Identification

UMIS Number BG16RFOP001-8.006-0012-C02
Project Name Support for the Municipality of Vratsa for effective and efficient implementation of the RDP 2021-2027
Beneficiary 000193115 MUNICIPALITY OF VRATSA
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 06.07.2023
Start Date 06.07.2023
End Date 05.03.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца

Description

Brief description
Проектното предложение на Община Враца цели да подпомогне общината като потенциален бенефициент по Програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027 за ефективно и ефикасно управление и изпълнение на проекти по ПРР. В Община Враца основен източник на финансиране с проектни предложения е ОПРР, като се очаква и за напред да бъде ПРР. С изпълнението на проекта ще се обезпечи дейността на служителите, които са отговорни за подготовката на проектни идеи/концепции за ИТИ и/или в подготовката и/или изпълнението на проекти по ПРР 2021 – 2027 г., чрез закупуване на 30 броя компютърни конфигурации, 4 броя мултифункционални копирни машини, 1 брой плотер, 12 броя преносими компютри и 3 броя външни хард диска. Ще се повиши капацитета на служителите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции за програмен период 2021-2027 г., чрез провеждане на обучение, в което ще вземат участие 12 служителя, както и участие в програма за обмен на опит и добри практики в чужбина, в която ще участват 11 служителя. Целевата група по проекта са служителите на Община Враца,  които са отговорни за подготовката на проектни идеи/концепции за ИТИ и/или в подготовката и/или изпълнението на проекти по ПРР 2021 – 2027 г.
Activities
  • Activity: Участие в специализирано обучение и програма за обмен на опит и добри практики: Дейността включва две поддейности: Поддейност 1: Провеждане на специализирано обучение за повишаване капацитета на служителите на общината за прилагането на инструменти за интегрирано териториално развитие по линия на ПРР 2021-2027. Поддейност 2: Организиране участието на представители на общината в програми за обмен на опит и добри практики в чужбина или организиране на посещение в страни членки на ЕС за обмяна на опит и добри практики по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие. Проектът предвижда организиране и провеждане на специализирано обучение. През периода 2021 – 2027 г. в България ще бъде прилаган интегриран териториален подход за реализиране на политиката "Европа по-близо до гражданите", като тя ще се изпълнява чрез т. нар. инструменти за интегрирано териториално развитие. За Община Враца този подход е съвсем нов. С оглед предстоящото стартиране на прилагането му и имайки предвид сложността му, служителите на местната администрация имат изключителна нужда от провеждане на обучение, целящо запознаване с прилагането на инструменти за интегрирано териториално развитие по линия на ПРР. Необходимо е запознаване с някои от следните теми: Какво е значението, същността и целите на ИТИ; Каква е регулаторната рамка относно подхода ИТИ; Какви са допустимите за финансиране мерки и дейности за дадена територия от различните програми; Какви са предимството на партньорствата, както и ползите от прилагането на подхода. В допълнение се планира и участие в програма за обмяна на опит и добри практики, с цел по-подробно запознаване с подхода и обмяна на опит с държави, осъществяващи и реализирали подобни подходи, което ще бъде от изключителна полза за служителите. Специфичната цел е да се изгради допълнителен административен капацитет в прилагането на подхода ИТИ като се има предвид, че споделянето на опит, добри примери (или грешки) е един от най-добрите начини за онагледяване на процеса., Contracted Amount: 56 388.00 , Reported Amount: 56 388.00
  • Activity: Закупване и доставка на компютри, ИТ оборудване и периферна техника: Дейността включва: Поддейност (ПД)1: Закупуване и доставка на 30 комп.конфигурации и 12 преносими компютъра ПД2: Закупуване и доставка на 4 бр. Многофункционална копирна машина ПД3: Закупуване и доставка на 1 плотер (широкоформатна копирна машина) ПД4: Закупуване на 3 външни хард диска С оглед предстоящото стартиране на ПРР 2021-2027 и прилагането на подхода ИТИ, интензитета на работа ще бъде завишен. В Община Враца голяма част от служителите ще работят по подготовката и изпълнението на проекти по ПРР 2021-2027 г. и концепции за ИТИ, тъй като този процес изисква работата на хора от почти всеки ресор в администрацията.Служителите се определят със заповед на Кмета, в която са включени над 30 души, които се нуждаят от подновяване на техниката. Първоначално закупената техника не покрива изцяло техните нужди, за това възниква необходимост от закупуване на още 5 комп. конфигурации и 2 копирни машини. Отдел Програми и проекти е ангажиран изцяло с тези дейности, но той се подпомага от счетоводители, строителни експерти, юристи, еколог, главния архитект и др. Комп.техника на служителите, отговарящи за подготовката и изпълнението на проекти по ПРР 2021-2027 и концепции за ИТИ, е технически и морално остаряла, поради дългогодишната й употреба над повече от 5 год., а допълнително бавните процесори затруднява работата им. Наличните компютри са с технически характеристики, които са недостатъчни за работа с програмните приложения. За компютърните технологии в по-голяма степен, отколкото за други видове оборудване, е характерно бързото остаряване. Скоростното напредване на иновациите в софтуерно отношение води до това, че хардуерът бързо се износва морално и трябва периодично да бъде подменян. За коректна работа съвременният софтуер изисква все по-мощни и по-бързи компютри. Налице е непрекъснато нарастващите нужди на програмите и невъзможност за надстройване на съществуващото оборудване. За правилното функциониране на новите програми е необходима определена версия на ОС, която не може да бъде инсталирана на компютър с остарели параметри.Скоростта на обработка на база данни е значително намаляла.Постоянно възникващите епидемии и военни конфликти, както и работата в извън установеното работно време налага закупуването на преносими компютри и външни хард дискове за съхранение на големия обем информация. Освен това наличната периферна техника е недостатъчна за пълноценното изпълнение на дейностите. Служителите имат необходимост от подмяна на компютрите, както и от закупуване на многофункционални цветни копирни машини и плотер.Техниката ще се използва непрекъснато в подготовката и изпълнението на проектите и ИТИ, тъй като тези дейности изискват постоянно принтиране, копиране и сканиране на голям обем документи. Новите компютри ще облекчат значително служителите, чрез по бързите си и удобни функции. Новозакупените компютърни конфигурации ще са с по-мощен многоядрен, гигахерцов процесор, окомплектован с по-голяма РАМ памет. Необходими са по–висок клас копирни машини, поради огромният обем на използваемост. Въвеждането на ИСУН–електронното подаване и отчитане на проекти, както и ел.ОП допълнително предполага наличието на висок клас комп.техника, периферия и многофункционални машини за копиране и сканиране. Новите машини са много по бързи, удобни, автоматизирани и наличието на такива периферни устройства в офисите изцяло облекчава работата.Те ще осигурят възможностите на множество машини в едно устройство. Тези устройства ще включват възможности за печат, сканиране и копиране под формата на една изцяло включена машина. Друго предимство включва намаляване на разходите при закупуване на едно устройство, което изпълнява множество функции. Плотерът е необходим, тъй като докато се подготвят и изпълняват проекти по ПРР 2021 -2027 и концепции за ИТИ голяма част от документацията е техническа, състояща се от чертежи и администрацията има необходимостта от извеждане на графична информация върху хартия, а това няма как да се случи без плотер. , Contracted Amount: 122 363.67 , Reported Amount: 121 505.40
  • Activity: Информация и комуникация: Проектът предвижда дейности за информация и комуникация по проекта, с цел осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта. Всички дейности за информация и комуникация по проекта ще бъдат съобразени с Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността има за цел да оповести проекта, неговите цели, дейности, резултати и финансираща институция. За целта ще бъдат реализирани следните дейности: - Публикация в уеб-сайта на Община Враца на кратко описание на проекта, включително целите и резултатите му, както и финансовата подкрепа от Европейския съюз; - Поставяне на поне един плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно за обществеността място; - Поставяне на стикер на повърхността на закупеното оборудване. С изпълнението на дейноста по информация и комуникация, обществеността, ще бъде запозната с финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, съответно проекта и финансиращата институция, ще бъдат популяризирани., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 56 388.00 , Reported Amount**: 56 388.00
  • Contractor: MEGASOFT LTD, Contracted Amount*: 23 269.80 , Reported Amount**: 23 269.80
  • Contractor: Vipimex Ltd, Contracted Amount*: 63 141.60 , Reported Amount**: 63 141.60
  • Contractor: KINTECH LTD, Contracted Amount*: 7 920.00 , Reported Amount**: 7 920.00
  • Contractor: HIMBOKS LTD, Contracted Amount*: 27 174.00 , Reported Amount**: 27 174.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Закупени и/или доставени компютри (хардуер и софтуер) и/или ИТ оборудване, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 50.00
Indicator 2 Trained people from beneficiaries, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 23.00 , Reached amount: 23.00

Financial Information

Total Project cost 177 893.40 BGN
Grant 177 893.40 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 177 893.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Предоставяне на услуги, включващи самолетни билети, трансфер, наземен транспорт, хотелско настаняване, изхранване и обучения по обособени позиции“, Estimated Amount: 77 070.00
  • Differentiated position 1: обособена позиция №1 „Организиране и провеждане на специализирано обучение за повишаване капацитета на служителите на общината за изпълнение на публичните и функции, свързани с прилагането на инструменти за интегрирано териториално развитие по линия на Програма „Развитие на регионите“
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 12 960.00
  • Differentiated position 2: обособена позиция №2 „Организиране участието на представители на общината в програма за обмен на опит и добри практики в чужбина във връзка с прилагането на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие“
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 43 428.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на компютри и периферна техника по 3 обособени позиции, Estimated Amount: 78 843.75
  • Differentiated position 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №1: „Доставка на 25 броя компютърна конфигурация“ в изпълнение на проект „Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027“ финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“
    Contractor: MEGASOFT LTD
    Contract total funded value: 21 795.00
  • Differentiated position 2: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2 „Доставка на 2 броя Многофункционална копирна машина“ в изпълнение на проект: „Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027“ финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“.
    Contractor: Vipimex Ltd
    Contract total funded value: 31 701.60
  • Differentiated position 3: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 3 „Доставка на 1 брой плотер“ в изпълнение на проект: „Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027“ финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“.
    Contractor: KINTECH LTD
    Contract total funded value: 7 920.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на компютри и периферна техника по обособени позиции, Estimated Amount: 50 781.19
  • Differentiated position 1: „Доставка на 5 броя компютърна конфигурация и 12 броя преносими компютри“ в изпълнение на проект „Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027“ финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“
    Contractor: HIMBOKS LTD
    Contract total funded value: 27 174.00
  • Differentiated position 2: „Доставка на 2 броя Многофункционална копирна машина“ в изпълнение на проект: „Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027“ финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“
    Contractor: Vipimex Ltd
    Contract total funded value: 31 440.00
  • Differentiated position 3: Доставка на 3 броя външен хард диска
    Contractor: MEGASOFT LTD
    Contract total funded value: 1 474.80

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN