Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.004-0039-C01
Project Name Increasing resource efficiency in "Raya" EOOD through the implementation of pilot and demonstration initiatives for resource efficiency
Beneficiary 833163129 "Raya" Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 23.11.2018
Start Date 23.11.2018
End Date 23.10.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Стара Загора, гр.Стара Загора

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение ще повиши ресурсната ефективност на печатница "Рая" ЕООД, чрез внедряване на производствена (процесна) иновация – "Печат на самозалепващи се етикети, чрез сух офсет с анилоксов вал на ролна хартия", чрез закупуване на Ролна печатна машина за сух офсет с анилоксов вал - 1 бр. Внедряването на този иновативен производствен процес ще позволи спестяване на основни суровини за производството на Напечатани самозалепващи се етикети - самозалепваща ролна хартия, UV мастило, изопропилов алкохол и вода; намаляване с над 91% на отпадъците от хартия с код 20 01 01, с 35% на металните опаковки с код 15.01.04 и преминаване на печатница "Рая" ЕООД към първа степен на "предотвратяване" на отпадъка съгласно йерархията за управление на отпадъците; намаляване на употребата на опасни химически вещества, каквито са изопропиловия алкохол и съставките на мастилата; повишаване на ефективността на производствените разходи с над 17.5% спрямо 2016 г. и намаляване на количеството емисии в атмосферата от производствената дейност. Внедряването на иновацията ще разшири производствения капацитет на печатница "Рая" ЕООД с 48%, тъй като ще повиши скоростта на печат, без генериране на съществени обеми макулатури и ще даде възможност на компанията да разшири пазарния си дял сред производителите на напечатани самозалепващи се етикети. В проекта са предвидени и дейности за организиране и провеждане на събития и публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите по проекта.
Activities
  • Activity: Придобиване на Ролна печатна машина за сух офсет с анилоксов вал - 1 бр., свързана с намаляване на използваните суровини (самозалепваща ролна хартия, UV мастила, изопропилов алкохол) и отпадъци (хартия) и предотвратяване образуването на отпадък (хартия): За подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес за производство на „Напечатани самозалепващи се етикети“, печатница "Рая" ЕООД ще въведе производствена (процесова) иновация, чрез прилагане за първи път в България на процес за „Печат на самозалепващи се етикети, чрез сух офсет с анилоксов вал на ролна хартия“. За тази цел, компанията предвижда с настоящата дейност да закупи и въведе в производствената си практика Ролна печатна машина за сух офсет с анилоксов вал - 1 бр. За производството на продукт „Напечатани самозалепващи се етикети“ компанията използва следните суровини: самозалепваща ролна хартии с различна плътност, UV мастила, вода, изопропилов алкохол, печатни форми. Така описаните суровини и спомагателни материали, в конвенционалния процес на печат се прилагат чрез печатни машини. С реализацията на настоящата дейности и въвеждането на иновативния процес за „Печат на самозалепващи се етикети, чрез сух офсет с анилоксов вал на ролна хартия“, "Рая" ЕООД ще произвежда „Напечатани самозалепващи се етикети“, като постигне спестяване на следните суровини и спомагателни материали: самозалепваща ролна хартия (34.97% спестяване), UV мастила (38.38% спестяване), без вода и без прилагане на изопропилов алкохол, посочени в раздел IV, точка 1.2. от Одита за ресурсна ефективност. Така описаното ще се постигне в печатницата, със закупуването на Ролна печатна машина за сух офсет с анилоксов вал - 1 бр. поради оптимизациите постигнати чрез прилагането за първи път у нас на автоматичен печатен регистър по време на печат за ролно производство, водят до автоматична корекция в регистъра (при нужда), оптимизация на времето за печат, а от тук и висок капацитет на процеса. Така описаните основни иновативни поддейности изпълнявани в иновативния процес, позволяват много по – високи скорости на печат, при гарантирано качество, без нужда от настройки, без наличие на макулатури и без прилагане на воден баланс (в етапа на намастиляване). По този начин печатницата ще намали количеството отпадък от производствената дейност: 91% хартия и 35% метални опаковки (съгласно Раздел IV, точка 4.1 от Одита за ресурсна ефективност). От гледна точка на управление на отпадъците генерирани от производствената дейност, с иновативния процес, компанията ще предотврати генерирането на отпадък хартия и метални опаковки. Така описаното ще бъде следствие от реализацията на настоящата дейност и по-конкретно внедряването на иновативния процес за „Печат на самозалепващи се етикети, чрез сух офсет на ролна хартия“. Ролната печатна машина предмет на инвестиция по проекта по своята същност е офсетова печатна преса, която работи с ролни суровини. Машината е съоръжена с анилоксов вал и ще прилага иновативния процес на работа по сух офсет (без приложение на воден баланс "вода/ мастило"). Машината разполага със секция за разролване и подаване на медията за печат, чрез странично водене на хартията. Допълнително машината разполага с флексо лакираща секция и полу-ротационна секция за топъл печат. Всяка от секциите е съоръжена с UV сушене на мастилата. В края на печатния процес, са заложени довършителни секции за рязане и пренавиване. Така описаната машина работи с 14 инчови печатни цилиндри, като има възможност за регулиране на подаването на мастило, чрез прецизното му темпериране. Печатната машина позволява печат ма медии с ширина от 120 до 340 мм. С новата машина печатницата ще има възможност за осъществяване на дейностите по автоматично поддържане и корекция на печатния регистър, като едновременно с това, ще разполага с технологична възможност за инпроцес следене на печатния регистър. Машината е с производителност, която позволява при нормален режим на работа капацитета за производство на напечатани самозалепващи се етикети да се повиши от 5100 бр. роли/ год. равни на 92 658 кг продукция/год (през 2016 г) до 193 038 кг продукция/ год. (след реализацията на проекта)., Contracted Amount: 1 427 755.90 , Reported Amount: 1 427 755.90
  • Activity: Дейност Извършване на измервания на показатели за емисии от акредитирана лаборатория: За целта на кандидатстването по настоящата процедура е ангажирана външна за кандидата акредитирана съгласно стандарт БДС EN ISO 17025 лаборатория, която на място на площадката на "Рая" ЕООД извърши замерване на отделяните емисии от емисионна точка. В рамките на одита за ресурсна ефективност "Рая" ЕООД е заложила базови стойности на показателя, свързан с количеството емисии, генерирани при производството съгласно направените замервания от акредитираната лаборатория, като са приложени в т.VI от одита и протоколите от направените замервания и доказателства за акредитацията на лабораторията. Измервания на показатели за емисии от акредитирана лаборатория са предвидени и в края на първата календарна година, следваща годината на приключване на проекта, с които да бъде показано дали са постигнати заложените в одита за ресурсна ефективност целеви стойности., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност за организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта (ще се изпълни чрез организиране и провеждане на встъпителна и заключителна работни срещи за мултиплициране на резултатите от проекта): С реализацията на настоящия проект, компанията ще внедри в производствената си практика уникален за България иновативен производствен процес за „Печат на самозалепващи се етикети, чрез сух офсет с анилоксов вал на ролна хартия“. Предвид факта, че така описаният иновативен процес притежава силен потенциал за мултиплициране (т.е. за успешното му внедряване в други печатници), с одобрението на проекта се предвижда организиране и провеждане на встъпително и заключително информационно събитие (работна среща) за мултиплициране на резултатите от проекта. При встъпителното информационно събитие, се предвижда да се организира еднодневна работна среща, на която да се поканят представители на всички заинтересовани страни от проекта: представители на УО, доставчици на машини, представители на традиционни и дигитални медии, представители на печатници, както и основни клиенти на "Рая" ЕООД, потребяващи продуктите на компанията, Съюзът на печатарската индустрия в България (най-влиятелната браншова организация в сектора). По време на работната среща ще бъдат представени основните параметри на одобрения проект, като ще се постави фокус върху иновативния процес, както и основните показатели за сравнение на процеса с алтернативните решения (детайлно описани в Сравнителния анализ за иновативния процес). При провеждане на информационната работна среща, ще се отдели значително внимание на иновативния процес, предмет на внедряване по проекта, като се постави акцент върху приложимостта му в различни печатници. Предвижда се встъпителната работна среща по проекта да се проведе в гр. Стара Загора, като за целта ще се използват заседателните площи на печатницата, където са налични условия за ефективно провеждане на събитието. В заключителния етап на проекта, след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на машината предмет на инвестиция, както и след успешното внедряване в производствената практика на "Рая" ЕООД на уникалния за България, иновативен процес, с реализацията на настоящата дейност се предвижда провеждане на заключителна работна среща за мултиплициране на резултатите от проекта. При провеждане на събитието ще се поканят представители на всички заинтересовани страни от проекта, а именно: представители на УО на ОПИК, представители на компанията доставила и въвела машината, представители на традиционни и дигитални медии, представители на други печатници, както и основни клиенти на "Рая" ЕООД, потребяващи продуктите на компанията, Съюзът на печатарската индустрия в България. Целта на първата част от заключителната работна среща ще бъде да бъдат представени конкретните технологични резултати и параметри на иновативния процес за „Печат на самозалепващи се етикети, чрез сух офсет с анилоксов вал на ролна хартия“, внедрен в "Рая" ЕООД, а във втората част на събитието се предвижда демонстрация на процеса в реална работна среда, в производствените помещения на "Рая" ЕООД. При посещението на място в печатницата на компанията, където ще се внедри иновативни процес, всички гости на събитието ще бъдат запознати с предимствата на иновативния процес и възможностите за реализация на процеса и в други печатници в България, за мултиплициране на резултатите от проекта. При провеждане на работната среща ще се представи целия технологичен цикъл на иновативния процес, в реална работна среща, като ще се постави основен фокус и акцент на приложимостта на процеса в други печатници., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (ще се извърши чрез публикации на резултатите от проекта в традиционни и дигитални медии): След изпълнението на предходната дейност и провеждане на заключителната работна среща за мултиплициране на резултатите от проекта, ще бъде разработена и предоставена за публикуване в специализирани и общо информационни традиционни и дигитални медии специализирана публикация относно реализирания от кандидата проект. В така описаната публикация, ще бъде поместено изчерпателно описание на иновативния процес, внедрен с реализацията на проекта, като ще се обърне особено внимание на (но не само): 1. Описание на процеса; 2. Технически и технологични характеристики на процеса; 3. Използвани суровини; 4. Спестявания на суровини и спомагателни материали; 5. Приложени технологични решения; 6. Обща информация относно инвестиционна стойност и ключови параметри на проекта. В така описаните специализирани публикации, ще бъде обърнато и особено внимание на закупените и внедрени в производствената практика на кандидата активи - ще се опише как чрез закупените активи и с кои техни характеристики е опосредствано въвеждането на иновативния процес. Така описаната специализирана публикация ще се разпространи както до информационни сайтове с общо информационно предназначение, така и до специализираните традиционни и дигитални издания, фокусирани върху печатарския бранш у нас: информационния сайт на Съюза на печатарската индустрия в България, printguide.info и други влиятелни и посещавани медии. Допълнително, в изпълнение на настоящата дейност, ще се разработи и прессъобщение, което ще се разпространява в унисон с изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014 - 2020. Всички информационни материали, разработени в изпълнение на настоящата дейност (независимо дали са предвидени за оповестяване в традиционни или дигитални медии), ще бъдат подготвени със задължителните текстови и графични реквизити, за визуализиране на подкрепата от Общността и съобразно изискванията на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020. В резултат от изпълнението на дейността, ще се повиши информираността и ще се покаже ефекта относно въвеждането на подобни технологии и ще се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсоефективни решения., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Dominov - Konsumativ LTD, Contracted Amount*: 999 429.13 , Reported Amount**: 1 427 755.90
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.59 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 47.17 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Срок на откупуване, Measure Unit: years, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.27 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 26.21 , Reached amount: 26.21
Indicator 7 Implemented pilot and demonstration innitiatives, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.71 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Количество емисии преди/след изпълнение на проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 38.46 , Reached amount: 0.00
Indicator 10 Supported projects related to industrial waste management, Measure Unit: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 1 427 755.90 BGN
Grant 999 429.13 BGN
Self amount 428 326.77 BGN
Total actual amounts paid 999 429.13 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Ролна печатна машина за сух офсет с анилоксов вал - 1 бр, Estimated Amount: 1 427 755.90
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Ролна печатна машина за сух офсет с анилоксов вал - 1 бр
    Contractor: Dominov - Konsumativ LTD
    Contract total funded value: 999 429.13

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN