Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.015-0001-C02
Project Name Voucher System for providing services for issuance of stock exchange papers (portfolio) for SMEs
Beneficiary 131304835 BULGARIAN SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES PROMOTION AGENCY
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 27.06.2018
Start Date 27.06.2018
End Date 27.06.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е изготвено на база стартираща пилотна ваучерна схема за малки и средни предприятия (МСП). Мярката е част от Стратегията за развитие на капиталовия пазар в България. Тази стратегия  е изготвена от Съвета за развитие на капиталовия пазар, който обединява всички организации от инвестиционната общност, Българска фондова борса, Централен депозитар и Комисията за финансов надзор. Ваучерната схема за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари е насочена към осигуряването на достъп за българските малки и средни предприятия (МСП) до финансиране от капиталовите пазари посредством предоставянето на стимули за свързване с доставчиците на услуги в областта на емитирането на ценни книжа. Целта е да се разшири обхвата от съществуващи възможности за финансиране на предприятията на различни етапи от тяхното развитие, като се подкрепи развитието на капиталовите пазари, което от своя страна да допринесе за постигането на растеж и устойчивост на българската икономика.
Activities
  • Activity: Изработване и отпечатване на ваучери за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари : Дейност 1 е задължителна за изпълнението на настоящото проектно предложение. Тя ще се осъществи посредством външен изпълнител, съобразно изискванията на Закона за обществените поръчки и актовете по прилагането му, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-202. Отпечатването на ценните образци ще се осъществява върху хартия, със степен на защита, отговаряща на изискванията на ИАНМСП и УО на ОПИК, посочени в техническата спецификация документацията за участие в обществената поръчка. Отпечатването ще се осъществява при спазване на изискванията на ИАНМСП и съгласно чл. 22 от Наредба за условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа, приета с ПМС № 289 от 1994г. В случай, че настъпи промяна в нормативната уредба, относно наименованието на ценните образци, избрания за Изпълнител участник е длъжен да преименува същите съгласно настъпилата промяна., Contracted Amount: 2 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Набиране на проектни предложения, оценка и предоставяне на поименни ваучери, осъществяване на контрол върху предоставянето на услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари : ИАНМСП стартира процедура по набиране на формуляри за участие във ваучерна схема за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари. Информация за стартиралото набиране на заявления се публикува на интернет страниците на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020: www.opic.bg; Единния информационен портал за ЕСИФ: www.eufunds.bg и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия: www.sme.government.bg. Преди обявяването на ваучерната схема ИАНМСП задължително представя за одобрение от Ръководителя на Управляващия на ОПИК условията за кандидатстване и условията за изпълнение по ваучерната схема и приложенията към тях. Финансирането по схемата се осъществява посредством предоставянето на ваучери на стойност 50 000 лева. Подаване на проектно предложение (в опростен вариант) по ваучерната схема по електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) единствено с използването на Квалифициран електронен подпис (КЕП), чрез модула „Е-кандидатстване“ на следния интернет адрес: https://eumis2020.government.bg. В него кандидатът за ваучер следва да опише как използването на заявените услуги ще допринесе за интернационализацията, растежа и повишаване на конкурентоспособността на предприятието-кандидат, чрез набирането на допълнителен частен капитал. При одобрението на проектно предложение, бенефициентите ще могат да финансират посредством ваучера следните дейности: 1. Дейности и разходи, свързани с предоставянето на консултантски услуги, свързани с емитирането на ценни книжа (акции и облигации) на капиталовите пазари в страната и чужбина: --подготовка/изготвяне на проспект за емитиране на ценни книжа; --пласиране на ценни книжа в страната и чужбина. Тази услуга трябва да бъде извършена от лицензирани инвестиционни посредници, притежаващи пълен или частичен лиценз, които са включени в Списъка на инвестиционните посредници, поддържан от Комисията за финансов надзор към датата на обявяване на ваучерната схема за предоставяне на консултантски услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари, като за доказателство на това, при сключване на договор за предоставяне на ваучер, ще се изисква и договор с посредник от посочените по-горе. 2. Разходите за такси, свързани с процеса на подготовка на проспекта за емитиране на ценни книжа и самия процес на емитиране на ценни книжа, дължими към съответните институции. Задължително условие за изплащането на стойността на ваучера ще е осъществяването на успешна емисия - набиране на капитал равен на или по-голям от 500 000 лв., което представлява стойността на десетократния размер на ваучера. За удостоверяване на успешна емисия, ИАНМСП ще извършва контрол. , Contracted Amount: 1 500 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Консултантски услуги за разработване на документация и провеждане на предвидените по проекта обществени поръчки. : В процеса на изпълнение на настоящото проектно предложение, Бенефициентът, съгласно националното законодателство, следва да избере външни изпълнители посредством възлагане по Закона за обществените поръчки (открита процедура и процедури на пряко договаряне). Предвидено е дейността да бъде възложена на външен изпълнител, предвид спецификата на поръчките. В техническата спецификация като задачи за изпълнение към Изпълнителя, ИАНМСП е предвидила следните дейности: 1.Разработване на тръжна документация, ведно с придружаваща техническа спецификация и методика за оценка на офертите; 2.Участие в подготовка на документация при обжалване; 3.Изготвяне на проектно предложение;, Contracted Amount: 21 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността по организация и управление на проекта спада към непреките разходи по проекта, като съгласно Методология за определяне на единна ставка за финансиране на дейности за организация и управление, сумата няма да надхвърля повече от 9 процента от преките допустими разходи по проекта. В обхвата на дейностите за организация и управление попадат и дейностите за одит на проекта, както и дейностите, свързани с информация и комуникация. Като експертен екип, който ще участва пряко в управлението и организацията на настоящото проектно предложение, ИАНМСП предвижда следния персонал: -Ръководител проект, който ще притежава опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. В неговите задължения ще влиза изготвянето на междинни/финален технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта, ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. -Координатор-ще участва в цялостната дейност по организацията и координацията на всички дейности, бенефициента, участниците в проекта и екипа -Счетоводител -Юридически консултант- ще подпомага експертно и технически процеса на цялостното юридическо администриране на проектното предложение -Експертен персонал, състоящ се от двама експерти, служители на ИАНМСП, които ще изпълняват дейността по приемане, одобрение и контрол при изпълнението на проектните предложения на участниците във ваучерната схема. С особено внимание ще се следи за стриктното спазване на Условията за изпълнение на проекта и правилното попълване и поддържане на Досието на проекта. Дейността по организация и управление включва следните видове разходи: -разходи за възнаграждения, включително здравни и осигурителни вноски, свързани с възнагражденията, които са за сметка на работодателя, на ръководителя на проекта, координатора, счетоводителя, юридическия консултант двамата експерти за период от 36 месеца, съобразени с нормативната уредба на Р България. -разходи за одит -предвидено е част от преките допустими разходи по проекта, като за разхода ще бъде проведена обществена поръчка по реда на ЗОП -разходи за информация и комуникация., Contracted Amount: 137 151.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MAK LEGAL KONSULT Ltd, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "ES PI TECHNOLOGI" Ltd, Contracted Amount*: 16 400.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DEMAX AD, Contracted Amount*: 2 871.12 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой на предприятията, осъществили първично публично предлагане на ценни книжа., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 661 051.00 BGN
Grant 1 661 051.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дейности по информираност и публичност, Estimated Amount: 12 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Извършване на независим финансов одит на проект "Ваучерна схема за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа", Estimated Amount: 10 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Изработване и отпечатване на ваучери за предоставяне на услуги за емитиране на ценни книжа на капиталовите пазари, Estimated Amount: 2 500.00
Procedure 4 Subject to due process: Консултантски услуги за разработване на документация и провеждане на предвидените по проекта обществени поръчки, Estimated Amount: 21 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN