготовка на доклади за управлението на средствата от програмата и дава възможност за одиторска проследяемост и извършване на мониторинг; 2) Контролни дейности: Прилагат се в целия цикъл на изпълнение на проекта и са следните: - Ясни правила за отчитане изпълнението на задачите в рамките на екипа за управление на проекта; - Доклади от подизпълнители за напредъка на извършените дейности; - Технически доклади до Управляващия орган за напредъка на дейностите; - Финансов контрол: чрез система на двоен подпис;- Анализ и управление на рисковете при изпълнението. С цел осигуряването на максимална прозрачност за реализацията на проекта и мониторинг на дейностите възлагани на изпълнители, ИАОС стриктно ще следи за спазването на следните процедури и методи: процеса на качеството на документациите за провеждане на обществени поръчки, чрез прецизиране на техническите спецификации и договорите с външни изпълнители, включително чрез привличане на външен консултант за изготвяне на тези документи; залагане на адекватен и ясен обхват на задачите в договорите, включително чрез измерими индикатори, за целите на контрола върху качеството на изпълнението; залагане и контрол на изпълнението на сроковете за изпълнение на дейностите по проекта; залагане на условия за регулярна отчетност при по-дългосрочните договори с външни изпълнители, чрез клаузи за регулярни доклади за напредъка по изпълнението на договорите; навременно идентифициране на проблеми и предприемане на корективни мерки; извършване на проверки за процеса на изпълнението, включително и проверки на място на външни изпълнители., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. Сключване на договори за възлагане изпълнението на дейности по проекта.: В обхвата на изпълнение на настоящата дейност са включени всички стъпки, предпоставящи законосъобразното провеждане на обществени поръчки за избор на външни изпълнители на дейностите по проекта, в което число: 1) изготвяне на съответните документи и/или документации за възлагане на обществени поръчки, съгласно Закона за обществени поръчки, вида и обема на които се определя от стойностния праг на възлагане, определен от чл. 14 от ЗОП, в който попада съответната обкествената поръчка; 2) подготовка и провеждане на обществените поръчки, при спазване на процедурните правила и изисквания на ЗОП и Вътрешните правила за възлагане на обществени поръчки, приети от ИАОС; 3) избор на изпълнители на възлаганите дейности по проекта и сключване на договори за изпълнение с тях. По настоящия проект се предвижда да бъдат подготвени, проведени и възложени 7 (седем) обществени поръчки, необходими за успешното реализиране на проекта, голяма част от които ще бъдат проведени паралелно. При подготовката на основната част от процедурите ще бъде използвана консултантска помощ, като самият Консултант ще бъде определен още в самото начало на стартирането на изпълнението на проекта, чрез провеждане на процедура по реда на ЗОП. С цел спазване принципите за публичност и прозрачност; свободна и лоялна конкуренция; равнопоставеност и недопускане на дискриминация се предвижда приоритет при избора на изпълнители да се дава на критерия „икономически най-изгодна оферта“. В рамките на проекта се предвиждат да се проведат и възложат следните обществени поръчки, а именно: 1. Избор на консултант - Координатор на проекта; 2. Избор на консултант за предоставяне на юридически услуги по изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки. 3. Избор на изпълнител за разработване и въвеждане на методи за определяне на приоритетни и специфични органични вещества във води, които досега не са били анализирани, както и методи за анализ на приоритетни и специфични вещества в седименти и биота и закупуване на необходимата техника и оборудване за прилагането им, с четири обособени позиции. 4. Избор на изпълнител за доставка на оборудване за лабораториите на ИАОС - апаратура за пробоподготовка, изпитване и контрол на мониторинговите пунктове в Дунавския водосборен басейн, инцидентни и залпови замърсявания (Русе, Плевен, Велико Търново, Враца, Монтана, Шумен и София). С оглед спецификата на апаратурата, поръчката ще е с пет обособени позиции; 5. Определяне на изпълнител за доставка на спомагателно оборудване и средства за пробовземане, пробоподготовка и съхранение на пробите“, по единадесет обособени позиции. 6. Избор на изпълнител за осъществяване на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проекта; 7. Закупуване на офис оборудване, обзавеждане и консумативи за обезпечаване работата на Екипа за управление на проекта. Конкретните специфики и начина на провеждане на отделните обществени поръчки са детайлно представени в Раздел 10 „План за външно възлагане“ на настоящия формуляр., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 281 760.00
  • Activity: Дейност 3: Разработване и въвеждане на методи за определяне на приоритетни и специфични органични вещества във води, които досега не са били анализирани, както и методи за анализ на приоритетни и специфични вещества в седименти и биота и закупуване на необходимата техника и оборудване: Дейността включва доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на специфична апаратура, предназначена за конкретни Регионални лаборатории на ИАОС, както и разработване, оптимизиране и въвеждане с нея на методи за анализи за: - определяне на приоритетни и специфични органични замърсители във води, които досега не са били анализирани; - определяне на нови приоритетни вещества от допълнения задължителен списък и от списъка за наблюдение съгласно Наредба за стандарти за качество на околната среда за приоритетни вещества и някои други замърсители“; - пробоподготовка и анализ на приоритетни вещества в нови матрици - седименти и биота. Изпълнението на дейността е разпределено в четири самостоятелни поддейности, в зависимост от спецификата на необходимия и подлежащ на закупуване апарат и съответстващите му методи за приложение, както следва: (1) Доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на 1 бр. течна хроматографска система (HPLC/MS/MS) за РЛ Плевен. Разработване и въвеждане на методи за анализ на широка гама полярни съединения от допълнителния списък за наблюдение по Директива 2013/39/ЕС; (2) Доставка на 1 бр. газхроматографска система (GC/MS/MS) за РЛ Стара Загора, инсталиране и въвеждане в експлоатация. Разработване и въвеждане на методи за анализиране на органокалаени съединения и на методи за пробоподготовка и анализ на определени приоритетни вещества в седименти и биота и оборудване за подготовка на биота за изпитване; (3) Доставка на 1 бр. газхроматографска система (GC/MS/MS/NCI) за РЛ Пловдив, инсталиране и въвеждане в експлоатация. Разработване и въвеждане на методи за анализ на полибромиранидифенилови етери (PBDE) във води и биота и за С10-13-хлороалкани във води и седименти и оборудване за подготовка на биота за изпитване. (4) Закупуване, доставка и инсталиране на 3 бр. автоматични системи за твърдофазова екстракция на водни проби за РЛ Плевен, РЛ Ст. Загора и РЛ Русе. Всяка от така идентифицираните поддейности ще се реализира в няколко последователни стъпки, след избора на Изпълнител/и и сключване на договор/и за изпълнение на съответната дейност, а именно: 1. Доставка и инсталиране на апаратурата; 2. Разработване, оптимизиране, въвеждане от Изпълнителя и валидиране съвместно с експертите по места на методи с новозакупената апаратура; 3. Обучение на експертите на Възложителя (ИАОС) за работа с апаратурата и методите., Contracted Amount: 3 049 000.00 , Reported Amount: 3 657 805.20
  • Activity: Дейност 4: Доставка на апаратура за лабораториите на Изпълнителна агенция по околна среда, провеждащи изпитвания на водни проби от р. Дунав и притоците й и спомагателно оборудване и средства за пробовземане, пробоподготовка и съхранение на пробите.: Дейността включва закупуване на основна и спомагателна апаратура за лабораториите провеждащи изпитвания на водни проби от р. Дунав и притоците й и спомагателно оборудване и средства за пробовземане, пробоподготовка и съхранение на пробите. Изпълнението на дейността е разпределено в следните две самостоятелни поддейности в зависимост от спецификата и предназначението на закупуваната апаратура и спомагателни средства: (1) Доставка на апаратура за лабораториите на ИАОС, провеждащи изпитвания на водни проби от р. Дунав и притоците й, в обхвата на която дейност се включва извършването на доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация (в хипотезите на приложимост) на следното лабораторно оборудване: - 1 бр. живачен анализатор за Централната лаборатория на ИАОС; - 10 бр. системи за ултрачиста вода за нуждите на: Централната лаборатория на ИАОС - 3бр. (отдели ЛИМА и ЛКВд), по 1 бр. за: РЛ Враца, РЛ Монтана, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и 2 бр. за РЛ Плевен. - 1 бр. стационарен рН/ION метър за РЛ Велико Търново; - 6 бр. стационарен OXI-метър за РЛ Враца, РЛ Монтана, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен; - 1 бр. стационарен кондуктометър за РЛ Велико Търново. (2) Доставка на спомагателно оборудване и средства за пробовземане, пробоподготовка и съхранение на пробите, в което число: - 1 бр. микровълнова система за разлагане, необходима за работата на Централна лаборатория София, отдел ЛИМА; - 3 бр. лабораторни хладилници за Централна лаборатория София, отдел ЛИМА, РЛ Плевен и РЛ Монтана; - 1 бр. лабораторна сушилня за нуждите на Централна лаборатория София, отдел ЛИМА; - 5 бр. термостатични шкафове за Централна лаборатория София, отдел ЛКВд, РЛ Велико Търново, РЛ Плевен, РЛ Монтана и РЛ Враца; - 1 бр. аналитична везна за РЛ Плевен; - 2 бр. водни бани, предназначени за Централна лаборатория София, отдел ЛКВд и РЛ Шумен; - 6 бр. вакуум помпи за филтруване, предназначени за Централна лаборатория София, отдел ЛКВд, РЛ Враца, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен; - 6 бр. филтрувални системи с обем на приемната колба 1000 мл. и 6 бр. филтрувални системи с обем на приемната колба 2000 мл., предназначени за Централна лаборатория София, отдел ЛКВд, РЛ Враца, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен; - 9 бр. пробовземни устройства за директно запълване на пробовземния съд и 9 бр. пробовземни устройства с променлив ъгъл, чаша за пробовземане с вместимост 1000 мл., от които: по 3 бр. от всеки вид - за Централна лаборатория София, отдел ОДАС и по 1 бр. от вид за РЛ Враца, РЛ Монтана, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен, както и 18 бр. телескопични дръжки; - Автоматични пипети - по 13 бр. от следните видове: (1) обем 10-100µl; (2) обем 100-1000 µl; (3) обем 500-5000 µl и (4) обем 1000-10000 µl, предназначени за Централна лаборатория на ИАОС (по 3 броя от вид); РЛ Враца, РЛ Монтана (по 2 бр. от вид), РЛ Велико Търново (по 2 бр. от вид), РЛ Русе (по 2 бр. от вид), РЛ Шумен и РЛ Плевен (по 2 бр. от вид); - Филтри за нуждите на Централна лаборатория София, РЛ Враца, РЛ Монтана, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен. Всяка от така идентифицираните поддейности ще се реализира в няколко последователни стъпки, след избора на Изпълнител/и и сключване на договор/и за изпълнение на съответната дейност, а именно: 1. Доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на апаратурата (в случаите, когато е приложимо); 2. Обучение на експертите на Възложителя (ИАОС) за работа с апаратурата/средствата за пробовземане и пробоподготовка., Contracted Amount: 580 000.00 , Reported Amount: 514 061.78
  • Activity: Дейност 5: Осигуряване на публичност и визуализация (информация и комуникация) на проекта.: При реализацията на проекта ще бъде изпълнен пакет от мерки (вкл. информационни и промоционални материали, публични събития и публикации) за популяризиране в публичното пространство на проекта и финансовата подкрепа от ЕС. Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Предвид обстоятелството, че настоящата дейност е задължителна за провеждане от страна на ИАОС, в качеството й на Бенефициент по процедурата, настоящето проектно предложение предвижда мерки за публичност и информираност за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020” чрез Кохезионния фонд, в съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, предвидени в Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета, както и с Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.”, изготвени от Управляващия орган на ОПОС и приложени към Насоките за кандидатстване. Изпълнителна агенция по околна среда като Бенефициент по проекта ще положи максимални усилия за популяризиране на помощта по настоящия проект, като повиши нивото на информираност на общността в национален мащаб, посредством ефективни канали и инструменти за комуникация, както и ще провокира адекватна обществена чувствителност към проблемите с екологичното състояние на водите в Р. България и мерките за тяхното решаване, посредством осъществявания мониторинг на всички актуални приоритетни и специфични вещества и мониторинга на седименти и биота. Предвидените дейности ще обхващат целия период на изпълнение на проекта. Проекта предвижда мерките за информация и комуникация (публичност и визуализация) да включват като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити от Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. Изпълнението на тези мерки ще бъде възложено на външен изпълнител., Contracted Amount: 35 830.00 , Reported Amount: 23 522.02
  • Activity: Дейност 6: Закупуване на офис оборудване, обзавеждане и консумативи за обезпечаване работата на Екипа за управление на проекта.: С цел осигуряване нормални условия за ефективна работа на експертите от Екипа по управление на проекта, с Решение на ръководството на ИАОС е определено и обособено конкретно помещение в административната сграда на Агенцията, определено и предназначено за офис на проекта. С оглед обстоятелството, че в обхвата на допустимите по настоящата процедура дейности се включва и закупуването на оборудване, обзавеждане и консумативи, необходими за дейностите, осъществявани от ЕУП, е необходимо закупуването на следните активи: 1. Преносими компютри - 2 бр.; 2. Мултифункционално устройство (принтер, копир и скенер) - 1 бр.; 3. Бюра - 2 бр. 4. Офис столове - 4 бр.; 5. Архивни шкафове за съхранение на проектното досие, в което число и документациите и офертите от проведените обществени поръчки - 2 бр.; 6. Канцеларски материали (класьори, картонени и PVC папки, „джоб“ папки, копирна хартия, архивни кутии, перфоратори, телбод, тиксо, лепило, кламери и т.н.) и офис консумативи (тонер касети, глави за принтер и др.)., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 9 558.41
  • Activity: Дейност 7: Отчитане на изпълнението на проекта и постигнатите резултати от него.: Техническото и финансово отчитане на проекта е ангажимент на ИАОС като Бенефициент на безвъзмездна финансова помощ. С всяко искане за междинно плащане, ЕУП регулярно ще изготвя и представя междинни технически доклади и финансови отчети по изпълнението на дейностите, в които ще отчита напредъка за съответния отчетен период. При приключване на проекта, Екипът за управление ще изготви окончателен технически доклад и финансов отчет. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SKY TRAVEL Llc., Contracted Amount*: 23 664.00 , Reported Amount**: 23 522.02
  • Contractor: INOVAKOMERS LTD, Contracted Amount*: 1 319 400.00 , Reported Amount**: 1 319 400.00
  • Contractor: ROEL-98 LTD, Contracted Amount*: 4 973.18 , Reported Amount**: 4 973.18
  • Contractor: Stemo ltd., Contracted Amount*: 3 439.33 , Reported Amount**: 3 439.33
  • Contractor: „EXPERT CONSULT amp; CONTROL" Ltd, Contracted Amount*: 79 080.00 , Reported Amount**: 23 724.00
  • Contractor: Office Express Services , Contracted Amount*: 1 145.90 , Reported Amount**: 1 145.90
  • Contractor: BIOSISTEMI LTD, Contracted Amount*: 37 440.00 , Reported Amount**: 37 440.00
  • Contractor: MADZUROV EDN PARTNARS LTD, Contracted Amount*: 282 000.00 , Reported Amount**: 281 760.00
  • Contractor: ACM 2 LTD, Contracted Amount*: 2 151 511.20 , Reported Amount**: 2 186 120.40
  • Contractor: Katj, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 4 333.29
  • Contractor: TEAM LTD, Contracted Amount*: 478 800.00 , Reported Amount**: 478 800.00
  • Contractor: LABIMEX ABV JSC, Contracted Amount*: 24 885.97 , Reported Amount**: 24 885.97
  • Contractor: LABTECH LTD, Contracted Amount*: 102 594.00 , Reported Amount**: 102 594.00
  • Contractor: VIRGO 70 LTD, Contracted Amount*: 55 200.00 , Reported Amount**: 46 000.00
  • Contractor: Rumqna, Contracted Amount*: 3 240.00 , Reported Amount**: 3 606.61
  • Contractor: BIOTEHLAB LTD, Contracted Amount*: 19 020.00 , Reported Amount**: 19 020.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Разработени и въведени методи за определяне на приоритетни и специфични органични замърсители във води, седименти и биота, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 7.00
Indicator 2 Приоритетни и специфични вещества, за чието измерване е закупено оборудване, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 35.00
Indicator 3 Water bodies with improved monitoring of the chemical status, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00
Indicator 4 Лаборатории с подобрен капацитет за мониторинг на химичното състояние, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 9.00

Financial Information

Total Project cost 4 411 215.82 BGN
Grant 4 411 215.82 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 4 411 215.82 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 7 908.00 0.00 7 908.00 ЕКСПЕРТ КОНСУЛТ ЕНД КОНТРОЛ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 2.00 473.28 0.00 473.28 СКАЙ ТРАВЕЛ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 760.00 0.00 2 760.00 ВИРГО 70 ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 65 970.00 0.00 65 970.00 ИНОВАКОМЕРС ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 50 988.30 0.00 50 988.30 АСМ 2 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 41 991.96 0.00 41 991.96 АСМ 2 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 23 940.00 0.00 23 940.00 ТЕАМ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 237.60 0.00 3 237.60 АСМ 2 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 8 652.30 0.00 8 652.30 АСМ 2 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 298.80 0.00 298.80 ЛАБТЕХ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 459.90 0.00 3 459.90 ЛАБТЕХ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 705.40 0.00 2 705.40 АСМ 2 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 471.60 0.00 471.60 ЛАБТЕХ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 175.20 0.00 175.20 ЛАБТЕХ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 839.00 0.00 839.00 ЛАБИМЕКС АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 199.99 0.00 199.99 ЛАБИМЕКС АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 258.00 0.00 258.00 ЛАБТЕХ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 466.20 0.00 466.20 ЛАБТЕХ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 297.00 0.00 297.00 БИОТЕХЛАБ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 205.30 0.00 205.30 ЛАБИМЕКС АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 872.00 0.00 1 872.00 Биосистеми ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 654.00 0.00 654.00 БИОТЕХЛАБ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 248.66 0.00 248.66 РОЕЛ-98 ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: (нов) Избор на Координатор на проекта, Estimated Amount: 46 130.00
  • Differentiated position 1: нов) Избор на Координатор на проекта
    Contractor: VIRGO 70 LTD
    Contract total funded value: 55 200.00
Procedure 2 Subject to due process: Дейност 3 „Разработване и въвеждане на методи за определяне на приоритетни и специфични органични вещества във води, които досега не са били анализирани, както и методи за анализ на на приоритетни и специфични вещества в седименти и биота и закупуване на необходимата техника и оборудване" по четири обособени позиции“ , Estimated Amount: 5 049 952.00
  • Differentiated position 1: а) Обособена позиция № 1 „Доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на 1 (един) брой течна хроматографска система (HPLC/MS/MS) за Регионална лаборатория (РЛ) -Плевен. Разработване и въвеждане на методи за анализ на широка гама полярни съединения от допълнителния списък за наблюдение по Директива 2013/39/ЕС”
    Contractor: INOVAKOMERS LTD
    Contract total funded value: 1 319 400.00
  • Differentiated position 2: б) Обособена позиция № 2 „Доставка на 1 (един) брой газхроматографска система (GC/MS/MS) за Регионална лаборатория (РЛ) - Стара Загора, инсталиране и въвеждане в експлоатация. Разработване и въвеждане на методи за анализиране на органокалаени съединения и на методи за пробоподготовка и анализ на определени приоритетни вещества в седименти и биота и оборудване за подготовка на биота за изпитване”
    Contractor: ACM 2 LTD
    Contract total funded value: 1 019 766.00
  • Differentiated position 3: в) Обособена позиция № 3 „Доставка на 1 (един) брой газхроматографска система (GC/MS/MS/NCI) за Регионална лаборатория (РЛ) - Пловдив, инсталиране и въвеждане в експлоатация. Разработване и въвеждане на методи за анализ на полибромиранидифенилови етери (PBDE) във води и биота и за С10-13-хлороалкани във води и седименти и оборудване за подготовка на биота за изпитване
    Contractor: ACM 2 LTD
    Contract total funded value: 839 839.20
  • Differentiated position 4: Обособена позиция № 4- Закупуване, доставка и инсталиране на 3 (три) броя автоматични системи за твърдофазова екстракция на водни проби за Регионални лаборатории Плевен, Стара Загора и Русе
    Contractor: TEAM LTD
    Contract total funded value: 478 800.00
Procedure 3 Subject to due process: Дейност 4.1. Доставка на апаратура за лабораториите на ИАОС, провеждащи изпитвания на водни проби от р. Дунав и притоците й” по обосебни позиции, Estimated Amount: 353 000.00
  • Differentiated position 1: ОП 1 Доставка на 1 (един) брой живачен анализатор за Централната лаборатория на ИАОС
    Contractor: ACM 2 LTD
    Contract total funded value: 64 752.00
  • Differentiated position 2: ОП 2 Доставка на 10 (десет) броя системи за ултрачиста вода за нуждите на: Централната лаборатория на ИАОС – 3 (три) броя (предназначени за отдели ЛИМА и ЛКВд), по 1 (един) брой за: Регионална лаборатория (РЛ)Враца, РЛ Монтана, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и 2 (два) броя - за РЛ Плевен
    Contractor: ACM 2 LTD
    Contract total funded value: 173 046.00
  • Differentiated position 3: ОП 5 Доставка на 1 (един) брой стационарен кондуктометър, предназначен за изпитванията, провеждани в РЛ Велико Търново.
    Contractor: LABTECH LTD
    Contract total funded value: 5 976.00
Procedure 4 Subject to due process: Дейност 4.2. Доставка на спомагателно оборудване и средства за пробовземане, пробоподготовка и съхранение на пробите, Estimated Amount: 227 000.00
  • Differentiated position 1: 1. „Доставка на 1 (един) брой микровълнова система за разлагане, необходима за работата на Централна лаборатория - София, отдел ЛИМА“
    Contractor: ACM 2 LTD
    Contract total funded value: 54 108.00
  • Differentiated position 2: 2. „Доставка на 3 (три) броя лабораторни хладилници за Централна лаборатория - София, отдел ЛИМА, РЛ Плевен и РЛ Монтана“
    Contractor: LABTECH LTD
    Contract total funded value: 9 432.00
  • Differentiated position 3: 3.„Доставка на 1 (един) брой лабораторна сушилня за нуждите на Централна лаборатория София, отдел ЛИМА"
    Contractor: LABTECH LTD
    Contract total funded value: 3 504.00
  • Differentiated position 4: 4. „Доставка на 5 (пет) броя термостатични шкафове за Централна лаборатория София, отдел ЛКВд, РЛ Велико Търново, РЛ Плевен, РЛ Монтана и РЛ Враца"
    Contractor: LABIMEX ABV JSC
    Contract total funded value: 16 780.06
  • Differentiated position 5: 5. „Доставка на 1 (един) брой аналитична везна за РЛ Плевен"
    Contractor: LABIMEX ABV JSC
    Contract total funded value: 3 999.88
  • Differentiated position 6: 6. „Доставка на 2 (два) броя водни бани, предназначени за Централна лаборатория - София, отдел ЛКВд и РЛ Шумен“
    Contractor: LABTECH LTD
    Contract total funded value: 5 160.00
  • Differentiated position 7: 7. „Доставка на 6 (шест) броя вакуум помпи за филтруване, предназначени за Централна лаборатория - София, отдел ЛКВд, РЛ Враца, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен“
    Contractor: LABTECH LTD
    Contract total funded value: 9 324.00
  • Differentiated position 8: 8. „Доставка на 6 (шест) броя филтрувални системи с обем на приемната колба 1000 мл. и 6 бр. филтрувални системи с обем на приемната колба 2000 мл., предназначени за Централна лаборатория - София, отдел ЛКВд, РЛ Враца, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен“
    Contractor: BIOTEHLAB LTD
    Contract total funded value: 5 940.00
  • Differentiated position 9: 9. „Доставка на 9 (девет) броя пробовземни устройства за директно запълване на пробовземния съд и 9 (девет) броя пробовземни устройства с променлив ъгъл, чаша за пробовземане с вместимост 1000 мл., от които: по 3 (три) броя от всеки вид - за Централна лаборатория - София, отдел ОДАС и по 1 (един) брой от вид за РЛ Враца, РЛ Монтана, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен, както и 18 (осемнадесет) броя телескопични дръжки“
    Contractor: LABIMEX ABV JSC
    Contract total funded value: 4 106.03
  • Differentiated position 10: 10. „Доставка на Автоматични пипети - по 13 (тринадесет) броя от следните видове: (1) с обем 10-100µl; (2) с обем 100-1000 µl; (3) с обем 500-5000 µl и (4) с обем 1000-10000 µl, предназначени за Централна лаборатория на ИАОС (по 3 броя от вид); РЛ Враца, РЛ Монтана (по 2 бр. от вид), РЛ Велико Търново (по 2 бр. от вид), РЛ Русе (по 2 бр. от вид), РЛ Шумен и РЛ Плевен (по 2 бр. от вид)“
    Contractor: BIOSISTEMI LTD
    Contract total funded value: 37 440.00
  • Differentiated position 11: 11. „Доставка на филтри за нуждите на Централна лаборатория - София, РЛ Враца, РЛ Монтана, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен"
    Contractor: BIOTEHLAB LTD
    Contract total funded value: 13 080.00
Procedure 5 Subject to due process: Доставка на 1 (един) брой стационарен рН/ION метър, предназначен за Регионална лаборатория (РЛ) Велико Търново и на 6 (шест) броя стационарен OXI-метър, необходими за работата на експертите в РЛ Враца, РЛ Монтана, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен, Estimated Amount: 65 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 1 (един) брой стационарен рН/ION метър, предназначен за Регионална лаборатория (РЛ) Велико Търново и на 6 (шест) броя стационарен OXI-метър, необходими за работата на експертите в РЛ Враца, РЛ Монтана, РЛ Велико Търново, РЛ Русе, РЛ Шумен и РЛ Плевен
    Contractor: LABTECH LTD
    Contract total funded value: 69 198.00
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали, консумативи и копирна хартия по спецификация, за нуждите на проект №BG16M1OP002-1.004-001 „Разработване и въвеждане на методи за анализ на води, седименти и биота и дооборудване на лаборатории на ИАОС", Estimated Amount: 7 833.33
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали, консумативи и копирна хартия по спецификация, за нуждите на проект №BG16M1OP002-1.004-001 „Разработване и въвеждане на методи за анализ на води, седименти и биота и дооборудване на лаборатории на ИАОС"
    Contractor: ROEL-98 LTD
    Contract total funded value: 4 973.18
Procedure 7 Subject to due process: Доставка на офис оборудване за нуждите на проект №BG16M1OP002-1.004-001 „Разработване и въвеждане на методи за анализ на води, седименти и биота и дооборудване на лаборатории на ИАОС", Estimated Amount: 2 160.00
  • Differentiated position 1: Доставка на офис оборудване за нуждите на проект №BG16M1OP002-1.004-001 „Разработване и въвеждане на методи за анализ на води, седименти и биота и дооборудване на лаборатории на ИАОС"
    Contractor: Office Express Services
    Contract total funded value: 1 145.90
Procedure 8 Subject to due process: Закупуване на офис оборудване за обезпечаване работата на Екипа за управление на проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на офис оборудване за обезпечаване работата на Екипа за управление на проекта
    Contractor: Stemo ltd.
    Contract total funded value: 3 439.33
Procedure 9 Subject to due process: Избор на Експерт - информация и комуникация (PR ), Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на Експерт - информация и комуникация (PR )
    Contractor: Katj
    Contract total funded value: 10 000.00
Procedure 10 Subject to due process: Избор на изпълнител за осъществяване на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проекта., Estimated Amount: 35 830.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за осъществяване на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проекта.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Избор на изпълнител за осъществяване на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проекта.
    Contractor: SKY TRAVEL Llc.
    Contract total funded value: 23 664.00
Procedure 11 Subject to due process: Избор на Координатор на проекта, Estimated Amount: 66 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на Координатор на проекта
    Contractor: „EXPERT CONSULT amp; CONTROL" Ltd
    Contract total funded value: 79 080.00
Procedure 12 Subject to due process: Предоставяне на юридически консултации и услуги,, Estimated Amount: 235 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на юридически консултации и услуги,
    Contractor: MADZUROV EDN PARTNARS LTD
    Contract total funded value: 282 000.00
Procedure 13 Subject to due process: Сключване на граждански договор за да подготви на изходните данни и информация по Дейност 4 , Estimated Amount: 3 500.00
  • Differentiated position 1: Сключване на граждански договор за да подготви на изходните данни и информация по Дейност 4
    Contractor: Rumqna
    Contract total funded value: 3 240.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN