Identification

UMIS Number BG-RRP-4.020-0137-C01
Project Name “Implementation of Energy Efficiency Measures in the Neftohimik sports hall, located in the Lazur Neighborhood in the city of Burgas.”
Beneficiary 000056814 OBSHTINA BURGAS
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 02.04.2024
Start Date 02.04.2024
End Date 02.04.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас, гр.Бургас

Description

Brief description
Проектът цели подобряване на  енергийните характеристики в сгради, публична общинска собственост, предназначени за развитието на спорта сред подрастващото население на община Бургас чрез прилагане на най-ефективен пакет от енергоспестяващи мерки. Предвижда се изпълнение на енергоспестяващи мерки по ограждащи елементи (външни стени, покрив, прозорци и врати) и сградни инсталации в Спортна зала „Нефтохимик” – к-с Лазур, гр. Бургас, представляваща спортен комплекс от две сгради – сграда с идент.07079.607.85.22 по КККР на гр. Бургас и сграда с идент. 07079.607.85.3 по КККР на гр. Бургас, които ще доведат до повишаване на енергийната ефективност и постигане на клас на енергопотребление „А“ . Ще бъдат изградени фотоволтаична инсталации (ФВи) за производство на енергия за собствени нужди с инсталирана мощност 52,92 kWp на спортната зала и (ФВи) с инсталирана мощност 8,64 kWp на сградата за административни и допълващи функции към нея;  слънчева инсталация за битово гореща вода, които ще се монтират на покрива на сградите; подобряване на експлоатационните характеристики на сградите и осигуряване на достъпна среда за хора в неравностойно положение. Целевите групи по проекта са служители и граждани, ползватели на спортния комплекс, сред които ученици и треньори. Проектното предложение адресира три основни аспекта на потребности; свързани с намаляване на разходите за енергопотребление в двете сгради, осигуряване на по-добри условия за обитаване на помещенията за предоставяне на услугите и за работа; осигуряване на равен достъп на хора с увреждания. Реализирането на проекта ще допринесе до спестяване на общо 616 706.20kWh/г. първична енергия, което представлява  57,27% спестена първична енергия за сграда 1 и 80,19% за сграда 2 при спазване на „принципът за не нанасяне на значителни вреди“; 135.26 t/y спестени  емисии на CO2; достигане на клас на енергопотребление „А“ и подобряване на експлоатационните характеристики на двете гради.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта.: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти от общинска администрация Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики. Съставът на екипа за управление на проекта включва 5 експерта, разпределени по съответните позиции: 1. Ръководител проект: - отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/; - контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи. - осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности; - отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН 2.Финансист: - отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите. - В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система. -отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас. 3. Координатор: - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности; - отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта; - отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020; - отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта; - осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта; 4. Инвеститорски контрол. - контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР; - представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация; - осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР. 5. Експерт "Обществени поръчки" - отговаря за подготовката на тръжни досиета, съгласуване на тръжна документация, провеждането на обществени поръчки, избор на изпълнители и подписване на договори за всички обществени поръчки, предвидени в рамките на проекта; - участва в комисии по оценка на постъпилите оферти за избор на изпълнители. Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания, както и да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта. С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите, проектът предвижда серия от мерки, като публични събития, прессъобщения и информационни материали, с информация за целите, дейностите и резултатите по проекта. Със стартиране на проекта ще бъде изготвено и разпространено прессъсобщение с информация за проекта. Кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС ще бъде публикувана и на страницата на общината. В рамките на проекта ще бъдат организирани 2 информационни събития при стартиране и приключване на проекта. При стартиране на строителните дейности на видимо място ще бъде поставен временен билборд, а след приключване на строителните дейности ще бъде поставена 1 постоянна информационна табела, с цел осигуряване на публичност и визуализация по време на и след приключване на дейностите по проекта. , Contracted Amount: 94 260.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ - първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложение по настоящата процедура.: Наличието на енергийно обследване на сградата, вкл. сертификат за енергийни характеристики е предварително условие за кандидатстване по настоящата процедура. Обследването за енергийна ефективност на сградите на спортния комплекс, в обхвата на настоящето проектно предложение е възложено от Община Бургас през 2022 г. и издадените във връзка с това доклади са изготвени в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в актуалната приложима подзаконова нормативна уредба (Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). Обследванията са придружени от валидни сертификати за енергийни характеристики на сградите, включени в обхвата на предложението за изпълнение на инвестиция. Обект на извършеното обследвание са: • идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия; • разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност; • технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност; • оценка на спестените емисии въглероден диоксид (CO2) в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност. • формиране на пакет от прилагане на ЕСМ.  Изготвяне на техническо обследване и технически паспорт на сградите: За двете сгради на спортния комплекс – сграда (спортна зала) с идент.07079.607.85.22 по КККР на гр. Бургас и сграда за административни и допълващи функции към нея с идент. 07079.607.85.3 са изготвени доклади за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на строежа, свързани с удовлетворяване на основните изисквания по чл.169, ал.1 и ал.3 от ЗУТ. За обектите са изготвени технически паспорти: за сграда (спортна зала) с идент.07079.607.85.22 № ТП -426/01.12.2022г., за сграда с адм. функции към нея с идент.07079.607.85.3 ТП -427/01.12.2022г. В резултат на обследването са разписани мерки за възстановяване и привеждане на сградите в съответствие с основните изисквания с оглед бъдещата и експлоатация., Contracted Amount: 6 921.60 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: "Инженеринг /проектиране, строителство и авторски надзор/ за внедряване на мерки за енергийна ефективност в сграда Спортна зала „Нефтохимик“ с идент. 07079.607.85.22 по КККР на гр. Бургас и сграда с идент. 07079.607.85.3 оп КККР на гр. Бургас, находяща се в ПИ с идент. 07079.607.85 по КК на гр. Бургас, УПИ I, кв.1, ж.к. "Лазур", гр. Бургас".: Спортна зала „Нефтохимик” – к-с Лазур, гр. Бургас, представлява спортен комплекс, включващ две сгради – сграда (спортна зала) с идент.07079.607.85.22 по КККР на гр. Бургас и сграда за административни и допълващи функции към нея с идент. 07079.607.85.3. Спортният комплекс се намира в ПИ с идент. 07079.607.85 по КККР на гр. Бургас, УПИ I, кв. 1, ж.к. "Лазур", гр. Бургас в близост до Стадион „Лазур“. Сградите са публична общинска собственост и притежават акт за публична общинска собственост № 10212/19.04.2023г. и № 10213/19.04.23г. Сградата на спортната зала е на един етаж е със застроена площ от 2 316м 2. Състои от спортна зала с размери 29.0 м. на 58.5 м. и височина 12.0 м., в която са обособени две спортни зони – зала за волейбол и баскетбол и зала за акробатика и скокове и батут. От двете страни на сградата са разположени ниски тела с височина 4.20 м и 3.85м, в които са разположени спомагателни помещения – съблекални, треньорски стаи, складови и технически помещения. В сградата се влиза през два входа, разположени от запад. През южния вход е изпълнена рампа, осигуряваща достъп до сградата за лица с увреждания. За нуждите на различни видове спорт, в централната част са обособени две спортни зали с площи съответно 604 кв.м и 1040 кв.м. В източната част е обособена фитнес зала с площ 81 кв.м. Сградата е с метална конструкция – стоманени колони и покрити ферми. Стените са с метални панели с LT- ламарина и големи стъклени витрини. Покривът е с метални покривни панели. Сградата на спортната зала се експлоатира повече от 30г. като през годините са извършени частични ремонти. Пристройките към основната сграда от югоизток и югозапад са едноетажни с монолитна стоманобетонова конструкция със скелетно –гредова конструктивна схема с носещи стоманобетонови рамки и външни и вътрешни тухлени стени и плосък покрив. Сградата за административни и допълващи функции се състои от два надземни етажа и е със спомагателни функции към спортната зала и е с РЗП 458 м2. В нея се помещават административни, обслужващи и санитарни помещения. Сградата е с масивна бетонова конструкция и външни стени от тухлена зидария и плосък покрив. За подготовка на проектното предложение на двете сгради е извършено обследване за енергийна ефективност, които показват, че при сегашното състояние на сградите не се осигуряват изискваните санитарно-хигиенни норми за топлинен комфорт.Съществуват топлинни загуби през ограждащите елементи (външни стени, покрив, под и дограма). За сградите са изготвени и технически обследвания и технически паспорти. В резултат от обследванията са разписани мерки за подобряване на енергийната ефективност в сградите, подобряване на експлоатационните им характеристики и осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания. За привеждане на сградите в съответствие с нормативните изисквания за нормална експлоатация ще бъдат изпълнени: -всички задължителни енергоспестяващи мерки /ЕСМ/, предписани в обследването за енергийна ефективност, които ще доведат до постигане на клас на енергопотребление „А“ за двете сгради- ЕСМ по ограждащи елементи; мерки по сградни инсталации; мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници, включващи: изграждане на фотоволтаична инсталации (ФВи) за производство на енергия от слънцето за собствени нужди с инсталирана мощност 52,92 kWp на сградата на спортната зала и (ФВи) с инсталирана мощност 8,64 kWp на сградата с административни и допълващи функции към нея; слънчева инсталация за битово гореща вода, които ще се монтират на покривите на сградите, както и всички съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките. -всички мерки, предписани в техническите обследвания и съгласно техническите паспорти на сградите; -всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021г. В обхвата на дейността ще се изготвят инвестиционни проекти за двете сгради, ще се изпълнят строителните дейности и осъществи авторски надзор на обектите., Contracted Amount: 1 317 422.93 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвяне на независима експертна оценка, изпълнение на строителен надзор на обектите и въвеждане в експлоатация.: В рамките на дейността е предвидено осигуряване на всички консултантски услуги и съгласувателни процедури, осигуряващи законосъобразното протичане на процесите и въвеждане в експлоатация на строежите. В рамките на конкретната дейност са включени под-дейности: 1/ „Извършване на оценка на съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите“. Обект (сграда спортна зала) е IV категория по смисъла на чл.137, ал.1 т.3 буква „в“ от ЗУТ и чл.6, ал.3 т.4 от Наредба № 1 от 30 юли 2003г. за номенклатурата на видовете строежи. Обект (сграда с адм. функ) е V категория по смисъла на чл.137, ал.1 т.5 буква „а“ от ЗУТ и чл.10, ал.4 от Наредба № 1 от 30 юли 2003г. за номенклатурата на видовете строежи. Двете сгради са част от спортен комплекс. ОСИП обхваща проверка на проверка на съответствие с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ; взаимната съгласуваност между частите на проекта, пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления. Преди стартиране на СМР на сградите Консултантът ще има ангажимента да изготви и предаде Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите съгл. чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ. 2/ "Изготвяне на независима експертна оценка, след приключване на дейностите по изпълнение на СМР". За целите на отчитане на стойностите на индикаторите, заложени в проекта, след приключване на дейностите по СМР на сградите ще бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор. Изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР е предварително обявена задължителна дейност по настоящата процедура, пряко обвързана с крайната цел на проектното предложение и средство за потвърждаване на постигнатите спестявания и предварително заложени индикатори. Независимата експертна оценка ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, различен от Консултантът, изготвил доклада от обследванията за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ, след приключване на дейностите по СМР и предаване обекта на Възложителя. Разходът за изготвяне на независима експертна оценка е собствен принос на Община Бургас. 3/ „Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обектите, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ“. За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултанта изпълняващ строителен надзор на обектите ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционните проекти и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Ангажимент на консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорти на строежите съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г., при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителен надзор ще съответства на графика за реализация на строително-ремонтните дейности на обектите до тяхното завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя. 4/Съгласуване и въвеждане на обектите в експлоатация: След изготвяне на инвестиционните проекти ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури с експлоатационните дружества и отговорните институции, така че да бъде осигурено законосъобразното стартиране на строителството и да се гарантира безпрепятственото въвеждане на обектите в експлоатация., Contracted Amount: 56 520.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Намаляване на емисиите на парникови газове, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 135.26 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Completed energy-efficiency renovation of non- residential buildings – renovated surface of public buildings (sub-measure 2), Measure Unit: m2, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 774.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Reduction of annual primary energy consumption, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 616 706.20 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Completed energy renovation of non-residential buildings – number of renovated buildings (sub-measures 2 and 3), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 475 124.53 BGN
Grant 730 467.23 BGN
Self amount 744 657.30 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.33 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN