Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1300-C02
Project Name Development and market penatration of facade engeneering
Beneficiary 204865879 DIN Engineering Group Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.08.2019
Start Date 06.08.2019
End Date 30.06.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ловеч, гр.Ловеч

Description

Brief description
Основната цел на проекта е развитие на стартиращата фирма "Дин Инженеринг Груп" ООД чрез проектиране на фасади. Специфичните цели адресират събиране на екип от квалифициран персонал, който ще извършва услугите и ще подпомага тяхната реализация; закупуване на оборудване и софтуер, създаване на мрежа от клиенти и партньори и на устойчив бизнес. Част от специфичните ни целите са налагане на пазара и поетапното утвърждаване на бранда, като компания допринасяща за намаляване вредното въздействие на сградите върху околната среда. Чрез проекта ще развием капацитета на дружеството за създаване на нови продукти с висока добавена стойност и съобразно съвременните тенденции в проектирането. Проектът обхваща две основни дейности:
1. Дейности за реализация на предприемаческата идея 
Чрез изпълнението на първата дейност ще успеем да си осигурим ключовите ресурси за стартиране на дейността ни: 
- Човешки ресурс - експерти, които ще разполагат с необходимата експертиза за създаването на фасадни проекти. 
- Технически ресурс - оборудване и софтуер, които ще ни направят ефективни, иновативни и конкурентни. 
Създаването на интернет сайт също ще бъде от голямо значение за нас, тъй като ще даде възможност за визуално представяне на нашите услуги. Наемането на помещение ще ни даде липсващото звено от активи, които са ни нужни, за да си осигурим непрекъсваемост на процеса и контрол във всички етапи на проектирането.
2. Визуализация на проектните дейности 
Чрез втората дейност ще осъществим визуализация на всички етапи от изпълнението на проекта, като се акцентира приноса на ЕС, което ще насърчи и други организации да се възползват от възможностите на оперативните програми.
Изпълнението на проекта ще доведе до много и положителни резултати за нашата млада организация. Ще бъдем подпомогнати в най-важните за съществуването на една нова компания области - хора, техника, маркетинг.
Activities
  • Activity: Дейности за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще се изпълни чрез наема на 4 бр. експерти, закупуване на 3 бр. ДМА, 1 ДНА, наем на помещение, разработване на интернет сайт) - част 1: Основната цел на настоящата дейност е да осигури необходимите човешки и технически ресурси за развитието на фирма „Дин Инженеринг Груп“. Чрез изпълнението на проекта нашата стартираща компания ще получи необходимата подкрепа, за да реализира и налага на пазара фасадния инженеринг. Услугите ни носят висока добавена стойност за инвеститорите, намаляват вредното въздействие на сградите върху околната среда и същевременно допълват архитектурния стил. Основната ни мисия е да удовлетворим потребностите на клиентите за качествена и дълготрайна фасада, с ниски разходи за ел. енергия и поддръжка. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Наемане и заетост на квалифицирания персонал Квалифицирания персонал ще започне работа след месец трети от стартиране на проекта. За изпълнение на описаните услуги сме предвидили да стартираме със следните длъжности: 1. Консултант инженеринг - 1 2. Архитект - 1 3. Проектант инженер - 1 4. Оператор машина - 1 Това е оптималния екип за една стартираща организация. Описаните длъжности са основните компетентности от които се нуждаем, за да постигнем успешно функциониране на компания предоставяща услуги по проектиране на фасади. Предприемачът ще заеме позицията консултант инженеринг, като ще предоставя консултации на клиентите свързани с изграждане на фасадата. Други нейни функции ще бъдат разясняване и препоръчване на различни материали, разработване и разчитане на технически решения в софтуерните програми. Длъжността е много важна, както за техническото изпълнение на работата, така и за правилното ни позициониране и убеждаване на клиентите в предимствата на проекта, определените материали и конструкции. Архитектът ще отговаря за разработване на идейния проект на фасадата, за интегрирането ѝ със основния архитектурен план и за постигането на оптимален резултат - комбинация между ефективност и стил. Инженер проектантът ще отговаря за цялостното изпълнение на проектите, създаване на отделните елементи от фасадите и всички изчисления на основните параметри във връзка с услугите. Оператор машина ще управлява CNC оборудването и ще създава мострите по чертежите на архитекта и проектанта. Неговата роля също е много важна, тъй като предоставянето на мостри на клиентите ще е силно наше конкурентно предимство, чрез което ще добавяме стойност към услугите си. Качествената и точна изработка на всяка мостра ще е от голямо значение за правилното ни позициониране на пазара. Заетостта на трима от служители ще бъде в продължение на 15 м. Оператор машина ще работи в рамките на 9 м, защото през първите месеци няма да бъде налична CNC машината. Комбинацията от всички посочени експертизи е много важна за развитието ни в първите години, когато ще изградим нашата идентичност като организация предоставяща качествени, иновативни и стилни проекти на фасади. 2. Закупуване на оборудване и софтуер необходими за осъществяване на услугите на фирмата За извършване на услугите по проектиране на фасади се нуждаем от закупуването на следното оборудване: - софтуер за проектиране Софтуерът за проектиране е основен актив без който не бихме могли да осъществяваме дейността си. Насочили сме се към софтуер, който да ни дава възможност за архитектурно, инженерно, строително проектиране. Чрез него ще можем да създаваме 2D и 3D модели, да чертожни проекции, да разрези и детайлни изгледи. Запазването на работните файлове в облачно пространство също е от голямо значение за по-ефективната работа с клиентите ни, тъй като ще можем да им даваме достъп до работните файлове и да извършваме корекции заедно независимо в коя точка на света се намираме. Тримерните модели, които софтуера генерира могат да се ползват за създаване на различни проекции за техническата документация, а връзката между оригиналния файл и файла създаден в софтуерната програма остава, като всички промени се пренасят автоматично, което е много ефективно и улеснява работата на експертите. , Contracted Amount: 249 457.00 , Reported Amount: 219 395.51
  • Activity: Дейности за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще се изпълни чрез наема на 4 бр. експерти, закупуване на 3 бр. ДМА, 1 ДНА, наем на помещение, разработване на интернет сайт) - част 2: - компютър За използването на лазерния скенер и обработката на файловете е необходим компютър с много добри параметри, като бърз процесор, много памет, бърза видеокарта монитор с много добра резолюция на екрана. Наличието на компютърна конфигурация с описаните параметри е ключово за успешното проектиране, тъй като той ще се използва и за софтуера. - лазарен скенер Скенерът ще използваме за 3D заснемане на обектите, за които ще проектираме фасади. Наличието на подобно оборудване е много важно, тъй като чрез него ще получим една много голяма ефективност и прецизност. Сканираните обекти, ще се препращат автоматично към софтуера за проектиране, което ще спестява много време и грешки. В момента компаниите, които проектират извършват заснемането ръчно или чрез механични инструменти, което не дава добри резултати. Използването на подобен лазерен скенер ще бъде иновативен елемент в нашата работа и ще ни позволи високо качество и обработка на всички елементи от даден обект. - CNC рутер с 3 оси на управление Машината ни е необходима, за да създаваме мостри, които да представяме на клиентите си. Изрязването на определен детайл от различни материали ще помогне на инвеститорите да видят нагледно как ще изглежда даден елемент. Отделно мострата ще бъде предавана на изпълнителите по фасадата, което ще позволи да се произведе всичко много по-точно без да е необходимо преработване поради допуснати грешки. CNC рутера ще може да обработва еталбонд, ПДЧ, МДФ, масив, пластмаси, и др. материали, което ще ни позволи да създаваме мостри в почти всички аспекти, произлезли от проектирането. Чрез нея ще можем да обработваме и нови материали, които ще се стремим да наложим на пазара - крион и euromax. Те са нови и непознати на инвеститорите в България и от тази гледна точка визуализирането на елемента чрез мостра ще помогне на клиентите ни да се убедят не само в качеството на материалите, но и в естетическия им вид. Машината ще бъде с голяма точност, ще се задвижва по три оси, което ще позволи да създаваме мострите с голяма точност, дори и при нестандартни елементи. CNC рутера ще ни даде конкурентно предимство пред останалите компании извършващи проектиране. Техническото обезпечаване чрез описаното оборудване и софтуер е ключово при изпълнението на услугите ни, които трябва да бъдат надеждни, качествени и иновативни, за да се наложим на пазара. 4. Наем на помещение Като нова организация, фирма "Дин Инженеринг Груп" не разполага с офис. За да започнем дейността си предвиждаме наемане на помещение в гр. Ловеч, където ще бъдат разположени закупените активи и ще работи екипа. Помещението трябва да бъде голямо, за да може да бъде разположен и CNC рутера. 5. Създаване на интернет страница Като компания, която ще се развива в сектора на проектирането е много важно да имаме добре изграден и работещ сайт. Нашата интернет страница трябва да притежава съвременен дизайн и функционалности, чрез които да успеем да представим максимално атрактивно услугите си. Потребителят ще може да разгледа наши реализирани вече проекти, да се информира за портфолиото ни от услуги, да намери лесно и бързо контактната информация, да остави свое мнение, да получава информация за новости в областта на фасадния инженеринг. Етапите ще бъдат разпределени във времето по следния начин: 1. Назначаване и заетост на персонала - 1-ви - 18-ти месец 2. Закупуване на оборудване и софтуер - 1-ви - 6-ти месец 3. Наем на помещение - 1-ви - 18-ти месец 4. Създаване на интернет страница - 12-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 29 212.55
  • Activity: Визуализация на проектните дейности: Проектът е свързан с производството на метални изделия. Визуализацията на проекта ще допринесе за разпространяване сред много и разнообразни клиенти и партньори на подкрепата, която фондовете на ЕС оказват за развитие на производства с добавена стойност. Визуализацията по проекта ще изпълним при спазване на всички правила на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Етапите, през които ще премине осъществяването на дейността, са следните: 1. Информационни плакати В офиса на фирма "Дин Инженеринг Груп" ще бъде поставени 2 бр. информационни плакати, съдържащи всички изискуеми реквизити, указващ, че фирмата изпълнява проект, финансиран от ЕС по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност". Те ще бъдат поставени на видно място, така че всички, които посещават предприятието, да могат да се запознаят с проекта. Оборудването, което ще закупим по проекта, също ще бъде визуализирано. Ще бъдат поставени стикери, показващи, че е закупено с финансовата подкрепа на ЕС. 2. Визуализиране на документацията, създадена по проекта Всички документи, свързани с изпълнението на проекта, ще притежават знамето на ЕС, логото, избрано за програмния период с обозначаване на финансиращата оперативна програма и текст, обозначаващ финансовата подкрепа на ЕС. Договорите с екипа, с партньорите и с изпълнителите също ще бъдат визуализирани по надлежния начин. 3. Създаване на публикации на интернет сайта на фирмата С цел постигане на по-голяма популярност на проектните дейности, ще бъде направена публикация на нашата интернет страница при приключване на проекта, за да се популяризира приноса на ЕС, като структура подпомагаща стартиращи организации. Чрез публикацията обществеността и потенциални клиенти ще се информират за проекта Дейността е предвидена с продължителност през цялото изпълнение на проекта и ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител за изработка на плакат (6-ти месец); 2. Визуализиране на документация - постоянно 3. Финална публикация на сайта на "Дин Инженеринг Груп" - 18-ти месец; , Contracted Amount: 200.00 , Reported Amount: 190.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: LIP Trade, Contracted Amount*: 10 890.04 , Reported Amount**: 13 612.55
  • Contractor: QUESTUPS Ltd, Contracted Amount*: 8 800.00 , Reported Amount**: 11 000.00
  • Contractor: SEST EOOD, Contracted Amount*: 55 360.00 , Reported Amount**: 69 200.00
  • Contractor: Euromarket - BRD, Contracted Amount*: 72 335.20 , Reported Amount**: 90 419.00
  • Contractor: VIV ENGINEERING, Contracted Amount*: 8 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: Alex Vizia, Contracted Amount*: 180.00 , Reported Amount**: 190.00
  • Contractor: Elit-MH EOOD, Contracted Amount*: 4 480.00 , Reported Amount**: 5 600.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.27 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 216.80 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.50 , Reached amount: 1.50

Financial Information

Total Project cost 249 657.00 BGN
Grant 199 725.60 BGN
Self amount 49 931.40 BGN
Total actual amounts paid 199 038.52 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на оборудване по обособени позиции: Обособена позиция 1 – CNC рутер Обособена позиция 2 – Лазерен скенер”, Estimated Amount: 159 619.00
  • Differentiated position 1: обособена позиция 1 - Доставка на CNC рутер
    Contractor: SEST EOOD
    Contract total funded value: 55 360.00
  • Differentiated position 2: обособена позиция 1 - Доставка на лазерен скенер
    Contractor: Euromarket - BRD
    Contract total funded value: 72 335.20
Procedure 2 Subject to due process: визуализация на проектните дейности, Estimated Amount: 200.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на компютър и софтуер за проектиране, Estimated Amount: 24 768.00
  • Differentiated position 1: Доставка на софтуер за проектиране
    Contractor: QUESTUPS Ltd
    Contract total funded value: 8 800.00
  • Differentiated position 2: доставка на компютър
    Contractor: LIP Trade
    Contract total funded value: 10 890.04
Procedure 4 Subject to due process: Наем на помещение, Estimated Amount: 5 600.00
Procedure 5 Subject to due process: Създаване на интернет страница, Estimated Amount: 10 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN