Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0354-C01
Project Name Developing the management capacity of Remoterm Ltd.
Beneficiary 130183479 REMOTERM LTD.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 07.03.2017
Start Date 07.03.2017
End Date 22.01.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
РЕМОТЕРМ ЕООД е създадено през 1999 година с предмет на дейност: ремонт и възстановяване на износени детайли от различни сфери на промишлеността. Предприятието е партньор за България на „Кастолин”- Австрия –организация, разработваща собствено ноу-хау, консумативи и технологии за  ремонтно-възстановителни дейности, която е световен лидер в тази област. Благодарение на сътрудничеството с „Кастолин”, "Ремотерм" се утвърди като водеща фирма в своята сфера на територията на страната. Дългогодишни клиенти на предприятието са водещите индустриални компании у нас от енергийната промишленост, металургията, циментовата промишленост, строителството, стъкларската промишленост. От 2014 г. "Ремотерм" е подизпълнител на австрийската „Кастолин”. Успешното приключване на тези проекти дава увереност на ръководството на предприятието то самостоятелно да кандидатства за изпълнител на обекти на европейския пазар като за целта е необходимо да сертифицира дейността си по стандартите EN ISO 3834-2:2006 и EN ISO 14001:2015, които са обективни гаранти за качество на предлаганите продукти и услугите, пред възложителите извън страната.
Проучванията на "Ремотерм" показват, че съществува потенциал на пазара на конструктивни компоненти от стомана, както в страната, така и в чужбина, от който предприятието планира да се възползва, като развие и това направление в дейността си. За целта е необходимо да  изгради и сертифицира система за производствен контрол, гарантираща спазването на изискванията на стандарт EN 1090-1:2009+A1:2012.
За да поддържа лидерските си позиции на пазара в страната и успешно да разшири дейността на европейския пазар, „Ремотерм” се нуждае от оптимизиране на организацията на ресурсите и основните бизнес процеси, като за целта планира въвеждане и прилагане на ERP система.
За финансиране на внедряването и сертифицирането на посочените стандарти, както и за разработване и внедряване на ERP система, РЕМОТЕРМ ще кандидатства по настоящата схема - BG16RFOP002-2.002.
Activities
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията чрез въвеждане и сертифициране на EN ISO 3834 и EN ISO 14001 и постигане и оценка на съответствието с европейски стандарт EN 1090-1:2009+A1:2012: Като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: 1/ Въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на EN ISO 3834-2:2006 и EN ISO 14001:2015; 2/ Постигане и оценка на съответствие на продукти чрез изграждане и сертифициране на система за производствен контрол, гарантираща постигане на съответствие на продукти с т.нар. „съществени изисквания” към тях , определени в Регламент (ЕС) № 305/2011 и хармонизиран стандарт EN 1090-1:2009+A1:2012. Как инвестицията допринася за изпълнение на дейностите по проекта EN ISO 3834-2:2006 е стандарт, който определя изискванията и принципите за осигуряване на качеството на заварените продукти. Заваряваното е сред основните дейности, които се прилагат при ремонта на детайлите и внедряването му ще осигури и докаже високото качество на предоставяните услуги. Макар високите стандарти на работа на "Ремотерм" да са познати на българските му клиенти, сертификацията ще предостави гаранция за качеството на услугите пред възложителите на европейския пазар, към който предприятието се стреми. Ползите от внедряването на система за управление на околната среда в съответствие с EN ISO 14001:2015 могат да се сведат до следните: - разширяване на пазарите – чрез по-високи възможности за участие в обществени поръчки и стъпване на чуждестранни пазари; - изпълнение на нормативните изисквания по отношение на околната среда; - намаляване на времето за престой – в следствие на подобреното управление на извънредните ситуации; Във връзка с изпълнението на поръчки за изработка на конструктивни компоненти от стомана - дейност, за която предприятието е установило пазарен потенциал и възнамерява да развие и предложи на пазара, в рамките на проекта ще бъде изградена и сертифицирана система за производствен контрол, гарантираща постигане на съответствие на продукти с т.нар. „съществени изисквания” към тях , определени в "Регламент (ЕС) № 305/2011 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на хармонизирани условия за предлагането на пазара на строителни продукти" и хармонизиран стандарт EN 1090-1:2009+A1:2012. При успешно премината процедура за оценка на съответствие, вкл. сертификация на система за производствен контрол, производителят добива право да издава декларация за експлоатационните показатели и полагане на СЕ-маркировка, което от своя страна му дава право да ги предлага на територията на европейски съюз. Стъпки за изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнители за предоставяне на услуги (2-ри - 6-ти проектен месец). В това число услуги за: - въвеждане на системи за управление в съответствие с EN ISO 3834-2:2006 и EN ISO 14001:2015; - сертифициране на системи за управление; - изграждане на система за производствен контрол с цел постигане на съответствие на продукти с т. нар. „съществени изисквания”, определени в Регламент (ЕС) № 305/2011 и хармонизиран стандарт EN 1090-1:2009+A1:2012 - сертификация на система за производствен контрол 2. Сключване на договори с избраните изпълнители (6-ти проектен месец) 3. Предоставяне на услугите и подписване на приемо-предавателни протоколи за услуги (7-ми - 12-ти проектен месец), в това число: 3.1. Разработване и внедряване на системи за управление в съответствие с EN ISO 3834-2:2006 и EN ISO 14001:2015 и внедряване на система за производствен контрол във връзка с постигане на съответствие на продукти с т.нар. „съществени изисквания” към тях , определени в Регламент (ЕС) № 305/2011 и хармонизиран стандарт EN 1090-1:2009+A1:2012 (7-ми- 10-ти проектен месец) 3.2. Сертификация на системи за управление съгласно ISO 14001:2015 и EN ISO 3834-2 и сертификация на система за производствен контрол, гарантираща постигане на съответствие на продукти с т.нар. „съществени изисквания” към тях , определени в Регламент (ЕС) № 305/2011 и хармонизиран стандарт EN 1090-1:2009+A1:2012 (11-ти- 12-ти проектен месец) Срок за изпълнение на дейността: 11 месеца (2-ри - 12-ти проектен месец), Contracted Amount: 21 618.90 , Reported Amount: 10 130.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на ERP система: Като част от дейността ще бъдат извършени услуги по разработване и въвеждане на ERP система, отговаряща на нуждите на предприятието. Тъй като на пазара няма готов продукт - ИКТ софтуер за управление, който в пълна степен отговаря на дейността и нуждата на предприятието, той ще бъде разработен по поръчка на фирмата. Характеристиките и основните параметри на системата, която следва да бъде разработена, са: I. ОСНОВНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА СИСТЕМАТА: да оперира в реално време; да има единна система за съхранение на данни; да използва стандартизирани процеси във всички отдели. II. МОДУЛИ НА СИСТЕМАТА. Системата трябва да обхваща основните направления в дейността на фирмата и да има следните модули: 1. МАРКЕТИНГ И ПРОДАЖБИ. 2. ПЛАНИРАНЕ И ПРОИЗВОДСТВО. 3. МАТЕРИАЛИ И ГОТОВА ПРОДУКЦИЯ. 4. УПРАВЛЕНИЕ НА ПЕРСОНАЛА. 5. СЧЕТОВОДСТВО И ФИНАНСИ. 6. ВРЪЗКИ С КЛИЕНТИ И ДОСТАВЧИЦИ (CRM модул). 7. МЕНИДЖМЪНТ. По-подробна информация за изискванията относно функционалностите на отделните модули е изложена в следващото поле "Начин на изпълнение" Kак инвестицията допринася за изпълнение на дейностите по проекта Използването на ИКТ базирани софтуери за проследяване и управление на ресурсите в предприятието и оптимизация на бизнес процесите, понастоящем се превърна в критичен фактор за успешното управление и представяне на всеки един бизнес, независимо в кой сектор на икономиката се развива. Ето защо внедряването на ERP система в "Ремотерм" е задължително с цел запазване лидерските му позиции на пазара в страната и осъществяване на плановете за обслужване на клиенти на чужди пазари. Интегрирайки на едно място информацията от всички звена в предприятието, системата ще дава възможност за проследяване в реално време на всички процеси, които протичат в предприятието, разполагаемостта с ресурси, и ще дава възможност за всеобхватен поглед на ръководството за взимане на своевременни управленски решения. Внедряването на ERP система се очаква да доведе до: намалява времето за взимане на управленски решения; оптимизиране на наличностите; проследяване на поръчките през всяко едно звено на производството; оптимизиране на ефективното работно време; подобряване на взаимоотношенията и връзките с клиентите. Това ще допринесе за повишаване на производителността, увеличаване на поръчките и броя на клиентите, увеличаване на приходите - всички те показатели за растеж. Стъпки за изпълнение на дейността 1. Избор на изпълнител за предоставяне на услугата (2-ри - 6-ти проектен месец). 2. Сключване на договор с избрания изпълнители (6-ти проектен месец) 3. Разработка и въвеждане на ERP системата и подписване на приемо-предавателен протокол за услуги (7-ми - 18-ти проектен месец) Срок за изпълнение на дейността: 17 месеца (2-ри - 18-ти проектен месец), Contracted Amount: 122 600.00 , Reported Amount: 122 600.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, допринасящи за въвеждане на ERP системата: Като част от дейността ще бъдат закупени следните ДМА: - Преносим компютър - 8 бр. - Лазерно многофункционално устройство (ЛМФУ) - 1 бр. Преносимите компютри трябва да обезпечат възможността за достъп и ползване на разработената и въведена ERP система от мениджърския състав на предприятието, по всяко време и от всяко място. Ето защо, макар предприятието да разполага със стационарни компютри, е предвидено покупката на мобилни такива. По този начин лицата, от които зависи попълването на записите в система и взимането на управленски решения, действителност ще могат да се възползват от една от основните ѝ характеристики - да предоставя пълна картина за ситуацията в предприятието в реално време. Предвидени са компютри за следните длъжности в предприятието. - Управител; - Координатор производство; - Специалист координатор по заваряване; - Главен инженер. - Счетоводител; - Експерт маркетинг; - 2 бр. Специалист, продажби Лазерно многофункционално устройство ще се използва за разпечатване на справките, които системата генерира. Стъпки за изпълнение на дейността 1. Избор на изпълнител за извършване на доставката (2-ри - 3-ти проектен месец). 2. Сключване на договор с избрания изпълнители (3-ти проектен месец) 3. Доставка, внедряване и подписване на приемо-предавателни протоколи (4-ти - 6-ти проектен месец) Срок за изпълнение на дейността: 5 месеца (2-ри - 6-ти проектен месец), Contracted Amount: 25 699.29 , Reported Amount: 25 692.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Предвидените от кандидата мерки за информиране и публичност са в съответствие с изискванията на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821 / 2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303 / 2013 г. При осъществяването им, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на емблемата на ЕС, упоменаване на ЕС и на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), който оказва подкрепа на проекта, както и общото лого за програмен период 2014-2020 г. Кандидатът предвижда изпълнението на следните мерки за визуализация на проекта: - включване в уебсайта си на публикация с подробна информация за одобрения за финансиране проект, включително информация за неговите цели и резултати, в рамките на два дни от сключване на договора за безвъзмездна помощ . Материалът ще съдържа като минимум следната информация: емблемата на ЕС; упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд ЕФРР; общото лого за програмен период 2014- 2020 г., с наименованието на финансиращата Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност"; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размерът на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. - 5 бр. плакати формат А2 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз, поставени на видни места в административната и производствена сграда. Все плакат ще съдържа емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз”, наименованието на съфинансиращия фонд ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 – 2020 г., с наименованието на финансиращата Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - 18 бр. информационни стикери за предвиденото за закупуване оборудване - по 2 стикера на всяко от 9-те устройства. На стикерите ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз”, наименованието на съфинансиращия фонд ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 – 2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, който се използва за обществеността или участниците, ще бъде посочено, че финансиращата го оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" се осъществява с подкрепата на ЕФРР. В съответствие с изискванията на посочените регламенти, мерките по информираност и публичност ще бъдат прилагани от първия до последния месец от изпълнението на проекта. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Включване на информация за финансовата подкрепа на ЕС във всички документи на проекта (1-ви - 18-ти месец) 2. Избор на изпълнител за дизайн и изработка на плакати и стикери (2-ри - 3-ти месец от проекта) 3. Дизайн и изработка на 5 броя плакати и 18 броя стикери (4-ти месец от проекта) Срок за изпълнение на дейността – 18 месеца (1-ви - 18-ти месец), Contracted Amount: 230.00 , Reported Amount: 113.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: HANS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 113.00
  • Contractor: SZUTEST UYGUNLUK DEGERLENDIRME A.S., Contracted Amount*: 2 135.00 , Reported Amount**: 3 050.00
  • Contractor: Link it EOOD, Contracted Amount*: 3 150.00 , Reported Amount**: 4 500.00
  • Contractor: Kayzen Konsult Inzhenering EOOD, Contracted Amount*: 840.00 , Reported Amount**: 1 200.00
  • Contractor: Si Es Bi EOOD, Contracted Amount*: 966.00 , Reported Amount**: 1 380.00
  • Contractor: AIP Solutions OOD, Contracted Amount*: 85 820.00 , Reported Amount**: 122 600.00
  • Contractor: DILEX, Contracted Amount*: 17 984.40 , Reported Amount**: 25 692.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 26 098.61 , Reached amount: 24 317.67

Financial Information

Total Project cost 170 148.19 BGN
Grant 119 103.74 BGN
Self amount 51 044.45 BGN
Total actual amounts paid 110 974.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на компютърно оборудване и принадлежности, Estimated Amount: 25 699.29
  • Differentiated position 1: Преносими компютри
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Лазерно многофункционално устройство
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Преносими компютри
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Лазерно многофункционално устройство
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за дизайн и изработка на информационни материали, Estimated Amount: 230.00
  • Differentiated position 1: Дизайн и изработка на стикери и плакати
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за предоставяне на услуги за консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на EN ISO 3834-2:2006 и EN ISO 14001:2015 и постигане и оценка на съответствието с европейски стандарт EN 1090-1:2009+A1:2012, Estimated Amount: 21 618.90
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги за въвеждане на EN ISO 3834-2:2006
    Contractor: Link it EOOD
    Contract total funded value: 1 575.00
  • Differentiated position 2: Консултантски услуги за въвеждане на EN ISO 14001:2015
    Contractor: Kayzen Konsult Inzhenering EOOD
    Contract total funded value: 840.00
  • Differentiated position 3: Консултантски услуги за изграждане на система за производствен контрол и постигане на съответствие с европейски стандарт EN 1090-1:2009+A1:2012
    Contractor: Link it EOOD
    Contract total funded value: 1 575.00
  • Differentiated position 4: Услуги за сертифициране на EN ISO 3834-2:2006
    Contractor: SZUTEST UYGUNLUK DEGERLENDIRME A.S.
    Contract total funded value: 1 050.00
  • Differentiated position 5: Услуги за сертифициране на EN ISO 14001:2015
    Contractor: Si Es Bi EOOD
    Contract total funded value: 966.00
  • Differentiated position 6: Услуги за оценка на съответствието с европейски стандарт EN 1090-1:2009+A1:2012
    Contractor: SZUTEST UYGUNLUK DEGERLENDIRME A.S.
    Contract total funded value: 1 085.00
Procedure 4 Subject to due process: Разработване и внедряване на ERP система, Estimated Amount: 122 600.00
  • Differentiated position 1: Разработване и внедряване на ERP система
    Contractor: AIP Solutions OOD
    Contract total funded value: 85 820.00
  • Differentiated position 2: Разработване и внедряване на ERP система
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Разработване и внедряване на ERP система
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Разработване и внедряване на ERP система
    Contractor: AIP Solutions OOD
    Contract total funded value: 85 820.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN