Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.001-0009-C02
Project Name Deinstitutionalization of social services for children in Strazhitsa Municipality
Beneficiary 000133972 Municipality of Strazhitsa
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 22.12.2017
Start Date 22.12.2017
End Date 22.10.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Стражица, гр.Стражица
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Стражица, с.Горски Сеновец

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда изграждане на  "Преходно жилище за деца на възраст от 15-18 г." с общ капацитет 8 лица (места), разположено  в жилищен квартал в гр.Стражица и ремонт на Дневен център за деца и младежи с увреждания с.Горски Сеновец.
Преходното жилище ще е за деца на възраст от  15 – 18 години, с дълъг институционален престой и с невъзможност да живеят в биологичното си семейство, подрастващи, които са отпаднали от образователната система, но са мотивирани да завършат образование и да започнат работа. С предоставяне на социалната услуга "Преходно жилище"  ще се реализират следните дейности: създаване на условия за подпомагане, взаимопомощ, ефективна защита и социална интеграция на потребителите; осъществяване на дейности за постигане на социално включване; осигуряване на пълноценен и самостоятелен начин на живот в подходяща преходна среда, с възможност за подкрепа и изява.Сградата ще съответства на градската архитектурата и ще хармонизира на околната среда в района, където ще се изгради няма да се откроява и набива на очи като специална, т. е. ще отговаря на общата архитектурна стилистика или на съвременното строителство в района, в който се изгражда.Организацията на пространството на Преходното жилище включва следните помещения: спални помещения; санитарни помещения; дневна, кухня, трапезария;  офис и санитарно помещение за персонала;  перално и склад
С ремонта на ДЦДМУ с.Горски Сеновец се цели повишаване качеството на предлаганите услуги и надграждането им с включване на нови услуги,  като индивидуална педагогическа подкрепа и психологическа помощ и увеличаване на капацитета от 20 на 30 лица.
Предвидено е оборудване и обзавеждане, отговарящо на нормативните изисквания и подходящо за предоставянето на  социалните услуги от резидентен тип "Преходно жилище за деца на възраст от 15-18 години" и Дневен център за деца и младежи с увреждания.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. За реализиране на дейността ще бъде сформиран екип състоящ се от: ръководител, счетоводител и координатор. Целият екип носи отговорност за законосъобразността и целесъобразността на дейността си по прилагането на нормативните актове. Всеки член взема самостоятелни решения по проблеми, свързани с преките си задължения, които съгласува с ръководителя на проекта. С цел прозрачност и мониторинг при осъществяване на дейностите по проекта са предвидени регулярни работни срещи на членовете на екипа с цел разпределяне на задачи, касаещи текущото изпълнение на проекта и вземане на своевременни решения, свързани с реализацията му. За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; регулярни срещи ще се правят и с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. Като цяло екипа по проекта, ще оказва съдействие при необходимост на изпълнителите с подаване на изходна информация, необходима за изпълнението на съответния договор; ще изготвя доклади за напредъка по проекта; ще изготвя кореспонденция с Управляващия орган и съответните институции с цел постигане резултатите по проекта; ще изготвя и входира искания за плащания; ще участва активно в публичността на проекта и неговото представяне пред широката общественост. С цел постигане на резултатите по проекта екипът ще вземе участие в обученията организирани от Управляващия орган на ОПРР 2014-2020г., Contracted Amount: 6 393.38 , Reported Amount: 6 159.68
  • Activity: Информация и комуникация по проекта: Съгласно изискванията в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените дейности и за ефекта, който те ще имат за развитието на община Стражица. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към широка общественост (на общинско и областно ниво); разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация на широката общественост като цяло; Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; Прозрачност – ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: Електронни медии; Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); Директна комуникация (пресконференции, разработване на брошури и промоционални материали); Външна реклама (постоянни обяснителни табели) Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник. , Contracted Amount: 1 700.00 , Reported Amount: 2 040.00
  • Activity: Провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители и сключване на договори: Дейността включва провеждането на процедури по реда на ЗОП, избор на изпълнители и сключване на съответните договори. За осигуряване на законосъобразното изпълнение на проекта се предвиждат следните видове процедури: За строителството съгласно одобрени инвестиционни проект и влязло в сила разрешения за строеж събиране на оферти с обява съгласно чл.20, ал.3 от ЗОП. За изпълнение на независим строителен надзор и авторски надзор ще се сключат договори за директно възлагане съгласно чл.20, ал.4 от ЗОП, тъй като предвидени суми са под праговете за обявяване на процедура. За доставка на обзавеждане и оборудване по реда на ЗОП ще се извърши чрез събиране на оферти с обява съгласно чл.20, ал.3 от ЗОП. По отношение на вида на всяка процедура ще бъде спазвано изискването за определянето й вземайки предвид всички сключени договори, които имат сходен предмет на дейност.Ръководителят на проекта, който е строителен инженер ще е отговорен за контрола и проверка на техническите спецификации за изпълнение на СМР, авторски и строителен надзор, за техническата спецификация за изпълнение на дейностите по информация и комуникация. Изборът на изпълнителите ще се извърши в съответствие с разпоредбите на ЗОП. Дейността приключва след сключването на всички договори с изпълнители., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изграждане на Преходно жилище за деца от 15 до 18 г.: Целта е да се изгради подходяща и ефективна социална инфраструктура с капацитет 8 места за предоставяне на социалната услуга от резидентен тип - Преходно жилище. Изпълнението на строително-монтажните работи по проектното предложение ще бъде възложено и изпълнено от фирма избрана по реда на ЗОП. Съгласно издадената Скици № М 1-1000 от 17.07.2017 г., парцелът е разположен в гр.Стражица, кв.45, УПИ ХVІІ, - 190, ул. „Рила“. Теренът предвиден за изграждане на едноетажна сграда за преходно жилище е общинска собственост в съседство с други общински имоти. Предвид това, че МТСП не съгласува предложеното от нас предложение за създаване на Преходно жилище в Центъра за социални услуги община Стражица няма друга подходяща сграда, която да ремонтира и пригоди за Преходно жилище, поради това ще се построи на нов общински терен. Сградата ще съответства на градската архитектурата и ще хармонизира на околната среда в района, където ще се изгради няма да се откроява и набива на очи като специална, т. е. ще отговаря на общата архитектурна стилистика или на съвременното строителство в района, в който се изгражда. Сградата разполага с прилежаща територия, която ще се обособи като част от услугата и ще има лесен достъп до външните прилежащи пространства. В сграда ще се осигури едно паркомясто за автомобил откъм улицата. Сградата ще осигурява възможност за обособяване на спални помещения, които да бъдат самостоятелни, с осигурен достъп до общите за всички помещения. При проектирането на къщата размерите, площите и обзавеждането на всички комуникационни зони във и извън тях, санитарните възли и останалите помещения ще бъдат предвидени за ползване и от лица с увреждания съгласно условията на приложената таблица и на Наредба №4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Върху прилежащата къща на имота ще бъдат извършени благоустройствени мероприятия и озеленяване, които да гарантират възможност за визуално проследяване на местоположението на ползвателите на услугата. Организацията на пространството на преходното жилище включва следните помещения: спални помещения; санитарни помещения; дневна, кухня, трапезария; офис и санитарно помещение за персонала; перално и склад. Съгласно разпоредбите на националното законодателство ще се упражнява независим строителен надзор по време на цялото СМР. Той ще се извършва от изпълнител по реда на ЗОП чрез директно възлагане. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи изпълнителят ще изготви окончателен доклад и технически паспорт за обекта. Окончателният доклад ще се внесе при Главния архитект на Община Стражица за одобрение, след което ще бъде издадено удостоверение за въвеждане на строежа в експлоатация. Авторският надзор също ще тече паралелно с изпълнение на отделните участъци от обекта. С него ще се гарантира точното изпълнение на проекта, съблюдаване на архитектурните, технологични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Ще подписват всички необходими документи по Наредба 3 и ще се вземат необходимите проектантски решения, касаещи изпълнението на СМР, като се вписват в заповедната книга. Авторският надзор също така подписва екзекутивната документация на обекта., Contracted Amount: 230 160.00 , Reported Amount: 271 468.27
  • Activity: Оборудване и обзавеждане на Преходното жилище за деца от 15 до 18 г. и ДЦДМУ с.Горски Сеновец: За изпълнението на тази дейност Община Стражица планира да проведе процедура чрез събиране на оферти с обява по реда на ЗОП за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за Преходното жилище и Дневния център за деца и младежи с увреждания с.Горски Сеновец. Предвид естеството на социалната услуга, която ще бъде разкрита в последствие, екипът по разработване на проектното предложение е предоставил списък с базовото оборудване и обзавеждане, необходими за нормалното функциониране на Преходното жилище. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност включват най-общо: Кухненско обзавеждане, оборудване и кухненски инвентар; Обзавеждане на спални помещения включително легла, матраци, шкафове и гардероби за лични вещи на ползвателите; Оборудване и обзавеждане на общите помещения, включително трапезария, дневни, складови помещения; Оборудване, обзавеждане и аксесоари за санитарни възли; Щори, завеси, пердета, и др. Оборудване и обзавеждане за офисите на управителя и персонала и др.Във връзка с увеличаване капацитета на ДЦДМУ с.Горски Сеновец и надграждане на предоставените услуги с разкриване на услуги - индивидуална педагогическа подкрепа и психологическа помощ сме предвидили обзавеждане на кабинет, както и закупуване на дивани, столове, шкафове за обувки, шкафове за индивидуално ползване, миялна машина и др. , Contracted Amount: 47 245.00 , Reported Amount: 51 357.74
  • Activity: Ремонт на ДЦДМУ с.Горски Сеновец: С изпълнение на тази дейност се цели ремонтиране на Дневния център за деца и младежи с увреждания с.Горски Сеновец за разширяване на капацитета и надграждане на предоставяните социални услуги. Всички строителни работи ще се извършват съгласно изготвена количествено-стойностна сметка. Строителните и монтажни работи следва да бъдат изпълнени съгласно условията на договора за изпълнение ведно с приложените към тях подробна количествено-стойностни сметка. Изпълнителят трябва да спазва всички законови и подзаконови изисквания на нормативните актове, както и всички приложими технически стандарти и норми и разпоредби на действащото българско законодателство и законодателството на Европейската общност, регламентиращи този вид дейност и определящи необходимото ниво на качество, както и да предложи гаранции за постигането му. Изпълнителят на СМР трябва да се придържа стриктно към изискванията на възложителя, в т.ч. КСС и описаните в нея материали. Предвижда се ремонт на покрива на сграда, подходът към рампата за достъп на хора с увреждания, ще се боядисат помещенията от вътре, ще се направи ремонт на тротоара около сградата на дневния център за улеснен достъп на хора с увреждания. Към настоящия момент капацитета на ДЦДМУ с.Горски Сеновец е 20 потребители, като след ремонта се предвижда да стане 30. След ремонта ще се обособи кабинет за индивидуална педагогическа подкрепа и психологическа помощ за деца и родителите им. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви подробни ведомости за всички видове СМР., Contracted Amount: 40 564.00 , Reported Amount: 47 258.78

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Jason EOOD, Contracted Amount*: 5 724.00 , Reported Amount**: 5 724.00
  • Contractor: Stanislav, Contracted Amount*: 2 133.38 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Veselina, Contracted Amount*: 2 130.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: IDEAL - HASAN YUSEINOV ET, Contracted Amount*: 304 637.23 , Reported Amount**: 297 739.05
  • Contractor: PROFI TRADE PLTD, Contracted Amount*: 45 661.69 , Reported Amount**: 45 661.70
  • Contractor: MALOVITZA PLTD, Contracted Amount*: 1 052.76 , Reported Amount**: 1 052.76
  • Contractor: Georgi, Contracted Amount*: 1 831.72 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ROSA LTD, Contracted Amount*: 12 720.00 , Reported Amount**: 12 720.00
  • Contractor: GELESOFT LTD, Contracted Amount*: 2 040.00 , Reported Amount**: 2 040.00
  • Contractor: VERIGA DOMINO PLTD, Contracted Amount*: 4 643.28 , Reported Amount**: 4 643.28
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 2 130.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 98.00 , Reached amount: 88.00
Indicator 2 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 359 606.43 BGN
Grant 359 606.43 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 359 606.43 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 12 824.07 0.00 12 824.07 ИДЕАЛ - ХАСАН ЮСЕИНОВ ЕТ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 3 180.00 0.00 3 180.00 РОСА ООД
Липса на добро финансово управление 0.00 159.00 0.00 159.00 ЯЗОН ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на обзавеждане и оборудване", Estimated Amount: 47 245.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 "Доставка на стоки и услуги по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП
    Contractor: MALOVITZA PLTD
    Contract total funded value: 1 052.76
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 "Доставка и монтаж на обзавеждане"
    Contractor: PROFI TRADE PLTD
    Contract total funded value: 20 726.89
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3 "Доставка и монтаж на електрически уреди"
    Contractor: PROFI TRADE PLTD
    Contract total funded value: 24 934.80
  • Differentiated position 4: Обособена позиция № 4 "Доставка на стоки за бита и други материали"
    Contractor: VERIGA DOMINO PLTD
    Contract total funded value: 4 643.28
Procedure 2 Subject to due process: "Избор на изпълнител на СМР", Estimated Amount: 255 354.00
  • Differentiated position 1: Обособена Позиция №1 "Изграждане на Преходно жилище за деца от 15 до 18 г. , находящо се в кв. 45, УПИ XVII- 190, гр. Стражица
    Contractor: IDEAL - HASAN YUSEINOV ET
    Contract total funded value: 256 481.33
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 "Ремонт на дневен Център за деца и младежи с увреждания, с. Горски Сеновец
    Contractor: IDEAL - HASAN YUSEINOV ET
    Contract total funded value: 48 155.90
Procedure 3 Subject to due process: "Изготвяне оценка на съответствието на проект "Преходното жилище за деца на възраст от 15-18 години" , Estimated Amount: 530.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на оценка на съответствието на Преходно жилище
    Contractor: Jason EOOD
    Contract total funded value: 636.00
Procedure 4 Subject to due process: "Осъществяване на Независим строителен надзор при изпълнението на проект "Деинституционализация на социални услуги за деца в община Стражица", Estimated Amount: 4 240.00
  • Differentiated position 1: Независим строителен надзор при изпълнението на проект "Деинституционализация на социални услуги за деца в община Стражица"
    Contractor: Jason EOOD
    Contract total funded value: 5 088.00
Procedure 5 Subject to due process: "Проектиране и авторски надзор", Estimated Amount: 10 600.00
  • Differentiated position 1: "Проектиране и авторски надзор"
    Contractor: ROSA LTD
    Contract total funded value: 12 720.00
Procedure 6 Subject to due process: "Публичност и визуализация", Estimated Amount: 1 700.00
  • Differentiated position 1: Публичност и визуализация
    Contractor: GELESOFT LTD
    Contract total funded value: 2 040.00
Procedure 7 Subject to due process: Екип на проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Станислав Статев - ръководител проект
    Contractor: Stanislav
    Contract total funded value: 2 133.38
  • Differentiated position 2: Веселина Христова - координатор проект
    Contractor: Veselina
    Contract total funded value: 2 130.00
  • Differentiated position 3: Даниела Игнатова - счетоводител проект
    Contractor: Daniela
    Contract total funded value: 2 130.00
  • Differentiated position 4: Георги Атанасов Атанасов счетоводител проект
    Contractor: Georgi
    Contract total funded value: 1 831.72

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN