Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0102-C02
Project Name Patronage care + in the municipality of Sozopol
Beneficiary 000057236 SOZOPOL MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.04.2021
Start Date 03.05.2021
End Date 19.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Созопол

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19
Activities
  • Activity: Направление I - Дейност Патронажна грижа: Целта на дейност 1 е подкрепа за предоставяне на патронажни грижи на възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда при зачитане на индивидуалните им потребности и желания за постигане на независим и пълноценен живот. Ще се продължи подкрепата за осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домовете на лицата, които са застрашени от Корона вируса. Включва четири мерки: Мярка1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора. Включва помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя др.; -Предоставяне на интегрирани здравни услуги: поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, рехабилитация и др, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение, придружаване до различни институции; -Предоставяне почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на админ. услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.; -Извършване на постоянен мониторинг на предоставянето на услугите; -Инструктиране на потребителите за COVID-19 и необходимостта от дезинфекция и ползване на лични предпазни средства, предоставяне на здравно-информационни материали. Мярка 2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране. Животът в пандемична обстановка изправя специалистите от подпомагащите професии - лекари, социални работници, психолози пред непреживявани досега предизвикателства. Наблюдават се тревожност, несигурност, дезориентация. Възрастните хора и лицата с увреждания са особено уязвими в условията на световна пандемия, тъй като в по-висока степен са внушаеми, неуверени. Най-нестабилни са самотните хора, които няма с кого да споделят безпокойството, внушавано от публичните и социални медии. Ширят се слухове, които предизвикват гранични състояния, близки до психични разстройства. В кризисната ситуация, свързана със загуба на работа, респективно на доходи, болести - реални и въображаеми, драми в семействата, зачестяващи случаи на домашно насилие, социална изолация, хората се нуждаят от разностранна подкрепа. С потребителите, техните семейства, с екипа ще работи психолог, който добре познава обстановката в общината и има дългогодишен опит в социалните услуги. Мярка 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства /закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция/ , заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги /със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция/. Ще бъдат продължени услугите, които бяха предоставяне на жителите на община Созопол по Патронажна грижа- 2, 3 и 4. Обучение на новонаети членове на екипа за предоставяне на директни услуги в домовете съгласно Методиката на МЗ Мярка 4. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа от/до домовете на лицата.Община Созопол е разположена на площ от 480 кв. км. и включва 12 населени места. За достигане на потребителите на соц.услуга "Патронажна грижа + в община Созопол" е наложително ползването на транспортни средства. В условията на пандемична световна криза най-препоръчителната стратегия е социалната изолация. Но за предоставящите услугата Патронажна грижа + е наложително среща с потребителите от целевата група. Ще бъде използван микробуса, закупен по процедура „Независим живот“. По процедура Патронажна грижа - Компонент 2 бе доставен лек автомобил, който също ще бъде използван. Като изключение може да бъде ползван междуселищен транспорт, но при стриктно съблюдаване на правилата за безопасно придвижване в условията на COVID-19., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 44 731.50
  • Activity: Направление 2 – Дейност Превенция на COVID-19 социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Дейност 2 включва следните мерки: Мярка 5: Осигуряване на Лични предпазни средства В началото на паднемичната криза социалните услуги от резидентен тип и социалните услуги в общността бяха изключително затруднени да доставят лични предпазни средства за потребителите си и за персонала, обгрижващ настанените лица. Настоящата процедура ще отговори на острата необходимост от дезинфекция, още по-стриктно почистване на помещенията, организиране на безопасно ежедневие както на персонала, така и на потребителите на социалните услуги, предоставящи делегирана от държавата дейност в ЦНСТДМУ, ЦОП и ЦСРИ. През изтеклите месеци придобихме опит и сега още по-ясно осъзнаваме необходимостта от стриктен контрол, непрекъсната хигиенизация и качествена дезинфекция на помещенията. Не по-малко важни са личните предпазни средства. Съгласно последните изследвания, констатиращи недостатъчния ефект от текстилните маски, се налага да се сменят маските на всички членове на екипа и на настанените лица. Ще доставим дистанционни термометри, бактерицидни лампи, дозатори за дезинфектанти, машини за дезинфекция. И разбира се, качествени препарати за лична дезинфекция и дезинфекция на помещенията. Групата, която се нуждае от лични предпазни средства включва 74 потребители: * 14 деца и младежи с увреждания / До 30.06.2020 потребителите са 13, от 01.07.2020 е настанено едно дете/ в ЦНСТДМУ село Атия * 25 потребители в ЦОП гр. Созопол * 35 потребители в ЦСРИ гр. Черноморец и 25 лица, заети в социалните услуги, делегирани от държавата дейност, от които: * В ЦНСТДМУ - 12 души, в това число, 1 управител, 1 социален работник, 1 медицинско лице, 9 детегледачи * В ЦОП - 6 души, в това число, 1 директор, 1 социален работник, 1 психолог, 1 логопед, 1/2 педагог, 1/2 помощен персонал * В ЦСРИ - 7 души, в това число, 1 директор, 1/2 социален работник, 1 трудотерапевт, 1/2 логопед, 1 експерт социални дейности, 1 медицинска сестра, 1 хигиенист Мярка 6: Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности Реализацията на дейност 6 е особено важна за изпълнение на проектните цели и задачи. В нея ще бъдат осъществени допълнителни дейности за дезинфекция, дезинсекция и дератизация, които ще гарантират максимално предпазване от заразяване с COVID-19. За тяхната реализация ще бъдат назначени допълнително лица заети с дейности по почистване, дезинфекция, дезинсекция и дератизация. В Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания работят 12 лица и обгрижват 14 деца и младежи с тежка и средна степен на умствена изостаналост. Поради спецификата на своето състояние и въпреки непрекъснатия възпитателен процес те замърсяват сериозно помещенията. Децата и младежите прекарват в ЦНСТДМУ 24 часа поради ситуацията, предизвикана от COVID-19. Ограниченото пространство, създавано в други условия, натоварва и децата, и персонала. Необходима е помощ при почистване и дезинфекция, която да се провежда на всеки два часа. В Център за настаняване от семеен тип ще бъдат наети един работник на 8 часа и един с 4 часова заетост. В село Атия има подходящи лица за заемането на тези позиции. В Център за обществена подкрепа капацитетът е 25 потребители при брой на персонала 6 души, но те не пребивават едновременно в центъра. Достатъчен е един работник, нает на пълен работен ден, който да изпълнява дейности по почистване и дезинфекция. Центърът за социална рехабилитация и интеграция има капацитет 35 потребители, а персоналът е 7 души. Също ще бъде назначен 1 човек на 8 часов работен ден. Мярка 7: Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Лицата, които биха попадащи в обхвата на мярка 7 са: Лица, които ползват услуги, делегирани от държавата дейности - 74: Заети лица - 25 души: Допълнително назначени по Направление II на трудов договор 4 лица за осъществяване на дезинфекция и почистване., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 56 359.93

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 29.00 , Reached amount: 28.00
Indicator 2 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 105.00 , Reached amount: 106.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 29.00 , Reached amount: 28.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 105.00 , Reached amount: 106.00

Financial Information

Total Project cost 141 528.00 BGN
Grant 141 528.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 141 528.00 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN