Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0002-C01
Project Name Sustainable development of "Blagoy Angelov – Kolorado" through implementation of software for business process improvement, control system for timber tracking and monitoring of production FSC - CoC and re-certification of ISO 14001:2015
Beneficiary 112509390 Blagoy Angelov – Kolorado
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 21.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Пазарджик, гр.Пазарджик

Description

Brief description
Мебелна фабрика "Колорадо" е създадена през 90-те години с 19 годишен опит и утвърдено име в производството на мека и корпусна мебел. По настоящия проект ЕТ "Благой Ангелов – Колорадо" ще изпълнява дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез внедряване на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC - Forest Stewardship Council of Custody, чрез която ще се осигури и насърчи икономически изгодно стопанисване на горите, при спазване на социалните стандарти и правата на местното население, като същевременно се опазва и околната среда. За да се определят рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели по отношение на опазване на околната среда предприятието ще ре-сертифицира стандарт ISO 14001:2015. По този начин ще се осигури ангажираност от страна на висшето ръководство по отношение на системата при управление на околната среда. Проектът допринася за разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите, чрез който ще се подобри времето за подготовка на производството, цялостния процес на производство в предприятието, ще се осигури пълна отчетност, проследяваща движението на отпадъците, ще се улесни работата на отделите по управление на събитията, по управление на документацията, ще се повиши качеството на произведената продукция, ще се внедри CRM единна база, която съдържа богат спектър от данни и информация, ще се внедри и МЕS - система за управление на цеха, която осъществява контрол на производствените ресурси и цялостния процес на продукцията, ще се внедрят промишлени терминали, които да управляват процесите в цеха, като ще се даде ясен резултат на вложения труд. За функционирането на терминалите и ИКТ базирания софтуер за управление на бизнес процесите са необходими сървъри, които да поддържат система изправна и да спомагат за нейното функциониране. Продължителност на проекта - 18 месеца. Обща стойност на проекта е 297 895,36 лв.
Activities
  • Activity: Дейности за визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълнява проекта. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Разработването и непрекъснато обновяване на уеб сайт; - Подготовка на промотиращи 1600 листовки, 1800 брошури и 40 плакати за проекта и тяхното редовно разпространение в средите на целевите групи и мероприятия. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от ЕТ "Благой Ангелов – Колорадо" задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; - Свързване с и взаимодействие с други европейски проекти и групи със сходни интереси. Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта и координатора по проекта Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 138.80
  • Activity: Дейност за разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в ЕТ "Благой Ангелов - Колорадо": Основните предизвикателства пред ЕТ "Благой Ангелов - Колорадо" са свързани със запазването и разширяването на пазарния дял на предприятието и постигане на устойчиво развитие на национално и международно равнище. Няколко са основните причини, обуславящи наличието на следните предизвикателства: - Липса на достатъчна нагледност и прозрачност на управлението на процесите в предприятието, отговорностите и документооборота, както и необходимостта от концентриране на вниманието върху съществените проблеми; - Липса на регламентиране на процесите и ясно дефиниране на отговорностите и мястото в предприятието на всеки един служител от персонала; - Необходимост от подобрен поток на информация, което предполага нейната концентрация и целенасоченото и пълноценното и използване; - Възможност за постигане на отлична идентификация и проследяемост при извършването на процесите във фирмата; - Необходимост от повишаване ефективността на управление на фирмените процеси по отношение на околната среда; - Част от продуктите, които предлага предприятието имат пряко въздействие върху околната среда, което налага необходимостта да се демонстрира спазване на нормативните изисквания на управлението на околната среда. Към посочените предизвикателства пред развитието на фирмата следва да се добавят и основните проблеми в предприятието, за които проектът ще способства за преодоляване: - Предприятието има относително устойчиво пазарно позициониране с ясно изразена регионална ориентация. Чрез настоящия проект ще се увеличи пазарния дял и конкурентноспособността на компанията както на вътрешния, така и на външния пазар. Процентното съотношение на реализираната продукция преди подаването на проекта е както следва: - външен пазар - 10%, вътрешен пазар - 80%, регионален пазар - 10%. - Компанията не разполага с необходимата техника за пълно обезпечаване на системата за управление на бизнес процесите. Това се отразява отрицателно върху конкурентноспособността на компанията и е необходимо тя да бъде закупена; Основната цел на дейността е закупуване и въвеждане на информационно комуникационна техника за управление на бизнес процесите и съпътстващата я хардуерна конфигурация, която съдържа следните функционални направления: - Модул за управление на бизнес процесите; - CRM - Поддържане на единна база, сдържаща широк спектър данни за контрагенти и множество класификатори. Роля, бизнес ситуиране, териториално разположение на контрагентите и продуктова ориентация; - Снабдяване; - Подготовка на производството; - Производство; - MES - Управление на производството в цеха - детайлно управление на производството в цеха и изпълнява следните функции - Контрол на състоянието на производствените ресурси, подробно оперативно планиране на производството в реално време, на база приоритет на поръчките, характеристики на продукцията, приета стратегия на управление на производството, генериране на работни наряди и сменно-денонощни програми за цехове, бригади, машини, транспортни служби, контрол и управление на качеството, управление на производствените фондове, управление на технологичните процеси; - Управление на обслужването и ремонтите; - Система за събиране на данни; - Система за управление на производствените поръчки. За да функционира успешно системата за управление на бизнес процесите е необходимо закупуването на ДМА подробно разписани в дейност 4: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии, чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането и внедряването на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в ЕТ "Благой Ангелов - Колорадо"., Contracted Amount: 221 070.00 , Reported Amount: 221 000.00
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез ре-сертификация на ISO 14001:2015 и въвеждане и сертифициране на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC: За изпълнението на дейността по развитие и укрепване на управленския капацитет в ЕТ "Благой Ангелов - Колорадо" ще бъдат извършени следните поддейности: - ре-сертифициране на ISO 14001:2015; - консултантска услуга за ре-сертифициране на ISO 14001:2015; -консултантска услуга за въвеждане и сертифициране на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC; -въвеждане и сертифициране насистема за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC. Ре-сертификацията на ISO 14001:2015 има за цел да демонстрира загрижеността на организацията за намаляване на замърсяването чрез контрол на въздействията, които оказва върху околната среда със своите дейности, продукти и услуги. Етапи на изпълнение: -Провеждане на диагностичен одит от консултантската компания; -Ще се извърши първоначален преглед на състоянието на организацията по отношение на околната среда; -Ще се установят пропуските и отстраняването им; При идентифицирането на аспектите, разглеждайки всички основни и спомагателни дейности ще се определят получените при тях: -емисии, изпускани във въздуха;-замърсяване на почви;-използване на природни ресурси, енергия;-отдаване на енергия (топлина, лъчения, вибрации);-образуване на отпадъци;-образуване на шум;-потенциалните извънредни ситуации, характерни за дейността Версия ISO 14001:2015 предлага изцяло нова структура на системата за управление на околната среда с цел улесняване на интегрирането с други системи за управление: - определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели по отношение на опазване на околната среда; - определяне на контекста на организацията и заинтересованите страни; - интегриране на екологични аспекти и въздействия на околната среда в стратегическото управление на риска; - повече ангажираност от страна на висшето ръководство по отношение на системата при управление на околната среда. Обща стойност на ре-сертификацията на ISO 14001:2015 г. e 4 800,00 лв.; Обща стойност на консултантската услуга за ре-сертифициране на ISO 14001:2015 е 3 500,00 лв. Въвеждането и сертифицирането на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC цели повишаване конкурентноспособността на предприятието, чрез откриване на нови пазари, преодоляване на бюрократични пречки и по-лесно справяне с изискванията на ЕО като регламент 995 на ЕС. Ще се способства за: - Разграничават добре управляваните гори; - Установяват връзки в производствената верига; - Създаде всепризнат етикет; - Дава възможност на потребителите да подпомагат отговорното горско стопанство; - Ясно разграничаване на сертифицираните продукти; - Включва сертификационен код, върху договорите, транспортните документи, фактурите и другите счетоводни документи; Обща стойност за сертифициране на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC - CoC е 8000,00 лв. За да се постигне успешното въвеждането и сертифицирането на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC ще бъде наета консултантска фирма, която да способства за извършването на следните етапи от изпълнението на поддейнсотта: - Подготовка на одита; - Провеждане на одита; - Проверка на документацията за сертифициране; - Провеждане на одита; - Изготвяне на доклад; - Сертифициране - оценка и утвърждаване на процедурата, изготвяне и регистриране на сертификата. Нуждата от намесата на консултант, който да проведе процедурата по въвеждането и сертифицирането на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC цели по лесното имлементиране на системата в структурата на организацията. Обща стойност на консултантската услуга за въвеждане/ внедряване на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC е 1900,00 лв., Contracted Amount: 18 200.00 , Reported Amount: 7 250.00
  • Activity: Дейности за закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането и внедряването на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес в ЕТ "Благой Ангелов - Колорадо" : Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени следните ДМА, които са пряко свързани с въвеждането ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите: - Сървър за бази данни - 1 бр. - процесори - инсталирани 2 бр. 10-ядрени процесори с честота 2,2GHz и 25 MB. Оперативна памет - инсталирани 2 модула по 16GB памет с честота 2400MHZ, Твърди дискове - 4 бр. с капацитет 300GB всеки, об/мин. 10 000, Интегриран RAID поне ниво 5, Резервираш захранващ блок с мощност 750 вата; - Сървър на приложенията - 1 бр. -процесори - инсталирани 2 бр. 10-ядрени процесори с честота 2,2GHz и 25 MB. Оперативна памет - инсталирани 2 модула по 16GB памет с честота 2400MHZ, Твърди дискове - 4 бр. с капацитет 300GB всеки, об/мин. 10 000, Интегриран RAID поне ниво 5, Резервираш захранващ блок с мощност 750 вата; - Терминален концентратор - 1 бр. - процесор - четири ядрен с честота 3,2 GHz, Оперативна памет - един модул с капацитет 4 GB и честота 1600MHZ, твърд диск - 1 бр. с капацитет 500 GB, монитор 54,6 см. - Работни станции - 3 бр. - Процесор четири ядрен с честота 3,2 GHz, оперативна памет 4 GB и честота 1600 MHz, твърд диск 1 бр. с капацитет 500 GB, монитор 54,6 см.; - Баркод четец - 7 бр. - лазерен баркод четец с USB интерфейс; - Сървърен шкаф с аксесоари - 1 бр. - вентилатори, термостат, аранжиращи скоби, крепежи; - Комутатор - 1 бр. - 24 порта; - Непрекъсваемо захранващо устройство - 2 бр. - вх. напрежение - 220-240 VAC. 50/60Hz; бр. изводи:9; - Операторски терминал - 7 бр. - 15 инча дисплей; - Мобилен терминал - 3 бр.; - Принтер - 7 бр. - Поддръжка на програмен език ZPL II, Интерфейс: RS232. Посочените ДМА са от изключителна важност за реализиране на дейността по разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в ЕТ "Благой Ангелов - Колорадо", тъй като без тяхното закупуване системата не би могла да функционира и да изпълни първоначално заложените и цели. Всеки един компонент изпълнява функции, част от които са да поддържат системата за управление на бизнес процесите. Операторските терминали, мобилните терминали и баркод четците са пряко свързани с работата на служителите, тяхната наличност ще подсигури така необходимата отчетност на работата. Ще се получава информация кой работник е на определен терминал. Принтерите, които ще закупи компанията са за разпечатване на баркодовете, които ще бъдат поставяни върху продукцията, тъй като до този момент всичко се описва на ръка от служителите. Чрез закупените ДМА ще се прави по-лесна инвентаризация и по удобна експедиция на стоките, Contracted Amount: 51 294.00 , Reported Amount: 48 678.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Artipo Ltd. , Contracted Amount*: 797.16 , Reported Amount**: 1 138.80
  • Contractor: CSB Ltd., Contracted Amount*: 1 232.00 , Reported Amount**: 1 760.00
  • Contractor: Beta Pos Ltd., Contracted Amount*: 2 866.50 , Reported Amount**: 4 095.00
  • Contractor: RINA BULGARIA LTD., Contracted Amount*: 2 072.00 , Reported Amount**: 2 960.00
  • Contractor: AKHNATON BULGARIA AD, Contracted Amount*: 10 241.00 , Reported Amount**: 14 630.00
  • Contractor: Kaizen Consult Engineering LTD., Contracted Amount*: 686.00 , Reported Amount**: 980.00
  • Contractor: LINK IT Ltd., Contracted Amount*: 1 085.00 , Reported Amount**: 1 550.00
  • Contractor: Kontrax AD, Contracted Amount*: 20 967.10 , Reported Amount**: 29 953.00
  • Contractor: L - CLASS Ltd. , Contracted Amount*: 154 700.00 , Reported Amount**: 221 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 44 875.68 , Reached amount: 42 652.64

Financial Information

Total Project cost 292 564.00 BGN
Grant 204 794.80 BGN
Self amount 87 769.20 BGN
Total actual amounts paid 194 646.76 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите, Estimated Amount: 221 070.00
  • Differentiated position 1: Придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите
    Contractor: L - CLASS Ltd.
    Contract total funded value: 154 700.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането и внедряването на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес., Estimated Amount: 51 294.00
  • Differentiated position 1: Сървър за бази данни - 1 бр., Сървър на приложенията - 1 бр. , Терминален концентратор - 1 бр., Работни станции - 3 бр., Сървърен шкаф с аксесоари - 1 бр., Непрекъсваемо захранващо устройство - 2 бр.
    Contractor: Kontrax AD
    Contract total funded value: 20 967.10
  • Differentiated position 2: Операторски терминал - 7 бр.
    Contractor: AKHNATON BULGARIA AD
    Contract total funded value: 10 241.00
  • Differentiated position 3: Мобилен терминал - 3 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането и внедряването на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес: Мобилни терминали - 3 бр. , Estimated Amount: 6 249.00
  • Differentiated position 1: Мобилни терминали - 3 бр.
    Contractor: Beta Pos Ltd.
    Contract total funded value: 2 866.50
  • Differentiated position 2: Мобилни терминали - 3 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането и внедряването на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес: Обособена позиция 3: Мобилни терминали - 3 бр. , Estimated Amount: 6 249.00
  • Differentiated position 1: Мобилни терминали - 3 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Публично съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за процедурата "Визуализация на проекта", съгласно чл.2, ал.7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. , Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за процедурата "Визуализация на проекта"
    Contractor: Artipo Ltd.
    Contract total funded value: 797.16
Procedure 6 Subject to due process: Сертифициране на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC – CoC , Estimated Amount: 8 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC – CoC
    Contractor: RINA BULGARIA LTD.
    Contract total funded value: 2 072.00
Procedure 7 Subject to due process: Услуга във връзка с ре - сертифициране на ISO 14001:2015, Estimated Amount: 4 800.00
  • Differentiated position 1: Услуга във връзка с ре - сертифициране на ISO 14001:2015
    Contractor: CSB Ltd.
    Contract total funded value: 1 232.00
Procedure 8 Subject to due process: Услуга по въвеждане/внедряване на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC. , Estimated Amount: 1 900.00
  • Differentiated position 1: Услуга по въвеждане/внедряване на система за контрол на дървесината за проследяване и контрол на продукцията FSC - CoC.
    Contractor: LINK IT Ltd.
    Contract total funded value: 1 085.00
Procedure 9 Subject to due process: Услуга по въвеждане/внедряване на система за управление на околната среда ISO 14001:2015, Estimated Amount: 3 500.00
  • Differentiated position 1: Услуга по въвеждане/внедряване на система за управление на околната среда ISO 14001:2015
    Contractor: Kaizen Consult Engineering LTD.
    Contract total funded value: 686.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN