Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0060-C02
Project Name Patronage care + in municipality of Boychinovtsi
Beneficiary 000320566 OBSHTINA BOYCHINOVTSI
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.03.2021
Start Date 03.06.2021
End Date 05.10.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Бойчиновци

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания. Патронажната грижа ще е с продължителност с 12 месеца. Тя ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: - Медицинска сестра - 1 бр. - Домашни помощници - 4 бр. - Шофьор - 1 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превоза на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Графикът на шофьора отново ще бъде обект на контрол от страна на назначения координатор на услугите. След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Поради тази причина е предвиден и 1 месец за подготвителни дейности. Патронажната грижа ще се предоставя за минимум 36 лица. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 56 505.60
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Бойчиновци функционира дом за стари хора с капацитет 54 лица. Към момента домът се посещава от 31 потребители, което е отразено в заложените индикатори, както и в заложения бюджет. Домът за стари хора в с.Владимирово е единствената специализирана институция, която предоставя социални услуги за възрастни на територията на общината. Услугите, които се предостават в него са насочени към подобряване качеството на живот на хората в пенсионна възраст, интеграцията им в обществото, преодоляване на социалната изолация и осигуряване на специализирано медицинско обслужване, осигуряване на възможности за общуване и запълване на свободното време според индивидуалните интереси. Осигурено е подходящо битово устройство, рационално хранене, 24-часово медицинско наблюдение, поддържащо лечение и организационни и културни развлечения. Персонала на дома за стари хора е съставен от 24 служители. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на лични предпазни средства и въвеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД, който ще се осъществяват текущо по график и при възникнала извънредна необходимост с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на социалните услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. За подпомагане на администрацията в дома ще бъдат назначени 3 сътрудника - хигиенисти на пълен работен ден. Така ще се осигури възможност за плавно протичане на работния процес в услугата и координация на човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазван на необходимата дистанция. За услугата ще бъдат закупени и 3 преносими компютъра, които ще бъдат оборотни за услугите и ще бъдат употребявани от лицата, които ще осъществяват своята работа дистанционно от домашна среда., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 32 912.90

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 67.00 , Reached amount: 94.00
Indicator 2 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 27.00 , Reached amount: 31.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 67.00 , Reached amount: 94.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 27.00 , Reached amount: 31.00

Financial Information

Total Project cost 125 185.90 BGN
Grant 125 185.90 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 125 185.90 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN