Identification

UMIS Number BG05M2OP001-3.020-0013-C01
Project Name INTEGRATION THROUGH EDUCATION OF VULNERABLE GROUPS IN THE CAPITAL SOCIETY
Beneficiary 000668245 67-MO OSNOVNO UCHILISHTE "VASIL DRUMEV"
Funding ESF ==> Science and Education for Smart Growth
Date of the Contract/Order 10.09.2021
Start Date 10.09.2021
End Date 01.06.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектното предложение отговаря на потребности да се компенсира: ефектът от преждевременното напускане на училище на уязвими групи от София - град, социалната изолация, бедността и липсата на трудова реализация.
Целеви групи на проекта са лица, навършили 16 години от община София: без завършени класове от началния и/или прогимназиалния етап; неграмотни или слабо грамотни лица; лица, отпаднали от системата на образованието; безработни лица; лица, търсещи или получили закрила.
Основната цел на проектното предложение е да подкрепи уязвими групи от София - град за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда.
Очаквани резултати:
- 385 лица, идентифицирани за участие в проекта;
- Проведени 23 курса за ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование;
- 61% получили удостоверения за успешно завършени курсове по ограмотяване или за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование по ОП;
- 28 лица валидирали резултати от неформалното обучение и информалното учене;
- 67 лица продължили в първи гимназиален етап на средно образование,  в професионално обучение и започнали /останали на работа в рамките на 6 месеца след приключване на проекта.

Основни дейности:
- Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация;
- Курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за лица, навършили 16 години;
- Валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене чрез оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално обучение и информално учене, и изискванията за завършване на клас, етап или степен от основно образование;
- Подпомагане прехода от образование към реализация на пазара на труда.
Activities
  • Activity: 1. „РЕИНТЕГРИРАНЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА НА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ, ОТПАДНАЛИ ОТ УЧИЛИЩЕ И/ИЛИ БЕЗ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ, ЧРЕЗ ДЕЙНОСТИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА МЕДИАЦИЯ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е през целия период на проекта да се осъществява постоянен процес по идентифициране, мотивиране, насочване и подкрепа на лицата от целевата група за участие в курсовете за ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование и валидиране на резултати от неформалното обучение и иформалното учене. Дейността е пряко насочена към основната цел на проекта: да подкрепи уязвими групи от община София за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се базира на „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и ще се изпълнява от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. При провеждане на процедурата ще бъде разработено техническо задание, което ще включва изпълнението на следните поддейности: Поддейност 1.1. Идентифициране на лица от целевите групи: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Актуализиране на данните от предварителния анализ, изготвен от кандидата и търсене на допълнителна информация, включително от нови източници; - Институционално идентифициране - извършване на постоянна комуникация и координация с основните институции: асоциирания партньор - РУО София град; Д "БТ", Възраждане, Държавна агенция за бежанците и др. Провеждане на работни срещи с екипа на проекта и отговорните институции. Съвместно провеждане на дейностите, свързани с идентифицирането; - Неформално идентифициране - работа на екипа на външния изпълнител в район "Възраждане", "Факулетата" и др. места за идентифициране на нови лица; Осъществяване на контакт с местните ромски лидери за включване на лица, за които няма данни от изброените институциите; Използване на ресурса на училището - включване на учениците от училището като посредници с целевата група. - Скрийнинг на идентифицираните лица - Изготвяне на "дълъг списък" на идентифицираните лица, който ще се поддържа и обновява през периода на реализацията на проекта; Насочване на лицата от този списък при определяне на участниците в мотивационното мотивиране, в курсовете по Дейност 2 и валидирането по Дейност 3. Поддейност 1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Индивидуално мотивиране; - Групово мотивиране; - Мотивационни кампании и срещи; Поддейност 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Индивидуална и групова мотивация на успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране за продължаване образованието си в по-горна образователна степен; - Семейни консултации; - Информационна и мотивационни кампании; ЕТАПИ: 1.1. Разработване на техническо задание и провеждане на процедурата - 1 - 2 месец; 1.2. Поддейност 1.1. Идентифициране на лица от целевите групи - 2-26 месец; 1.3. Поддейност 1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап и валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене - 3 - 26 месец; 1.4. Поддейност 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен - 5-26 месец., Contracted Amount: 22 503.00 , Reported Amount: 20 790.00
  • Activity: 2. „КУРСОВЕ ЗА ОГРАМОТЯВАНЕ И КУРСОВЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ОТ ПРОГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА ОСНОВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в различни форми на учене през целия живот, най-вече чрез ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование. Освен това дейността цели участниците в образователните курсове да придобият степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира в съответствие с разработения „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и включва следните поддейности: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване: + Ще се проведат 10 курса за ограмотяване с 15 участника във всеки курс; + Продължителността на всеки курс ще бъде 5 месеца или 600 учебни часа, 300 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете. 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - + Ще се проведат 6 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 5, 6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват 90 лица, успешно приключили курсовете за ограмотяване; "+ Ще се проведат един етап от 5 курса с 15 нови участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - последователно за 5, 6 и 7-ми клас. След приключване на този етап допълнително ще се проведат 2 курса с 15 нови участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 7-ми клас. В провежданите тези курсове ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочени по Дейност 1 и Механизма, които отговарят на изискванията за предходен завършен етап/клас. + Продължителността на курс за завършване на един клас ще бъде 3 месеца или 360 учебни часа, които се равняват на 180 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете; НАЙ-ОБЩО организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е: - Съобразена с образователната среда в училището, като се предвижда обучението да се провежда в самостоятелни класни стаи за всяка група курсисти; - Осигурена с учебно-технически средства, необходими за провеждане на курсовете за възрастни; - Осигурена с обучители, които имат опит в обучение на възрастни - предвиждаме всеки курс по 2.1 и 2.2 да се води от по двама преподаватели. 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове: + Ще се проведат 22 изпита за начален етап от основното образование - по 4 изпита на група. Един изпит ще се провежда за 22 допуснати до изпит курсисти; + Ще се проведат 132 изпита за начален етап от основното образование за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, като един изпит ще се провежда с 18 допуснати до изпит курсисти; + Дейността включва разработването на тестове за провеждането на междинни и финални изпити, организиране и провеждане на съответния брой „изпитни сесии“, издаване на документи за успешно завършени курсове по проекта. Като предпоставка за добра организация при провеждане на тестовете и за обективността на резултатите се предвижда ангажирането на квестори. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ на организацията за провеждане на планираните курсове и изпитите по 2.1, 2.2 и 2.2 е е направено в т. 11.9.Организация и провеждане на курсове по дейност 2 ЕТАПИ: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване - 2-26 месец; 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 3-26 месец; 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове - 6-26 месец;, Contracted Amount: 427 759.00 , Reported Amount: 423 085.00
  • Activity: 3. "ВАЛИДИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИ ОТ НЕФОРМАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНОТО УЧЕНЕ ЧРЕЗ ОЦЕНЯВАНЕ И ПРИЗНАВАНЕ НА СЪОТВЕТСТВИЕТО МЕЖДУ КОМПЕТЕНТНОСТИ, ПРИДОБИТИ ЧРЕЗ НЕФОРМАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНО УЧЕНЕ, И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАВЪРШВАНЕ НА КЛАС, ЕТАП ИЛИ СТЕПЕН ОТ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ": ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в процеса по валидиране на техните знания и умения за придобиване на степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. Дейността цели също да повиши самочувствието и мотивацията на възрастните за учене и за повишаване на грамотността. ОПИСАНИЕ: Дейността включва валидиране на компетентности на лица съгласно чл. 122, т.1 и т.3 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. В дейността ще бъдат включени лица от целевата група, които нямат придобито основно образование съгласно чл.166, ал.4 от ЗПУО. За валидиране на резултати ще се включат лица, които не се обучават в курсовете по дейност 2. Дейността включва следните поддейности: 3.1. Заявяване: Тази поддейност ще се реализира паралелно с реализацията на Дейност 1, поддейности 1.1. "Идентифициране на лицата от целевите групи" и поддейност 1.2. "Мотивиране на лицата от целевите групи". Екипът на външната организация, която ще бъде наета за изпълнение на Дейност 1, ще насочва идентифицираните и мотивираните лица от целевата група за валидиране на компетентности да подадат заявления към кандидата с приложен документ за завършен предходен клас или етап на образование съгласно чл.167, ал.4 от ЗПУО ( Наредба №11/2016 г. чл.123, ал.2). Те ще поддържат мотивацията на лицата до момента на провеждането на изпитите. 3.2. Организиране на изпитите: Организацията на изпитите ще се проведе от екипа на проекта и обучителите/оценителите на Кандидата в рамките на изпитите, които ще се провеждат по Дейност 2. 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба: Провеждането на изпитите ще се извършва едновременно с провеждането на изпитите по дейност 2 от проекта. За заявилите валидиране лица Кандидата ще проведе изпитите за оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално и информално учене съгласно чл. 125 от Наредба 11/2016 г. Изпитите ще се организират и полагат по реда на чл.40-43 от Наредбата. В случай, че едно лице не е положило успешно някои от изпитите (оценките от тях са слаб 2) то ще бъде уведомено, че може да се явява на съответния изпит до успешното му полагане в рамките на проекта, при зачитане на оценките от успешните изпити. Тестовете за тези лица ще се разработят въз основа на утвърдените от министъра на образованието и науката учебни програми за общообразователна подготовка в началния и в прогимназиалния етап на основното образование. Предвижданията, базирани на предварителните проучвания, са да се валидират знания най-вече за втора степен на основано образование и да се проведат 20 изпита за валидиране на знания за 7-ми клас. За тази цел обучителите/оценителите на Кандидата ще разработят 2 теста по всеки от учебните предмети български език и литература, чужд език, математика, информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, човекът и природата, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, технологии и предприемачество за валидиране в VII клас. За лицата, които валидират успешно знания и компетенции по Дейност 3 и получат удостоверение за валидиране съгласно чл.168 , ал.1, т.1, т.3, т.4 и т.5 от ЗПУО по реда на държавния образователен стандарт за информацията и документите ще се предоставят стипендии за успех. ЕТАПИ: 3.1. Заявяване - 5-26 месец; 3.2. Организиране на изпитите - 8-26 месец; 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба - 9-26 месец., Contracted Amount: 4 020.00 , Reported Amount: 325.00
  • Activity: 4.„ПОДПОМАГАНЕ ПРЕХОДА ОТ ОБРАЗОВАНИЕ КЪМ РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПАЗАРА НА ТРУДА“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е пряко свързана с основната цел на процедурата - да се подкрепят уязвими групи от София град за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. Освен това чрез реализацията на дейността се цели да се подпомогне целевата група за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия и да се осъществи връзка между реализирания етап на образование в училище и пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейност 4 е свързана с поддейност 1.3. и с Механизма за идентифициране и мотивиране на целевите групи и ще се изпълнява от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. При провеждане на процедурата ще бъде разработено техническо задание, което ще включва изпълнението на следните поддейности: Подейност 4.1. Индивидуално и групово информиране: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Запознаване на целевата група с подходящи професии; - Как се придобива професия в училище или ЦПО; - Подходящи профили и специалности по отделни професии за целевата група; - Каква е динамика на пазара на труда и какво търсят работодателите и др. Подейност 4.2. Консултиране за участие на пазара на труда: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Консултиране на целевата група за проблеми и трудности при избор на образование и професия; - Възможни конфликти при търсене и започване на работа и техники за тяхното решаване; - Провеждане на групови посещения в професионални училища, ЦПО и подходящи фирми и др. Подедейност 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Провеждане с всички придобили основно образование лица персонално изследване чрез структуриран въпросник за самооценка и кариерен тест за може това да помогне на участника да получи ясна картина за уменията и знанията си, за своите силни и слаби страни; - Предоставяне по подходящ начин информация на всеки участник за възможните професии и професионални области, в които може да се насочи или реализира. Поддейност 4.4. Посредничество и проследяване: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Подпомагане на лицата, придобили основно образование в рамките на проекта, за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия; - Осъществяване на връзка между реализираното обучение и пазара на труда чрез провеждане на срещи с реализирали се в живота лица от целевата група от различни професии, посещения в професионални училища или добре работещи фирми и др.; - Използване на интерактивно индивидуално консултиране, което най-общо включва: проучване на актуални обяви за свободни работни места, публикувани в интернет съвместно с успешно завършилите лица (групово или индивидуално); подкрепа за предприемане на конкретни действия по кандидатстване за работа - индивидуално; консултиране създаване от участника на СV и лично портфолио - групово; провеждане на пробно интервю за работа, придружен с анализ и корекции на поведението на участника - групово. ЕТАПИ: 1.1. Разработване на техническо задание и провеждане на процедурата - 1 - 2 месец; 1.2. Подейност 4.1. Индивидуално и групово информиране - 5-26 месец; 1.3. Подейност 4.2. Консултиране за участие на пазара на труда - 5 - 26 месец; 1.4. Подедейност 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси - 5 - 26 месец; 1.5. Поддейност 4.4. Посредничество и проследяване - 5-26 месец., Contracted Amount: 2 660.00 , Reported Amount: 2 640.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Training and services center, Contracted Amount*: 25 130.00 , Reported Amount**: 6 790.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Share of persons (including Roma), who have received certificates for successfully completed literacy courses or courses for mastering the learning content intended for the lower secondary stage of basic education under the OP, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 61.00 , Reached amount: 90.70
Indicator 2 Лица, желаещи да валидират знания, умения и компетентности, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 17.00
Indicator 3 Дял на лицата, от включените в дейности по ОП, валидирали знания, умения и компетентности, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 70.00
Indicator 4 Persons over 16 (including Roma) involved in literacy courses or courses for mastering the learning content intended for the lower secondary stage of basic education under the OP, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 345.00 , Reached amount: 482.00
Indicator 5 И3213-2 Лица навършили 16 години, включени в курсове по ограмотяване, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 150.00 , Reached amount: 147.00
Indicator 6 Лица над 16 години (включително роми), допуснати до явяване на изпит след участие в курс по ограмотяване и/или в курс за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 261.00 , Reached amount: 430.00
Indicator 7 И3213-3 Лица навършили 16 години, включени в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 195.00 , Reached amount: 333.00
Indicator 8 Лица на възраст 25-64 години, участващи в продължаващо обучение и надграждане на знания, умения и компетентности по ОП, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 205.00 , Reached amount: 257.00
Indicator 9 И3213-1 Лица навършили 16 години, регистрирани в Дирекции „Бюро по труда“, включени в курсове по ограмотяване и/или в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 21.00
Indicator 10 Лица, придобили основно образование в рамките на операцията и продължили в първи гимназиален етап на средно образование или в професионално обучение и/или започнали /останали на работа в рамките на шест месеца след приключване участието си в дейности по операцията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 67.00 , Reached amount: 83.00
Indicator 11 И3213-4 Лица от 16 до 24 навършени години, включени в курсове за ограмотяване или в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 180.00 , Reached amount: 62.00

Financial Information

Total Project cost 471 192.78 BGN
Grant 471 192.78 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 471 192.78 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неизпълнение на индикатори 5.00 24 799.62 0.00 24 799.62 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Услуги за идентифициране и мотивиране на лица от уязвими групи за: включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование; валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование; продължаване на образованието в по-горна образователна степен. Услуги за подпомагане прехода на уязвими групи от образование към реализация на пазара на труда, Estimated Amount: 25 163.00
  • Differentiated position 1: Услуги за идентифициране и мотивиране на лица от уязвими групи за: включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование; валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование; продължаване на образованието в по-горна образователна степен. Услуги за подпомагане прехода на уязвими групи от образование към реализация на пазара на труда
    Contractor: Training and services center
    Contract total funded value: 25 130.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN