Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.004-0065-C01
Project Name IfoDemoTech
Beneficiary 831515141 IFO DESIGN Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 25.03.2021
Start Date 25.03.2021
End Date 20.02.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
ИФО ДИЗАЙН ЕООД е учредено в началото на 90-те години като за изминалите повече от 25 г. е спечелилo доверието на едни от най-големите български и чуждестранни фирми, издателства, рекламни агенции, фармацевтични компании, банки, държавни учреждения и др. Основния дейност на дружеството е под код 18.12 Печатане на други издания и печатни продукти като ИФО ДИЗАЙН ЕООД е специализирано в извършването на офсетов печат и набор от довършителни операции, необходими за цялостна изработка на изделията.

Целите на настоящия проект са свързани с разширяване на капацитета на производствената база на ИФО ДИЗАЙН ЕООД и постигането на по-устойчив бизнес модел и екологосъобразност както в самото предприятие, така и в сектора на полиграфически услуги в България. Това ще бъде постигнато чрез инвестиции в 3 вида високотехнологично оборудване за извършване на довършителни операции. Планираното по проекта производствено оборудване инкорпорира пилотни за националния пазар технологии, чрез които ще се внедри иновативен производствен процес.
Проектът предвижда и дейности за мултиплициране на ефекта, чрез организиране на събития, на които ще бъдат презентирани използваните технологии, производствения модел и ползите от внедряването им за отделните предприятия, за пазара като цяло и за постигането на по-устойчива икономика.

Очакваните резултати от изпълнението на проект IfoDemoTech, съгласно изготвен технологичен одит и икономическа оценка са:
- средно намаляване на влаганите в производството суровини с над 35%;
- намаляване употребата на ОХВ с над 36%;
- прекратяване образуването на над 22% от отпадъците, генерирани в произсводствения процес;
- повишаване ефективността на разходите с над 16%;
- разширяване на капацитета за производство на полиграфически продукти;
- срок за откупуване на инвестициите под 6 години.

Посочените резултати ще доведат до намаляване себестойността на продукцията и повишаване на конкурентоспособността на предприятието.
Activities
  • Activity: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата: Начин на изпълнение: Дейностите за изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е са изпълнени от избрана от кандидата специализирана консултантска организация. Дейността е реализирана съгласно изискванията - в периода от след датата на обявяване на процедура BG16RFOP002-3.004 "Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите", Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014­-2020 и преди датата на подаване на проекта. Осъществяването на тази дейност премина през следните етапи на изпълнение: 1. Избор на изпълнител за извършването на Одит за ресурсна ефективност на проекта по образец, Приложение Е, проведен съобразно Условията за кандидатстване. Съгласно изискванията е проведен избор на изпълнител, описан подробно в т. 10. План за външно възлагане. 2. Подготовка на Одит за ресурсна ефективност на проекта по образец, Приложение Е. Услугата по изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата по образец от избрания изпълнител е предоставена съгласно условията на сключения договор. Разходът, планиран за тази дейност е в размер на 15 000,00 лв., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Оптимизиране на производствените процеси, намаляване на използваните суровини и образуваните отпадъци, чрез внедряване на Влагочно-шевен автомат 1 бр., Комбинирана автоматична сгъвачка 1 бр. и Термолепачна машина за книги 1 бр.: По проекта се планират следните инвестиции в: 1. Влагочно-шевен автомат, 1 бр. (актив 1) 2. Комбинирана автоматична сгъвачка, 1 бр. (актив 2) 3. Термолепачна машина за книги, 1 бр. (актив 3) Така предвидените активи водят до намаляване на всички суровини, използвани за производството на единица продукция в продуктите Календари (ПОДПРОМ 18.12.19.10, Листовки, флаери, брошури и др. (ПОДПРОМ 18.12.12.50) и Каталози (ПОДПРОМ 18.12.12.30). Основните суровини в производствената дейност на дружеството са: 1. Хартия и картон. В тази линия се включват над 40 вида хартии и картони, включително арт хартии, такива от рециклирани материали, с различни покрития, химизирани, фото хартии и пр. 2. Лепило. Тук се използват множество видове индустриални лепила в зависимост от технологията – топло или студено лепене, в зависимост от основата, на която ще се прилагат и изискванията за здравина, еластичност, цвят и пр. 3. Мастило. Тък се включват специални мастила за офсет, които имат множество разновидности и рецептури. Спомагателни материали: 1. Пластини/проявиел. Както е описано в т. 4 от раздел II, пластините и проявителя се използват в технологията на печат, т.н. сух офсетов печат. Съгласно определението за опасни химични вещества, като такива се класифицират лепилата и мастилото. Ресурсната ефективност се постига чрез намаляване на макулатурата, брака и повишената ефективност и ефикасност на технологиите. Макулатурата и брака напрактика се състоят от завършена продукция, която не отговаря на изискванията към нея - при брака е налице дефект, а при макулатурата несъответствия с поставения дизайн, ефект, структура, тъй като тя се генерира в процеса на настройване на отделните машини и операции, до получаване на съответстващо изделие като обема й корелира с нивото на технологията. На този етап продукцията съдържа всички предвидени за производството й суровини, поради което при реализираните икономии, това се отразява на всички ресурси. Спомагателните материали – пластини/проявител също кореспондират с обема на продукцията, тъй като имат определена тиражоустойчивост, т.е. необходимо е да се подменят след отпечатването на определен обем от съответното изделие. При печата се калкулира изискуемото количество по поръчката плюс количеството необходима макулатура за всяка довършителна операция Ето защо при намаляване на обема пробно изработени при довършителните операции бройки (макулатура) и резервните бройки, предвидени при евентуално дефектиране на част от тиража, ще се редуцират и бройките използвани при печата пластини/проявител. Към момента дружеството използва следните алтернативни на предвидените в проекта технологии: За машина 1 Влагочно-шевен автомат. Към дружеството разполага с линия MM Grapha typ 235 5, година на производство 1979. За машина 2 Комбинирана автоматична сгъвачка. Към момента се използва машина Stahl k56/4kl-fb2, година на производство 1981. За машина 3 Термолепачна машина за книги. За посочената операция, към момента кандидата разполага с машина MM 1530 L3, година на производство 1988. Използваните машини са физически и морално остарели като генерират висока ресурсоемкост на операциите, високи нива на брак поради несъвършенства и дефектиране, големи количества макалатури до постигане на точните настройки. Предвид скоростта на развитие на технологиите и разработените в последните 5 години иновации в полиграфическото оборудване, новите модели машини имплементират съвременни иновативни решения и ноу хау, гарантиращи ниски разходни норми на всички суровини, консумативи и енергия. Инвестицията ще е структуроопределяща за себестойността на продукцията и постигане на по-конкурентни нива на печалба, поради което очакванията и изскванията към оборудването са много високи. Чрез внедряване на посочените активи, предприятието ще внедри иновативен производствен процес като значително подобри начина на изпълнение на посочените производствени дейности – щанца и полагане на топъл печат, сгъване и лепене., Contracted Amount: 2 159 000.00 , Reported Amount: 2 158 700.00
  • Activity: Организиране и провеждане на събития и публикации за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще се изпълни на два етапа като предвижда: Етап 1: Организирането и провеждането на 2 бр. кръгли маси и 1 бр. пресконференция, на които да бъдат представени резултатите от внедрените технологични решения, иновативния производствен модел и ползите от него както за самите предприятия от сектора, така и за постигането на устойчива, ресурсно ефективна и екологосъобразна икономика. Ще бъде осигурено специално помещение - зала, с необходимата техническа обезпеченост за провеждане на презентации и демонстрации. На събитията ще бъдат поканени представители на други предприятия от бранша на полиграфически услуги, представители на браншови организации и асоциации, търговци на оборудване, рекламни агенции и дизайнери. Посочените обуславят целевата група на потенциалните ползватели на внедряваните чрез проекта технологии като целта е да се стимулира въвеждането на използваните решения в бранша. Ще бъдат поканени и представители на медиите, които да отразят събитията и разпространят информация за изпълнението на проекта. Предвидените по проект активи обуславят внедряването на иновативен за страната производствен процес, като се въвеждат най-новите в бранша технологии за довършителни операции, част от производствения цикъл. Тези технологии могат да се внедрят в сектора чрез придобиването на стандартно, модерно и високоефективно за бранша оборудване. Етап 2: Предвижда се и подготовка и публикуване на 2 бр. платени съобщения/статии в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта. В тях ще бъдат изложени целите, дейностите и резултатите от изпълнение на проекта като бъдат посочени и конкретните технологични решения, чрез които са постигнати, както и начините за получаване на повече информация за възможностите за внедряването им в сходни предприятия. Целта на събитията е да се повиши информираността на заинтересованите страни и да се покаже, че широкото приложение на презентираните пилотни технологии ще повиши конкурентоспособността на дружествата от сектора спрямо вносните стоки, което ще способства постигането на устойчив разтеж, повишаване ресурсната ефективност на целия бранш и възможностите за износ на национални продукти с висока добавена стойност., Contracted Amount: 25 600.00 , Reported Amount: 22 500.00
  • Activity: Визуализация и публичност: Дейността цели да се популяризира финансиращата програма, проектното предложение и ползите за кандидата като бенефициент по процедура BBG16RFOP002-3.004 „Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите“, Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014­-2020. В изпълнение на дейността по визуализация на проекта, ИФО ДИЗАЙН ЕООД ще спази изискванията за информиране и публичност в съответствие с описанията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г., а именно: 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, изрично ще се окаже съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие чрез поставяне: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - упоменаването на Европейския фонд за регионално развитие, Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014­-2020 , по които се финансира проекта; - общото лого за програмен период 2014­-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. Ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на кандидата; - ще бъдат поставени плакати/табели с информация по проекта (минимално размер А3), в които се упоменава финансовата подкрепа на ЕС, на видно за обществеността място на мястото за изпълнение на проекта; - ще бъдат поставени стикери на доставените по проекта активи; - ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник. 3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на екипа по проекта. 4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014­­-2020, Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет на Република България. 5. При провеждане на събитията за мултиплициране на резултатите, всички пресматериали и презентации ще отговарят на изискванията за информираност и публичност. Широката общественост ще бъде информирана за резултатите на проекта, реализирани в резултат на финансовата помощ на оперативната програма., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 3 100.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "DOMINOV - KONSUMATIV" LTD, Contracted Amount*: 971 415.00 , Reported Amount**: 2 158 700.00
  • Contractor: "Project center" Ltd, Contracted Amount*: 17 920.00 , Reported Amount**: 25 600.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 36.86 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.08 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Implemented pilot and demonstration innitiatives, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Срок на откупуване, Measure Unit: years, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.55 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.72 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 35.05 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Supported projects related to industrial waste management, Measure Unit: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 2 184 300.00 BGN
Grant 989 335.00 BGN
Self amount 1 194 965.00 BGN
Total actual amounts paid 989 335.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: “Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на 3 бр. ДМА: Обособена позиция 1: „Влагочно-шевен автомат", 1 бр.; Обособена позиция 2: „Комбинирана автоматична сгъвачка“, 1 бр.; Обособена позиция 3: „Термолепачна машина за книги“, 1 бр.“, Estimated Amount: 2 159 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на 3 бр. ДМА: Обособена позиция 1: „Влагочно-шевен автомат", 1 бр.
    Contractor: "DOMINOV - KONSUMATIV" LTD
    Contract total funded value: 971 415.00
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на 3 бр. ДМА: Обособена позиция 2: „Комбинирана автоматична сгъвачка“, 1 бр.
    Contractor: "DOMINOV - KONSUMATIV" LTD
    Contract total funded value: 971 415.00
  • Differentiated position 3: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на 3 бр. ДМА: Обособена позиция 3: „Термолепачна машина за книги“, 1 бр.
    Contractor: "DOMINOV - KONSUMATIV" LTD
    Contract total funded value: 971 415.00
Procedure 2 Subject to due process: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата, Estimated Amount: 15 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Провеждане на събития и публикации за мултиплициране на резултатите от проекта - организация и провеждане на събития, 3 бр. и платени съобщения/статии в традиционни и дигитални медии, 2 бр., Estimated Amount: 25 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN