Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0006-C02
Project Name Decrease of poverty and promotion of social inclusion – Municipality of Antonovo
Beneficiary 000875557 MUNISIPALITY ANTONOVO
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.09.2015
Start Date 01.10.2015
End Date 01.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Търговище, Антоново

Description

Brief description
Проектното предложение е иновативно за община Антоново. 
             Проектът има за цел подобряване качеството на живот, достъпа до основни социални и здравни услуги, на хора с увреждания и хора над 65 години, осигуряване на дългосрочна грижа и предоставяне на услуги в общността и в домашна среда, подкрепа на социалното включване на хората с увреждания,  и улесняване достъпа им до заетост и осигуряване на заетост на безработни лица на територията на община Антоново. 
            Проектът е надграждащ на Операция "Помощ в дома" и Процедура "Нови алтернативи".
            Проектът ще се изпълнява в съответствие с хоризонталните принципи на ОП РЧР, ще осигури равни възможности, равенство между мъжете и жените  при сформиране на целевите групи и изпълнение на предвидените дейности,  ще се запознават целевите групи и ще се изисква спазване на мерки за преход към  нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите икономика.
            Проектът включва следните целеви групи:
                     59 потребители на социални услуги разделени в две целеви групи както следва:
                          21 души, които са получавали услуга до 29.02.2016 година по  Проект № 2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „Нови възможности за грижа” 
                          38 души нови потребители за Проекта.
                          21 "Лични асистенти", които са предоставяли услуга до 29.02.2016 година по  Проект №2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „Нови възможности за грижа”;
                          18 души "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти".
             Проектът ще се изпълнява на територията на община Антоново, област, Търговище.
             Проектът е на стойност 499 556.65 лева.
             Проектът е с продължителност 25 месеца, но не по-късно от 31.12.2017 година.
Activities
  • Activity: Организация и управление на Проекта: Назначаване на екип за управление и изпълнение на Проекта в т. ч.: Ръководител - Милка Иванова Иванова; Счетоводител Бакалавър/Магистър. Приема, съхранява и предава парични средства и ценни книжа, извършва касови/безкасови операции, води касовата книга, проверява фактическата наличност на паричните суми с касовия остатък, подготвя документите за заплати, изготвя удостоверения и служебни бележки. Носи отговорност за настъпили вреди и изразходвани парични средства. Координатор; Бакалавър/Магистър Отговаря за организирането и провеждането на дейността, организиране на информационни събития, добрата комуникация и документация. Координира взаимодействие между администрацията, изпълнителите и осигурява обратната връзка. Технически сътрудник - Квалификация и отговорности Бакалавър/Магистър Отговаря за организирането и провеждането на дейността, организиране на информационни събития, добрата комуникация и документация. Координира взаимодействие между администрацията, изпълнителите и осигурява обратната връзка. Сформиране на целевите групи; Оценка на потребностите от социални услуги; Изготвяне на правилници, процедури, вътрешни правила и др. документи в съответствие с изискванията на ОП РЧР; Изготвяне и представяне в УО на ОП РЧР на междинни и заключителен доклад и отчет за изпълнението на Проекта и постигнатите резултати. Докладите ще съдържат техническа част и финансова част и ще се изготвят съгласно образеца от Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по конкретната процедура; Изготвяне и подписване на договори /трудови, тристранни/; Провеждане на работни срещи с представителите на целевите групи; Събиране на Заявления от потенциални участници в целевите групи; Изготвяне и изпращане на писма до потенциалните участници в целевите групи; Провеждане на вътрешен мониторинг на изпълнението на дейностите предвидени в Проекта; Възлагане на юрист с допълнително споразумение към трудов договор или договор за услуга подготовката и провеждането на процедура по ЗОП за доставчик на специализирано транспортно средство и при необходимост от консултантска услуга., Contracted Amount: 37 870.27 , Reported Amount: 33 665.08
  • Activity: Информиране и публичност: Провеждане на начална, междинна (13 месец след стартиране на Проекта) и заключителна конференция за информиране на местната общност; Публикуване на информация за хода на Проекта в сайта на община Антоново; Публикуване на информация в регионално издание за хода и резултатите от изпълнението на Проекта. Изработване на постер информация за ОП РЧР и Проекта. Изработване на 1табела ., Contracted Amount: 2 952.00 , Reported Amount: 2 952.00
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващ "Център за услуги в домашна среда - Антоново" и предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: Провеждане на срещи, разговори с потенциални потребители на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги за проучване на нагласите, потребностите и предпочитанията им; Приемане на заявления от хора с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване; Оценка на потребностите; Сформиране на целева група от 59 потребители на социални услуги, както следва: 38 души нови потребители за Проекта; 21 души потребители, които са получавали услуга до 29.02.2016 година по Проект № 2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „Нови възможности за грижа”. Сформиране на целева група от 39 души "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти, както следва: 18 души "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти". 21 души "Лични асистенти", които са предоставяли услуга до 29.02.2016 година по Проект №2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „Нови възможности за грижа”; Назначаване с Трудов договор по КТ на 18 души "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти" ,8 часов работен ден, за срок от 24 месеца. Преминаване на 4 часов работен ден, считано от 01.01.2017г. Назначаване с Трудов договор по КТ на 21 души "Лични асистенти", които са предоставяли услуга до 29.02.2016 година по Проект №2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „Нови възможности за грижа” , 8 часов работен ден, за срок от 18 месеца. Преминаване на 4 часов работен ден, считано от 01.01.2017г. Назначаване с Трудов договор по КТ на Управител на "Център за услуги в домашна среда - Антоново" за срок от 25 месеца, на 8 часов работен ден;; Сключване на договор за услуга/ трудов договор с 1 "Социален работник" за изготвяне на пълна документация от приема на заявления до приключване на дейността и при необходимост при текучество в целевите групи, извършва дейности за: подкрепа на потребителите на социални услуги; изготвяне на графици, включващи нуждите и потребностите на "отделния човек" за осигуряване на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на база индивидуалната му оценка; Подписване на тристранни договори за предоставяне на социални услуги; Предоставяне на социални услуги в общността и/или в домашна среда; Транспортиране на потребители на социални услуги от дома до здравно заведение, санаториум, културна институция, администрация, други институции и организации; Ежедневно водене на дневник на потребителя; Контрол на изпълнението; Възлагане с допълнително споразумение към трудов договор на шофьор за обслужване и поддържане на специализирано транспортно средство за 80 часа на месец за срок от 22 месеца; Възлагане с допълнително споразумение към трудов договор изготвяне на документация и провеждане на процедура по ЗОП на юрист; Специализираното транспортно средство ще се ползва при необходимост в рамките на 80 часа за 1 месец; Осигуряване на гориво чрез външно възлагане; Начисляване и изплащане на трудови възнаграждения на "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти" , "Социален работник" , Шофьор и Юрист., Contracted Amount: 385 913.38 , Reported Amount: 370 484.91
  • Activity: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Класираните кандидати за "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти" ще бъдат обучени както следва: Входящо обучение ще преминат лицата, които не са обучени до момента по ОП РЧР - 18 души ; Поддържащо обучение ще преминат всички назначени по трудов договор "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти" - 39 души. Обученията ще се проведат в рамките на 24 часа в 6 дни както следва: І-во обучение входящо в рамките на 4 часа в група включваща 18 души ІІ -ро обучение поддържащо в рамките на 4 часа в група включваща 18 души; ІІІ - то обучение поддържащо за 39 души в рамките на 2 обучения по 4 часа за 2 групи включващи съответно 18 и 21 души; ІV - то обучение поддържащо за 39 души в рамките на 2 обучения по 4 часа за 2 групи включващи съответно 18 и 21 души. , Contracted Amount: 970.00 , Reported Amount: 970.00
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Провеждане обучение на "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти" от "Супервизор" и изготвяне на супервизия при необходимост с цел превенция на професионалното прегаряне, повишаване качеството и ефективността на услугите, намаляване на безпокойството, повишаване нивото на професионално развитие на социалните работници, както и удовлетвореността им от осъществяваната професионална дейност. , Contracted Amount: 1 920.00 , Reported Amount: 2 430.53
  • Activity: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Мотивационна и/или психологическа подкрепа ще получават нуждаещи се лица (потребители на услуга и/или членове на семейството) от психолог или социален работник. Здравна подкрепа и проверка на кръвно налягане , събиране, предоставяне за обработка от личен лекар на здравни и/или рецептурни книжки и връщане на потребителя. , Contracted Amount: 3 120.00 , Reported Amount: 1 688.67
  • Activity: Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания.: За осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания е необходимо закупуване на специализирано транспортно средство за хора с увреждания. Проблеми В територията на община Антоново са включени 59 населени места на площ 472 кв. км.; Голяма част от населените места са отдалечени на повече от 20 км. от общинския център; Ограничен или липсващ организиран обществен транспорт, а там където има автобусите тръгват сутрин от съответното населеното място до град Антоново и се връщат обратно на обяд или вечерта. В по-голяма част от населените места липсва организиран обществен транспорт; Населението е застаряващо; Ръстът на безработица е 48% към 31.03.2015 година, заетите лица са с минимални доходи и в невъзможност да притежават и поддържат лични МПС; В град Антоново на индивидуална медицинска практика работи само 1 личен лекар (пенсионер по чл. 68 от КСО); В "Медицински център" се предоставя спешна помощ от 6 медицински фелдшери и 6 медицински сестри. Необходимост След направено проучване е констатирано следното: Съседните на община Антоново общини и/или социални заведения и центрове за интеграция не разполагат със свободни специализирани транспортни средства, които биха предоставили за ползване под наем. Екипът за подготовка на настоящото Проектно предложение констатира, че е възможно, задължително и необходимо да бъде закупено специализирано транспортно средство за хора с увреждания. Събрани са три ценови оферти за закупуване на специализирано транспортно средство за хора с увреждания. На територията на Общината са регистрирани: 200 души (хора с увреждания и възрастни хора, които имат затруднения в обслужването си) в т. ч.: 19 души (в т. ч. 6 деца) с 50 - 70,99 % увреждания; 115 души (в т. ч. 4 деца) с 71 - 90 % увреждания; 26 души (в т. ч. 2 деца) с 90 % увреждания без чужда помощ; 40 души (в т. ч. 6 деца)с 90% и над 90% увреждания с чужда помощ. 91 души, които се нуждаят от социални услуги, но нямат документ за тяхното здравословно състояние (ТЕЛК, НЕЛК и ЛКК); Осигуряване на достъп до социални и здравни услуги, подобряване качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности на хора с увреждания и хора над 65 година в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността; Осигуряване на достъп до културни, образователни, обществени институции и мероприятия. Осигуряване на възрастните хора и лицата с увреждания на гарантирана възможност за: Избор на услуги и подпомагане при ползване на услуги, които в максимална степен отговарят на техните потребности; Подобряване качеството на живот чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности., Contracted Amount: 66 811.00 , Reported Amount: 61 790.74

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Part-time, Contracted Amount*: 584.55 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Part-time, Contracted Amount*: 1 612.00 , Reported Amount**: 1 068.00
  • Contractor: PETROL, Contracted Amount*: 6 240.00 , Reported Amount**: 1 644.45
  • Contractor: Part-time, Contracted Amount*: 688.00 , Reported Amount**: 688.00
  • Contractor: GENEROUS AUTO, Contracted Amount*: 69 360.00 , Reported Amount**: 60 417.00
  • Contractor: Part-time, Contracted Amount*: 267.00 , Reported Amount**: 267.00
  • Contractor: National Centre of Vocational Training within Chambers of Commerce and Industry in Bulgaria , Contracted Amount*: 3 922.00 , Reported Amount**: 3 922.00
  • Contractor: Part-time, Contracted Amount*: 279.00 , Reported Amount**: 279.00
  • Contractor: Part-time, Contracted Amount*: 24.00 , Reported Amount**: 24.00
  • Contractor: Part-time, Contracted Amount*: 1 027.93 , Reported Amount**: 1 179.99
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 21.00 , Target amount: 59.00 , Reached amount: 87.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 21.00 , Target amount: 59.00 , Reached amount: 108.00
Indicator 3 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 1.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 1.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 499 556.65 BGN
Grant 499 556.65 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 471 382.06 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специализирано транспортно средство, Estimated Amount: 57 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на гориво за за специализирано транспортно средство Сумата предвидена в Проекта ще бъде включена в процедура по ЗОП, Договор с изпълнител на Община Антоново., Estimated Amount: 338 430.00
  • Differentiated position 1: Доставка и зареждане ГСМ за МПС за нуждите на общинска администрация и мероприятия към община Антоново, в т. ч. и функция образование - ЦДГ.
    Contractor: PETROL
    Contract total funded value: 6 240.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN