Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0048-C01
Project Name Patronage care + in the municipality of Rila
Beneficiary 000261598 OBSHTINA RILA
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 16.03.2021
Start Date 15.03.2021
End Date 20.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Рила

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19
Activities
  • Activity: НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа, която включва мерки от т. 1 до т. 4: Целта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда. Община Рила осигури патронажна грижа за нуждаещи се лица чрез проекти по Компонент 2 и Компонент 3 на процедурата по ОП РЧР. Чрез реализация на настоящия проект ще се гарантира продължаване на подкрепата по осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа в домове на лицата, които са най-застрашени от Корона вируса. Необходимостта от интегриране на здравните и социални услуги и психологическа подкрепа са продиктувани и от следните проблеми:нарастване на хроничната заболеваемост и уврежданията; необходимост от „баланс на грижите”; наличие на социални услуги, но те са разпокъсани, осъществяват се на проектен принцип, когато приключи финансирането, се прекратява и услугата; не рядкост са и проблемите с достъпа до услугите, приемствеността и координацията на дейността. Конкретните дейности, които ще обхване патронажната грижа са следните: - Поддържане на личната хигиена на потребителите;поддържане на хигиената на дома; при необходимост приготвяне храната на потребителя; придружаване при разходка, посещение при лекар. Лицата ще имат достъп и до доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). Планира се за изпълнение на тези дейности да се наемат две лица на длъжността "Домашен помощник" - едно лице на пълно работно време и едно лице на четиричасов работен ден. -Измерване на кръвно налягане, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в дома, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим, смяна на превръзки и др. Също така оказва помощ на потребителя при вземане на лекарства или ще изпълнява други първични медицински дейности, за които е оправомощен, само ако е налице информираното съгласие на потребителя или на неговия законен представител, изразено в писмена форма. За предоставяне на здравната грижа ще се наеме и здравен консултант на четиричасов работен ден. Екипът по патронажна грижа ще предоставят услуги за поне 12 ползватели за период от 12 месеца, като всяко лице от целевата група може да получава здравно-социални услуги и психологическа подкрепа (патронажна грижа) до 2 часа на ден. Всички наети лица ще са длъжни да информират доставчика за наблюдавани промени или влошаване в здравословното и/или емоционалното състояние на потребителя, както и за разпознати/споделени други рискове. Ще се съчетаят комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, съчетаваща социални и здравни услуги. Планирането и изпълнението на мерките за социално включване, ще се реализират по начин, при който нуждите и потребностите на „отделния човек” са поставени в „центъра“. Възнагражденията на наетите лица са изчислени съгласно МРЗ. Предвижда се извършване на мобилна работа, която налага планиране на средства за гориво за закупеното транспортно средство за изпълнение на патронажната грижа със средства по процедура BG05M9OP001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”. Планирани са средства и за трудова медицина, работно облекло, лични предпазни средства, материали и консумативи, както и за обучение и супервизия на персонала предоставящ интегрираните услуги., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 36 102.12
  • Activity: НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, вкл. мерки от т. 5 до т.8: В отговор на предизвикателствата, свързани с пандемията от COVID-19целта е да се предостави подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в посока превенция на разпространението на вируса.В дейността ще бъдат обхванати всички 4 социални услуги, делегирани от държавата дейности на територията на община Рила:2 броя ЦНСТПЛПР с общо 25 потребители, 1 брой ЦСРИПЛПР с 10 потребители, Дневен център за стари хора с 20 потребители. Десет от потребителите на ЦНСТПЛПР са потребители и в ЦСРИПЛПР, което означава едни и същи физически лица. Това налага и преизчисление на планираният брой потребители от делегираните услуги от 55 на 45 потребители. За изпълнение на дейността ще бъде обхванат и съществуващия персонал в ДДД, който е общо 22 лица/17 лица в ЦНСТПЛПР, 3 лица в ЦСРИПЛПР и 2 лица в Дневен център за стари хора/. Допълнително ще се наемат поне 10 лица на пълно или непълно работно време в зависимост от епидемиологичната обстановка и потребностите на услугите от персонал, ангажиран с допълнителни дейности, произтичащи от COVID-19. Ще се наемат лица, които да изпълняват следните дейности, които до момента не се осъществяват в ДДД: -„Хигиенист” за наетите в двете социални услуги ЦНСТ - осъществява постоянна дезинфекция на сградния фонд на социалната услуга ЦНСТ. -„Санитар” за наетите в социалните услуги ЦСРИ и Дневен център - осъществява постоянна дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги. В своята работа допълнително наетия персонал ще се съобразява с указанията на Министерството на здравеопазването и СЗО във връзка с преодоляване на пандемията, като за потребителите на ДДД ще се разработват и предоставят и информационни материали във връзка с корона вируса, на достъпен език, на база на указанията. Основните теми на материалите ще бъдат препоръки за поставяне на маски, начини за дезинфекция на ръцете и дома, препоръки при покупка на продукти за лична хигиена, начини за предпазване от вируси, как да се опази психичното здраве в период на пандемия, хранене за засилване на имунитета и др. Планираните средства са разпределени по следния начин: 23 885.71 лв. /от Единна ставка/ за осигуряване на ЛПС, материали и консумативи, закупуване на дезинфекционни материали за сградния фонд, тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги /при необходимост/, осигуряване на компютърна техника, електронни устройства и оборудване с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, ДДД в контекста на въведените ограничения. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 81 125.73

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 32.00 , Reached amount: 37.00
Indicator 2 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 57.00 , Reached amount: 60.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.00 , Reached amount: 37.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 57.00 , Reached amount: 60.00

Financial Information

Total Project cost 139 945.30 BGN
Grant 139 945.30 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 139 945.30 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN