Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0750-C01
Project Name Implementation of energy efficiency measures in Plast Commerce - 93 Ltd. for increase of its competitiveness and attaining sustainable growth
Beneficiary 040499511 Plast Commerce - 93
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 30.11.2017
Start Date 30.11.2017
End Date 21.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Берковица, гр.Берковица

Description

Brief description
По настоящия проект „Пласт Комерс – 93“ ООД планира да въведе мерки за енергийна ефективност, чрез които ще увеличи своята конкурентоспособност и ще постигне по-устойчиво развитие и растеж в дългосрочен план.

Планира се да бъде закупено и внедрено ново модерно оборудване – PVC гранулатор и мелница за раздробяване на отпадна продукция (чужда и собствена), необходими за обезпечаване на ежедневната производствена дейност на компанията, а именно производство на PVC гранулати и PVC продукти. Новозакупеното оборудване ще спомогне за намаляване на разходите, повишаване на качеството и увеличаване на количеството на произвежданата в предприятието продукция.

Към момента компанията разполага с PVC гранулатор и мелница, но те са изключително остарели (над 35 г.) и се характеризират с висока консумация на енергия и ниска ефективност. Машините работят на пълния си капацитет, но средната им производителност е изключително ниска. Поради тази причина, планираните за закупуване нови машини ще бъдат високо технологични и енергийно ефективни, като ще осигурят намаляване на разходите за експлоатация и поддръжка. Ще бъдат редуцирани енергийните разходи в следствие на намаляване на количеството консумирана енергия за производство на единица продукция, като същевременно ще бъде разширено съществуващото производство. В допълнение, благодарение на новото оборудване ще бъде повишено качеството на производство и съответно намалено количеството на бракуваната продукция. Инвестицията ще доведе и до допълнителни ползи за околната среда чрез понижение на разхода на енергия и общо намаление на вредните въглеродни емисии.
Activities
  • Activity: Инвестиции за изпълнение на 2 бр. мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от лица, вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ: Дейностите за повишаване на енергийната ефективност и капацитета на производство на "Пласт Комерс - 93" ООД ще бъдат изпълнени чрез въвеждане на 2 бр. мерки за енергийна ефективност, а именно закупуване и внедряване на PVC гранулатор - 1 бр. и мелница за раздробяване на PVC отпадъци - 1 бр. Към момента компанията разполага с PVC гранулатор и мелница за PVC отпадъци, но те са много остарели и ниско ефективни. Благодарение на планираните за закупуване нови машини компанията ще намали осезаемо количеството потребявана енергия, като същевременно ще увеличи своя производствен капацитет. Производственият процес ще протече по следния начин: В мелницата за PVC отпадъци се изсипва негодната продукция (както собствена, така и произведена от други компании). Фирмата има разрешително за изкупуване на отпадъци от PVC и всяка година се преработва все по-големи количества. Мелницата раздробява материала на малки парченца, които след това могат да бъдат преработени в нови продукти. Гранолаторът разтапя материала постепенно, благодарение на отделните си нагревателни зони. На изхода му се монтира инструмент, наречен гранулираща глава. От нея материалът излиза на стопилка в почти течна форма. Тя бива нарязана на малки парченца (гранули), които посредством вентилатор и въздушна кула се охлаждат и след това са готови за екструдиране или шприцване в нов готов продукт. Стъпки за реализация на дейността: - Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 2-ри до 4-ти месец) - Сключване на договор (от 5-ти до 6-ти месец) - Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол (14-ти месец) - Инсталиране, тестване и обучение на персонала за работа с новото оборудване (15-ти месец) - Пускане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (15-ти месец), Contracted Amount: 616 086.00 , Reported Amount: 614 890.00
  • Activity: Извършване на 1 бр. енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (като част от дейността ще бъде извършена следната услуга: изготвяне на „обследване за енергийна ефективност” по образец – Приложение Б към Насоките за кандидатстване): По тази дейност ще бъде извършена следната услуга: изготвяне на енергиен одит по образец - Приложение Б към Насоките за кандидатстване от лице вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Дейността по изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Принос за изпълнението на проекта: В резултат на извършеното обследване за енергийна ефективност е изготвен енергиен одит на дружеството „Пласт Комерс - 93“ ООД, който е необходим за кандидатстването му по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 г. Същият включва 2 бр. енергоспестяващи мерки, всяка от които е с потвърден ефект енергийни спестявания от над 5%. При изпълнението на дейността същата премина през следните етапи: - Избор на изпълнител за извършване на услугата чрез събиране на три оферти (1-ви месец); - Извършване на енергиен одит (1-ви - 3-ти месец) - Подписан приемно-предавателен протокол за изпълнение на услугата (3-ти месец); - Входиран енергиен одит в Агенцията за устойчиво енергийно развитие (3-ти месец); - Получено становище за съответствие на обследването за енергийна ефективност от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (4-ти месец)., Contracted Amount: 12 000.00 , Reported Amount: 12 000.00
  • Activity: Въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в предприятието, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: С въвеждане и сертифициране на системата за енергиен мениджмънт, компанията ще има възможност да въведе необходимите системи и процедури за постигане на по-енергийноефективно поведение. В допълнение, със сертифицирането си, Пласт Комерс - 93 ООД ще разработи и приложи на практика своя фирмена политика по енергиен мениджмънт. Ще бъдат разработени цели и задачи, чрез които тази политика да се реализира на практика. Ще бъдат направени анализи на база получени данни, които ще послужат за отправен момент за вземане на решения и установяване на утвърдени практики в областта на енергийното потребление. Ще се измерва и анализира енергийната резултатност на фирмата, като всички мерки ще целят постоянно подобряване на енергийното управление и повишаване на енергийната ефективност. Стъпки за реализация на дейността: - Избор на изпълнител за извършване на услугата чрез събиране на три оферти и сключване на договор (2-ри месец); - Получаване на консултантски услуги и одитиране за сертифициране (от 3-ти до 10-ти месец); - Подписан приемно-предавателен протокол за изпълнение на услугата (11-ти месец); - Получен сертификат (12-ти месец). , Contracted Amount: 29 800.00 , Reported Amount: 28 900.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: AMP CONSULT EOOD, Contracted Amount*: 8 400.00 , Reported Amount**: 12 000.00
  • Contractor: VESPA VP EOOD, Contracted Amount*: 47 593.00 , Reported Amount**: 67 990.00
  • Contractor: AMZ OOD, Contracted Amount*: 382 830.00 , Reported Amount**: 546 900.00
  • Contractor: Certification International Bulgaria (CI Bulgaria), Contracted Amount*: 6 930.00 , Reported Amount**: 9 900.00
  • Contractor: Degree Consulting EOOD, Contracted Amount*: 13 300.00 , Reported Amount**: 19 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 358.65 , Reached amount: 358.65
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 293.73 , Reached amount: 293.73

Financial Information

Total Project cost 657 886.00 BGN
Grant 460 520.20 BGN
Self amount 197 365.80 BGN
Total actual amounts paid 459 053.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт в Пласт Комерс - 93 ООД, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems), Estimated Amount: 19 800.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт в Пласт Комерс - 93 ООД, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)
    Contractor: Degree Consulting EOOD
    Contract total funded value: 13 300.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка чрез закупуване на специализирано оборудване по две обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка на PVC гранулатор (1 бр.) Обособена позиция 2: Доставка на мелница за раздробяване на отпадна продукция (1 бр.) , Estimated Amount: 616 086.00
  • Differentiated position 1: Доставка на PVC гранулатор (1 бр.)
    Contractor: AMZ OOD
    Contract total funded value: 382 830.00
  • Differentiated position 2: Доставка на мелница за раздробяване на отпадна продукция (1 бр.)
    Contractor: VESPA VP EOOD
    Contract total funded value: 47 593.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на сертифицираща организация за сертифициране на системата за енергиен мениджмънт в Пласт Комерс - 93 ООД, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems), Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на сертифицираща организация за сертифициране на системата за енергиен мениджмънт в Пласт Комерс - 93 ООД, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на Енергиен одит за нуждите на Пласт Комерс - 93 ООД, Estimated Amount: 12 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на Енергиен одит за нуждите на Пласт Комерс - 93 ООД
    Contractor: AMP CONSULT EOOD
    Contract total funded value: 8 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN