Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.001-0014-C01
Project Name Energy efficiency in the educational infrastructure in the Municipality of Tutrakan
Beneficiary 000565626 Municipality of Tutrakan
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 15.09.2016
Start Date 15.09.2016
End Date 25.11.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Силистра, Тутракан, гр.Тутракан

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда прилагане на мерки, които допринасят за достигане на по-високо ниво на енергийна ефективност и намаляване на енергийното потребление на сградите на Целодневна детска градина "Патиланчо" и Общински център за извънучилищни дейности в гр.Тутракан. Един от проблемите в образователната инфраструктура е ниската степен на енергийна ефективност.Дейностите за енергийно обновяване ще удължат живота на сградите, ще намалят разходите за поддръжка и ще стимулират хората да останат в общината.   Мерките ще имат и допълнителен ефект, тъй като ще осигурят рентабилна експлоатация на общинските сгради, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката им, с оглед предоставяне на по-добри и допълнителни услуги на населението и по този начин ще допринесат за намаляване на темпа на миграция към по-големите градове. Подобряването на енергийната ефективност има важен допълнителен ефект - ще бъдат създадени нови работни места най-вече в местните предприятия от строителния сектор. Предлаганите мерки ще допринесат за запазване на традиционните функции на града- опорен център, свързани с предлагане на образователни услуги не само на градското население, но и за населението на околните периферни райони. Инвестициите в мерки за енергийна ефективност в тези сгради, освен енергоспестяващ ефект, ще служат като пример за добра практика на местно ниво и ще насърчат прилагането на подобни мерки, финансирани както от националния бюджет, така и от други източници.
Activities
  • Activity: Формиране на екип за управление: С оглед ефективно и качествено изпълнение на дейностите по настоящия проект в съответствие с българското законодателство и изискванията по схемата, Община Тутракан предвижда назначаването на екип за управление на проекта, който ще упражнява непрекъснат мониторинг и контрол върху цялостното изпълнение на проекта. За членове на екипа ще бъдат подбрани експерти с необходимия опит, квалификации и личностни умения, съобразно спецификата на проекта, които да формират работещ екип, отговорен за цялостното изпълнение на проекта., Contracted Amount: 15 366.00 , Reported Amount: 13 970.63
  • Activity: Вътрешен мониторинг и контрол: За да гарантира качествено изпълнение на дейностите, проектът предвижда упражняване на непрекъснат вътрешен мониторинг и контрол, който включва: редовни срещи, посещения на място, наблюдение и отчитане на постигнатите резултати чрез: • изготвяне на отчети и протоколи, отразяващи напредъка на проекта • периодични срещи на членове на екипа с представители на фирмите изпълнители • наблюдения на строителните работи от страна на проектния екип • наблюдение и контрол на финансовото изпълнение на проекта • редовни срещи на проектния екип и обсъждане на текущото и предстоящото изпълнение на проектни дейности (актуализиране на програмата за реализиране на проекта) • периодични доклади за напредъка на проекта – технически и финансови, до Управляващия орган на ОПРР Като част от дейностите по вътрешен мониторинг и контрол, проектът предвижда провеждане на регулярни срещи на проектния екип, по време на които ще бъде изготвен актуализиран график за изпълнение на проекта, ще бъде обсъждан напредъка на проекта, текущи въпроси и евентуални затруднения, и ще бъдат вземани навременни мерки за решаването им., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвяне на документации за обществени поръчки за избор на изпълнители и провеждане на обществени поръчки: За целите на проекта ще бъдат изготвени документации за обществени поръчки и ще се проведат процедурите за избор на Изпълнители. Документациите за обществени поръчки за избор на изпълнител съгласно Закона за обществените поръчки са следните: 1. Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор 2. Оценка на съответствието на проектите 3. Строителен надзор 4. Публичност и визуализация 5. Одит на проекта Видът на процедурите ще бъде съобразен с планираните за провеждане през настоящата година обществени поръчки на Община Тутракан, независимо от източника на финансиране. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор: Дейността стартира с подписване на договора за възлагане на инженеринг. Ще се изработят работни проекти за двата обекта - ЦДГ "Патиланчо" и Общински център за извънучилищни дейности (ОЦИД), за които ще се издаде Разрешение за строеж. Изпълнението предвижда реализирането на енергоспестяващи мерки и съпътстващи строително-ремонтни дейности. Посочените енергоспестяващи мерки в енергийното обследване и в техническото обследване задължително ще бъдат включени в работните проекти за двата обекта, а именно: За ЦДГ "Патиланчо": - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4/01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; За Общински център за извънучилищни дейности: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4/01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; -препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти, т.2 Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки). , Contracted Amount: 692 144.50 , Reported Amount: 714 124.97
  • Activity: Изготвяне на Оценка за съответствие: Дейността стартира с подписване на договора за възлагане за изготвяне на Оценка на съответствието на проектите за ЦДГ "Патиланчо" и ОЦИД., Contracted Amount: 4 879.00 , Reported Amount: 3 598.80
  • Activity: Извършване на Строителен надзор: Дейността стартира с подписване на договора за изпълнение за извършване на строителен надзор. По време на строителните дейности ще бъде изпълняван независим строителен надзор съгласно договор за изпълнение на услугата. Консултантите, упражняващи строителния надзор, ще съблюдават за законосъобразната страна на изпълнение на строителните дейности и ще изпълняват контрол по отношение на: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти; - Контрол по спазване условията на безопастност на труда, съгласно проекта за организация на строителството; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопастност; - Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Правилно изпълнение на строително.монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация, Contracted Amount: 27 513.00 , Reported Amount: 15 038.35
  • Activity: Въвеждане на обекта в експлоатация: Община Тутракан в тясно сътрудничество с фирмата, упражняваща строителен надзор, ще предприеме всички необходими мерки в съответствие с действащата нормативна уредба във връзка с въвеждането на обекта в експлоатация, а именно: извършени изпитвания и замервания от специализирани фирми, съгласуване с експлоатационните дружества "ЕНЕРГО-ПРО", "ВиК", както и с РЗИ, РСПБЗН, РИОСВ, МРРБ/съгласуване във връзка с инженерно- геоложки проучвания на свлачищен терен/ , Contracted Amount: 13 755.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Публичност и визуализация на проекта: Публичността на проекта ще бъде осъществена съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и регламент Регламент 1303/2013 на ЕК. По проекта се предвиждат организирането и провеждането на: - Публикуване на подробна информация за одобрение за финансиране проект на сайта на Община Тутракан (до два дни след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ); - Пресконференция в началото и в края на проекта – за стартиране и за оповестяване на резултатите от реализацията на проекта; - Официални церемонии - първата ще е за ефективен старт на проекта "Първа копка" и втора - за откриване на реновираните обекти; - Билборд по време на строителството и Постоянна обяснителна табела за всеки обект - ЦДГ "Патиланчо" и ОЦИД - 2 броя с размер 50х70см, поставена не по-късно от 3 месеца след като приключи проекта на видима фасада; - Публикации – до 5 съобщение в регионална печатна медия, на сайта на общината за анонсиране на предстоящи събития (пресконференции, официални церемонии) Прессъобщения - до 5 изготвят се след приключване на събитията и се публикуват регионална печатна медия и на сайта на Община Тутракан; Банер, който да се използва при провеждане на публични събития - 1бр. Промоционални и печатни информационни материали - папки, тефтери, химикали - 30 комплекта При провеждане на всяко публично събитие предварително ще се уведомява Управляващия орган за датата на провеждането на събитието. Индикативни стойности /без ДДС/: Публикации и прессъобщения - до 11 бр. 11х170=1870лв Пресконференции - 2 бр. 2х200=400лв Официални церемонии - 2 бр. 2х150=300лв Билборд - 1 бр. 2920лв Постоянни табели - 2 бр. 2х300лв=600лв Банер - 1 бр. 500лв. Промоционални и печатни информационни материали - 30 комп.х 10=300лв , Contracted Amount: 6 890.00 , Reported Amount: 7 248.00
  • Activity: Извършване на одит на проекта: За да се потвърди целесъобразното и законово разходване на средствата по проекта и в съответствие с изискванията за кандидатстване Община Тутракан ще избере консултант за верифициране на разходите по проекта и изготвяне на одитен доклад., Contracted Amount: 5 500.00 , Reported Amount: 2 160.00
  • Activity: Финален отчет на проекта: След изпълнението на проекта, в рамките на установения срок, екипът на проекта ще изготви технически и финансов финален отчет, съгласно изискванията за отчитане на проекти по ОПРР, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Yavor Anastasov Ltd., Contracted Amount*: 2 160.00 , Reported Amount**: 2 160.00
  • Contractor: Boyanka, Contracted Amount*: 3 070.00 , Reported Amount**: 3 070.00
  • Contractor: Kremena, Contracted Amount*: 1 877.00 , Reported Amount**: 810.62
  • Contractor: Tcvetelina, Contracted Amount*: 1 877.00 , Reported Amount**: 1 523.16
  • Contractor: Domremontstroyi - 99 Ltd., Contracted Amount*: 15 600.00 , Reported Amount**: 15 038.35
  • Contractor: Company under Low of Obligations and Contracts "'Consortium TNT Effect'', Contracted Amount*: 21 168.00 , Reported Amount**: 21 168.00
  • Contractor: Kovachev press Ltd., Contracted Amount*: 8 268.00 , Reported Amount**: 7 248.00
  • Contractor: Valentina, Contracted Amount*: 4 271.00 , Reported Amount**: 3 965.57
  • Contractor: Ginka, Contracted Amount*: 1 877.00 , Reported Amount**: 1 022.86
  • Contractor: KIMA KONSULT LTD, Contracted Amount*: 3 598.00 , Reported Amount**: 3 598.80
  • Contractor: Evrostroi VT Ltd., Contracted Amount*: 736 485.00 , Reported Amount**: 714 124.97
  • Contractor: Aurel, Contracted Amount*: 4 271.00 , Reported Amount**: 3 578.42
Subcontractors
  • Subcontractor: ASTEDI LTD., Contracted Amount*: 0.00
  • Subcontractor: EVROPROEKT CONSULT LTD., Contracted Amount*: 0.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: SOFENA Ltd., Contracted Amount*: 200 000.00
  • Member of the Consortium: AREN Ltd., Contracted Amount*: 200 000.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 334 900.45 , Reached amount: 374 484.60
Indicator 3 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 106.99 , Reached amount: 117.45

Financial Information

Total Project cost 731 330.41 BGN
Grant 731 330.41 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 731 330.41 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 18 965.69 0.00 18 965.69 Еврострой ВТ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 17 858.56 0.00 17 858.56 Еврострой ВТ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Екип по проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Аурел Боянова Бояджиев - Ръководител проект
    Contractor: Aurel
    Contract total funded value: 4 271.00
  • Differentiated position 2: Валентина Стоянова Христова - Координатор проект
    Contractor: Valentina
    Contract total funded value: 4 271.00
  • Differentiated position 3: Боянка Рачева Стефанова - експерт СМР
    Contractor: Boyanka
    Contract total funded value: 3 070.00
  • Differentiated position 4: Цветелина Емилова Георгиева - юрист
    Contractor: Tcvetelina
    Contract total funded value: 1 877.00
  • Differentiated position 5: Кремена Кирилова Димитрова - счетоводител
    Contractor: Kremena
    Contract total funded value: 1 877.00
Procedure 2 Subject to due process: Екип по проекта - промяна на счетоводител, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Гинка Светославова Стоянова - счетоводител проект
    Contractor: Ginka
    Contract total funded value: 1 877.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционни проекти за обекти: Детска градина „Патиланчо” и Общински център за извънучилищни дейности, гр. Тутракан , Estimated Amount: 4 879.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционни проекти за обекти: Детска градина „Патиланчо” и Общински център за извънучилищни дейности, гр. Тутракан
    Contractor: KIMA KONSULT LTD
    Contract total funded value: 3 598.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на обследвания за установяване на технически характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ, изготвяне на техн.паспорт, изготвяне на обследване за енергийна ефективност и предписване на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания за енергийна ефективност на обекти, находящи се на територията на гр.Тутракан, по ОПРР 2014-2020 , Estimated Amount: 200 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на обследвания за установяване на технически характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ, изготвяне на техн.паспорт, изготвяне на обследване за енергийна ефективност и предписване на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания за енергийна ефективност на обекти, находящи се на територията на гр.Тутракан, по ОПРР 2014-2020
    Contractor: Company under Low of Obligations and Contracts "'Consortium TNT Effect''
    Contract total funded value: 21 168.00
Procedure 5 Subject to due process: Инженеринг- проектиране , СМР и авторски надзор на обекти ДГ „Патиланчо” и Общински център за извънучилищни дейности, гр. Тутракан” по обособени позиции”, Estimated Amount: 692 144.50
  • Differentiated position 1: Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор на обект ДГ "Патиланчо", гр.Тутракан
    Contractor: Evrostroi VT Ltd.
    Contract total funded value: 379 313.75
  • Differentiated position 2: Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор на обект Общински център за извънучилищни дейности, гр.Тутракан
    Contractor: Evrostroi VT Ltd.
    Contract total funded value: 357 171.25
Procedure 6 Subject to due process: Одит на проекта №BG16RFOP001-2.001-0014 „Енергийна ефективност в образователната инфраструктура в гр.Тутракан, Estimated Amount: 5 500.00
  • Differentiated position 1: Одит на проекта №BG16RFOP001-2.001-0014 „Енергийна ефективност в образователната инфраструктура в гр.Тутракан
    Contractor: Yavor Anastasov Ltd.
    Contract total funded value: 2 160.00
Procedure 7 Subject to due process: Публичност и визуализация , Estimated Amount: 6 890.00
  • Differentiated position 1: Публичност и визуализация
    Contractor: Kovachev press Ltd.
    Contract total funded value: 8 268.00
Procedure 8 Subject to due process: Упражняване на строителен надзор на обекти от образователната инфраструктура в гр. Тутракан , Estimated Amount: 27 513.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на строителен надзор на обекти от образователната инфраструктура в гр. Тутракан
    Contractor: Domremontstroyi - 99 Ltd.
    Contract total funded value: 15 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN