Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0166-C01
Project Name Patronage care + in the municipality of Dobrich
Beneficiary 000852188 OBSHTINA DOBRICHKA
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.06.2021
Start Date 10.06.2021
End Date 14.10.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Добричка

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: С реализацията на тази дейност се цели подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им. Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компоненти 2, 3 и 4. Изпълнението на дейност Патронажната грижа ще е с продължителност 13 месеца, а предоставянето на услугата 12 месеца. Предвиждаме стартирането на дейността да бъде от месец Юни на 2021 г. През първият месец от стартирането на дейността ще се осъществи подбора на потребителите за ползване на здравно-социалните услуги. Община Добричка е със застаряващо население, липсват транспортни връзки до общинския център, има недостатъчно лични лекари и медицински специалисти по селата, което ограничава получаването на здравна и медицинска помощ. Освен социално здравни услуги ще се предоставя и психологическа помощ на потребителите. Консултирането ще помогне за справянето с проблемите възникнали в ежедневието на потребителите. Чрез консултирането ще се постигне реинтеграция и социално включване, социална закрила, повишаване стандарта и качеството на живот и повишаване на социалната адаптация и намаляване на риска от социална изолация. С изпълнението на тази дейност ще се осигурят адекватни медицински здравни грижи, които ще се предоставят от наетите специалисти. След сключване на договор за ползване на услугите ще се разработи график за предоставяне на интегрираните здравно - социални услуги и психологическата подкрепа. Координацията и логистиката на дейност Патронажна грижа ще се осъществява от назначено за целта лице. Услугите, които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: Назначени на трудов договор: Диспечер – 1 бр., Шофьор – 1 бр., Домашни санитари – 18 бр. като работното време в часове ще е според необходимостта на потребителя. Назначени на граждански договор: Социален работник – 1 бр., Медицински сестри – 3 бр., Рехабилитатор – 1 бр., Супервайзор – 1 бр. Обучение ще преминат наетите специалисти, които не са преминали такова по Компоненти 2,3 и 4. Медицинските сестри, социалния работник и рехабилитатора ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график. Всяко лице от целевата група, ще може да получава здравно-социални услуги и психологическа подкрепа до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; медицински услуги, недублиращи се с тези предоставяни по НЗОК; психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Прогнозният брой потребители е 74 лица от целевите групи. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 113 405.80
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирана от държавата дейности: На територията на община Добричка функционира "Дом за пълнолетни лица с деменция" с. Опанец, който е делегирана от държавата дейност с доставчик общината. Домът е с капацитет 50 лица. Потребителите на социалната услуга от резидентен тип имат нужда от 24-часова грижа в среда близка до семейната. Персоналът на дома е съставен от 29 служители. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалната услуга ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалната услуга, ДДД, така и на служителите, предоставящи тази услуга. В условията на глобалната пандемия, предизвикана от разпространението на Covid 19, персоналът на социалната услуга е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване, както на своето здраве, така и на лицата, за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. След направен анализ от бенефициента за индикативния брой потребители и персонал на социална услуга, държавно делегирана дейност се установи необходимост от разкриване на следните работни места: - Санитар, с код по НКПД: 53211002 – 3 бр. на осем часов работен ден. Ще бъдат сключени 3 трудови договори на осем часов работен ден за период от 12 месеца. Ще бъдат разработени длъжностни характеристики, в които подробно ще бъдат разписани правата и задълженията на персонала. Ще се осигурят лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услуги на представителите на целевите групи. За осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на персонала ще бъдат закупени и доставени маски, ръкавици, дезинфектанти, спирт и други необходими предпазни средства. Чрез изпълнение на дейността ще се осигурят условия за защита и превенция разпространението на COVID-19. Възнагражденията и социалните осигуровки на назначените служители ще се изплащат ежемесечно, през целия период на изпълнение на дейността. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява и в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на всички 11 служителите в социалната услуга, които действително извършват дезинфекцията на целия сграден фонд (това са 11 служители на длъжност "Санитар") Подкрепата, която те ще получават е под формата на извънреден труд и допълнителни заплащания съгласно националното законодателство. По проекта е предвидено закупуването на 2 броя компютърни конфигурации, 2 броя мултифункционални устройства и 6 броя телефони с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалната услуга, делегирана от държавата дейност в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране, скайп връзка и др.). , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 51 965.99

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 124.00 , Reached amount: 152.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 124.00 , Reached amount: 152.00
Indicator 3 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 32.00 , Reached amount: 33.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 32.00 , Reached amount: 33.00

Financial Information

Total Project cost 231 450.35 BGN
Grant 231 450.35 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 231 447.40 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN