Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.005-0066-C02
Project Name "Provision of integrated social services for people with disabilities and their families in the municipality Kirkovo"
Beneficiary 000235888 KIRKOVO MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 06.04.2017
Start Date 01.05.2017
End Date 30.06.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Кирково

Description

Brief description
Проекта „Предоставяне на интегрирана социална услуга на хора с увреждания и техните семейства на територията на община  Кирково" ще подобри качеството на живот на лицата с увреждания и техните семейства, чрез предоставяне на достъп до мобилна интегрирана социална услуга и осигурена подкрепа, насочени към ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, съобразяване с техните възможности и индивидуални  потребности. Предвидено е провеждане на  мотивационно обучение за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и обучение за професионална квалификация на членовете на семейства, които полагат грижи за хора с увреждания. За лицата, които са с по-лека форма на увреждания ще бъде организирано обучение по ключова компетентност с цел активно приобщаване и  насърчаване на равни възможности и по-добра пригодност за заетост. Проектът ще спомогне за подобряване достъпа до заетост и преодоляване на бедността и социалното изключване чрез  предоставянето на мобилна интегрирана социална услуга и разкриване на нови работни места.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Екипът за управление ще включва: Ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Той ще бъде определен, при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси и ще осъществява дейността си, в съответствие с изискванията на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. Създаване на организация за управление и реализиране на Проекта. Разпределение на задълженията за изпълнение на дейностите по Проекта и гарантиране успешната му реализация. Ефективно управление процеса на предоставяне на социалната услуга и защита интересите на потребителя. Създаване на система за вътрешен контрол и мониторинг на дейностите по Проекта и анализиране на резултатите. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички участници в екипа за управление на проекта. В кода на реализирането на Проекта ще се осъществява мониторинг на всички дейности, вътрешен контрол по предоставянето на социалната услуга и контрол по отношение на качеството от Екипа на проекта. Екипът на проекта извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина, времето на изпълнението им и качеството по предоставянето на услугата от социални работници и домашни санитари, чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Проверките се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултатите се вписват в Дневника на потребителя. Отчитането на резултатите от извършените проверки се осъществява с месечен отчет за извършен вътрешен контрол до Ръководителя на проекта и е неразделна част от пакета отчетни документи за съответния месец. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове; изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Контролът по качеството на социалната услуга се извършва от екипа на проекта. Проверките се извършват на всеки 3 месеца от стартирането на услугата. Реализирането на дейността по проверка на качеството на услугата се извършва, чрез посещение в дома на потребителя. В процеса на проверката се изследва мнението и нивото на удовлетвореност на потребителя от получаваната услуга. Резултатите от извършената проверка се попълват във „Формуляр за проверка на място", като формулярът се подписва от потребителя и от проверяващия. С цел гарантиране на качество и ефективност при предоставяне на социалната услуга, в рамките на проекта ще се осъществява мониторинг от екипа на проекта, по отношение на всички дейности на проекта, контрол на качеството на предоставяната услуга, както и вътрешен контрол. Екипът на проекта води Дневник за жалби и сигнали. , Contracted Amount: 34 000.00 , Reported Amount: 33 932.97
  • Activity: Приемане на заявления за подбор и подбор на мобилния екип, който ще предоставя интегрирана социална услуга: Интегрираната социална услуга в домашна среда ще се предоставя в рамките на 8 месеца от мобилен екип , които включва следните специалисти: - ръководител на екипа, той и социален работник, - 15 социални асистента, - 1 психолог - 2 медицински лица - 1 рехабилитатор. Екипът ще е подбран съобразно ясни критерии: - релевантно за позицията образование (висше образование на експертите в екипа и минимум средно образование за асистентите); - опит в съответната област; - мотивация за работа с хора с увреждания и необходими личностни характеристики В тази връзка екипа по проекта ще извърши подбор на персонала в рамките на 2 месеца, които ще бъда нает за предоставяне на услугата. Община Кирково сключва договори трудови договори с ръководителя на екипа и асистентите за период от 8 месеца. По реда на ЗЗД ще се сключат договори с експерт за предоставяне на мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребности и предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги, медицински лица за предоставянето на медицински услуги в зависимост от конкретните нужди на потребителите и рехабилитатор за рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства Предоставящите услуги социални ще реализ. сл. пътувания: 20 души Х 14 мес. : 3мес.=107 бр.пътув.Също Психолога и Рехабилитатора ще посещават вс. потребители извън нас. място, като се предвиждат по 2бр. пътувания седмично или: 2душиХ8пътув.Х16мес.=256 бр. или общо пътув.-363бр.+200 резерв за заявени допълн. индивид. посещения=563 бр. за целия период.Т.е. ще се изплащат команд./пътни от нас. място до центъра и обратно в рамките на община Кирково /най-отдалеч. място е 48км./, (в бюджета се предв. Индикативно 10 лв. за билет с автобус /отиване и връщане/двупосочно)., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 500.00
  • Activity: Приемане на заявления и подбор на целевата група за участие в дейностите по проекта: Обхватът на целевата група, включена в настоящото проектно предложение на община Кирково са хора с увреждания и техните семейства. Планираният брой лица, на които ще бъде предоставена интегрирана социална услуга в домашна среда са 40 души с увреждания, 25 лица с увреждания в по-лека форма ще бъдат включени в обучение по ключова компетентност. Същите ще бъдат лица, попадащи в списъците на Дирекция “Социално подпомагане”, живеещи на територията на община Кирково. Подходът и критериите, които ще бъдат приложени при извършване на подбор на крайните потребители на услугите са следните: Извършване на подбор на база приета и утвърдена процедура за подбор, която спазва принципите за недопускане на дискриминация. Класиране на кандидат- потребители, отговарящи на целевата група. Обявяване на прием на документи на кандидат- потребители. Дейността се изпълнява за да се подобри качеството на живот и на достъпа до кандидатстване за услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността като се направи обективна оценка на потребностите им. Целта е да се проведат мероприятия, насочени към предоставяне на пълна информация за създадените условия и възможности за комплексно задоволяване на потребностите на хора с увреждания в община Кирково, които предоставя интегрирана социална услуга в домашна среда. По този начин ще се осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определената в проекта целева група и на база изготвените обективни оценки на потребностите им ще се направи подбор на 40 човека от заявилите своите потребности кандидат - потребители за ползване на интегрирана социална услуга в домашна среда и 25 човека за включване в обучение по ключова компетентност. Целта е да се извърши обективна оценка на потребностите на всички подали заявления. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Кирково, вкл. публикуването на същата на официалната интернет страница на общината. В изпълнение на дейността ще се изготвят оценки на потребностите на целевата група, които ще се придружават с Доклад/анализ от направените оценки на потребностите. Ще се изготвят и съответстващи и релевантни на тези потребности правила/методология за работа на екипа, предоставящ интегрирана социална услуга в домашна среда . Предоставянето на услугите ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. , Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 1 442.39
  • Activity: Предоставяне на интегрирана социална услуга на хора с увреждания и реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства.: Във връзка с подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за хора с увреждания, разширяване на възможностите за подобряване качеството им на живот, вкл. за техните семейства и за насърчаване на равните възможности, както и за разширяване на обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги е предвидено създаване на интегрирана социална услуга в домашна среда, която ще се предоставя от мобилен екип, състоящ се от 16 души персонал и 4 специалиста в рамките на 8 месеца. Мобилната интегрирана социална услуга има няколко ключови цели по отношение на лица с увреждания и техните членове на семейства, а именно: - пряка подкрепа за самостоятелен живот на хора с увреждания; - психологическа и консултативна подкрепа на лица с увреждания и техните членове на семействата; - подкрепа на помагащите лица (роднини, близки и др.) за намаляване на натоварването и стреса в ежедневните грижи за лицата с увреждания. - превенция на социалната изолация на лица с увреждания и техните членове на семействата; Интегрираната мобилна услуга в рамките на настоящия проект включва пакет от социални дейности в подкрепа на целевата група, а именно: 1. Асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни дейности, общуване, др.); 2. Психологическа подкрепа на хора с увреждания и техните семейства чрез индивидуалната псих. подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. 3. Здравни грижи и медицинско наблюдение, което включва текущо наблюдение на здравния статус, измерване на кръвно налягане, провеждане на диагностика и медицински манипулации при възникнала необходимост, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим и др. Услугите им целят постигане на оптимална възможност за пълноценен живот, добро здраве и право на достоен живот. 4. Професионална подкрепа от рехабилитатор (информиране, консултиране, рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства); Екипът по проекта ще организира срещи между потребител и наети по трудов договор социални асистенти, съобразно оценка на потребностите на потребителите и необходимостта от вида на услуги. Резултатите от проведените срещи и изборът на конкретния потребител се отразяват в протокол, подписан от потребителя, персоналът, който ще предоставя услуги в дома на потребителя и провеждащия срещата член на екипа. Копия на протокола се съхраняват в досиетата на потребителя и на съответните лица от персонала. , Contracted Amount: 122 760.00 , Reported Amount: 121 918.92
  • Activity: Предоставяне на мотивационно обучение за адаптиране в пазарните условия: Цел: Засилване мотивацията на целевата група за обучение и работа. Предоставяне на знания за професиите, изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване. Ще бъдат обособени 3 групи, две групи по 20 човека и една група от 25 човека /общo 65 лица/. Всяка група в продължение на 30 учебни часа, в рамките на една седмица ще премине курса на обучение. В обучителната програма ще бъдат застъпени следните теми: - социално-психологическо поведение на хора с увреждания с цел ориентирането им на пазара на труда и адаптиране към изискванията му; - разработване на автобиографии и мотивационно писмо; - изграждане на умения за явяване на интервю за спешно представяне пред работодател; - изграждане и утвърждаване на универсални умения: организиране, анализ и планиране; решаване на проблеми, работа с информация, работа в екип; грижи за други хора, представяне пред публика, поемане на риск и отговорност; - изграждане на умения за търсене на работа чрез ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места; Дейността по мотивационното обучение за активно търсене на работа цели психологическо подпомагане на целевата група за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и стимулиране за включване в обучения за професионална квалификация и заетост. Община Кирково обхваща 73 села и махали, които са разпръснати в различни посоки, което налага осигуряването на транспорт. Най-отдалечените населени места са на около 40 км., при което за целите на проекта е предвидено пътуването да се извършва два пъти на ден отиване и връщане и индикативно е направено проучване за наем на транспорт с голям бр. места пътуващи. Лицата от целевата група, които ще бъдат включени в дейността са безработни хора и са предимно без или с много ниски доходи, поради тези причини се налага да им бъде осигурено транспортно обслужване за осигуряване на достъп до обучението., Contracted Amount: 28 080.00 , Reported Amount: 28 080.00
  • Activity: Предоставяне на обучение по ключова компетентност и обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова: Дейността включва организиране и провеждане на обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”, Английски език на 25 лица с увреждания и обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 40 лица, полагащи грижи за хора с увреждания.  Обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”, Английски език на 25 лица с увреждания 1. Хорариум на обучението: 300 учебни часа при 6/шест/ часово дневно 2. Брой на обучаваните лица: 25 3. Документ доказващ завършеното обучение: сертификат Цената за обучението по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” на едно лице е 700,00 / седемстотин/ лева.  Обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 20 лица, полагащи грижи за хора с увреждания. 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 – първа степен на професионална квалификация 2. Хорариум на обучението: 300 учебни, от които 30 % теория и 70% практика при 6/шест/ часово дневно 3. Брой на обучаваните лица: 20 4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация  Обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 20 лица, полагащи грижи за хора с увреждания. 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия „Помощник в строителството “ код по СППО 582080 специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801 – първа степен на професионална квалификация 2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа, от които 30 % теория и 70% практика при 6/шест/ часово дневно 3. Брой на обучаваните лица: 20 4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация. Ангажиментът за предоставяне на бази за обучение по теория и практика ще бъде на община Кирково, при стриктно спазване на ДОИ. Професионалното обучение ще се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Обучението ще доведе до придобиването на първа степен на професионална квалификация, удостоверено със свидетелство за професионална квалификация. Професията, по която е предвидено да се проведе обучението е от списъка на професиите за професионално образование и обучение. Цената за обучението на едно лице е 600,00 / шестстотин/ лева. , Contracted Amount: 41 500.00 , Reported Amount: 41 500.00
  • Activity: Осигуряване на заетост на лица, полагащи грижи за зависими членове: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. В община Кирково за 6 месеци ще бъдат назначени 20 лица, полагащи грижи за зависими членове на длъжност "Работник в озеленяването" и 20 лица, полагащи грижи за зависими членове на длъжност „Помощник в строителството “. С тях ще бъдат сключени трудови договори. , Contracted Amount: 138 280.00 , Reported Amount: 138 280.00
  • Activity: Информиране и публичност: Цел на дейността: Повишаване информираността на обществото относно дейностите по настоящия проект. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. Дейностите за информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на банер, плакати и брошури. Плакатите ще бъдат поставени на общодостъпни места в града и в големите населени места в общината, които се явяват микрорайони. Брошурите ще бъдат разпространени на територията на цялата община: в селата чрез кметовете на населени места, а за града чрез Дирекция ”Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда”, общинска администрация и др. Те ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие. Периодично ще бъде публикувана информация на сайта на общината. При стартирането на проекта ще бъде организирана пресконференция, на която ще се представи проектната инициатива, целите и дейностите в нея. В рамките на настоящата дейност ще се организира и проведе заключителна пресконференция. За участие в нея ще бъдат поканени представители на Дирекция ”Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда”, ползватели на услугите, персонал на звеното и неправителствени организации., Contracted Amount: 3 400.00 , Reported Amount: 3 399.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Boika, Contracted Amount*: 7 000.00 , Reported Amount**: 6 994.20
  • Contractor: Brilyant 19 EOOD, Contracted Amount*: 4 200.00 , Reported Amount**: 4 200.00
  • Contractor: Nikolai, Contracted Amount*: 7 000.00 , Reported Amount**: 7 005.80
  • Contractor: Copylik EOOD, Contracted Amount*: 3 560.00 , Reported Amount**: 1 200.00
  • Contractor: EIS, Contracted Amount*: 69 580.00 , Reported Amount**: 69 580.00
  • Contractor: Ferishte, Contracted Amount*: 3 500.00 , Reported Amount**: 3 500.00
  • Contractor: Raina, Contracted Amount*: 3 500.00 , Reported Amount**: 3 500.00
  • Contractor: ET "Behi - Behide Chausheva", Contracted Amount*: 2 600.00 , Reported Amount**: 742.39
  • Contractor: SDRUJENIE"INSAIT", Contracted Amount*: 3 400.00 , Reported Amount**: 3 399.80
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници на възраст над 29 г., започнали работа, вкл. като самонаети, при напускане на операцията., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 56.00 , Reached amount: 56.00
Indicator 3 Participants with disabilities over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 65.00 , Reached amount: 102.00
Indicator 4 Participants with disabilities above 18 years of age receiving services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 77.00

Financial Information

Total Project cost 370 020.00 BGN
Grant 370 020.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 368 830.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN