Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0001-C01
Project Name Patronage care + in municipality of Topolovgrad
Beneficiary 000970464 OBSHTINA TOPOLOVGRAD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 31.12.2020
Start Date 04.01.2021
End Date 07.02.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Тополовград

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2, 3 и 4. Патронажната грижа ще е с продължителност с 12 месеца. Тя ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: - Медицинска сестра - 1 бр. - Домашни помощници - 9 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превоза на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Графикът на шофьора отново ще бъде обект на контрол от страна на назначения координатор на услугите. След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Поради тази причина е предвиден и 1 месец за подготвителни дейности. Патронажната грижа ще се предоставя за минимум 39 лица. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 115 706.55
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Тополовград функционират следните социални услуги, ДДД с доставчик общината: Центърът за социална рехабилитация и интеграция с капацитет 55 места. Той е форма на почасова подкрепа на деца и пълнолетни лица, има консултативен характер и дейностите се предоставят почасово в зависимост от индивидуалните потребности на нуждаещите се. ЦСРИ предоставя и мобилни услуги на тежко болни лица и на деца от селата /поради липса на редовен обществен транспорт/. ЦСРИ предоставя следните дейности: - психологическа подкрепа - логопедична терапия - медицинска, зрителна и социална рехабилитация - трудотерапия - социални и специализирани консултации - работа с роднини и близки на потребителите - мобилна работа Персонала на ЦСРИ е съставен от 15 служители - директор, соц. работник, 2 бр. сътрудник соц. дейности, логопед, психолог, 3бр. рехабилитатор, служител ЧР, соц. асистент, трудотерапевт, домакин, хигиенист, общ работник. 1. Дом за пълнолетни лица с психични разстройства с капацитет 67 места. Дейностите, които се предоставят на потребителите са: -Задоволяване на ежедневните потребности -Осигуряване на спални помещения, помещения за социални контакти, помещения за хранене и санитарни помещения -Осигурен правилен режим на хранене -Осигуряване съдействие за получаване на здравни грижи -Осигуряване на необходимите лекарства -Осигуряване и съдействие за участие в образователни програми -Възможност за самостоятелно организиране на свободното време -Възможност за лични контакти със семейството, приятели, близки и др. лица -Организиране на културни и спортни дейности, екскурзии и др. -Решаване на инцидентно възникнали здравни, комунално-битови и др. потребности -Представяне пред ТЕЛК комисии Персонала на ДПЛПР е съставен от 40 служители: -специализиран персонал – 16 бр. в т.ч. директор, соц. работници – 3 бр., трудотерапевти – 3 бр., мед. фелдшер, ст. мед. сестра, мед. сестри – 6 бр. и служител ЧР. -общ персонал – 24 бр. в т.ч. домакин, шофьор, гл. готвач, готвачи – 3 бр., работник кухня – 2 бр., санитари – 9 бр., хигиенист, бръснар, перач/гладач – 2 бр., огняр – 2 бр. и работник поддръжка. Настоящият персонал на двете услуги възлиза на 55 човека. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в двете услуги под формата на извънреден труд, който те полагат и към настоящия момент. За подкрепа на назначения персонал ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД, който ще се осъществяват текущо по график и при възникнала извънредна необходимост с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на социалните услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. За подпомагане на администрацията в ЦСРИ ще бъдат назначени 2 сътрудника на пълен работен ден. Необходимостта от допълнително назначен персонал в тази услуга е продиктуван от големия ежедневен поток от различни потребители. Така ще се осигури възможност за плавно протичане на работния процес в услугата и координация на човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазван на необходимата дистанция. За двете услуги ще бъдат закупени и 2 преносими компютъра, които ще бъдат оборотни за услугите и ще бъдат употребявани от лицата, които ще осъществяват своята работа дистанционно от домашна среда., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 77 605.62

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 161.00 , Reached amount: 270.00
Indicator 2 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 57.00 , Reached amount: 59.00
Indicator 3 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 161.00 , Reached amount: 270.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 57.00 , Reached amount: 59.00

Financial Information

Total Project cost 205 607.33 BGN
Grant 205 607.33 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 205 607.33 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN