Identification

UMIS Number BG05SFPR001-1.001-0001-C01
Project Name SUCCESS FOR YOU
Beneficiary 000695114 MINISTRY OF EDUCATION AND SCIENCE
Funding ESF+ ==> Programme "Education" 2021-2027
Date of the Contract/Order 27.01.2023
Start Date 27.01.2023
End Date 31.12.2027
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Проектът ще се изпълнява в рамките на операция от стратегическо значение и цели да разгърне потенциала за личностно развитие на учениците с цел трайното им приобщаване в училищното образование и подобряване на образователните им резултати. Чрез проекта ще бъде предоставено допълнително обучение, насочено към ученици, които имат: системни пропуски по даден учебен предмет, обучителни затруднения, пропуски в усвояването на учебното съдържание и др. Планирани са консултации по учебни предмети, като те ще бъдат насочени към всички ученици, които не постигат очакваните резултати, с цел трайно приобщаване в образователната система на ученици от уязвими групи и разкриване на интереси, нагласи и мотивация за избора на образование и професия, формиране на умения за планиране на учебното и личното време, както и планиране на кариерното развитие, решаване на вътрешни и външни конфликти, свързани с възможностите за образователна, професионална и личностна реализация. Стимулирането на творческите изяви и повишаването на мотивацията на учениците за учене, включително чрез развиване на компетентности за устойчиво развитие и др., ще бъдат подкрепени със занимания по интереси. Планирани са мерки, насочени към допълнителна подкрепа за личностно развитие на ученици със СОП,  в риск, с хронични заболявания и с изявени дарби за трайно приобщаване в училищното образование, като се осигурят допълнителни педагогически специалисти(ПС) и непедагогически персонал (НПП), психолози, логопеди, ресурсни учители, образователни медиатори (ОМ), социални работници (СР) и др. Подобряването на образователната среда и овладяването на ключови компетентности с цел подготовка за самостоятелен живот и личностна реализация. Планирани са дейности за повишаване капацитета на педагогическите специалисти, за осигуряване на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие и на непедагогическия персонал, вкл. ОМ, СР подкрепящи учениците от уязвими групи и техните родители.
Activities
  • Activity: Повишаване квалификацията на педагогическите специалисти, вкл. нови в системата учители за осъществяване на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие, както и обучения на непедагогическия персонал, вкл. образователни медиатори и социални работници за подпомагане на обучението, в съответствие с одобрени програми за професионалното и кариерното им развитие.: Дейността включва обучения на педагогически специалисти (ПС), непедагогически персонал (НП) – в т.ч. образователни медиатори (ОМ), социални работници (СР), които предоставят експертно-методическа помощ по дейностите за личностно развитие, вкл. специалистите от екипите за подкрепа за личностно развитие на ученици в съответствие с идентифицираните нужди от подобряване на капацитета им за осигуряване на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие, съобразно индивидуалните потребности на всеки ученик. Обученията ще се провеждат след идентифициране на потребностите от квалификация на ниво училище в съответствие с годишния квалификационен план по програми за професионалното и кариерното развитие (ЗПУО, Глава 11 „Учители, директори и други педагогически специалисти“ и чл.43, чл.44 и чл. 45, ал.1, т. 1 и т. 2,б-е от Раздел IV на Наредба 15/2019 г. на министъра на образованието и науката) на ПС, както и на образователните медиатори/социалните работници/помощниците на учителя и въз основа на анализ на нуждите за работа с ученици от уязвими групи, ученици с обучителни затруднения или в риск от отпадане от образование, със СОП, в риск, с хронични заболявания, с изявени дарби от училищата, както и за работа с родители в процеса на приобщаващото образование. Планирано е организиране и провеждане чрез училищата, РУО и МОН на обучения за въвеждаща и продължаваща квалификация на ПС, завършващи с присъждане на квалификационни кредити и краткосрочни обучения за НПС които да бъдат по конкретни и специфични теми, насочени към обща и допълнителна подкрепа за работа с ученици със затруднения в ученето (вкл. ученици със СОП, с хронични заболявания, в риск и с изявени дарби, от уязвими групи, в риск от отпадане от образование) и за работа с техните родители. , Contracted Amount: 913 239.80 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Интензивна работа с родители на ниво училище за формиране на положителни нагласи към образованието и за пълноценното им участие в образователния процес : Настоящата дейност предвижда планиране и провеждане на различни форми на системна работа, които ще обхванат родители на ученици от уязвими групи за повишаване на социалните и гражданските им компетенции относно приобщаващото образование, както работа с родители от различните общности за формиране на толерантност и приемане на различието. В рамките на дейността се планира да бъдат осъществявани съвместни дейности и инициативи между родители на ученици от уязвими общности и ПС, НПП, които да допринесат за сближаване на общността в подкрепа целите и визията на училището, както и да насърчат процеса по изграждане на положителни нагласи спрямо образованието. Дейностите за родители целят да допринесат за повишаване на тяхната мотивация, осъзнаване на техните отговорности по отношение на възпитанието, развитието и отглеждането на децата им. Изграждането на ефективно сътрудничество и активен диалог между училищата и родителите ще бъдат основен фокус на дейностите за системна работа с родителите. Солидарното партньорство между институции и родителите ще допринесе за осъществяването на по-плавен процес на адаптация на децата в училищата, като същевременно ще допринесе и за повишаването на тяхната мотивация и изграждането на положителни нагласи спрямо образователния процес. Друг основен приоритет на училищата, включени в изпълнението на настоящата дейност, ще бъде работата с родители по отношение на тяхното активно включване и участие в училищния живот. Равнопоставеността и изграждането на мултикултурна образователна среда ще бъдат разгледани като основните стълбове за постигането на високи образователни резултати и изграждане на позитивна и стимулираща образователна среда за всички деца. За допустими участници в дейността ще се считат и настойници/попечители на ученици от целевите групи. , Contracted Amount: 37 060 531.20 , Reported Amount: 599 750.00
  • Activity: Допълнителна подкрепа за личностно развитие на ученици със специални образователни потребности, в риск, с хронични заболявания и изявени дарби за трайно приобщаване в училищното образование.: Дейността е насочена към насърчаване и разгръщане на потенциала за личностно развитие на учениците от начален и прогимназиален етап със СОП, с хронични заболявания, в риск и с изявени дарби чрез предоставяне на допълнителна подкрепа за трайно приобщаване в училищното образование. Дейността ще подобри достъпа на целевите групи до образование, ще осигури по-доброто им приобщаване в системата на училищното образование, както и тяхната бъдеща успешна социализация и личностна реализация. Дейността ще се осъществява от ПС и други специалисти в училищата. При необходимост и липса на вътрешен капацитет, училищата могат да привличат и външни специалисти. При реализиране на дейността специалистите могат да разработят и да прилагат алтернативни модели/програми/гъвкави форми/иновативни подходи в зависимост от установените в процеса на оценяване потребности на учениците, както и да използват вече разработените такива по предходни проекти за по-лесна проходимост между образователните етапи, за по-пълноценно включване и участие в образователния процес за постигане на целите на приобщаващо образование на подкрепените ученици. За учениците с изявени дарби в дейностите за подкрепа се включват и алтернативни модели с цел подпомагане подготовката за участието в пленери, в национални и международни конкурси, олимпиади и състезания. В рамките на дейността ще бъдат предоставени и еднократни стипендии на ученици с изявени дарби от начален и прогимназиален етап. За предоставяне на допълнителна подкрепа за личностно развитие на учениците ще бъдат осигурени допълнителни ПС и НПП съгласно оценката на индивидуалните потребности на учениците в училищата. В училищата ще бъде осигурено оборудване за създаване и/или обновяване на специализирани кабинети и помещения за допълнителна подкрепа за личностно развитие на учениците от целевите групи. Съгл.Наредбата за ПО и въз основа на инструменти,разработени по проект “Подкрепа за приобщаващо образование”,на ученици със СОП,с хрон. заболявания, в риск и с ИД се извършва оценка на индивид. потребности от екип за ПЛР, като в състава на екипа могат да участват различни специалисти–психолог, логопед, ресурсен учител (РУ), рехабилитатор на слуха и говора, учител на деца и ученици с нарушено зрение и др. специалисти., Contracted Amount: 39 587 864.09 , Reported Amount: 4 302.00
  • Activity: Допълнителни обучения за обща подкрепа за достъп и трайно приобщаване в училищното образование.: Дейността за провеждане на допълнително обучение на учениците от 1 - 12 кл., с фокус към учениците до завършване на основно образование, е насочена към превенция на отпадането чрез осигуряване на възможности за допълнително подпомагане на учениците, които имат системни трудности при овладяване на учебния материал по съответния учебен предмет. Тя може да обхваща ученици с пропуски по един или по няколко учебни предмета, които предпоставят ниски образователни резултати и невъзможност за успешно завършване на клас, етап или степен. Допълнителното обучение на ученици се организира по класове от участващите в проекта училища, както следва: - за ученици от началния етап – по български език и литература (БЕЛ) и по математика; - за ученици от прогимназиалния етап – приоритетно по БЕЛ, по математика и по природни науки, както и по други учебни предмети, по които учениците имат натрупани пропуски; - за ученици от първия гимназиален етап – по БЕЛ и по математика – за подготовка за национално външно оценяване (НВО) по БЕЛ и по математика; - за ученици от втория гимназиален етап – по БЕЛ за подготовка за държавен зрелостен изпит (ДЗИ); - за ученици, за които българският език не е майчин – по български език, с цел подкрепа на приобщаването им. , Contracted Amount: 48 982 445.60 , Reported Amount: 44 992.00
  • Activity: Провеждане на занимания по интереси, междуучилищни дейности и кариерно ориентиране и консултиране за обща подкрепа в училищното образование.: Дейността за провеждане на заниманията по интереси(ЗИ) е насочена към мотивацията за учене и задържане на учениците от уязвими групи в училище чрез стимулиране развитието на личностни качества, социални и творчески умения и изяви на способностите в областта на науките, технологиите, изкуствата, спорта, глобалното, гражданското, здравното и интеркултурното образование, образованието за устойчиво развитие. С цел повишаване мотивацията на учениците от целевата група в групите за занимания по интереси следва да бъдат включени и ученици, които не са от уязвими групи. Заниманията по интереси се организират приоритетно в тематичните направления: „Дигитална креативност“, „Природни науки“, „Математика“, „Технологии“, „Изкуства и култура“, „Гражданско образование“, „Екологично образование и здравословен начин на живот“, "Здравословно хранене", „Спорт“, чужди езици. Те могат да обхващат и практически занимания за първа долекарска помощ и безопасно движение по пътищата. Участието на учениците в заниманията по интереси от училищата по проекта е на доброволен принцип съобразно заявен интерес. Провеждането на междуучилищни дейности (МУД) с участието на ученици от две или повече училища, изпълняващи дейности по проекта, допринася за изявата на учениците, за повишаване на мотивацията им и за популяризиране на добри педагогически практики. МУД могат да бъдат провеждани под формата на състезания, конкурси, дебати, викторини, фестивали, театрални постановки и др. подходящи форми, съобразени с възрастовите особености на учениците. Дейността за кариерно ориентиране и консултиране (КОК)е насочена към ученици от уязвими групи от прогимназиалния етап на образованието (V-VII кл.) с цел да мотивира и насочва към следващ етап на образованието и последваща успешна реализация на пазара на труда посредством кариерните консултанти от Центъра за подкрепа за личностно развитие (ЦПЛР). Училищата, участващи в проекта, заявяват пред центъра, обслужващ съответната област, конкретните потребности от кариерно ориентиране на учениците. КОК на ученици ще се извършва на два етапа: - групови дейности за запознаване или информиране за профили и професии; - индивидуални дейности за определяне на интересите на учениците. Дейностите по КОК се осъществяват с помощта на ресурсите за кариерно ориентиране, включени в Националния портал за кариерно ориентиране (orientirane.mon.bg), ресурси по проект BG05M2OP001-2.011-0001 “Подкрепа за успех” и др., Contracted Amount: 4 964 546.40 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants gaining a qualification upon leaving, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 924.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of children and students from vulnerable groups with improved educational results 1 year after participation in the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 65 805.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Pedagogical specialists and non-pedagogical staff trained to work with children and school students from vulnerable groups, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3 782.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of children and students from vulnerable groups with improved educational results 1 year after participation in the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 13 161.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of children and school students from pre-school and school education from vulnerable groups received support, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14 623.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of children below 18 years of age, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 16 047.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Minorities (including marginalised communities such as Roma people), Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 8 023.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Number of children and students from vulnerable groups with improved educational results 1 year after participation in the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6 404.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Number of children below 18 years of age, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 80 232.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 10 Number of parents supported in the process of inclusive education, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 16 047.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 11 Number of school students and shool students from pre-school and school education from vulnerable groups received support, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 73 117.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 12 Participants gaining a qualification upon leaving, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 585.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 13 Pedagogical specialists and non-pedagogical staff trained to work with children and school students from vulnerable groups, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 747.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 14 Number of children and school students with special educational needs (SEN), at risk, with chronic diseases and with outstnding gifts, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 423.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 15 Number of children and students from vulnerable groups with improved educational results 1 year after participation in the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 281.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 16 Number of children and school students with special educational needs (SEN), at risk, with chronic diseases and with outstnding gifts, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7 116.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 17 Minorities (including marginalised communities such as Roma people), Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 40 117.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 18 Number of parents supported in the process of inclusive education, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 80 232.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 151 123 000.00 BGN
Grant 151 123 000.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 30 832 708.60 BGN
Percentage of EU co-financing 82.07 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN