Identification

UMIS Number BG05M2OP001-2.002-0001-C06
Project Name Internships for University Students
Beneficiary 000695114 Ministry of Education and Science
Funding ESF ==> Science and Education for Smart Growth
Date of the Contract/Order 29.03.2016
Start Date 29.03.2016
End Date 01.01.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Предложеният проект допълва и развива досегашната схема за безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-3.3.07-0002 „Студентски практики“ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007-2013“. В рамките на нейното изпълнение успешно приключените студентски практики са над 70 000.
В периода до 2017 г. ще бъдат използвани, развити и утвърдени вече изградените между 2013 и 2015 г. процедури, екипи, уеб платформа, контролни системи и механизми за реализация на практическото обучение във висшите училища.
Проектното предложение изцяло се вписва в контекста на националната и европейска цел за засилване на връзките между висшето образование и пазара на труда, тъй като е налице несъответствие между потребностите на бизнеса и подготвяните във висшите училища специалисти. Едно от основните предизвикателства, описано в Споразумението за партньорство на Република България, очертаващо помощта от структурните фондове за периода 2014-2020 г. е, че системата на висшето образование бавно реагира на динамично променящите се изисквания към квалификацията, мотивацията и професионалната кариера на завършващите специалисти.
В Стратегията за развитие на висшето образование, приета от Народното събрание през 2015 г. като основно предизвикателство е поставена реализацията на специалистите с висше образование, която в почти 50 % от случаите не е по специалността. Друго ключово предизвикателство, посочено в документа, е липсата на връзка между висшето образование и потребностите на бизнеса и на публичните институции. Проектното предложение е в съответствие със заложените в Стратегията мерки за изграждане на устойчива и ефективна връзка между висшите училища и пазара на труда. Проект „Студентски практики“ е един от успешните подходи за допълнително насърчаване на стратегическото сътрудничество между институциите за висше образование, бизнеса и сектора за научни изследвания.
Activities
  • Activity: Подготвителни и организационни дейности: Изпълнението на подготвителните и организационните дейности са необходимата предпоставка за реализацията на студентските практики в хода на проекта. Във връзка с това се предвижда: - Организиране и провеждане на срещи и обучения с представители на висшите училища – партньори по проекта (ВУ), и обучаващите организации – работодатели. За нуждите на проектното предложение по-нататък ще използваме названието „работодатели“. - Създаване на Консултативен съвет (КС) като представителен орган за подкрепа и популяризиране на проекта. В КС участват: работодателски и браншови организации, представителни организации от системата на висшето образование, представители на държавна и общинска администрация, на неправителствени организации и др. - Изготвяне и сключване на договори за партньорство с висшите училища. - Актуализиране на Инструкцията за реда и условията за изпълнение на дейностите по проекта (наричана по-надолу „Инструкцията“), изготвена в рамките на изпълнението на проект „Студентски практики“ в предходния програмен период по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси 2007-2013” (ОП РЧР). - Създаване на самостоятелни индикативни бюджети за всяко от висшите училища – партньори, за реализация на проектните дейности. - Поддържане и обновяване на базата данни за регистрираните в информационната система на проект “Студентски практики” по ОП РЧР работодатели, ментори, преподаватели, студенти и експерти от ВУ. Във връзка с това се използват поддържаните от МОН регистри – Регистъра на всички действащи и прекъснали студенти и докторанти и Регистъра на академичния състав на висшите училища в Република България. - Изготвяне на списък с описание на необходимите промени и подобрения на функционалностите, архитектурата и дизайна в съществуващата уеб система, създадена по проект „Студентски практики“, изпълняван в рамките на ОП РЧР. - Актуализиране и опростяване на процедурата за сключване на задължителна застраховка „Злополука“ на студентите за времето на практическото обучение. - Подготовка на процедури за външно възлагане за: актуализация на уеб системата, застраховане на студенти, изработване на рекламни материали, логистика, счетоводни услуги и др., посочени в т. 10 “План за външно възлагане” от Формуляра за кандидатстване. Дейностите по счетоводното обслужване на проекта и изготвянето на периодични финансови отчети и справки ще се извършват от външен изпълнител на счетоводни услуги, избран чрез процедура за възлагане на обществена поръчка. Външният изпълнител ще извършва текущо изплащане и осчетоводяване на всички разходи по проекта., Contracted Amount: 260 145.00 , Reported Amount: 191 257.45
  • Activity: Дейности, свързани с осъществяване на студентските практики: За реализиране на практическото обучение на студенти в реална работна среда се осъществява следното: - Участието на 46 000 студенти в практическо обучение в реална работна среда и успешното приключване на минимум 40 020 практики предполага непрекъснато включване на активни работодатели, които приемат да обучават студентите. Допустими работодатели по проекта могат да бъдат: стопански и нестопански организации, държавна и общинска администрация, училища и обучителни организации, работодателски организации и други юридически лица. Привличането им ще осигури възможност за по-пряко участие на бизнеса в процеса на подготовката на бъдещите специалисти с висше образование. Създадената база данни в информационната система на проект “Студентски практики”, реализиран по ОП РЧР в периода 2012-2015 г., ще бъде използвана и актуализирана при изпълнението на настоящото проектно предложение. Тази информационна база ще продължи да се обновява. Допълнително се предвижда изготвяне и текущо поддържане на списък с работодатели, за които е установено, че не предлагат практическо обучение в съответствие с изискванията на висшите училища и/или с правилата на проекта. - Надграждане на създадената информационна уеб система за координация и отчитане на проектните дейности. - Създаване на експертни екипи във ВУ - партньори по проекта, и текущото им обновяване при необходимост и по инициатива на партньора. - Осъществяване на студентските практики: кандидатстване, одобряване на студенти от страна на работодателите, определяне на ментори и академични наставници, наемането им от ВУ с договор по ЗЗД при ставки, определени в бюджета на проекта, извършване на практическото обучение в реална работна среда, отчитане и удостоверяване на проведеното обучение., Contracted Amount: 34 838 074.37 , Reported Amount: 35 072 147.67
  • Activity: Текущо наблюдение с цел координация и контрол на провежданите практики и осъществяване на външен мониторинг : В рамките на дейността ще се осъществява текущ мониторинг, който включва наблюдение и проверка на извършваните действия от страна на участниците и наличните документи в уеб системата на проекта. Свободният достъп до уеб системата и прозрачността на действията на всеки един от участниците в процеса – работодатели, студенти, академични наставници, ментори, експерти от ВУ, екип на проекта, позволява взаимен контрол и подпомага постигането на висока степен на истинност на подадената информация. С цел осигуряване на допълнителен контрол на провежданите практики се предвижда и осъществяване на външен мониторинг. Проверки „на място“ ще се извършват на извадков принцип на действащите практики към конкретен период по предварително зададени критерии или подадени сигнали. Външният мониторинг ще се извършва след проведен избор на изпълнител. , Contracted Amount: 149 040.00 , Reported Amount: 84 598.22
  • Activity: Мултипликация на дейностите по проекта: С цел осигуряване на обективна и достоверна информация за ефекта от провежданите по проекта студентски практики ще се осъществят следните задачи: - Събиране на информация за добри практики от висшите училища и работодателите и тяхното обобщаване. - Публикуване на информация за добри практики и постижения в различни информационни източници: информационния модул на уеб системата, информационни бюлетини, сайтове на кариерните центрове във висшите училища, социални мрежи, медии и др. - Преглед на обективни данни и анализ на постигнатите резултати. Осигуряване на данните и анализите от реализацията на практиките за нуждите на политиките на МОН в сферата на висшето образование, на МТСП в сферата на пазара на труда, на Управляващия орган на ОП НОИР при планиране на следващи интервенции в рамките на приоритетна ос 2, инвестиционен приоритет 10iv, специфична цел 2. Основната употреба на тези данни ще бъде свързана с oказването на подкрепа на висшите училища и работодателите по региони за създаване на трайни партньорства, които да продължат и след изпълнението на проекта и да подпомагат, от една страна, развиването на практически умения на студентите по време на обучението им за придобиване на висше образование, по-успешната им реализация на пазара на труда след завършването, от друга – да утвърдят разбирането за необходимостта от увеличаване дела на практическото обучение като неизменна част от обучението във висшите училища., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности по информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност са текущи за целия период на изпълнение на проекта. При реализацията на проект “Студентски практики” 2012-2015 г. по ОП РЧР е натрупан значителен опит и затова в настоящия етап се предвижда осъществяването на дейности, показали ефективност по отношение достигането на информация до по-голям брой представители на целевата група, на висшите училища и работодателите. При текущото изпълнение се предвижда: - Подготовка и изработване на материали за осигуряване публичност на проекта – банери за публични събития, печатни и други материали с визуализация на донорската помощ и популяризиране на проекта и др. - Организация на специални събития за популяризиране дейностите по проекта – срещи на Консултативния съвет, една начална пресконференция и една заключителна конференция, провеждане на текущи срещи – дискусии с представители на академичните среди, студентите и работодателите, организиране и провеждане на информационни дни във висшите училища и срещи с работодателите и др. - Отразяване на дейностите по проекта в национални и регионални печатни и/или електронни медии, социални мрежи и блогове. - Проследяване на медийното отразяване на проекта., Contracted Amount: 33 056.80 , Reported Amount: 28 144.80
  • Activity: Дейности за организация и управление на проекта: Основна задача при изпълнението на проектните дейности е организирането и контролирането на процеса по реализация на студентските практики, включително и чрез координация и контрол над дейността на екипите от експерти във висшите училища – партньори. Дейността се извършва от екипа за организация и управление на проекта, чиито отговорности включват организация, подпомагане, наблюдение и контрол на дейностите на висшите училища и работодателите на национално ниво, организиране и провеждане на информационни събития, кампании, обучения и др. Предвижда се членовете на ЕОУП да провеждат работни срещи за организация на изпълнението на предвидените дейности. Предвижда се още: - Създаване на механизъм за работата на екипа за организация и управление: създаване и актуализиране на необходими документи, описание на стандартни процедури, поддържане на документален и електронен архив, техническо и финансово отчитане и др. - Осъществяване на избор на външни изпълнители за предвидените външни услуги, включени в т.10 „План за външно възлагане“ от Формуляра за кандидатстване; Осъществяване на текуща отчетност – по проект “Студентски практики” по ОП РЧР 2007-2013 г. е създадена добра практика за регулярно техническо и финансово отчитане на напредъка на проекта. Това повишава качеството на изпълнението, подобрява дисциплината на разплащане и отчитане сред партньорите от ВУ, което от своя страна намалява риска от загуба на средства по оперативната програма. В рамките на дейност 6 този механизъм на отчетност ще бъде актуализиран съвместно с Управляващия орган на ОП НОИР ГД СФМОП. При реализацията на проекта ще продължи да се използва изградената уеб базирана информационна система. Чрез нея ще бъде обслужвано управлението на проекта и отчетността на техническата и финансовата дейност от страна на екипа на проекта и висшите училища. Въведената информация и документите в уеб-системата ще се потвърждават по електронен път от членовете на екипа на проекта, изпълнителите на счетоводни услуги, служители на УО и др. В рамките на разходите за организация и управление на проекта ще бъдат закупени и обновявани на годишен принцип електронни подписи за работа в различни информационни системи. В рамките на разходите за организация и управление на проекта ще бъдат осигурени и необходимите канцеларски материали за нуждите на екипа за управление на проекта и за експертния персонал от висшите училища, ангажирани с преките дейности по проекта. Изборът на доставчик на канцеларски материали ще се извърши чрез процедура по възлагане на обществена поръчка., Contracted Amount: 541 055.21 , Reported Amount: 562 670.24

Participating Organizations

Partners
  • Partner: PLOVDIV UNIVERSITY “PAISII HILENDARSKI”, Contracted Amount*: 1 470 720.00 , Reported Amount: 2 860 676.58
  • Partner: Burgas Free Universitymaria@bfu.bg, Contracted Amount*: 156 960.00 , Reported Amount: 756 445.45
  • Partner: Higher School of Civil Engineering “Lyuben Karavelov” , Contracted Amount*: 79 200.00 , Reported Amount: 116 282.51
  • Partner: Technical university - Varna, Contracted Amount*: 464 160.00 , Reported Amount: 532 656.12
  • Partner: South-West University “Neofit Rilski”, Contracted Amount*: 872 640.00 , Reported Amount: 2 503 327.72
  • Partner: MEDICAL UNIVERSITY - SOFIA, Contracted Amount*: 672 000.00 , Reported Amount: 1 256 678.44
  • Partner: University of Architecture, Civil Engineering and Geodesy , Contracted Amount*: 279 840.00 , Reported Amount: 448 360.27
  • Partner: Prof. Dr. Assen Zlatarov University, Contracted Amount*: 347 040.00 , Reported Amount: 595 915.29
  • Partner: TECHNICAL UNIVERSITY OF SOFIA, Contracted Amount*: 845 280.00 , Reported Amount: 1 425 474.08
  • Partner: National Sports Academy ‘Vasil Levski’, Contracted Amount*: 276 000.00 , Reported Amount: 1 003 808.35
  • Partner: European Higher School of Economics and Management, Contracted Amount*: 116 160.00 , Reported Amount: 150 814.09
  • Partner: NATIONAL ACADEMY OF MUSIC “PROF.PANCHO VLADIGEROV” , Contracted Amount*: 53 280.00 , Reported Amount: 129 426.89
  • Partner: National Academy of Art, Contracted Amount*: 78 240.00 , Reported Amount: 133 300.74
  • Partner: University of Telecommunications and Post, Contracted Amount*: 69 600.00 , Reported Amount: 195 354.97
  • Partner: Todor Kableshkov University of Transport , Contracted Amount*: 140 160.00 , Reported Amount: 66 073.41
  • Partner: MEDICAL UNIVERSITY - PLOVDIV, Contracted Amount*: 372 000.00 , Reported Amount: 996 481.28
  • Partner: Private University „College of tourism” – Blagoevgrad, Contracted Amount*: 43 680.00 , Reported Amount: 3 433.38
  • Partner: UNIVERSITY OF AGRIBUSINESS AND RURAL DEVELOPMENT, Contracted Amount*: 407 040.00 , Reported Amount: 574 864.10
  • Partner: Trakia University, Contracted Amount*: 521 280.00 , Reported Amount: 1 437 335.84
  • Partner: University of Library Studies and Information Technologies, Contracted Amount*: 263 520.00 , Reported Amount: 522 219.32
  • Partner: International Business School, Botevgrad, Contracted Amount*: 352 800.00 , Reported Amount: 66 842.64
  • Partner: University of Forestry, Contracted Amount*: 206 880.00 , Reported Amount: 264 104.33
  • Partner: UNIVERSITY OF MINING AND GEOLOGY „ST. IVAN RILSKI”, Contracted Amount*: 212 640.00 , Reported Amount: 346 905.85
  • Partner: Tsenov Academy of Economics, Contracted Amount*: 844 800.00 , Reported Amount: 1 485 845.37
  • Partner: University of Chemical Technology and Metallurgy, Contracted Amount*: 191 040.00 , Reported Amount: 517 156.51
  • Partner: Academy of Music, Dance and Fine Arts Plovdiv , Contracted Amount*: 64 320.00 , Reported Amount: 285 576.74
  • Partner: Konstantin Preslavsky University of Shumen, Contracted Amount*: 564 960.00 , Reported Amount: 1 473 032.34
  • Partner: TECHNICAL UNIVERSITY OF GABROVO, Contracted Amount*: 309 600.00 , Reported Amount: 726 141.92
  • Partner: College of management, trade and marketing – Sofia, Contracted Amount*: 58 560.00 , Reported Amount: 25 276.53
  • Partner: The Agricultural University - Plovdiv, Contracted Amount*: 244 800.00 , Reported Amount: 509 876.30
  • Partner: Medical University -Pleven, Contracted Amount*: 160 320.00 , Reported Amount: 491 488.25
  • Partner: University of Food Technologies, Contracted Amount*: 244 320.00 , Reported Amount: 152 701.55
  • Partner: VARNA FREE UNIVERSITY “Chernorizets Chrabar” , Contracted Amount*: 545 280.00 , Reported Amount: 904 001.67
  • Partner: NATIONAL ACADEMY FOR THEATRE AND FILM ARTS „KRASTYO SARAFOV“, Contracted Amount*: 46 560.00 , Reported Amount: 75 038.86
  • Partner: Higher School of Insurance and Finance, Contracted Amount*: 61 440.00 , Reported Amount: 14 366.83
  • Partner: New Bulgarian University, Contracted Amount*: 803 040.00 , Reported Amount: 864 498.41
  • Partner: "Angel Kanchev" University of Ruse, Contracted Amount*: 680 160.00 , Reported Amount: 1 546 731.32
  • Partner: Varna University of Management, Contracted Amount*: 32 640.00 , Reported Amount: 41 472.29
  • Partner: European Polytechnical University, Contracted Amount*: 19 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Sofia University “St. Kliment Ohridski”, Contracted Amount*: 1 821 600.00 , Reported Amount: 2 637 316.30
  • Partner: American University in Bulgaria, Contracted Amount*: 91 680.00 , Reported Amount: 30 207.30
  • Partner: NIKOLA VAPTSAROV NAVAL ACADEMY, Contracted Amount*: 206 880.00 , Reported Amount: 171 188.80
  • Partner: „G. S. RAKOVSKI” NATIONAL DEFENSE COLLEGE, Contracted Amount*: 42 240.00 , Reported Amount: 146 543.70
  • Partner: HIGHER SCHOOL OF SECURITY AND ECONOMICS, Contracted Amount*: 140 640.00 , Reported Amount: 59 395.79
  • Partner: University of Economics - Varna, Contracted Amount*: 838 560.00 , Reported Amount: 954 515.57
  • Partner: St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo, Contracted Amount*: 874 560.00 , Reported Amount: 1 671 345.93
  • Partner: University of National and World Economy, Contracted Amount*: 1 682 400.00 , Reported Amount: 2 453 787.17
  • Partner: Medical University “Prof. Dr. Paraskev Stoyanov” - Varna, Contracted Amount*: 338 880.00 , Reported Amount: 1 450 225.72
Contractors
  • Contractor: EA LTD, Contracted Amount*: 8 688.00 , Reported Amount**: 8 688.00
  • Contractor: ESTAT METRICS, Contracted Amount*: 69 200.00 , Reported Amount**: 83 040.00
  • Contractor: ACCAUNT, Contracted Amount*: 85 591.20 , Reported Amount**: 85 591.20
  • Contractor: OBRAZOVANIE I NAUKA, Contracted Amount*: 19 456.80 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: COMPANY FOR INTERNATIONAL CONGRESSES, Contracted Amount*: 2 094.20 , Reported Amount**: 2 094.20
  • Contractor: DZI - GENERAL INSURANCE, Contracted Amount*: 192 000.00 , Reported Amount**: 35 647.36
  • Contractor: "DRON 1" OOD, Contracted Amount*: 29 000.00 , Reported Amount**: 11 600.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Share of students having passed successfully practical training in a real work environment from the involved in actions under OP, Measure Unit: %, Base Value: 87.00 , Target amount: 87.00 , Reached amount: 98.65
Indicator 2 Students in HEIs involved in practical training activities in a real work environment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 46 000.00 , Reached amount: 46 077.00

Financial Information

Total Project cost 35 821 371.38 BGN
Grant 35 821 371.38 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 35 591 096.60 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 104.71 0.00 104.71 КОМПАНИЯ ЗА МЕЖДУНАРОДНИ КОНГРЕСИ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 426.58 0.00 1 426.58 ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА ЕАД
Липса на добро финансово управление 25.00 7 250.00 0.00 7 250.00 "ДРОН 1" ООД
Липса на добро финансово управление 5.00 4 279.56 0.00 4 279.56 АКАУНТ ЕООД
Липса на добро финансово управление 25.00 2 172.00 0.00 2 172.00 ЕА АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 4 152.00 0.00 4 152.00 ДЗЗД "Естат Метрикс"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 9 600.00 0.00 9 600.00 ДЗИ - ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ ЕАД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали, копирна хартия и тонери за копирни и печатащи устройства за нуждите на проекти и програми, по които МОН е бенефициент по четири обособени позиции, Estimated Amount: 31 953.00
Procedure 2 Subject to due process: Застраховка „Злополука” на студенти за времето на провеждане на студентските практики, Estimated Amount: 96 480.00
  • Differentiated position 1: Неприложимо
    Contractor: DZI - GENERAL INSURANCE
    Contract total funded value: 192 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Осъществяване на външен мониторинг чрез проверки “на място” на изпълнението на студентските практики, Estimated Amount: 69 200.00
  • Differentiated position 1: Неприложимо
    Contractor: ESTAT METRICS
    Contract total funded value: 69 200.00
Procedure 4 Subject to due process: Поддържане и администриране на данни в информационната система за реализиране и отчитане на проект BG05M2OP001-2.002-0001 „Студентски практики“ – фаза 1, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020г., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Неприложимо
    Contractor: "DRON 1" OOD
    Contract total funded value: 29 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Предоставяне на специализирани счетоводни услуги на Министерството на образованието и науката в качеството му на бенефициент по проекти, финансирани със средства по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г. , Estimated Amount: 71 326.00
  • Differentiated position 1: Неприложимо
    Contractor: ACCAUNT
    Contract total funded value: 85 591.20
Procedure 6 Subject to due process: Предпечатна подготовка и отпечатване на материали за нуждите на МОН и проекти , Estimated Amount: 24 547.00
  • Differentiated position 1: Неприложимо
    Contractor: EA LTD
    Contract total funded value: 8 688.00
  • Differentiated position 2: Неприложимо
    Contractor: OBRAZOVANIE I NAUKA
    Contract total funded value: 19 456.80
Procedure 7 Subject to due process: Услуги по осигуряване на логистика и организационно-техническа подготовка за провеждане на събития, свързани с изпълнението на МОН и на проекти и програми, по които е бенефициент , Estimated Amount: 6 333.33
  • Differentiated position 1: Неприложимо
    Contractor: COMPANY FOR INTERNATIONAL CONGRESSES
    Contract total funded value: 2 094.20

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN