Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0112-C01
Project Name Patronage care + on the territory of Burgas municipality
Beneficiary 000056814 OBSHTINA BURGAS
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 23.04.2021
Start Date 12.04.2021
End Date 12.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.“
Activities
  • Activity: Направление 1 „Патронажна грижа“ (дейности 1-4): 1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора на територията на Община Бургас. Целта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в дом. среда. Ще се осигури продължаване на подкрепата по осигуряване на почасови моб. интег. здравно-социални услуги в домове на лицата, които са най-застрашени от COVID-19 С процедура BG05M9OP001-6.002 “Патронажна грижа +” Община Бургас ще има възможността да осигури непрекъсваемост на съществуващата към момента подкрепа на ползвателите на услугата по „Патронажна грижа“ на територията на Община Бургас. Предоставянето на интегрираната социално-здравна услуга ще се осъществява както на възрастни хора и лица с увреждания, които са в невъзможност да се самообслужват, така и за лица, които са поставени под карантина от здравните власти, заради COVID-19. Конкретните услуги, които ще получава всяко лице от целевата група, зависят от неговите индивидуални потребности и нужди. Предоставянето на комплекса от услуги ще бъде съобразен с методиката на Министерството на здравеопазването. 2.Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на територията на Община Бургас. В допълнение към социално-здравните услуги ще бъде предоставена и психологическа подкрепа и консултиране на лицата, които ползват патронажната грижа, заявили потребност. За целта ще бъде назначено 1 лице, на длъжност "психолог", с необходимата образователно-квалификационна степен, на трудов договор. 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора за безвъзмездно финансово подпомагане), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора за безвъзмездно финансово подпомагане) В изпълнение на настоящата дейност ще бъде извършено: - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост; - доставка на лекарства; - заплащане на битови сметки; - заявяване и получаване на неотложни административни услуги. Целевата група, която се предвижда да бъде обхваната ще бъде съставена от: • Възрастни хора с ограничения или в невъзможност за самообслужване; • Хора с увреждания; • Възрастни в риск. „Възрастен в риск” е лице, което е: - в зависимост от грижа, поради увреждане, неподвижност или невъзможност за водене на независим и самостоятелен живот; - в случай, че лицето или член на семейството му е поставено под карантина във връзка с COVID-19. Предвижда се дейността да включи 241 броя лица от целевата група, като ще се подпомогне достъпа до услуги на тези от тях, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19. В рамките на предоставянето на услугите ще се създадат условия за обхващане и на нуждаещите се потребители в малки и отдалечени населени места на територията на общината. Изпълнението на дейността ще подкрепи мерките по време на въведеното извънредно положение и съпътстващия го наложителен период на социална изолация на територията на цялата страна, като осигури мрежа от услуги в домашна среда в Община Бургас, с цел ограничаване контактите между хората. Това от своя страна ще доведе до снижаване броя на заразените и респективно заболелите в общината. 4.Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от и до домовете на лицата на територията на Община Бургас-Основната цел на дейността е създаване на подходящи условия за ефективно реализиране на новата социална услуга. С цел по-добрата мобилност, достъпност, разширен обхват, бързина и качество на предоставените услуги ще бъде осигурен транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 438 139.70
  • Activity: Направление 2 „Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности“ (дейности 5-8): На територията на община Бургас функционират 27 социални услуги, ДДД, с общ капацитет от 528 потребители и общ брой на персонала 231 лица. По Направление 2, Община Бургас предвижда изпълнението на следните дейности: 5.Осигуряване на ЛПС. С цел осигуряване на безопасността и здравето, както на потреб., така и на обслужващия ги персонал, се налага да се осигурят ЛПС за всички работещи. Дезинф. препарати, които ще използват също ще бъдат част от средствата за превенция. Предвижда се да бъдат закупени следните необходими ЛПС: • Маски за еднократна употреба; • Маски за многократна употреба KN95 (FFP2); • Калцуни; • Защитни костюми за многократна употреба; • Защитни костюми за еднократна употреба; • Предпазни престилка за еднократна употреба; • Защитни шлемове; Други. В началото на всички служители, ангажирани с изпълнението на соц. услуга, ще бъде проведено въвеждащо обучение/инструктаж относно спазване изиск. за работа в условията на пандемия. Те ще бъдат задължени да използват ЛПС и дезинф. препарати по всяко време на изпълнение на служебните си задължения. 6.Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на ДДД. Предвижда се да бъдат закупени следните дезин. средства: • Дезинфектанти с широкоспектърна гама на действие; • Дезинфектант за под; • Дезинфектант за ръце и кожа; • Безконтактен диспенсър за дезинфектант; • Уред за ултравиолетова дезинфекция на въздух в помещения; • Термометър за безк. измерване на телесна температура; • Спирт, памук, мокри кърпи, течен сапун за ръце и други. 7.Тестване на персонала и на потреб. на държавно делегираните услуги за COVID-19. Предвижда се да бъдат закупени бързи антигенни тестове за тестване на персонала и на потреб. на държавно делегираните услуги. 8.Въвеждане на мерки за разделяне/изолиране на потреб. на услугите, в т.ч. и физ. разделяне/преграждане на пом., доп. плащания на персонала за положен извънреден труд, осигуряване на комп. техника, таблети, телефони и др.. Целта е да се осигури подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с разпространението на COVID-19. За нуждите се предвижда извършване на следните дейности: 8.1. СМР /разделяне/изолиране на потребителите, в т.ч. и физ. разделяне/преграждане на помещения/ в "Защитено жилище за лица с психични разстройства”/ЗЖЛПР/, гр. Бургас. Предвижда се извършване на ремонт на подпокривно пространство за обособяване на пом. за изолиране на потреб. на услугите по време на карантина или със съмнения за заболяването COVID 19. За тази цел ще се извършат следните дейности: измазване, шпакловане и боядисване на стени, поставяне на плочки и ламинат; поставяне на нови врати; подмяна на ВиК клонове с нови; обзав. на тоалетни с баня и стая за потребителите. Предвижда се монтиране на защитен параван от плексигласов прозрачен мат.за бюро - общо 13 броя в следните услуги: ЦСРИ насилие – 3 броя и ЦСРИХЗУ – 10 броя. 8.2. Доп. плащания на персонала за положен извънр. труд - В Община Бургас функционират общо 27 социални услуги, ДДД. Предвид спазване на въведените противоеп. мерки и с цел запазване живота и здравето на персонала и потребителите, за изпълнението на дейностите по дезинфекция на помещенията, ще бъдат наети общо 102 лица. Това ще са лица от персонала в соц. услуги, потребители на соц. услуги и лица, вьншни за услугите. Лицата от персонала на социалните услуги ще бъдат назначени на втори трудов договор с планирано възнаграждение за 1 лице за доп. труд формирано на база часова ставка, съгласно Метод. за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. За останалите лица, вьзнагражд. ще се формира на базата на миним. работна заплата за страната. 8.3. Осигуряването на комп. техника, таблети и тел. апарати и други, е с цел адаптиране и приспособяване на соц. услуги, ДДД в контекста на епидем. обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране, скайп връзка и др.), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 267 500.26

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 231.00 , Reached amount: 250.00
Indicator 2 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 231.00 , Reached amount: 250.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 769.00 , Reached amount: 1 215.00
Indicator 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 769.00 , Reached amount: 1 215.00

Financial Information

Total Project cost 776 027.64 BGN
Grant 776 027.64 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 776 017.68 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN