Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.101-0187-C01
Project Name Patronage care in Chiprovci Municipality
Beneficiary 000320961 Obshtina Chiprovci
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 10.06.2020
Start Date 16.03.2020
End Date 31.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Чипровци

Description

Brief description
Проект „Патронажна грижа в община Чипровци“ ще спомогне за изпълнение на мерките по време на въведеното извънредно положение в страната и съпътстващия го наложителен период на социална изолация, като осигури мрежа от услуги в подкрепа на опазване на общественото здраве и повишаване благосъстоянието на жителите на общината.
Общата цел: превенция на риска от социално изключване на възрастни хора и хората с увреждания, чрез осигуряване на подкрепящи услуги в домашна среда.
Специфичните цели на проекта са:
-превенция на социалното изключване и намаляване на риска за здравето за уязвими групи лица на територията на община Чипровци, чрез организиране и предоставяне на мрежа от услуги, с оглед ограничаване разпространението на COVID-19;
-обезпечаване на услугите на територията на община Чипровци, предоставяни по проекта, с необходимия материален и кадрови ресурс, в контекста на създалата се извънредна епидемична ситуация в страната.
Проектът се предвижда да обхване 30 лица, представители на целевата група, жители на общината.
Дейностите по проекта, предвидени за изпълнение са:
1.Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса.
2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, включително лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги.
3.Транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите.
Очаквани резултати: осигурен ресурс за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса. Оказана подкрепа на представителите от целевата група за срока на изпълнение на проекта. Намалено ниво на риска от последиците от социална изолация, породена от корона вируса. Защита на общественото здраве в ситуация на пандемична криза.


Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от COVID-19: Подборът на персонал гарантира необходимите човешки ресурси за предоставяне на услугата и управление на проекта. Основната цел е осигуряване предоставянето на услугата, както и управление на проектните процеси. Предвижда се сформиране на два екипа по проекта за: • управление на проекта; • предоставяне на услуги по домовете. Екипът за управление ще включва 2 /двама/ човека: ръководител и счетоводител. Управленският екип отговаря за управлението, администрирането, осчетоводяване на разходите, протичане на дейностите за постигане на проектните цели. Притежават опит в организация и управление на проектни дейности. Подборът на екипът за управление на проекта ще се извърши от общинска администрация Чипровци. Ще бъде спазено изискването всеки от тях да има опит в организацията и/или управлението/изпълнението на сходен тип дейности и/или проекти, съответно минимум една години за ръководител и опит в организация и управление/изпълнение на сходен тип дейности и/или проекти. Екипът по предоставяне на услугата по домовете ще се състои от 6 /шест/ човека, както следва: 4 /четери/ работници изпълняващ доставки по домовете човека, 1 диспечер и шофьор. Работници изпълняващ доставки по домовете ще бъдат назначени на 8-часов работен ден, като всеки един от тях ще обслужва между 7/8 потребители на услугата. Те ще сключат трудови договори на позиция - доставчик – 52430003, работник изпълняващ доставки по домовете (съгласно Национална класификация на професиите и длъжностите (НКПД 2011). Диспечерът също се предвижда да бъде нает на пълен работен ден, а шофьора на 4-часов работен ден. Диспечерът ще приема заявките от потребителите. Той ще изготвя график и маршрут на доставките по домовете на лицата, които имат нужда от подкрепа. Основните ангажименти на екипите за директна подкрепа са свързани със снабдяване със стоки от първа необходимост и медикаменти, заплащане на битови сметки и неотложни административни услуги. Дейността включва предоставяне на услуги по осъществяване на доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), доставка на лекарства (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора) и проверка на здравословното състояние на потребителя, както и съответствието с предписаното в рецептата съгласно нуждите на лицата от целевата група. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, включително лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги.: Дейността включва два основни етапа - подготовка и реализиране на подкрепата. В периода на подготовка ще бъдат определени конкретните 30 ползватели на услугата и локациите на тяхното местоживеене. Предвижда да се да стартира веднага от първия месец на проектните дейности. Потребителите на услугата патронажна грижа ще обхванат град Чипровци и другите 9 /девет/населени места в общината. За набиране на целевата група ще бъдат използвани комуникационни канали - обявление на сайта на община Чипровци и ще се изиска информация за най-нуждаещите се в населените места от местните кметове и кметски наместници. Водещ критерий при изборът ще бъде степента на уязвимост на потребителите от конкретното населено място включено в проекта и тяхното желание да получат подкрепа. След идентифицирането на потребителите ще се изготви график за посещенията, който ще се актуализира ежеседмично/ежемесечно. Услугите, които ще се предоставят ще са почасови. Процесът на подготовка и администриране на услугата ще се извършва в Диспечерския център обособен за целта на територията в сградата за община Чипровци. В рамките на проекта ще бъде закупено необходимото офис обзавеждане, което е описано в дейност-1. Иновативният характер на услугата ще даде възможност да се надградят досегашните предоставяни услуги в домашна среда и ще са обвързани с произтичащите мерки за превенция и борба с последиците от COVID-19, а лицата от целевата група ще получат допълнителната подкрепа чрез гъвкавостта на услугите и възможността да се комбинират според индивидуалните нужди. Ще се спазва изискването услугите, които ще се предоставят по проекта, да не се дублират от други финансови източници. Изпълнението на горе изложеното е пряко задължение на ръководителя на проекта, който одобрява ползвателите на услугата и гарантира, че всяко лице от целевата група не получава същата подкрепа от националния бюджет, Структурните и инвестиционни фондове или друг източник. При поява на регистрирани и поставени под карантина лице/ца или член на семейството, живеещи на територията на общината, екипът ще има готовност да ги подкрепи приоритетно и да им окаже нужното съдействие., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 33 165.18
  • Activity: Осигуряване на транспорт и защитни средства: Община Чипровци разполага със собствен автомобил, които ще предостави за изпълнението на дейност-2. Ще се ползва по предварително изготвен график от диспечера и одобрен от ръководителя на проекта. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разходи за гориво, допустими в бюджетен ред 2.1. Отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдените норми на всеки автомобил и изминати километри. Също така проектната дейност ще осигури лични защитни предпазни средства на работниците доставчици по домовете. Закупуването на хигиенни материали, дезинфектанти, медицински изделия и лични предпазни средства е обусловено поради нуждата от ограничаване разпространението на корона вируса. Използването на лични предпазни средства и медицински изделия от персонала по проекта е превантивна дейност срещу заразяване с нежелани вируси и инфекции, като същевременно се изпълняват мерките за защита на обществения интерес и нуждите на населението на територията на община Чипровци от ограничаване на разпространението на корона вирус. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 30.00
Indicator 3 Участници над 18г., вкл. с увреждания, получаващи грижа във връзка с пандемичната ситуация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 30.00
Indicator 4 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 49 049.99 BGN
Grant 49 049.99 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 46 431.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN