Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0471-C02
Project Name Velevi Pharma Ltd. - we support the employment
Beneficiary 131429283 Velevi Pharma Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 25.08.2016
Start Date 25.08.2016
End Date 25.06.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Ямбол, Стралджа, гр.Стралджа

Description

Brief description
Велеви Фарма ООД съществува от 1996 г., лицензиран търговец на едро на лекарствени продукти, медицински изделия и козметика, към днешна дата има 71 души персонал, както и собствена логистична база в София и Стралджа.
Проектът "Велеви Фарма ООД - с принос към намаляване на безработицата" е насочен към създаване на устойчиви работни места, в съответствие с инвестициони приоритети 1  и 3 на ОПРЧР. Проектът си поставя конкретни цели:
 - Цел 1 - осигуряване на устойчиви работни места на безработни лица. 
 - Цел 2 - изграждане на модерен организационен и технологичен процес на работа в базата ни в гр.Стралджа. 
Заложените цели ще се постигнат чрез изпълнение на основни дейности по подбор на персонала, осигуряване на заетост на новооткрити работни места, доставка на оборудване и  стопански инвентар, пряко свързани със новите места.
Предвидени са и дейности по осигуряване на трудова медицина за новите служители, информиране и публичност, както и управление на проекта.
Проектът ще се изпълнява в гр.Стралджа, и предвижда създаването на 34 нови работни места, като поетият от нас ангажимент е за 100 % запазване на създадените места. Това ще има силно изразен социален ефект, тъй като ще намали нивото на безработица в община Стралджа с над 1 % ( регистрираните безработни в общината към 30.06.2015 г. са 1316 - по данни на ДБТ - гр. Ямбол).
Целева група по проекта са основно продължително безработни и неактивни лица, безработни лица на възраст на 54 г., безработни младежи. Техният подбор ще бъде извършен съобразно спецификата на новооткритите работни места, като ще се търсят както хора с опит или професионална квалификация в определени сектори, така също и млади хора със желание за работа в бързоразвиващ се сектор, какъвто е търговията със лечебни препарати и хранителни добавки. При подбора на персонала и същинското изпълнение на дейностите по проекта ще се спазват хоризонталните принципи за недискриминация, равентсво между половете и устойчиво развитие.
Activities
  • Activity: Извършване на подбор и наемане на персонал: Инвестиционното намерение за разширяване дейността на фирмата се основава на детайлен анализ относно: 1)тенденции на пазара на лечебни препарати и хранителни добавки 2) място за изграждане на складовата база 3) оценка на необходимите човешки ресурси 1) Фирмата оперира основно в два от сегментите на фармацевтичния пазар - дистрибуция на лекарствени изделия и производство на хранителни добавки. В национален план, през 2014 г. оборотът на лекарствените продукти и хранителни добавки нараства с 8,2% и надминава 2.7 млрд лв., като очакванията са растежа да продължи. Най-бързорастящата категория продукти в аптеките продължават да бъдат хранителните добавки. Техните продажби за 2014 г. са се увеличили с 14.7% (пазар от над 290 млн. лв.) В групата на хранителните добавки влизат около 3 хил. продукта, които се продават само в аптеките. През първото полугодие на 2015 г. купените добавки са на стойност 128 млн. лева, което е ръст от 20.4% спрямо същия период на 2014 г. и се очаква тенденцията да се запази. Клиентите, които проявяват интерес към хранителни добавки, са от всички възрастови групи. Част от тях са с остри или хронични здравословни проблеми, но значителна част са здрави хора с отношение към запазване на здравето си. Въз основа на тези данни ние възнамеряваме да продължим дейността си и в двете посока на производсто и търговия със собствени и чужди продукти. За собствените си продукти ползваме и други дистрибутори - Либра АД, Стинг ООД, Софарма Трейдинг, Астра-мед ООД, Фармнет АД, като по този начин достигаме и до клиенти във всяка една точка на страната. 2) В края на 2014 г., във фирмата работят 71 човека. Складовата база е разположена в гр. София, чрез която фирмата покрива 40% от територията на страната и достига до ключови градове като Пловдив, Плевен, Ловеч, Враца, Монтана, Благоевград, Сандански и др. Със създаването на новата база в гр. Стралджа ще осигурим изпълнението на основната поставена цел пред фирмата ( изведена и като главна цел на проекта) - покритие на 85% от територията на страната със собствена логистика. Изборът бе извършен съобразно отличната транспортна достъпност до главни пътни артерии и големи консуматорски центрове, както и заради наличието на свободен човешки ресурс в общината, който би могъл да изпълнява по-гоолямата част от предвидените дейности в складовата база. 3) При оценката на необходимия персонал ни се ръководехме от идеята за цялостно изграждане на съвременен логистичен обект, с всички елементи на складиране, доставка и продажба на артикулите. Възнамеряваме да поддържаме стокова нализност, аналогична на склада си в София, поради което съвсем обективно извършихме оценка на нужните ни хора, и специфицирахме техните позиции. В резултат извършения анализ, планираме за дейността в складовата ни база в гр. Стралджа да наемем общо 34 нови служители, подбрани от целевите групи: Търговски представител 2 Касиер в счетоводството 2 Търговски агент 2 Началник склад 1 Началник смяна 2 Манипуланти 8 Подреждачи 2 Склададжия 2 Шофьор лекотоварен автомобил 6 Диспечер транспортни средства 1 Фактурист 4 Работник поддръжка на сгради 1 Хигиенист 1 Извън посочените позиции, склада ще бъде управляван от магистър - фармацевт ( съгласно изискванията на закона), което е още едно създадено работно място. В допълнение, при разрастване на обема на производство на собствените ни продукти ще създадем временна работа и за около 30 души, занимаващи се със събиране на билки, които са основата на нашите хранителни добавки. , Contracted Amount: 4 750.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Наемане на служители на новооткритите работни места: Със селектираните лица в рамките на дейност 1 ще бъдат сключени трудови договори, съобразно позициите, за които те са кандидатствали и са били избрани. Новите позиции са съгласно НКПД 2011 • Търговски представител -33223003 / 2 бр. / • Касиер ( Касиер в счетоводството ) – 43112003 ( 2 бр.) • Доставки, маркетинг и реклама (Търговски агент) – 33223001 ( 2 бр.) • Фактурист – 43112005 (4 бр.) • Началник склад – 43212021 ( 1 бр.) • Манипуланти и подреждачи ( Технически изпълнител )- 41102006 (10 бр.) • Началник смяна ( Технически изпълнител )- 41102006 (2 бр.) • Приемно отделение (Склададжия) 43212014 (2 бр.) • Шофьор лекотоварен автомобил – 83222006 ( 6 бр.) • Диспечер транспортни средства – 43232007 (1 бр.) • Техническа поддръжка (Работник поддръжка на сгради) - 71192016 (1 бр.) • Хигиенист (Чистач / хигиенист ) – 91120004 – 1 бр. Организацията на работа в обекта е базирана на досегашния ни опит, където в работа с клиенти са заети търговските представители и търговските агенти (те обикалят по места и се срещат с клиентите). В склада работят пряко началник склада, който отговаря за общата организация на рабтатата и за началник смените, които от своя страна отговарят за работата на подреждачите ( подреждат продуктите в склада след доставянето и заприходяването) и манипулантите ( подреждат заявките към клиенти). Доставката до клиентите се осъществява след фактуриране и изписване на количествата от фактуристите, като стоката се приема от склада от шофьорите, чиято работа се наблюдава от диспечер транспортни средства. Касиер -счетоводител, техническата поддръжка и хигиениста имат задължения свързани с общата дейност на фирмата. За нуждите на управление на проекта, в екипа ще включим и управителя на склада - като координатор, като неговите задачи ще са основно във връзка с подбора ан персонала, организация и контрол на дейността на новите работници и тяхното инструктиране , създаване на документация за нуждите на техническите отчети., Contracted Amount: 229 656.00 , Reported Amount: 228 721.28
  • Activity: Закупуване на оборудване необходимо за дейността на фирмата и новооткритите работни места: Тъй като обема на дейност е специфичен, а броя на нови работници е голям, предвиждаме и значителна инвестиционна дейност по закупуване на оборудване и обзавеждане, като финансирането ще бъде осигурено основно от Велеви Фарма ООД, а една малка част ще е по проекта. Планираме в рамките на проекта да закупим следните активи и артикули, обособени по групи: 1) стопански инвентар и работно облекло - включва столове и бюра за склада и офисите, както и работно облекло за 20 души от новоназначените служители 2) Техническо оборудване - компютри, лаптопи, антивирусен софтуер, печатно-копирни устройства, касови апарати, шредери, броячи за банкноти. 3) специализирано оборудване - електрокар, товарни колички - 2 вида ( за склада и за шофьорите), стелажи за продуктите, хладилна витрина за съхранение на термолабилни лекарства. Избраното оборудване е съобразено с дейността на работа на новоназначените служители, като може да бъде описано както следва: - Работещите в склада ще • Търговски представител -( 2 бр.) - използват лаптопи, • Касиер ( Касиер в счетоводството ) –( 2 бр.) • Доставки, маркетинг и реклама (Търговски агент) – ( 2 бр.) • Фактурист – (4 бр.) • Началник склад – ( 1 бр.) -работно облекло, • Манипуланти и подреждачи ( Технически изпълнител )- (10 бр.) -работно облекло • Началник смяна ( Технически изпълнител )- (2 бр.) - работно облекло • Приемно отделение (Склададжия) - (2 бр.) - работно облекло • Шофьор лекотоварен автомобил – ( 6 бр.) работно облекло • Диспечер транспортни средства – (1 бр.) • Техническа поддръжка (Работник поддръжка на сгради) - (1 бр.) • Хигиенист (Чистач / хигиенист ) – 1 бр. Всички служители от администрацията ще използват новата техника - компютри и принт/ копир устройствата, като са предвидени за оборудване 12 работни места директно в склада ( за манипуланти и подреждачи), и 13 в администрацията -за касиери, търговски агенти и търговски представители ( ще ползват лаптопи), диспечер транспортни средства, началник склад и началник смяна ( работят на сменен принцип), фактуристи. Работното облекло е предвидено за всички , които имат достъп до склада - 20 ( шофьори, началник склад, началник смяна, манипуланти и подреждачи, диспечер транспортни средства, като включва различни артикули - панталони, елеци, работни обувки, якета и тениски за шофьорите. За работата в склада е необходим електрокар, който ще бъде обслужван от един от техническите изпълнители, след изрично провеждане на обучение. Освен това са предвидени и товарни колички за склада, както и по-специализирани колички за шофьорите, за да могат да обслужват на място доставката на продукти при клиентите. Касиер -счетоводителите ще използват освен описаната техника, и броя на банкноти, шредер и касовите апарати. Стелажите и хладилна витрина за съхранение на термолабилни лекарства са задължителни елементи от складовото обзавеждане, и са със специални изисквания към изработката им, поради съхранението на лечебни препарати. Извън това оборудване, което ще се закупи в рамките на проекта, Вeлеви Фарма OOД извършва инвестиции за над 300 000 лв, които включват автомобили за извършване на доставки, основни стелажни конструкции, оборудване за спазване на хигиенните норми при работа в аптечни складове, телекомуникационни съоръжения и системи, охранителна техника и т.н., Contracted Amount: 87 615.00 , Reported Amount: 80 942.04
  • Activity: Осигуряване на трудова медицина за новоназначените служители: За спазване на законовите изисквания, и в духа на желанието ни новите служители да разполагат с оптимални трудови условия, предвиждаме в рамките на проекта да осигурим и дейност по трудова медицина. След избор на фирма от региона, ще определим и обхвата на услугата, като той задължително трябва да обхваща обичайните дейности залегнали като задължение на фирмите по трудова медицина - оформяне на досиета на служителите, проверка за качество на работната среда, осигуряване на профилактични прегледи., Contracted Amount: 2 040.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Управление на проекта: Проектът на Велеви Фарма ООД за създаване на устойчиви работни места предвижда работа с голяма група лица. Поради тази причина екипа ни е формиран така, че да може да осигури ефективно и ефикасно изпълнение на предвидените дейности. За целта се предвижда екипа, който да е ангажиран за цялата продължителност на проекта, и се състои от: • Ръководител екип – ръководител отдел Човешки ресурси във фирмата • Координатор - управителя на обекта в гр. Стралджа • Счетоводител - служител от администрацията в София Организация на работата и техническо управление Ръководителят на екипа, заедно с останалите членове, изготвят подробен план за действие за изпълнение на заложените дейности. Ръководителят ще разпределя дейностите и задачите между членовете на екипа. Всеки член на екипа ще е наясно със своите отговорности, като за целта ще се проведе вътрешно екипно обучение. Координацията между експертите ще включва редовни срещи на екипа и ясно разпределяне на задачите. Финансово управление В самото начало на проекта ще бъде изработен оперативен план за изпълнение на бюджета, като необходимите документи за отчитане на оперативното изпълнение ще бъдат съобразени с изискванията за отчитане по схемата "Ново работно място". Ще се следи за съответствието на извършваните разходи с нормативните документи и договорните изисквания. За разлика от бюджета, този финансов план отчита движението само на действителните парични потоци, свързани с изпълнението на проекта. Той ще се разработва месец за месец, за целия период на действие на проекта. По такъв начин чрез неговото изпълнение ще може да се контролира подготовката и изпълнението на дейностите, които да са ресурсно осигурени. Счетоводна отчетност Счетоводната отчетност ще осигурява необходимата информация за подготовка на доклади за разходвване на средствата и ще дава възможност за одиторска проследяемост и извършване на мониторинг. Преки отговорности Всички трима експерти от екипа ще са заети през цялата продължителност на проекта, като ще имат следните конкретни отговорности: Ръководител проект - отговорен за административното управление и отчитане - участва при подбора на персонала - участва при подготовка на тръжните процедури за доставка и провеждането на избор на изпълнители - контролира работата на останалите от екипа - води кореспонденцията с УО на ОПРЧР при необходимост Координатор - подпомага ръководителя в ежедневното управление на проекта - организира дейността на новоназначените лица - проследява качеството на извършваната от тях работа, като им осигуряват материали и техника, необходими за тяхната дейност Счетоводител - организира счетоводното отразяване на разходите по проекта - изготвя трудовите договори на новите служители - изчислява и превежда работните им заплати - създава лично досие на всеки един служител - подпомага ръководителя в финансовото управление на проекта, Contracted Amount: 19 050.00 , Reported Amount: 6 501.40
  • Activity: Мерки за публичност и информиране: Осигуряването на публичност на дейностите по проекта, и източника на финансиране е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Наясно сме, и ще спазваме задължението при публикуване на информация да се следват правилата за визуализация, описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Задължителните изисквания на програмата са публичност и информиране към бенефициентите по подобни проекти са: • Информация на уеб-сайта на бенефициента Съобразно графика за изпълнение на проекта и предвидените дейности на интернет страницата ни http://www.velevipharma.com/ ще публикуваме информация за неговото текущо изпълнение. Информацията ще се подготвя и предоставя от екипа за управление на проекта, а ще се публикува от администратора на страницата, притежаващ съответните права. • Информационен Плакат А3 Ще извърши дейност по производство и поставяне на 2 бр. информационен плакат, съдържащ информация за проекта, съгласно изискванията на т 2.2 на наръчника. Единият ще е поставен на сградата на склада ни в гр. Стралджа, а другия на централния ни офис в София. • Информационна листовка Планираме производство на информационна листовка, която да разпространяваме сред своите клиенти, и по този начин да увеличим броя на информираните лица за своя проект., Contracted Amount: 900.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Skladovi sistemi i stelaji EOOD, Contracted Amount*: 19 224.95 , Reported Amount**: 19 224.95
  • Contractor: Kukuda Group, Contracted Amount*: 4 363.00 , Reported Amount**: 4 363.00
  • Contractor: New vision NP, Contracted Amount*: 1 833.00 , Reported Amount**: 1 221.32
  • Contractor: Citadela - 99 Ltd., Contracted Amount*: 1 374.80 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Biomed Future Ltd., Contracted Amount*: 13 080.00 , Reported Amount**: 13 080.00
  • Contractor: Heli Bulgaria AD, Contracted Amount*: 9 870.00 , Reported Amount**: 9 870.00
  • Contractor: BGS LTD., Contracted Amount*: 2 340.00 , Reported Amount**: 2 340.00
  • Contractor: Force Electronics, Contracted Amount*: 30 842.77 , Reported Amount**: 30 842.77
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 34.00 , Reached amount: 42.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 34.00 , Reached amount: 35.00

Financial Information

Total Project cost 344 011.00 BGN
Grant 344 011.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 257 508.37 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 084.28 0.00 3 084.28 ФОРС ЕЛЕКТРОНИКС ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 1 922.49 0.00 1 922.49 СКЛАДОВИ СИСТЕМИ И СТЕЛАЖИ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 234.00 0.00 234.00 БИ ДЖИ ЕС ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специализирано оборудване, Estimated Amount: 56 220.00
  • Differentiated position 1: електрокар
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: товарни колички
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: стелажи
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: товарни колички (за шофьори)
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: хладилна витрина
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 6: електрокар
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 7: товарни колички
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 8: стелажи
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 9: товарни колички (за шофьори)
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 10: хладилна витрина
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на специализирано оборудване , Estimated Amount: 43 220.00
  • Differentiated position 1: електрокар
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: товарни колички
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: стелажи
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: товарни колички(за шофьори)
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: хладилна витрина
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на техническо оборудване, Estimated Amount: 35 755.00
  • Differentiated position 1: Лап топ
    Contractor: Force Electronics
    Contract total funded value: 30 842.77
  • Differentiated position 2: Компютър с монитор и периферия
    Contractor: Force Electronics
    Contract total funded value: 30 842.77
  • Differentiated position 3: сървър
    Contractor: Force Electronics
    Contract total funded value: 30 842.77
  • Differentiated position 4: антивирусна програма
    Contractor: Force Electronics
    Contract total funded value: 30 842.77
  • Differentiated position 5: брояч на пари
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 6: копир / принт устройство
    Contractor: Force Electronics
    Contract total funded value: 30 842.77
  • Differentiated position 7: шредер
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 8: касов апарат
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Доставка техническо оборудване, Estimated Amount: 2 700.00
  • Differentiated position 1: брояч на пари
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: шредер
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: касов апарат
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: брояч на пари
    Contractor: BGS LTD.
    Contract total funded value: 2 340.00
  • Differentiated position 5: шредер
    Contractor: BGS LTD.
    Contract total funded value: 2 340.00
  • Differentiated position 6: касов апарат
    Contractor: BGS LTD.
    Contract total funded value: 2 340.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на специализирано оборудване за нуждите на Велеви Фарма ООД – гр. Стралджа, Estimated Amount: 24 220.00
  • Differentiated position 1: Eлектрокар – 1 бр.
    Contractor: Heli Bulgaria AD
    Contract total funded value: 9 870.00
  • Differentiated position 2: Товарни колички – 6 бр.
    Contractor: Biomed Future Ltd.
    Contract total funded value: 2 180.00
  • Differentiated position 3: Товарни колички (за шофьори) – 5 бр.
    Contractor: Biomed Future Ltd.
    Contract total funded value: 2 180.00
  • Differentiated position 4: Хладилни витрини – 2 бр.
    Contractor: Biomed Future Ltd.
    Contract total funded value: 10 900.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на стопански инвентар и работно облекло за нуждите на Велеви Фарма ООД – гр. Стралджа, във връзка с проект № BG05M9OP001-1.003-0471-C01 “Велеви Фарма ООД – с принос към намаляване на безработицата”, Estimated Amount: 8 640.00
  • Differentiated position 1: Столове за склада
    Contractor: Kukuda Group
    Contract total funded value: 4 363.00
  • Differentiated position 2: Бюра за администрацията и склада
    Contractor: Kukuda Group
    Contract total funded value: 4 363.00
  • Differentiated position 3: Столове за администрацията
    Contractor: Kukuda Group
    Contract total funded value: 4 363.00
  • Differentiated position 4: Работно облекло
    Contractor: New vision NP
    Contract total funded value: 1 833.00
Procedure 7 Subject to due process: Избор на изпълнител за осигуряване на трудова медицина за нуждите на Велеви Фарма ООД – гр. Стралджа, във връзка с проект № BG05M9OP001-1.003-0471-C01 “Велеви Фарма ООД – с принос към намаляване на безработицата”, Estimated Amount: 2 040.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за осигуряване на трудова медицина за нуждите на Велеви Фарма ООД – гр. Стралджа, във връзка с проект № BG05M9OP001-1.003-0471-C01 “Велеви Фарма ООД – с принос към намаляване на безработицата”
    Contractor: Citadela - 99 Ltd.
    Contract total funded value: 1 374.80

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN