Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.021-0319-C01
Project Name Higher productivity through training of the staff of Canthec EOOD
Beneficiary 131179591 Cantek Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 14.02.2018
Start Date 01.05.2018
End Date 30.06.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Настоящия проект е насочен към постигането на цели, които са в тясна връзка със стратегическата цел на ОП РЧР, а именно повишаване качеството на живот на хората, чрез подобряване на човешкия капитал, постигане на високи нива на заетост, повишаване на производителността, достъп до качествено образование и учене през целия живот, и засилване на социалното включване.
Повишаването на знанията и уменията на служителите на „Кантек” ЕООД в областта на ключови компетентности и професионална квалификация са важни инвестиции в човешкия капитал. То ще доведе до подобряване на качеството на предлаганите от кандидата услуги, което на свой ред ще увеличи бизнес резултатите на фирмата и ще се отрази върху възнаграждение на служителите. Това ще заздрави конкурентните позиции на фирмата на пазара на труда и ще създаде условия за постигане на по-високи нива на заетост и устойчив икономически растеж не само на фирмено, а и на секторно и пазарно равнище.
Особено важно за кандидата е, че БФП по проекта е в размер на 100%, тъй като той изпълнява основната си дейност в ЮЗР на планиране, където съгласно други регламенти и програми не се предвижда 100% финансиране.
Целите на настоящия проект кореспондират с целите на ПО 1 "Подобряване на достъпа до заетост и качеството на работните места", тъй като насърчават българските работодатели, в частност „Кантек” ЕООД към инвестиции в развитието на човешките ресурси, като основен фактор за нарастване на производителността и конкурентоспособността на фирмата. Чрез предвидените дейности за популяризиране на резултатите от проекта ще се повиши информираността на работодателите за значението от непрекъснатото подобряване на квалификацията и компетенциите на персонала, което е една от дългосрочните цели на ОП РЧР. Това важи и за самите служители, чиито усъвършенствани знания и умения ще им позволят да бъдат по-гъвкави, адаптивни и конкурентоспособни на динамично променящия се пазар на труда в национален и европейски мащаб.
Activities
  • Activity: Обучение за придобиване на професионална квалификация за 55 лица, заети в "Кантек" ЕООД: Фирмата-кандидат предвижда по настоящия проект да проведе обучение за професионална квалификация по част от професията по 3 професии и специалности от трето квалификационно ниво на общо 55 служители. Обученията ще се осъществят в съответствие с изискванията на ЗПОО и по професии и специалности включени в СППОО, утвърден от МОН. Чрез обучението включените участници ще придобият квалификация по част от професия, удостоверена със съответния документ съгласно чл. 38, ал. 3 от ЗПОО. 1. Професия Търговски представител (код по СПОО 341040), специалност Търговия на едро и дребно (код по СППОО 3410401), 600 учебни часа за обучение общо на 16 заети лица, заемащи длъжността "Търговски представител". Дефинирани са потребностите на служителите от придобиване на професионални знания и умения на служителите, ангажирани с дейности, пряко свързани със следните задължения: -Продажби на стоки или услуги между предприятието и други търговски обекти, предприятия или физически лица.- Информира, консултира и демонстрира на клиентите качествата на предлаганите стоки и условията за покупката им и други. Ръководството е инициализирало нуждата от квалификация на служителите си с цел подобряване на работната среда, комуникацията с клиенти и партньори, поддържане на икономическите интереси на компанията и други. 2. Професия Офис мениджър (код 346010), специалност "Бизнес администрация" (код 3460101), 600 учебни часа за обучение общо на 17 заети лица. С това обучение ще се отговори на потребностите на тези служители от придобиване на професионална теоретична подготовка, практическо обучение за следните дейности: обработва информационните потоци, координира и осигурява безпроблемно протичане на деловата дейност на звената в предприятието или офиса. Той координира бизнес кореспонденцията на ръководителя и организацията (писма, факсове, електронна поща и други документи), като спазва приетите стандарти; предава и получава информация по факс и интернет; прави копия; поддържа деловодство в изряден и удобен за употреба вид и води архив, носи отговорност за офис организацията, координацията, кореспонденцията и телефонното обслужване на дейността на предприятието и др. 3.Професия "Системен програмист", специалност "Системно програмиране" за част от професия в трето квалификационно ниво на 22 заети лица. Ръководството на "Кантек" ЕООД инициализира нуждата от придобиване на допълнително ниво на квалификация на служителите си, поради бързо развиващият се сектор на информационни и компютърни услуги. Лицата, наети на трудови договори са преминали обучение за компютърни умения, програмиране, програмен език и др., но поради факта, че заетостта и задълженията им са в интензивно променящ се сектор, те имат нужда от надграждащо ниво на знания и умения. Сектора на ИКТ, в който фирмата-кандидат извършва дейността си, ежедневно се променя и допълва от нови услуги, което променя и необходимостта, търсенето и предлагането на пазара на услуги сред ползвателите на конкретните услуги, предлагани от компанията. Освен това, кандидатът продължава развитието на дейността си с предлагането на нови услуги, спрямо развитието на пазара на ИКТ услугите, което също обуславя необходимостта от допълнителна квалификация на служителите си. Предизвикателствата на новите технологични процеси и изискванията за високо професионално и квалификационно ниво за работа със съвременни технически средства и оборудване, както и за постигане на висок стандарт на сигурност и качество налагат работниците да придобият нови професионални знания и умения. Фирменото ръководство също е осъзнало и е амбицирано да осигури надежден и професионално квалифициран работен екип, който да отговори на нарастващите технически и потребителски изисквания за сигурност, надеждност и качество при предоставянето на продукти и услуги в ИКТ сектора. Чрез посочените по-горе обучения ще се осигури изпълнението на СЦ 1и ще допринесат за постигането на Основната цел и СЦ 3 и 4 на настоящия проект., Contracted Amount: 61 875.00 , Reported Amount: 60 750.00
  • Activity: Обучение на 55 служители за ключови компетентности: Кантек ЕООД е в сферата на услугите, свързани с проектиране на решения и продажба на принтерна и офис техника. Във фирмата работят над 50 лица, заети в различните отдели на фирмата. Ръководството на фирма е дефинирало нуждата от подобряване на знанията и уменията в комуникацията на чужд език и дигиталните компетентности на обслужващият персонал на фирмата. Анализът на проблемите на целевата група показва, че към момента работният персонал в дружеството-кандидат се нуждае от целенасочено обучение, което да осъвремени изпълнението на ежедневните дейности с различно естество. Необходимостта от обученията се обуславя от потребностите на служителите да притежават умения и компетенции за комуникация и боравене с масово използвания английски език и с приложните общи и специализирани IT продукти. Служителите са дефинирали, като проблемен за ефективната им работа недостига на чуждоезикови или дигитални компетенции. Те са заявили пред фирменото ръководство желанието си да участват в обучение по Английски език или дигитални компетентности, поради факта, че ежедневно им се налага да разчитат на помощта и ползват уменията на колегите си в съответните области за да изпълнят персоналните си трудови задачи, включващи комуникация на чужд език с клиенти и/или партньори и обработка и дигитализация на информацията. Успешното изпълнение на дейността ще спомогне на включените в обученията за адаптирането и придобиването на рутина при работа със специфичната терминология и компютърната обработка на английски език, ще удължат активната трудова дейност на по-голямата част от заетите, ще увеличат производителността на труда в дружеството и реално ще допринесат за изпълнението на дългосрочните цели за развитие на фирмата-кандидат. В рамките на тази дейност ще се организират и проведат: 1. Обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” - Чуждоезиково обучение по английски език на различни нива на общо на 30 служители, 6 от които със средно образование.Обученията ще бъдат, съобразно наличното ниво на знания и умения съгласно Европейската квалификационна рамка. Планираният за изучаване английски език ще подпомогне изпълнението на ежедневните трудови задължения по изготвяне на документи, комуникация с чуждестранни клиенти, преводи на етикети, описания и друга техническа документация и други. Обучението е необходимост и за служителите от търговските отдели, предвид необходимостта от комуникации с бизнес-партньорите си от Европа, Азия и Америка. Обучението ще е с продължителност 300 уч.ч., по 100 уч.ч. за всички три нива на обучение. При завършени три нива на Английски език, обучаемите лица ще получат следните умения: - четене; - писане; - говорене; - разбиране; - делова кореспонденция; - граматика; - и други индивидуални за потребностите им знания и умения. 2. Обучение по Ключова компетентност 4 "Дигитални компетентности" - общо за 25 служители с основна трудова дейност в търговският и административен отдел с приоритет към общо приложими програмни продукти за обработка на текст, таблици, за комуникации, съхраняване и управление на информация и др. На тази основа учебното съдържание ще бъде в рамките на 45 уч. ч и дефинирано според потребностите за изпълнение на ежедневните задължения на обучаемите и нуждите на работодателя от подобрена и адекватна на изискванията на пазара бързо и качествено обслужване на клиентите на фирмата-кандидат. Всички успешно завършили обученията ще получат сертификат за съответното придобито ниво на чуждоезикова или дигитална компетентност., Contracted Amount: 27 250.00 , Reported Amount: 27 250.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници, придобили квалификация при напускане на операцията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 55.00 , Reached amount: 56.00
Indicator 2 Заети лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 55.00 , Reached amount: 56.00

Financial Information

Total Project cost 98 037.50 BGN
Grant 98 037.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 93 940.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „По-висока производителност, посредством обучение на персонала на „Кантек“ ЕООД“, Estimated Amount: 89 125.00
  • Differentiated position 1: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на професионална компетентност на 16 лица по професия „Търговски представител“ (код по СППОО 341040), специалност „Търговия на едро и дребно“ (код по СППОО 3410401), за част от професия по трета квалификационна степен, 600 учебни часа.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на професионална компетентност на 17 лица по професия „Офис мениджър“ (код по СППОО 346010), специалност „Бизнес администрация“ (код по СППОО 3460101), за част от професия по трета квалификационна степен, 600 учебни часа
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на професионална компетентност на 22 лица по професия „Системен програмист“ (код по СППОО 481020), специалност „Системно програмиране“ (код по СППОО 4810201), за част от професия по трета квалификационна степен, 600 учебни часа
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Организиране и провеждане на обучение на 30 лица по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“, обучение по английски език с продължителност 300 учебни часа и три нива на обучение
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: Организиране и провеждане на обучение на 25 лица по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“, с продължителност 45 учебни часа
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN