Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0035-C01
Project Name Developing management capacity of TAL Engineering Ltd.through the development and implementation of management software ERP system
Beneficiary 121700101 TAL Engineering
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 14.03.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
ТАЛ Инженеринг EООД е създадена през 1998 г. със седалище в София с основен предмет на производство на метална дограма. Дружеството се е наложило и ще продължи участието си и в мащабни бизнес проекти в и извън територията на България.Дружеството е изградило ефективно сътрудничество с голям брой партньори, като традиционно влагаме значителни ресурси за усъвършенстване на продукцията си, така че да отговорим на непрекъснато нарастващите потребности на своите клиенти. Основните проблеми, ограничения и предизвикателства пред развитието на компанията са свързани с необходимостта от постоянно поддържане на високо качество на продукцията и ефективното управление на работните процеси. За успешното им преодоляване представеният проект включва следните допустими дейности по настоящата процедура за подбор на проекти:
1.Разработване и въвеждане на специализиран софтуер за управление на процесите в предприятието-  ERP система.
2. Доставка на оборудване, допринасящо за внедряването на специализираната система за управление.
Предприятието планира чрез взаимно допълващи се дейности – внедряване на система за управление (ERP) и закупуване на оборудване, необходимо за нейното въвеждане, да бъдат постигнати следните резултати:
-	Подобряване на планирането и цялостното управление на дейността на компанията;
-	Оптимизиране на основните процеси в предприятието
-	Своевременно откриване на възникнали проблеми и въвеждане на средства и методи за избягване на повторни грешки;
-	Намаляване на разходите чрез елиминиране на неефективните бизнес процеси
-	Значително намаление на времето за администриране на материалното стопанство
-	Увеличение броя на новите клиенти на фирмата с 20 % спрямо настоящия им брой
-	Увеличение на приходите от продажби на предлаганите изделия като пряк резултат от привличането на нови клиенти
-	Запазване доверието на основните клиенти, привличане на нови клиенти
-	Запазване и разширяване на пазарните позиции в национален и международен мащаб.

Activities
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на ERP система: В настоящата динамична бизнес среда, в който функционира ТАЛ Инженеринг ЕООД, кандидатът е заинтересован да осигури ефективно управление на вътрешните си процеси, ресурси, взаимоотношения с клиенти и информация и да постигне ефективна организация на цялостната дейност чрез подобрени бизнес процеси. Предвид това по настоящия проект се предвижда разработване и внедряване на следната ERP система: -Модул за управление на финансите- предоставя необходимата информация от областта на счетоводството и финансите за вземането на нужните управленски решения. Осигурен е достъп до финансовите данни в реално време и инструменти, които подпомагат анализирането на резултатите. Улеснява се изготвянето на текущи, месечни и годишни отчети. Ще се извършва всички счетоводни операции, следене на задълженията, вземанията, складовите наличности, аналитичното счетоводство, дълготрайните активи и банковите плащания. - Модул за управление на доставки и продажби-ще се организират процесите на покупки и продажби на стоки и материали, както и целия цикъл по проследаване на движението на материалите в производствените цехове, опаковане и експедиция на готовия детайли или завършен продукт, за да се отговори на специфичните изисквания на външните и вътрешните клиенти на дружеството. Ще се спомага за поддържането на оптимално ниво на запасите от материали, стоки и ще проследява готовите елемети и готовата продукция, ще оптимизира производствените и монтажните процеси, заявките към доставчиците и логистиката до крайния клиент. -Модул Управление на проекти -Ще се планират и управляват ресурси, задачи и проекти, ще се изготвят бюджети по клиенти и обекти и ще се улесни процесът на фактуриране, след приемане на продукцията и услугата от клиента. С ефективното следене на проектите ще се вземат сигурни и аргументирани решения на базата на изчерпателна информация и лесно ще се прогнозира нивото на печалба и рисковете, пред които ще бъде поставена компанията, в процеса на изпълнение. -Модул Производство – Чрез него ще се поддържа спецификация на изделията, кореспондиращи артикулни номера със системата на доставчиците и ще поддържа връзка със софтуера за разкрой, който се ползва. Ще позволява естествена интеграция с наличния софтуер, с който работи дружеството. -Модул Човешки ресурси- Ще позволява създаване на опорни точки за ефективно приоритизиране като позволява отсяване на главните цели, определяне на задачите, които ще помогнат за постигането на тези главни цели и освобождаване от ненужните, които отклонят от целта; Оценка на трудовото представяне (атестации)- извършват регулярни планови атестации на които се обсъжда развитието на служителя и се дава оценка от прекия му ръководител. - Модул за управление на отпадъците-Ще може да се регистрира и следи колко и какви опаковки/отпадък/брак ще дойдат спрямо заложеното производство, кои от тях могат да се ползват повторно, кои трябва да се върнат към доставчика като амбалаж. Ако е за рециклиране може преди самото производство да се прави анализ на това какво количество амбалаж за рециклиране (пластмаса, хартия и найлон) ще бъде освободено - смята се тежест и себестойност като по този начин се оптимизира процеса по неговата обработка и могат да се сключат дългосрочни договори за изкупуване, извозване и обработка с фирми за рециклиране като приходите се разпределят като намалят себестойността на готовата продукция спрямо % от регистрирания брак по съответна поръчка/артикул и клиент. -Модул (Функционалност) Управление на време- Модулът за отчитане на време, интегриран с модул проекти дава възможност за дефиниране на дървовидна структура на всеки проект, дефиниране на фази и задачи и залагане на бюджетирането време по всяка задача. Всеки служител, за когото са дефинирани права да работи по даден проект и задача достъпва структурата на проекта през онлайн портал, където отчита дейността си по задачата със съответното времетраене. , Contracted Amount: 464 752.00 , Reported Amount: 464 752.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на ново оборудване необходимо за функциониране на ЕРП системата- двупорцесорен сървър 2 бр.: Дейността е обвързана със закупуване, доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на допълнително необходимо за функционирането на интегрираната информационна система хардуерно оборудване: хардуерени сървъри. Към настоящия момент наличното оборудване задоволява потребностите на фирмата. За да бъде внедрено новото решение обаче, фирмата ще се нуждае от инвестиционна подкрепа, с оглед закупуване на необходимия хардуер, с който ТАЛ Инженеринг към момента не разполага. Компанията предвижда придобиване на два брой сървърна машина с последно поколение високопроизводителни процесори. Те се отличават с добри работни показатели от гледна точка на цена, консумация на мощност и опростено използване. Активите са готов за натоварени бизнес задачи като работа с бази данни, сървърна консолидация и виртуализация. Оборудването се характеризира с повишена ефективност спрямо двупроцесорните решения и оптимизиранена работните процеси при използвания нов подход за управление на бизнес процесите на дружеството, които изискват значителни ресурси. Сървърите ще осигурят пълната функционална производителност и продуктивност, в същото време ще предоставят ненадмината комбинация от гъвкавост, лесна за използване и управление ИТ инфраструктура, която е изградена по начин осигуряващ оптимално внедряване на специализираното решение. С реализирането на дейността ще се създадат условия за въвеждане и нормална работа на предвидената за разработване и внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Активите ще осигурят надеждност на системата. Въвеждането в експлоатация на модерното хардуерно оборудване ще се покрие минималните изисквания към хардуера, поставени от предвидената за внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Изборът на закупуваната техника е подбран така, че да позволи разширяването на софтуерна система за управление (ERP) в предприятието при необходимост при разширяване дейността на дружеството. Предприемането на целенасочени мерки за осигуряване на необходимото ДМА за внедряване на новото решение за постигане на максимална ефективност и оптимизиране на функционалностите му ще осигури на пазара качествени продукти/услуги обвързани с подобряване на основните бизнес процеси в ТАЛ Инженеринг ЕООД, които изцяло отговарят на тенденциите за развитие на бранша в световен мащаб. Тези стъпки ще подпомогнат устойчивото развитие на компанията и повишаването на конкурентоспособността й на българския пазар чрез повишанена производствения потенциал на фирмата. В този смисъл проектната дейност цели насърчаване внедряването на жизнеспособна система, постигане на положителен икономически ефект за компанията и оптимизиране и постигане на ефективна организация на цялостната дейност на дружеството. , Contracted Amount: 94 056.00 , Reported Amount: 94 052.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BG SERVICE Ltd, Contracted Amount*: 65 836.40 , Reported Amount**: 94 052.00
  • Contractor: NAVTEH GROUP Ltd., Contracted Amount*: 325 326.40 , Reported Amount**: 464 752.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 85 714.20 , Reached amount: 85 714.90
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 558 808.00 BGN
Grant 391 165.60 BGN
Self amount 167 642.40 BGN
Total actual amounts paid 391 162.80 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на хардуерно оборудване- двупроцесорен сървър - 1 вид-1 бр.; двупроцесорен сървър - 2 вид-1 бр, Estimated Amount: 94 056.00
  • Differentiated position 1: Доставка монтаж и пускане в екплоатация на оборудване, допринасящо за внедряването на специализираната система за управление: Двупроцесорен сървър – 1 вид-1 брой и Двупроцесорен сървър – 2 вид-1 брой
    Contractor: BG SERVICE Ltd
    Contract total funded value: 65 836.40
Procedure 2 Subject to due process: Разработване и внедряване на ERP система, Estimated Amount: 464 752.00
  • Differentiated position 1: Разработване и въвеждане на софтуер за управление на процесите- ERP система
    Contractor: NAVTEH GROUP Ltd.
    Contract total funded value: 325 326.40

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN