Identification

UMIS Number BG16FFPR001-5.002-0003-C01
Project Name Communications and visibility of PTC projects.
Beneficiary 000695388 Coordination of Programmes and Projects" Directorate at Ministry of transport and communications
Funding CF ==> Transport connectivity programme 2021 - 2027
Date of the Contract/Order 12.03.2024
Start Date 12.03.2024
End Date 30.06.2028
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящата бюджетна линия ще изпълнява дейностите по видимост, прозрачност и комуникация заложени за изпълнение в условията и изискванията, определени в Глава ІІІ „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 36 от Регламент (ЕС) 2021/1058 на Европейския парламент и на Съвета и в публикуваните материали за видимост, прозрачност и комуникация на https://ec.europa.eu/regional_policy/information-sources/logo-download-center_en . 
При изпълнение на мерките по информация и комуникация се взимат предвид и заложените мерки и изисквания, посочени в „Национална комуникационна стратегия“, включително Приложение „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2021-2027 г.“.
По бюджетна линия  BG16M1OP001-5.002-0011 "Популяризиране на ОПТТИ и ПTС чрез организиране на публични събития"  с период за изпълнение от 01.01.2023 г. до 31.12.2023 г., бяха планирани  публични събития по ОПТТИ и организиране на Комитети за наблюдение по ПТС.
След проведена процедура по ЗОП с предмет „Организиране на събития за нуждите на ПТС 2021-2027 и ОПТТИ 2014-2020“ , бе сключен договор Д-7/ 20.02.2023 г., като част от сумата по сключеният договор бе изразходвана за събития организирани по ОПТТИ за периода от 01.01.2023 г. до 01.11.2023 г., останалата част от средствата по договора ще бъдат изразходени за събития по ПТС, и ще се финансират по ПТС.
Activities
  • Activity: Организиране на събития от всякакъв характер: 1. Подготовка, организиране и провеждане на събития за нуждите на ПТС. Целта на тези събития е да се популяризират проектите по ПТС сред различни целеви аудиторий. Събитията могат да бъдат следните видове: • информационна кампания, • пресконференция, • публична лекция, • кръгла маса, • дискусия, • конференция, • семинар, • форум, • работна среща, • други дейности за реализиране на събитие • срещи за обмяна на опит и добри практики във връзка с популяризиране на ПТС и изпълнение на ГПД с различни целеви групи. Провежда се открита процедура за възлагане на обществена поръчка по ЗОП, като се избира изпълнител отговорен за организиране и провеждане на предвидените събития. Всяко събитие включва предварителна подготовка, като избор на място ( зала, хотел, открито простронство), изготвяне на списък с присъстващи, покани, програма, информационни табели, лектор или модератор според събитието, меню, техника. По време на събитието се координира и наблюдава качественото изпълнение на всички дейности предвидени за изпълнение при провеждане на комуникационната дейност. След приклюване на събитието се изготвя подробен доклад от изпълнителя, който трябва да бъде проверен, при необходимост коригиран и приет. Екип на УО, може да организира и/или да бъде съорганизатор на събития, които изпълняват мерките по публичност заложени в Комуникационната сретегия 2021-2027 г. , без да има финансиране от настоящата бюджетна линия. Разхода за проведените събития за популяризиране на ПТС ще се приспада от код.179 Информация и комуникация. 2. Провеждане на Комитет за наблюдение. В съответствие с чл. 38 от Регламент (ЕС) 2021/1060, Комитетът за наблюдение на ПТС следва да бъде създаден в рамките на 3 месеца, считано от датата на нотифициране на държавата-членка за решението на Комисията за одобрение на програмата. Комитетът за наблюдение се състои от председател, членове с право на глас и наблюдатели. Председател на Комитета за наблюдение е ръководителят на Управляващия орган на ПТС или друго оправомощено лице от ръководителя на администрацията, в чиято структура се намира управляващият орган на ПТС. При отсъствие на председателя заседанието на КН се председателства от представител на УО на ПТС, посочен в заповедта за определяне на състава на КН. Комитетът за наблюдение има функции съгласно приетите Вътрешни правила за работа на КН на ПТС. Заседания на Комитета за наблюдение на програмата се свикват най-малко два пъти в годината по инициатива на председателя му. Заседания могат да се насрочват и по искане най-малко на една трета от членовете на КН или по инициатива на Европейската комисия. Разхода за проведените Комитети за наблюдение и технически срещи ще се приспада от код.180 Подготовка, изпълнение, мониторинг и контрол. 3. Логистично обезпечаване на събития и друг вид мероприятия свързани със служителите на УО и/или бенефициентите на ПТС при изпълняване на дейности, свързани с укрепване на административния капацитет съобразно Националната пътна карта. В това число и мероприятия от всякакъв характер за нуждите на УО свързани с изпълнението на задълженията и/или отговорностите на служителите, бенефициентите и др. отговорни при изпълнението на дейности по ПТС. Разхода за логистично обезпечаване на мероприятия ще се приспада от код.182 Укрепване на капацитета на органите на държавите членки, бенефициерите и съответните партньори., Contracted Amount: 2 500 000.00 , Reported Amount: 221 400.00
  • Activity: Изработка и доставка на рекламни материали.: Предвижда се изработка, доставка и брандиране на различни рекламни материали, чрез които ще се полуляризира ПТС при провеждането на публични активности от всякакъв характер. Част от предвидените рекламни материали са календари, химикалки, тефтери, чанти и др. , Contracted Amount: 800 000.00 , Reported Amount: 69 417.60
  • Activity: Създаване на творчески продукти и решения. : Дейността предвижда създаването на оригинални творчески продукти и/или решения от различен характер и всякакъв тип, които ще бъдат разпространявани и използвани при реализация на различни видове комуникационни кампании, събития от всякакъв характер и при всички други подходящи дейности, които имат за цел да популяризират ролята на Европейския съюз и да информират за дейностите и резултатите по проектите на ПТС. Дейността включва създаването на оригинални творчески продукти и/или решения от различен характер и всякакъв тип, като например: идейни и творчески концепции, дизайн и графична обработка на материали, монтаж, фото и видео заснемане, оригинално творческо текстово съдържание, анимация, сценарии, режисура, творчески нематериални продукции с предоставяне на авторски права, различни по характер перформанси, колаборации с партньори и организации и други, решения и продукти, свързани с популяризиране на ролята на Европейския съюз и информиране за дейностите и резултатите по програмата. Разработването на материалите щe е в съответствие със всички указания на ЕК по отношение на видимост и комуникация, в изпълнение на комуникационната стратегия на ПТС, годишния план за дейностите на ПТС, съгласно Националната комуникационна стратегия 2021 -2027г. За целите на проекта под „материал“/ „материали“ се разбира оригинален творчески продукт и/или решения от различен характер и всякакъв тип, създаден/ и за целите на проекта., Contracted Amount: 400 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Провеждане /изпълнение на медийни кампании : Предметът на дейности включва изпълнение и провеждане на медийни кампании в различни видове и категории медии: електронни, печатни, онлайн, включително социални медии и платформи, outdoor, с национален и регионален обхват/ покритие. Всяка медийна кампания ще бъде планирана и изпълнявана в конкретен времеви период, с конкретно дефинирани канали, честота и тема. Дейността предвижда изпълнение и провеждане на медийни кампании, които имат за цел да популяризират ролята на Европейския съюз и да информират за дейностите и резултатите по проектите на ПТС. Подготовката и изпълнението на медийните кампании ще е в съответствие със всички нормативни документи и указания на ЕК по отношение на видимост и комуникация, както в изпълнение на комуникационната стратегия на ПТС, годишния план за дейностите на ПТС, съгласно Националната комуникационна стратегия 2021 -2027г. Медийните кампании ще бъдат тематично дефинирани, като чрез различни видове канали и комуникационни инструменти ще се подобри видимостта на европейските политики и инициативи; ще се повиши нивото на информираност на гражданите относно подкрепата на ЕС и инвестициите по програмата, както и постиженията по поректите. 1. Медийните кампании в телевизия и радио - ще се провеждат според утвърдена Процедура за избор на радио- и телевизионни оператори в съответствие с чл. 4, т.2 от Закона за обществените поръчки, с Докладна записка №02: 16-241/04.11.2014 г. на Министерски съвет. В зависимост от конкретните цели и теми на медийната кампания и целевата аудитория, ще бъде възложено от УО на ПТС излъчването на съответната медийна кампания в конкретен времеви период, както вид и честота на излъчванията. Медийните кампании ще са два вида - на национално и на регионално равнище. Регионалните кампании ще бъдат направени в регионите, в които има проекти на Оперативната програма, а националните – в цялата страна, чрез сключване на договори със съответния тип оператори. 2. Медийни кампании в социални мрежи, интернет и печатни издания ще се провеждат по реда на ЗОП - ще се изпълняват от външен изпълниетл след провеждане на процедура за възлагане. В Дейност 4 не се предвиждат разходи за приключване на ОПТТИ. , Contracted Amount: 1 244 365.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Company for international congresses, Contracted Amount*: 263 100.00 , Reported Amount**: 221 400.00
  • Contractor: DMI Development , Contracted Amount*: 500 000.00 , Reported Amount**: 69 417.60
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Доставени рекламни материали, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 number of posts on social media/channels, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 468.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Изпълнени мерки за видимост, прозрачност и комуникация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Проведена медийна кампания, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 number of events for the program of any nature, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 18.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 4 944 365.00 BGN
Grant 4 944 365.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 290 817.60 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Провеждане /изпълнение на медийни кампании, Estimated Amount: 1 244 365.00
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на брандирани рекламни материали“, със следните обособени позиции: Обособена позиция № 1: „Доставка на брандирани рекламни материали“ Обособена позиция № 2: „Доставка на брандирани рекламни материали“, които са включени в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП. , Estimated Amount: 600 000.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на брандирани рекламни материали за програма „Транспортна свързаност“ 2021 -2027 г. – Обособена позиция № 1: „Доставка на брандирани рекламни материали“
    Contractor: DMI Development
    Contract total funded value: 350 000.00
  • Differentiated position 2: „Доставка на брандирани рекламни материали за програма „Транспортна свързаност“ 2021 -2027 г. - Обособена позиция № 2: "Доставка на брандирани рекламни материали, които са включени в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП"
    Contractor: DMI Development
    Contract total funded value: 150 000.00
Procedure 3 Subject to due process: „Организиране на събития за нуждите на ПТС 2021-2027 и ОПТТИ 2014-2020“, Estimated Amount: 420 000.00
  • Differentiated position 1: КОМПАНИЯ ЗА МЕЖДУНАРОДНИ КОНГРЕСИ ЕООД
    Contractor: Company for international congresses
    Contract total funded value: 263 100.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на рекламни материали, Estimated Amount: 160 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на реклама и създаване на съдържания за социални мрежи, Estimated Amount: 200 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на медийна агенция за закупуване на рекламни услуги в онлайн медии, Estimated Amount: 100 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Логистично обезпечаване на събития за нуждите на УО , Estimated Amount: 700 000.00
Procedure 8 Subject to due process: Логистично обезпечаване при провеждане на събития за нуждите на УО., Estimated Amount: 1 200 000.00
Procedure 9 Subject to due process: Професионално заснемане на обекти, изпълнявани по проекти на ПТС, Estimated Amount: 100 000.00
Procedure 10 Subject to due process: Създаване на творчески продукти и решения, Estimated Amount: 376 900.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN