Identification

UMIS Number BG16M1OP002-2.004-0002-C04
Project Name Construction of anaerobic installation for source - separated organic waste on the territory of Burgas Region
Beneficiary 000056814 Burgas Municipality
Funding ERDF ==> Environment
Date of the Contract/Order 17.12.2018
Start Date 02.01.2019
End Date 29.03.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Несебър
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Поморие

Description

Brief description
Пред общините от РСУО-регион Бургас са поставени предизвикателства, свързани с постигане на целите по чл. 31  от ЗУО. С разработването на ПИП се установява, че Общините Бургас, Несебър и Поморие са с най-голям принос в образуването  на биораградими отпадъци в региона. Настоящото проектно предложение предлага интегриран подход в управлението на отпадъците и прилага мерки, които са от по-висок ред в йерархията за управление на отпадъците. Избраният метод е суха метанизация и предвидената инсталация съдържа следните елементи: 
-Анаеробна инсталация с капацитет 30 652 т/год., състои се от 8 бр. биореактора, биогаз система, система за перколата, газ хранилище и системи към тях, както и мобилно оборудване - 2 броя челни товарача.
- Инсталация за компостиране - 6 броя тунели за компостиране на ферментационния продукт, тромел скрийн и системи към тях.
- Когенерационна система за производство на електрическа  и топлинна енергия от биогазта. 
- Съпътстваща инфраструктура - довеждащ път 370 м.(тротоар, осветление), водопровод-149 м. и битова канализация-111м., дъждовна-85 м., както и довеждащ кабел средно напрежение с дължина 231 м.
- Предвижда се организиране на обща система за РСБрО, която включва 10 бр. сметосъбираща техника и съдове за РСБрО: за Община Бургас за зелени отп.-  1700 бр. х240 л. и за хранителни отп. 6580 бр. х120 л., за Община Несебър- 559 бр. х240 л. и 939 бр. х120 л., за Община Поморие-423 бр. х240 л. и 1114 бр. х120 л.  За осигуряване на оперативното и административно обслужване се предвижда  битово-административна сграда с работилница, лаборатория и гараж за сметосъбиращата техника. На входа на площадката ще има приемно с кантар и бариера. Общините-партньори ще възложат съвместно на трето лице експлоатацията на изградената инсталация и съоръжения и системата за събиране на разделно събраните отпадъци в трите общини, съгласно споразумението за партньорство.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Организация и управление на проекта: Очакваната дата за стартиране на проектните дейности е 1.01.2019г. Община Бургас в качеството си на водеща община е отговорна за цялостната организация и създаване на условия за качествено изпълнение на проектните дейност в съответствие с договора за БФП и Насоките на ОПОС 2014-2020г., графикът за изпълнение и бюджета на проекта. В споразумението за партньорство общините са определили Водещата община да подаде от името на всички партньори проектното предложение; да ги представлява пред Управляващия орган по всички въпроси, свързани с изпълнението на дейностите по проекта, посочени в административния договор. Целта на дейността да се осигури човешки ресурс и да се създаде система за вътрешнопроектна координация и документооборот в съответствие с принципите на доброто проектно управление. Функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответни длъжностни характеристики. Екипът ще включва експерти - служители на Общините Бургас, Несебър и Поморие, както и разширена експертизата, необходима за реализирането на проектните дейности чрез назначени само за целите на проекта експерти по реда на Кодекса на труда. Съставът на екипа за управление на проекта включва 10 експерти, разпределени по следните позиции: 1. Ръководител проект – служител на бенефициента, зает на почасово работно време 2. Координатор на проект – служител на бенефициента на почасово работно време 3. Счетоводител на проекта - служител на бенефициента на почасово работно време 4. Експерт "Управление на обществени поръчки и юридически въпроси" - служител на бенефициента на почасово работно време 5. Технически сътрудник - трудов договор на пълно работно време 6. Експерт „Мониторинг и докладване“ - служител на бенефициента, зает на почасово работно време 7. Експерт „Управление на отпадъците“ - служител на бенефициента, зает на почасово работно време 8. Инженер Технология на третирането на отпадъци - служител на бенефициента, зает на почасово работно време 9. Координатор за Община Несебър - служител на бенефициента-партньор на почасово работно време 10. Координатор за Община Поморие - служител на бенефициента- партньор на почасово работно време Необходимостта от включване на експерти от община Несебър и Община Поморие в екипа за управление на проекта произтича от чл. 6 на подписаното Партньорско споразумение, за това, че „екипът за управление на проекта включва и представители на всички общини - партньори“ и от разписаните задължения за участие и отговорност на партньорите в процеса на изпълнение. Координаторите имат роля в процеса на комуникация между партньорите, при възлагане на предвидените обществените поръчки като съ-възложители и конкретни ангажименти по организирането на системата за събиране и транспортиране на РСБрО., Contracted Amount: 474 240.00 , Reported Amount: 408 114.00
  • Activity: Дейност 2: Подготовка и провеждане на тръжни процедури: Дейността цели подготовката и провеждането на обществени поръчки за избор на изпълнители за проектните дейности, в съответствие с принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Дейност 2: Подготовка и провеждане на тръжни процедури, включва следните елементи: 1)Възлагане на обществена поръчка с предмет „Изготвяне на тръжни документации за обществени поръчки по проект „Изграждане на АИ за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас“ . 2)Изготвяне на документации от избрания по предходната точка външен изпълнител за следните ОП по проекта: 1)изпълнение на инженеринг- проектиране и строителство на анаеробна инсталация за биоразградими отпадъци и осъществяване на авторски надзор по време на строителство; 2)изготвяне на доклад за съответствието със съществените изисквания към строежите и изпълнение на строителен надзор; 3) прилагане на мерки по информация и комуникация -процедура по сключено рамково споразумени за организиране на събития; 4) прилагане на мерки по информация и комуникация -процедура по сключено рамково споразумение за рекламни материали; 5)доставка на два броя челен товарач, сметовозна техника за системата по РСБрО- 10 бр. автомобили и съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Бургас - 1700 бр. по 240 л. и 6580 бр. по 120 л.; 6) доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Несебър -559 бр. по 240 л. и 939 бр. по 120 л.; 7)доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Поморие - 423 бр. по 240 л. и 1114 бр. по 120 л.; 8) доставка на офис и лабораторно обзавеждане и оборудване; 9) Избор на оператор на Анаеробна инсталация и системата за събиране на РСБрО; 10) изготвяне на доклад за НДНТ. 3) Обявяване и провеждане на ОП - от експерт "УОПи юридически въпроси" координирано с координаторите от Община Несебър и Поморие. 4) Изготвяне на документация по реда на ЗООС – преценяване необходимостта от ОВОС, доклад за оценка на събместимостта със ЗЗ и при необходимост доклад за ОВОС се възлагат от Дирекция „Околна среда“ по сключено рамково споразумение. В подписаното споразумение за партньорство Общините Бургас, Несебър и Поморие са договорили съвместно стратегията за възлагане на обществени поръчки по проекта и с Решение на Общото събрание на регионалното сдружение, взето на основание чл. 26, ал. 1, т. 5 от ЗУО, а именно: - Община Бургас – собственик на терена, на който ще се изграждат съоръженията възлага самостоятелно по реда на ЗОП всички обществени поръчки, свързани с: • Избор на изпълнител за подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки по проекта, включително документация и проект на договор за възлагане експлоатацията на инсталацията. • „Инженеринг /проектиране и строителство/ на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци и съпътстващата я инфраструктура. Доставка на оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на биоразградими отпадъци, необходими за експлоатация на анаеробната инсталация; • „Извършване на оценка на съответствието и строителен надзор по време на строителство на анаеробната инсталация и съпътстващата инфраструктура. • Изпълнение на дейности по информация и публичност по проекта. - Общините партньори възлагат самостоятелно обществени поръчки свързани с: • Доставка на съдове (само на предназначени за многократно използване) за събиране на биоразградими отпадъци при източника на образуване за територията на своята община. - Страните по настоящото споразумение – съсобственици на инсталациите, определени като съ-възложители по реда на чл.8, ал.1 от ЗОП, възлагат съвместно експлоатацията на изградената инсталация, вкл. извършване на събиране на разделно събраните биоразградими отпадъци., Contracted Amount: 73 200.00 , Reported Amount: 74 540.00
  • Activity: Дейност 3: Инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор: Изпълнение на инженеринг - проектиране, авторски надзор, СМР, доставка и монтаж на съоръжения, пускане в експлоатация (в работен режим) на стационарните инсталации и съоръжения на площадката. Дейността обхваща процеса на проектиране на анаеробната инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци, формирани от територията на общините Бургас, Несебър и Поморие, нейното изграждане в едно с доставка и монтаж на съоръжения и стационарно оборудване, необходими за функционирането й, включително извършване на всякакви пускови и наладъчни дейности за въвеждане в експлоатация на съоръженията, извършване на авторски надзор по време на строителство. За целите на реализиране на инвестиционното намерение Община Бургас е в процес на изработване на ПУП за терена и ще проведе всички устройствени процедури. Дейността съдържа следните елементи: 1. Изготвяне на инвестиционен проект по всички части, предаден на Възложителя. 2. Изготвяне на доклад за съответствието със съществените изисквания към строежите и съгласуване на инвестиционния проект с експлоатационните дружества и одобряванетото му - ангажимент на Община Бургас. 3. След подписване на Акт обр. 2а за откриване на строителна площадка ще започнат дейности по подготовка на строителната площадка, вкл. разрушаване на съществуващи сгради и съоръжения. 4. Изпълнение на СМР, доставка и монтаж на съоръжения и стационарно оборудване, въвеждането им в експлоатация. 5. Изпълнение на авторски надзор по време на строителството. През първия етап на дейността ще се извърши проектиране. Инвестиционният проект ще съдържа всички изискуеми части съгласно ЗУТ и визата за проектиране и ще отговаря на изискванията на ОПОС за инсталацията, най-добрите налични технологии и приложимите нормативни изисквания. Технологичното решение удовлетворява по-високият ред в йерархията за управление на отпадъците - а именно оползотворяване с добив наенергия. Инсталацията за добив на енергия от биомаса съдържа най-общо: съоръжения за съхранение на суровина (биомаса); анаеробна инсталация, аеробна инсталация, когенератор, административна сграда, площадка и площадкова инфраструктура. За работата и ще се изгради съпътстваща инфраструктура – довеждащ път, електричество и ВиК. Капацитетът на анаеробната инсталация е определен на база ПИП и масов баланс на общините, чиито отпадъци ще се третират в нея - Община Бургас, Несебър и Поморие. Предвижда се капацитетът на вход да бъде 30 652 т/год. Избраният метод в ПИП е суха ферментация. Съоръженията, в които протичат анаеробните процеси са ферментатори, процесът в избраните съоръжения е едноетапен. Във ферментаторите по време на процеса постоянно се отделя биогаз, който постъпва в оразмерен когенератор за превръщането му е електрическа и топлинна енергия, които да бъдат оползотворени. За постигане на по-голяма степен на оползотворяване на биоразградимите отпадъци, следващ етап от процеса е фракцията на изход от анаеробното съоръжение да постъпи за последващо третиране в аеробна инсталация (компостираща) от тунелен тип. В нея процесът на минерализация ще бъде подпомогнат чрез оплзотворяване на част от отделената в предходния етап топлинна енергия. На изход ще се получава компост. Предвижда се изграждане на административна сграда, площадка и площадкова инфраструктура. Съпътстващата инфраструктура, предвидена за изграждане предствлява: довеждащ път 370 м.(тротоар, осветление), водопровод-149 м. и битова канализация-111м., дъждовна-85 м.,довеждащ кабел средно напрежение с дължина 231 м. В рамките на дейността проектанският екип ще осъществява авторски надзор по време на строителство, което включва техническа помощ по всички част на инвестиционния проект (в това число изготвяне на екзекутивни чертежи по всички части) и консултации за разрешаване на проблеми, възникнали по време на строителството, участие в приемателната комисия на обекта.Изпълнителят на услугата инженеринг ще има ангажимент да предаде знания и обучи персонал за правилна експлоатация на съоръженията., Contracted Amount: 41 833 628.40 , Reported Amount: 36 440 120.99
  • Activity: Дейност 4: Изготвяне на документация по законодателството за околна среда: Всяко инвестиционно предложение подлежи на процедури по реда на ЗООС. Възложителят е длъжен на най-ранен етап от своето намерение да предприеме действия по реда на екологичното законодателство. За реализиране на проект "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци", следва да бъдат разработени и поддадени в РИОСВ уведомление и документи за преценяване необходимостта от извършване на ОВОС, по реда на Наредба за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда (съгл. чл. 81, ал. 1, т. 2 от Закона за опазване на околната среда). В зависимист от решението на компетентния орган е възможно да бъде необходимо възлагане и процедиране на доклад за ОВОС. Друга необходима документация, която следва да бъде разработена в рамките на дейността е изготвяне на уведомление по чл. 10 от Наредбата за условията и реда за извършване оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони. Тези процедури ще се процедират едновременно с ПУП и инвестиционното намерение на най-ранен етап от проекта с оглед получаване на положително становище, необходимо за издаване на визата за проектиране. В хода на процедурата по преценка необходимостта от ОВОС ще се изготви и внесе доклад за оценка на НДНТ. В зависимост от становището на РИОСВ по описаните процедури е възможно да бъде изискано издаването на комплексно разрешително за инсталацията по реда на Наредба за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни. Възлагането на изготвянето на документация по реда на ЗООС ще се извърши по сключено рамково споразумение за Услуги за оценяване въздействието върху околната среда на инвестиционни предложения, планове, програми и проекти на Община Бургас от дирекция „Околна среда“. Докладът за НТНТ ще се възложи чрез директно възлагане на най-ранен етап от Експерт „Управление на обществени поръчки и юридически въпроси“., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5: Изготвяне на доклад за съответствието със съществените изисквания към строежите и изпълнение на строителен надзор при изпълнение на СМР на обект: Анаеробна инсталация за разделно събрани биоотпадъци : В рамките на дейността се предвижда: 1) Извършване на оценка на съответствие на инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите, съгласно чл. 142 от ЗУТ . Докладът за ОСИП обхваща: проверка за съответствие с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ; взаимната съгласуваност между частите на проекта; пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност; други специфични изисквания. 2) Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обекта, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ. За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултантът изпълняващ строителен надзор на обекта ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Конкретните задачи на строителния надзор на обекта в етапа на изпълнение на строителството ще бъдат свързани с: - Упражняване на строителен надзор по време на строителството – законосъобразно започване на строителството и всички други изисквания съгласно чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове чрез осигуряване на ежедневно присъствие на обекта; - Контрол на строителните продукти, влагани в строежа – чрез извършване на всички необходими проверки, проби и изпитвания, доказващи качеството им; проверка на сертификати и протоколи от контролните изпитвания за влаганите в строежа материали и съответствието им с нормите на безопасност; - Осигуряване на правилно и своевременно съставяне на всички актове и протоколи в хода на строителството съгласно Наредба № 3 – за съставяне и подписване от всички страни и др.; - Координация на строителния процес чрез контрол на графика и договора за изпълнение на СМР; - Координация по безопасност и здраве за етапа на изпълнение на строежите, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; - Ангажимент на консултантите ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежите съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. 3) Въвеждане на обекта в експлоатация. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителния надзор ще съответства на графика за реализация на строително-ремонтните дейности на обекта до тяхното завършване, въвеждане вексплоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя., Contracted Amount: 219 389.00 , Reported Amount: 152 700.00
  • Activity: Дейност 6: Доставка на оборудване, механизация и съдове за биоразградими отпадъци, офис и лабораторно обзавеждане и оборудване: Дейността включва следните доставки: 1) доставка на два броя челен товарач; 2) сметовозна техника за системата по разделно събиране на биоразградими отпадъци – 10 бр. автомобила и съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Бургас – 1700 бр. по 240 л. и 6580 бр. по 120 л.; 3) доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Несебър –559 бр. по 240 л. и 939 бр. по 120 л.; 4) доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Поморие – 423 бр. по 240 л. и 1114 бр. по 120 л.; 5) доставка на офис и лабораторно обзавеждане и оборудване. Предвиденият капацитет на анеробната инсталация от 30 652 т. /год., обуславя оразмеряването на съоръженията и техниката за разделно събиране на биоразградими отпадъци, за нуждите на трите общини - Бургас, Несебър и Поморие, като са съобразени и с предвидената честота на събиране и транспортиране на отпадъците. Определянето на елементите на системата за разделно събиране на биоразградимите отпадъци е обосновано въз основа на съответните актуални анализи на морфологичния състав на битовите отпадъци, генерирани на територията на съответната община и на прогнозите за образуваните отпадъци. Предвидените за доставка съдове и сметоизвозваща техника са предназначени както следва: - 240л. - за зелени отпадъци и 120л. - за хранителни (Приложение 24.28.1, Раздел 12). - 4 /четири/ бр. специализирани сметовозни автомобили с каросерийна надстройка предназначена за събиране на зелени отпадъци и 6 /шест/ бр. специализирани сметовозни автомобили с каросерийна надстройка за събиране на хранителни отпадъци., Contracted Amount: 4 590 298.80 , Reported Amount: 4 590 298.80
  • Activity: Дейност 7: Избор на оператор на анаеробна инсталация и системата за събиране на РСБрО: Отчитайки изискванията на Насоките за кандидатване по настоящата мярка, към момента на въвеждане на обектите в експлоатация и преди края на „физическото изпълнение на дейностите по проекта“ следва да бъде възложена експлоатацията на анаеробната инсталация. Поставени са ограничения, при които новоизградената инсталация не може да бъде предадена за експлоатация на общинско предприятие. Общините, чиито отпадъци ще се третират в инсталацията, следва да експлоатират активите, изградени по проекта, при спазване на законодателството за държавните помощи като цяло и в частност в областта на услугите от общ икономически интерес (УОИИ). В тази връзка Общините Бургас, Несебър и Поморие - партньори по настоящото проектно предложение са уредили в споразумението за партньорство отношенията, свързани със собствеността на инсталацията, с начина на възлагане на обществените поръчки и с начина на експлоатация по следния начин: - Страните по споразумението се ангажират изградената със средства по процедурата инфраструктура, в т.ч. движимо и недвижимо имущество да бъде общинска собственост; - Страните се договарят, че след изграждането на инфраструктурата (анаеробна инсталация), преди въвеждането й в експлоатация, правото на собственост върху същата ще бъде разпределено между общините партньори. За целта Община Бургас, ще прехвърли съответната част от собствеността на инфраструктурата (анаеробна инсталация) на всеки от партньорите, съобразно договорените дялове на съсобственост, както следва: 54,61 % за Община Бургас, 33,38 % за Община Несебър и 12,01 % за Община Поморие. - Страните по споразумението се ангажират да не прехвърлят на трети лица собствеността на изградената със средства по процедурата инфраструктура, в т.ч. движимо и недвижимо имущество, и съпътстваща инфраструктура, най-малко в продължение на 5 години от окончателното плащане на средствата за проекта по настоящата процедура на ОПОС 2014-2020 г. - Страните по настоящото споразумение възлагат съвместно (като съ-възложители по реда на чл.8, ал.1 от ЗОП) на трети лица, експлоатацията на изградената инсталация и извършването на услугата по събиране и извозване на разделно събрани биораградими отпадъци от териториите им. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 8: Мерки за визуализация и популяризиране на проекта: Екипът за управление на проекта отговаря за прилагането на задължителните изиквания за мерките за информация и комуникация на ЕС и тяхното изпълнение на ниво проект. Проектът за изграждане на анаеробна инсталация е от голяма обществена значимост, неговата устойчивост до голяма степен се базира на информираността и активността на гражданите за разделно събиране на биоразградими отпадъци. В рамките на Дейността се осигурява публичност и информиране на обществеността относно целите и дейностите по проекта, очакваните и постигнати резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие за реализацията на проекта. Предвидените мерки са насочени към максимално широк кръг заинересовани лица - деца, граждани, фирми генериращи биоразградими отпадъци при спазване на указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“. Предвидени са следните мерки за визуализация и публичност: - провеждане на две публични събития (пресконференции) - в началото на изпълнението на проекта за представяне на целите, предвидените дейности, очакваните резултати, размера на инвестицията и източниците за финансиране и в края на проекта - при въвеждане на обекта в експлоатация, за изпълнените дейности и постигнатите резултати, както и размера на инвестицията и източниците за финансиране. - провеждане на две официални церемонии - При стартиране на строително-монтажните работи, предвид голямата обществена значимост, ще бъде организирано официално събитие „първа копка“. При приключване на строително - ремонтните дейности ще бъде организирана церемония по откриване на новоизградената инсталация, на която отново ще се представят резултатите от изпълнението на проекта. - изработване и доставка на 1 бр. банер за целите на всички събития; - изготвяне и монтаж на 1 билборд по време на строителство; - осигуряване на 3 информационни табели, които ще бъдат поставени на видно място в общините Бургас, Несебър и Поморие -- партньори по настоящия проект; - един брой постоянна информационна табела, която ще бъде поставена на обекта след приключване на СМР; - в хода на изпълнение на проекта ще се провеждат различни информационни събития, за които се предвиждат рекламни и информационни материали: печатни материали - брошура - 4500 бр.; рекламни материали (екоторбички) - 1000 бр,; тениски - 300 бр.; папки - 1000; екобележник и химикал - 1000; филтриращи бутилки - 1000 бр. - ще се изработят стикери: за оборудване - общо 11 419 бр.(вкл. за съдове за отпадъци - 11 315 бр. и 104 бр. за офис и лабораторно обзавеждане и оборудване) и за автомобилите - 10 бр. - 1бр. промоционален филм за мултиплициране на резултатите от проекта. През целия период на изпълнение на проекта, екипът на проекта ще предоставя информация за напредъка на строителните дейности, която ще бъде публикуване в национални, регионални медии за създаване положителна нагласа у населението и включването му в устойчивото изполване на инсталацията. Информация ще бъде публикувана и на страницата на общините Бургас, Несебър и Поморие., Contracted Amount: 59 530.24 , Reported Amount: 61 685.49

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Pomorie municipality, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 16 656.97
  • Partner: Nesebar Municipality, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 21 850.00
Contractors
  • Contractor: IDEA SERVIZ EOOD, Contracted Amount*: 175 157.56 , Reported Amount**: 223 724.40
  • Contractor: PGM Konsult , Contracted Amount*: 117 672.37 , Reported Amount**: 150 300.00
  • Contractor: Resurs consulting OOD, Contracted Amount*: 521.42 , Reported Amount**: 1 332.00
  • Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION, Contracted Amount*: 2 818 500.00 , Reported Amount**: 3 600 000.00
  • Contractor: DZZD Avangard-resurs, Contracted Amount*: 344.49 , Reported Amount**: 440.00
  • Contractor: Direkcia nacionalen stroiten kontrol, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: Partniorite EOOD, Contracted Amount*: 37 279.36 , Reported Amount**: 47 616.00
  • Contractor: "BOKANEL" EOOD, Contracted Amount*: 57 309.50 , Reported Amount**: 74 540.00
  • Contractor: Labteh EOOD, Contracted Amount*: 37 645.76 , Reported Amount**: 48 084.00
  • Contractor: DMI Divelopment , Contracted Amount*: 43 531.73 , Reported Amount**: 57 849.49
  • Contractor: Elektrorazpredelenie Yug EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 119.60
  • Contractor: PACHKOV, Contracted Amount*: 32 348.86 , Reported Amount**: 41 318.40
  • Contractor: KOLELA A2, Contracted Amount*: 429 889.89 , Reported Amount**: 629 556.00
  • Contractor: “MEDIATOR 2010” Ltd, Contracted Amount*: 1 615.94 , Reported Amount**: 2 064.00
  • Contractor: Balkanika biogas DZZD, Contracted Amount*: 27 968 351.30 , Reported Amount**: 36 439 001.39
  • Contractor: VANG, Contracted Amount*: 78.29 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: Ati consult EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Balkanika energy PLC, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: “PGM 28 CONSULT” Ltd, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Bekon GmbH, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Общини, обслужвани от анаеробната инсталация, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 2 Обхванато население, което ще се обслужва от анаеробната инсталация, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 257 592.00 , Reached amount: 246 017.00
Indicator 3 Additional waste recycling capacity, Measure Unit: т./год., Base Value: 0.00 , Target amount: 30 652.00 , Reached amount: 30 652.00
Indicator 4 Изградена и въведена в експлоатация анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими битови отпадъци, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Общо количество депонирани битови отпадъци от обслужваните от анаеробната инсталация населени места, Measure Unit: т./год., Base Value: 127 539.00 , Target amount: 56 228.00 , Reached amount: 71 311.00
Indicator 6 Общо количество на депонираните биоразградими битови отпадъци от обслужваните от анаеробната инсталация населени места, Measure Unit: т./год., Base Value: 67 933.00 , Target amount: 31 848.00 , Reached amount: 36 085.00

Financial Information

Total Project cost 31 185 681.47 BGN
Grant 29 312 511.70 BGN
Self amount 1 873 169.77 BGN
Total actual amounts paid 30 342 433.70 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 БОКАНЕЛ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 2 796 835.13 180 104.87 2 976 940.00 ДЗЗД "Балканика биогаз"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5 883.62 378.88 6 262.50 ПГМ КОНСУЛТ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 4 278.69 275.53 4 554.22 ИДЕА СЕРВИЗ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 727.94 240.06 3 968.00 Партньорите ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Изготвяне на доклад за съответствието със съществените изисквания към строежите и изпълнение на строителен надзор при изпълнение на СМР на обект: Анаеробна инсталация за разделно събрани биоотпадъци", Estimated Amount: 400 000.00
  • Differentiated position 1: "Изготвяне на доклад за съответствието със съществените изисквания към строежите и изпълнение на строителен надзор при изпълнение на СМР на обект: Анаеробна инсталация за разделно събрани биоотпадъци"
    Contractor: PGM Konsult
    Contract total funded value: 117 672.37
Procedure 2 Subject to due process: „Изготвяне на документация по законодателството за околна среда по проект "Изграждане на анаеробна инсталация за биоразградими отпадъци в регион Бургас“ ., Estimated Amount: 7 810.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на информация за преценяване необходимостта от ОВОС на "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас, разположена в УПИ III кв. 27 по плана на ПЗ "Север" гр. Бургас"
    Contractor: VANG
    Contract total funded value: 78.29
Procedure 3 Subject to due process: „Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за изграждане на анаеробна инсталация за биоразградими отпадъци в регион Бургас“. , Estimated Amount: 26 089 140.00
  • Differentiated position 1: „Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за изграждане на анаеробна инсталация за биоразградими отпадъци в регион Бургас“.
    Contractor: Balkanika biogas DZZD
    Contract total funded value: 27 968 351.30
Procedure 4 Subject to due process: Дизайн и изработка на материали за публичност и визуализация - 2 броя винил за билборд и конструкция за билборд по проект №BG16M1OP002-2.004-0002 "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас“, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Дизайн и изработка на материали за публичност и визуализация - 2 броя винил за билборд и конструкция за билборд по проект №BG16M1OP002-2.004-0002 "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас“
    Contractor: DMI Divelopment
    Contract total funded value: 1 155.59
Procedure 5 Subject to due process: Дизайн, изработка, доставка и монтаж на материали за осигуряване на публичност и визуализация по проект №BG16M1OP002-2.004-0002 "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас“, АДБФП № BG16M1OP002-2.004-0002-C02, Оперативна програма „Околна среда 2014 -2020“, Estimated Amount: 45 617.98
  • Differentiated position 1: Изработване на информационни материали по проект №BG16M1OP002-2.004-0002 "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас“
    Contractor: DMI Divelopment
    Contract total funded value: 42 230.52
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Несебър-599бр. по 240л. и 939 бр. по 120л., Estimated Amount: 99 383.00
  • Differentiated position 1: Доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Несебър –559 бр. по 240 л. и 939 бр. по 120 л.
    Contractor: IDEA SERVIZ EOOD
    Contract total funded value: 89 583.77
Procedure 7 Subject to due process: Доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Поморие – 423 бр. по 240 л. и 1114 бр. по 120 л., Estimated Amount: 99 411.00
  • Differentiated position 1: Доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Поморие – 423 бр. по 240 л. и 1114 бр. по 120 л.
    Contractor: IDEA SERVIZ EOOD
    Contract total funded value: 85 573.79
Procedure 8 Subject to due process: Доставка на техника и оборудване за обезпечаване дейността на анаеробна инсталация за биоразградими отпадъци – Бургас по обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка на 2 броя челен товарач и 10 броя сметовозна техника за събиране и транспортиране на биоразградими отпадъци Обособена позиция 2:Доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на община Бургас-1700 бр. по 240л. и 6580 бр. по 120 л. , Estimated Amount: 3 772 507.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: Доставка на 2 броя челен товарач и 10 броя сметовозна техника за събиране и транспортиране на биоразградими отпадъци
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION
    Contract total funded value: 2 818 500.00
  • Differentiated position 2: Доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на община Бургас-1700 бр. по 240 л. и 6580 бр. по 120 л.“
    Contractor: KOLELA A2
    Contract total funded value: 429 889.89
Procedure 9 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на лабораторно оборудване и офис – обзавеждане за нуждите на Анаеробна инсталация Бургас“ в две обособени позиции, както следва: Обособена позиция №1. Доставка на лабораторно оборудване. Обособена позиция №2. Доставка и монтаж на офис – обзавеждане. , Estimated Amount: 85 315.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1. Доставка на лабораторно оборудване.
    Contractor: Labteh EOOD
    Contract total funded value: 37 645.76
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2. Доставка и монтаж на офис – обзавеждане.
    Contractor: PACHKOV
    Contract total funded value: 32 348.86
Procedure 10 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на офис – техника (компютърни конфигурации и периферни устройства), Estimated Amount: 58 610.10
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на офис – техника (компютърни конфигурации и периферни устройства)
    Contractor: Partniorite EOOD
    Contract total funded value: 37 279.36
Procedure 11 Subject to due process: Избор на външен изпълнител за подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки по проект "Изграждане на анаеробна инсталация за биоразградими отпадъци в регион Бургас", Estimated Amount: 65 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на външен изпълнител за подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки по проект "Изграждане на анаеробна инсталация за биоразградими отпадъци в регион Бургас"
    Contractor: "BOKANEL" EOOD
    Contract total funded value: 57 309.50
Procedure 12 Subject to due process: Избор на изпълнител по процедура за изготвяне на Комплексно разрешително съгласно чл. 117, ал. 1 от ЗООС за обект: „Изграждане на анаеробна инсталация за биоразградими отпадъци“ . , Estimated Amount: 33 830.00
Procedure 13 Subject to due process: Избор на оператор на Анаеробна инсталация и системата за събиране на РСБрО, Estimated Amount: 0.00
Procedure 14 Subject to due process: Изготвяне на доклад за най-добри налични техники (НДНТ) , Estimated Amount: 10 500.00
Procedure 15 Subject to due process: Изпълненние на дейности по информация и комуникация по проект "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас - изработване на рекламни и информационни материали., Estimated Amount: 47 002.98
  • Differentiated position 1: Изготвяне/отпечатване и доставка рекламни материали по проект: „Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“
    Contractor: DMI Divelopment
    Contract total funded value: 145.62
Procedure 16 Subject to due process: Изпълненние на дейности по информация и комуникация по проект "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас - организиране на събития., Estimated Amount: 3 273.53
  • Differentiated position 1: „Организиране и провеждане на встъпителна пресконференция по проект “Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас“
    Contractor: DZZD Avangard-resurs
    Contract total funded value: 344.49
Procedure 17 Subject to due process: Организиране на събитие – първа копка по проект “Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас“., Estimated Amount: 800.00
  • Differentiated position 1: Организиране на събитие – първа копка по проект “Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас“.
    Contractor: Resurs consulting OOD
    Contract total funded value: 521.42
Procedure 18 Subject to due process: Организиране на събития по проект "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас", №BG16M1OP002-2.004-0002", Estimated Amount: 2 351.86
  • Differentiated position 1: Организиране на събития по проект "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас", №BG16M1OP002-2.004-0002"
    Contractor: “MEDIATOR 2010” Ltd
    Contract total funded value: 1 615.94

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN