Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.005-0001-C04
Project Name Increasing the effectiveness and efficiency of the services, offered by the Commission of Consumer Protection /CCP/ to Bulgarian business enterprises
Beneficiary 121516918 Commission of Consumer Protection /CCP/
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.12.2016
Start Date 09.12.2016
End Date 16.05.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Кандидатът - Комисия за защита на потребителите (КЗП) е държавна комисия към Министъра на икономиката. Тя е самостоятелно юридическо лице на бюджетна издръжка, второстепенен разпоредител с бюджетни средства, със седалище в гр. София, 6 Регионални дирекции, и администрацията, състояща се от 171 служители. През 2015 г. със заповед на Министъра на икономиката са създадени 14 секторни и 12 общи помирителни комисии. Помирителните комисии са създадени по реда на Закона за защита на потребителите, към регионалните дирекции на КЗП. Помирителните комисии имат за цел да съдействат за разрешаване на спорове между потребители и търговци във връзка с гаранционната отговорност, правото на рекламации на стоки или услуги и неравноправни клаузи в договорите, търговски практики и договори, сключвани от потребителите. Помирителните комисии съдействат за доброволното уреждане на спорове между потребители и търговци чрез сключване на споразумение между страните по спора.
За изпълнение на основната си цел, настоящия проект предвижда комплекс от мерки за повишаване ефективността и ефикасността на услугите, предоставяни от КЗП за българските предприятия. Мерките включват: провеждане на проучване за определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защита на потребителите; проучване опита и добрите практики на страните – членки на ЕС и ЕИП по отношение услугите, предоставяни на икономическите оператори; обучение на членовете на помирителните комисии и на представителите на целевите групи; осигуряване на условия за нормална работа на помирителните комисии, в т.ч. обзавеждане и оборудване на помещения, в които да заседават и работят; създаване на мобилни групи за превенция и подпомагане на българските предприятия по въпросите, свързани с защита на потребителите; провеждане на широка кампания за популяризиране на алтернативните методи за решаване на спорове; въвеждане на ИКТ-решения в работата на КЗП с икономическите оператори и т.н.
Activities
  • Activity: Провеждане на социологическо проучване за определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защита на потребителите: В рамките на настоящата дейност е предвидено провеждането на социологическо проучване за определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защитата на потребителите. Проучването ще обхване основните целеви групи в проекта – представителите на малкия и среден бизнес в страната. Целта на проучването е: - установяване степента на информираност на българските предприятия по въпросите за защита на потребителите. Целта е проучването да осигури актуална и обобщена информация по отношение на това до колко представителите на бизнеса са запознати с политиките в областта на защита на потребителите от една страна и какви са дефицитите, които се генерират във взаимоотношенията предприятие – потребител. В изготвения за нуждите на ОПИК и Министерството на икономиката Доклад за извършване на анализ и оценка на административния, технически и финансов капацитет на КЗП една от основните препоръки, които са изведени е „подобряване на комуникацията и сътрудничеството с представителите на бизнеса с цел подобряване на знанията им за нормативната база в областта на потребителските права и повишаване готовността на търговци и производители за включване в алтернативно решаване на спорове“. До момента подобно проучване не е извършвано от страна на Комисията или друг орган. Провеждането му ще даде реална представа на експертите на КЗП къде са пропуските в работата на комисията с фирмите по отношение покриване изискванията на законодателството в областта на защита на потребителите. Най-общо проучването ще включи: - оценка на потенциала за прилагане законодателството в областта на защитата на потребителите; - степента на готовност за възприемане и прилагане законодателството в целевата област; - очаквания на потребителите по отношение поведението на МСП, свързано с потребителски въпроси. Проучването ще изведе основните проблеми на българските предприятия в посока спазване законодатството в областта на потребителската защита. То ще даде насока за по-нататъшни мерки за подобряване работата на КЗП с предприятията за прилагане изискванията покриващи въпросите за защита на потребителите. , Contracted Amount: 81 600.00 , Reported Amount: 61 440.00
  • Activity: Проучване опита на страните - членки на ЕС и ЕИП по отношение услугите, предоставяни на икономическите оператори: Дейността предвижда следните ЕТАПИ: 1. Изготвяне на Анализ на политиките за защита на потребителите, прилагани в страните от ЕС и ЕИП. Анализа ще включва: - Кратък преглед на законодателствата на страните – членки на ЕС и ЕИП по въпросите, касаещи защитата на потребителите. Специален акцент в анализа ще бъде поставен върху: - методите и инструментите за алтернативно решаване на спорове, - работата на конкретните държавни структури, работещи по въпросите на защита на потребителите (аналог на българската КЗП) с представителите на бизнеса в съответната държава в посока подобряване на потребителската защита; - видове услуги, предоставяни на икономическите оператори от съответната институция; - методи за превенция; - IT-решения за подобряване ефективността на работата с икономическите оператори. Доклада ще идентифицира най-добрите практики и ефективни механизми за прилагане на политики в областта на защита на потребителите. Изпълнителите на доклада ще имат за задача да изведат препоръки за извършване на обмен на опит с конкретни служби, работещи по въпросите на потребителите на минимум 3 държави-членки и 1 държава от ЕИП. 2. Посещение за обмен на опит в страни-членки на ЕС и ЕИП на експерти от КЗП След приемане препоръките на авторите на анализа, разработен в рамките на настоящата дейност, Председателят на КЗП ще определи работна група от 4 лица от състава на комисията, които да посетят съответните държавни служби на 4те избрани страни, членки на ЕС и ЕИП. Целта на посещението е да бъде обменен опит по отношение на политиките, прилагани от съответните страни за защита на потребителите и по-конкретно – взаимодействието на държавните органи с бизнеса в посока подобряване защитата на крайния потребител. Специално внимание ще бъде отделено на методите за алтернативно решаване на спорове. В рамките на четирите посещения се предвижда да се направят работни срещи в институциите, работещи по проблемите на защита на потребителите, да се демонстрират добри практики в целевата област, както и да се представят работещи IT-решения и съвременни похвати за повишаване информираността на бизнеса по въпросите за защита на потребителите. На срещите ще бъде представена българската система за защита на потребителите, основните похвати, които се използват за алтернативно решаване на спорове, както и основните дейности по проекта. Целта е да се популяризират усилията на екипа на КЗП за подобряване ефективността на работа на комисията с МСП в посока подобряване културата им на потребителска защита от една страна, а от друга – да се почерпят идеи за подобряване на тази ефективност още в рамките на проекта., Contracted Amount: 180 000.00 , Reported Amount: 115 058.80
  • Activity: Създаване на ноу-хау в подкрепа дейността на българските предприятия в областта на защита на потребителите: Дейността е пряко свързана с изводите и препоръките, изведени в доклада от проучването по дейност 1. В зависимост от изведените препоръки и анализа, изготвен по дейност 1 ще се създаде пакет от ноу-хау, насочен към целевата група на проекта, както следва: - Минимум 4 секторни стратегии. Секторите, в рамките на които ще бъдат разработени стратегиите ще бъдат изведени в доклада по дейност 1. Всяка от секторните стратегии ще съдържа План за действие за внедряване на механизми, които да подобрят ефективността на работата на КЗП с предприятията, обслужващи целевия сектор в посока подобряване на степента на защита на потребителите от представителите на целевата група. - Набор от наръчници, насочени към подобряване работата на българските предприятия по въпросите на потребителската защита. Наръчниците ще обезпечат Планът за действие по изработените стратегии. Примерни наръчници: Наръчник за потребителския кредит включващ задължителната информация за потребителите и примери за НТП и неравноправни клаузи; Наръчник за производителите на стоки за деца и детски облекла; Сборник за добри практики и прилагане на Директива 2011/83/ЕС за защита на потребителите при договорите сключени извън търговския обект и договорите от разстояние по отношение на преддоговорната информация и гаранционната отговорност; Наръчник за икономическите оператори, предлагащи автомобилни гуми и т.н. Разработването на целевото ноу-хау е обосновано от необходимостта от разясняване на вменените в българското законодателство задължения на лицата, осъществяващи търговска дейност. Секторните стратегии задължително ще обхванат законите: Закон за туризма, Закон за виното и спиртните напитки, Закон за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия, Закон за потребителския кредит, Закон за кредитите за недвижимите имоти на потребителял, Закон за предоставяне на финансови услуги от разстояние; други закони. Прилагането на придобитите знания от създаденото ноу-хау в съответния сектор ще допринесе за постигането на специфичната цел – подобряване степента на защита на потребителите, което е възможно единствено при наличието на информирани и лоялни производители, вносители, търговци и ефективен контрол от държавата. Създадените секторни стратегии ще бъдат представени на организираните в рамките на проекта кръгли маси за популяризиране напредъка на проекта. Наръчниците ще бъдат отпечатани в (общ) тираж от приблизително 100 000 броя и ще бъдат разпространявани сред представителите на целевата група чрез регионалните звена и чрез създадените мобилни групи по проекта (дейност 6)., Contracted Amount: 400 800.00 , Reported Amount: 375 840.00
  • Activity: Създаване условия за функциониране на мобилните групи, общите и секторните помирителни комисии: Помирителните комисии са създадени по реда на Закона за защита на потребителите, към регионалните дирекции на Комисия за защита на потребителите (КЗП). Помирителните комисии имат за цел да съдействат за разрешаване на спорове между потребители и търговци във връзка с гаранционната отговорност, правото на рекламации на стоки или услуги и неравноправни клаузи в договорите, търговски практики и договори, сключвани от потребителите. Помирителните комисии съдействат за доброволното уреждане на спорове между потребители и търговци чрез сключване на споразумение между страните по спора. Помирителните комисии са два вида: общи (12 комисии) и секторни (14 комисии). Съставът на всяка помирителна комисия е тричленен и включва един представител на КЗП, който е председател на комисията; един представител на неправителствена организация, представляваща интересите на търговци и производители и един представител на сдружение на потребителите. В случай на спор, потребителите се обръщат към Помирителната комисия за осъществяване на съдействие за разрешаване на спора като подадат заявление до председателя на КЗП, който насрочва дата за помирително заседание. Помирителното производство е безплатно за потребителя. Алтернативното решаване на спорове (АРС) е най-ефективния, прост, бърз и евтин метод за за извънсъдебно решаване на спорове между потребители и търговци. Въпреки това АРС все още не се развива достатъчно и последователно. Потребителите и търговците все още не са запознати със съществуващите алтернативни механизми за правна защита като само малка част от гражданите знаят как да подадат жалба до структура за АРС. За да се направи крачка в посока ефективно използване на вече създадение структури е необходимо да се подпомогне тяхната работа логистично и организационно. Общите помирителни комисии заседават на териториален признак. Предвижда се в рамките на проекта да бъдат ремонтирани част от помещенията, в които ще заседават комисарите (София, Монтана, Русе,Ловеч,Шумен,Бургас,Хасково,Пловдив), всички помещения да бъдат обзаведени с офис – мебели и да бъдат осигурени с компютърна техника за нормалното им функциониране. Дейността предвижда: - Осигуряване на техника за нуждите на помирителните комисии и мобилните групи. Предвижда се да бъдат закупени: 8 комплекта, състоящи се от: преносим компютър, преносим принтер и фотоапарат (за комисарите в София, Монтана, Русе, Ловеч, Шумен, Бургас, Хасково, Пловдив). 1 комплект: озвучителна система, мултимедиен проектор, преносим екран за проектора (за нуждите на мобилните групи); 13 настолни компютри (12 бр. за нуждите на 12-те общи помирителни комисии и 1 бр.–за секторните комисии, които са ситуирани в гр. София); 13 мултифункционални устройства (12 бр. за нуждите на 12-те общи помирителни комисии и 1 бр. – за секторните комисии, които са ситуирани в гр. София). - Обзавеждане на работни помещения за работа и заседаване на членовете на общите и секторните помирителни комисии в София, Монтана, Русе, Ловеч, Шумен, Бургас, Хасково, Пловдив: предвижда се закупуване на заседателни маси и столове към тях, работни бюра в комплект с работни столове, стелажи и етажерки за архив на документацията, климатици. - Извършване на ремонтни дейности за подобряване условията за работа на помирителните комисии в помещенията на КЗП в градовете: София, Монтана, Русе, Ловеч, Шумен, Бургас, Хасково, Пловдив. - Провеждане на обучения на представителите на общите и секторните помирителни комисии за подобряване на работата им в общ и превантивен план – за ранно съдействие при възникнали спорове между потребители и икономически оператори. Предвижда се да бъдат проведени общо 21 обучения или по 7 обучения на година на членовете на помирителните комисии към КЗП. Очакван брой на обучените лица за срока на изпълнение на проекта: 630 лица. За предвидените обучения на представителите на помирителните комисии в перо 18.1 на бюджета са заложени командировъчни разходи., Contracted Amount: 838 487.00 , Reported Amount: 514 175.71
  • Activity: Провеждане на обучения за подобряване ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия: В рамките на проекта е предвидено провеждането на ежегодно обучение за подобряване ефективността и ефикасността на услугите, предоставяни от КЗП на българския бизнес: Обучения на представители на българските предприятия за работа с помирителните комисии На 24.11.2015 г. със Заповед на Министъра на икономиката са създадени следните Помирителни комисии: - 12 Общи помирителни комисии – София (за гр. София, Софийска област, областите Кюстендил и Перник), Благоевград (за област Благоевград), Бургас (за област Бургас), Сливен (за областите Сливен и Ямбол), Варна (за областите Варна, Добрич и Силистра), Шумен (за областите Шумен, Търговище и Разград), Ловеч (за областите Ловеч и Габрово), Плевен (за област Плевен), Монтана (за областите Монтана, Враца и Видин), Пловдив (за областите Пловдив, Смолян, Пазарджик и Стара Загора), Русе (за областите Русе и Велико Търново) и Хасково (за областите Хасково и Кърджали). Общите помирителни комисии съдействат за постигането на споразумение между потребители и търговци при спорове за договори за продажба на стоки и предоставяне на услуги, включително във връзка с гаранционната отговорност, правото на рекламация за стоки или услуги, неравноправни клаузи в договорите, нелоялни търговски практики, предоставяне на съществена информация, туристически услуги и договори, сключвани с потребители. Общите помирителни комисии са определени на регионален признак, така че потребителите от страната да имат лесен достъп до тях. - 14 Секторни помирителни комисии – Електрическа енергия, Топлинна енергия, Природен газ, Водоснабдителни и канализационни услуги, Електронни съобщения, Пощенски услуги, Железопътен транспорт, Автомобилен транспорт, Въздушен транспорт, Воден транспорт, Финансови услуги (вкл. от разстояние, свързани с предоставяне на потребителски и ипотечни кредити), Застраховане и застрахователно посредничество (вкл. при предоставяне на финансови услуги от разстояние в тези сектори), Допълнително социално осигуряване и дейности по осигурително посредничество (вкл. при предоставяне на финансови услуги от разстояние в тези сектори), Дейности и услуги по чл.5, ал.2 и 3 от Закона за пазарите на финансови инструменти и на дейностите и услугите по чл.86, ал.1 и 2 от Закона за дейността на колективните инвестиционни схеми и на други предприятия за колективно инвестиране, включително и при предоставянето на финансови услуги от разстояние, в тези сектори. През 2016 г. списъкът с помирителните комисии е ревизиран като от него е премахната Комисията по спорове, свързани с топлинната енергия и е добавена нова Помирителна комисия за платежни спорове към КЗП. Секторните комисии съдействат за разрешаване на национални и трансгранични спорове между потребители и търговци в упоменатите сектори, а Общите комисии – във всички останали случаи. Предвижда се провеждането на 7 обучения всяка година (т.е. общо 21 обучения), които ще се проведат в 6те района за планиране и едно обучение, специално предназначено за гр. София, където са съсредоточени най-големия брой икономически оператори. Обученията са предназначени за представителите на целевата група – предприятия, осъществяващи дейноста си в района на обученията. Предвижда се да се проведат 21 обучения на общо 840 лица, представители на целевата група., Contracted Amount: 420 000.00 , Reported Amount: 970 500.00
  • Activity: Подобряване ефективността на дейността на КЗП чрез засилване превантивните функции на комисията за работа с МСП. Създаване на мобилни групи.: В рамките на настоящата дейност ще бъдат създадени 6 мобилни групи за подпомагане работата на икономическите оператори по отношение спазване изискванията на Закона за защита на потребителите и всички въпроси, свързани с подобряване степента на потребителската защита. Групите ще бъдат създадени на териториален признак – на територията на шестте регионални дирекции на КЗП, респ. ще покриват и шестте региона за планиране. Мобилните групи ще бъдат съставени от 2 лица от състава на регионалната дирекция. Те ще бъдат снабдени с автомобили, с които да посещават икономическите оператори, осъществяващи дейност на територията на съответния район. Предвижда се закупуването на 1 брой микробус за гр. София, където има възможност да се включват допълнителни експерти и 5 броя леки автомобили за останалите района. Посещенията ще се извършват: - планово: по график, утвърден от ръководителя на регионалното звено; - по сигнал за нарушение; - на случаен признак – посещения с превантивен характер. Особено внимание ще се обърне на новооткритите търговски обекти и тези, които предстои да бъдат открити на територията на съответния район. Инспекторите от мобилната група ще имат за задача да посещават съответния търговец да инспектират неговата готовност за откриване на търговския обект от гледна точка спазването на законодателството във връзка с потребителската защита. Групите ще имат за задача да запознаят съответния търговец с неговите задължения, с възможностите, които предоставят помирителните комисии (в случай на необходиност), с новите инструменти за алтернативно решаване на спорове, новите мерки, които ще бъдат въведени в рамките на проекта за подобряване работата на българските предприятия в посока подобряване потребителската защита. Предвидени са разходи за командировки (пътни, дневни и квартирни разходи) в страната, свързани с изпълнението на проекта, в съответствие с Наредбата за командировките в страната. Разходите произтичат от ангажираността на експертите обслужващи мобилните групи и останалите експерти от състава на КЗП, ангажирани, с изпълнението на дейностите, заложени в бюджета на проекта. Проекта се изпълнява на територията на цялата страна в рамките на 36 месеца, което предполага интензивни пътувания на отделните експерти, ангажирани с изпълнението на проекта, както и с оглед осъществяване на контрол върху изпълнението на всяка дейност. Предвидени са и разходи за застраховка на превозните средства, закупени със средства от бюджета на проекта. Мобилните групи ще бъдат снабдени с рекламно - информационни материали, наръчници и други материали, които да разпространяват сред икономическите оператори в посока подобряване ефективността на работата им с крайните потребители на техните услуги и стоки. Мобилните групи ще изготвят ежемесечен доклад за своята дейност, като на края на всяка година ще се изготвя годишен доклад за дейността на мобилните групи – на база на годишните доклади на всяка мобилна група. Целта е да се установи до колко тази превантивна мярка е доказала ефекта в края на проекта и доколко е целесъобразно нейното финансиране от страна на бюджета на КЗП за периода след приключване на проекта., Contracted Amount: 768 000.00 , Reported Amount: 602 036.37
  • Activity: ИКТ за повишаване ефективността на услугите, които предоставя КЗП за българските предприятия: В съвременните икономически условия оптимизирането на административните процеси на действащите икономически и административни структури са функция на бързото развитие на информационните технологии и свободния обмен на информация. В тази връзка вече не стои толкова въпросът дали да се използват съвременни технологии, а по-скоро какъв ще е рискът от неадаптирането на изградената информационна инфраструктура с изискванията на обкръжаващата бизнес, административна и социална среда. Настоящата дейност предвижда въвеждането на информационни и комуникационни решения в работата на КЗП с оглед повишаване ефективността на работа на комисията с българските предприятия и индивидуалните потребители. Според препоръките, изведени в Доклад за извършване на анализ и оценка на административния, технически и финансов капацитет на КЗП (изготвен през 2016 г) е необходимо „разработване на цялостна визия за развитие на информационната инфраструктура, набелязване на реални важни проблеми и план за тяхното поетапно отстраняване.“ Констатациите в доклада са, че в КЗП има налично оборудване за въвеждане на отделни ИКТ-решения. В доклада е отразено, че към момента няма реализирана среда с високо ниво на сигурност при спиране на хардуерен компонент. При евентуално спиране на наличния сървър, то ще спре и цялата система заедно с уеб-сайта. Архивирането на данни се реализира чрез виртуален диск и споделена папка през мрежата при налични далеч по-съвременни и ефективни решения, особено при наличието на високоскоростен интернет. В рамките на проекта се предвиждат следните под-дейности: 7.1. Извършване на анализ на информационната среда за приложимост на базирани на ИКТ системи и приложения за нуждите на работата на КЗП с българските предприятия. Анализът е необходим за да се установи до колко комисията разполага с благоприятна информационна среда и инфраструктура за въвеждането на адекватни за услугите й ИКТ-решения. В резултат от анализа ще се изготви Доклад от извършен анализ на информационната среда в КЗП с План за внедряване на ИКТ-решения. 7.2. Разработване на мобилно и декстоп - приложение за устройства, работещи с операционни системи – Android, iOS, Windows На база разработения доклад от поддейност 7.1 ще се разработи техническо задание за мобилно и десктоп приложение за най-широко разпространените операционни системи. Мобилното приложение ще бъде с обхват на действие: - предоставяне на широк кръг от информация; - възможност за бързо предоставяне на сигнали на фирми към КЗП; - бърза връзка към Виртуален хелпдеск (подстраница на основната страница на КЗП); 7.3. Изграждане на Система за управление за база данни за ефективното управление на услугите, предоставяни на МСП от страна на КЗП Дейността предвижда изграждане на Система, съставена от хардуер и обслужващ го софтуер, които да подпомогнат Комисията в процеса на адаптация с бързите темпове , с които се развиват ИКТ-технологиите, в частност: да подобри производителността на използваните приложения; да се осигури възможност за внедряване на нови функционалности и не на последно място да осигури достатъчно място за съхранение на информационен масив и бази данни, обслужващи бизнеса и потребителите. С обновяването на техниката ще се постигнат следните цели: 1. Ускоряване на предоставяните услуги от КЗП - по-бърз, ефективен и стабилен достъп до услугите на институцията към частни клиенти и МСП. 2. Гарантиране на скоростен достъп до услугите на КЗП с използване на високоефективни процесори от ново поколение 3. Ускорено обработване и управление на данни чрез намаляване на времето за обработка на постъпила информация от и към регистрите на КЗП 4. Осигуряване на гъвкаво управление на бази данни (в т.ч. лесно осъществим трансфер на данни към ДХЧО) 5. Осигуряване на надеждна система за архивиране - с използването на хардуер и софтуер от последна генерация. Архивите ще бъдат криптирани и ще са възстановими в кратък срок с пълната функционалност на основното копие. , Contracted Amount: 764 000.00 , Reported Amount: 807 586.98
  • Activity: Ефективно достанционно обслужване на предприятията. Виртуален хелпдеск: За подобряване дистанционното обслужване на българските предприятия в областта на защитата на потребителите ще бъде създаден Виртуален хелпдеск със следните функционалности: 1. В рамките на настоящата дейност се предвижда да бъде разработена подстраница към основната страница на КЗП в Интернет: www.kzp.bg, която да има функциите на Виртуален хелпдеск, обслужващ представителите на българския бизнес в областта на поребителската защита. Целите на Виртуалният хелпдеск са няколко: - Спестяване на време при комуникацията „фирми – инспектори от КЗП“. - Подобряване на проследимостта на сигналите. - Намаляване на разходите. - Разтоварване на традиционните комуникационни канали – телефон, имейл. Виртуалния хелпдеск ще съдържа изключително богата информация, насочена към представителите на българския бизнес, структурирана по отрасли и сектори на икономиката. Информацията ще цели: да ги информира за техните права и задължения в качеството им на участници в системата „потребител-търговец“; да предостави възможност за сваляне на бланки на документи, необходими за осъществяване на тяхната дейност и готови примери за попълването на някои от тях (по Закона за защита на потребителите и нормативната база, уреждаща прилагането му). Виртуалния хелпдеск ще има пряка връзка към: - Европейския потребителски център. Създаден през 2008 г. (съфинансиран от Комисията за защита на потребителите и Европейската комисия), той е част от Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net), контактна точка е за България и съдейства за получаване на достъп до орган за АРС в друга държава от ЕС при трансграничен търговски спор. ЕПЦ към КЗП изпълнява информационна дейност спрямо потребителите. ЕПЦ обменя данни за добрите практики на европейско ниво в сектори на икономиката, за които потребителите многократно са подавали жалби. - Национален съвет за защита на потребителите. Съветът има за цел съвместното обсъждане на позиции и приемането на становища между представители на колективните интереси на потребителите и на администрацията за защита на потребителите. - RAPEX: КЗП е контактна точка за България по Европейската система за бърз обмен на информация за опасни стоки на територията на ЕС (RAPEX). В Централното звено на КЗП се събират, обработват и предават данни за откритите рискови стоки на пазара на Общността, включително и в България; - Други национални служби: Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (безопасност на играчки, строителни материали, електроуреди, машини, газови уреди, лични предпазни средства, съдове под налягане, хладилни уреди и котли за гореща вода); Агенция „Митници“ (вносни стоки); Министерство на здравеопазването (козметични продукти, стоки за бита и химически продукти); Министерство на околната среда и водите; Национална служба „Полиция“при Министерство на вътрешните работи (огнестрелно оръжие - пистолети, пушки (вкл. ловни), боеприпаси за огнестрелно оръжие, фойерверки, сигнални ракети, пиратки). Виртуалният хелпдеск ще се следи в реално време от служителите на комисията и постъпилата информация ще се обработва също в реално време за да се върне по най-бързия начин до нуждаещият се от нея. 2. Функционалност „горещ телефон“ за нуждите на МСП в областта на защитата на потребителите – към Виртуалния хелпдеск Към момента към КЗП функционира „горещ телефон“ за нуждите на индивидуалните потребители – частни лица. Много често обаче телефонът е използван от представители на бизнеса, които имат нужда от специализирана помощ, много често и от насочване към конкретна помирителна комисия. В рамките на проекта осигури „горещ телефон“ за предприятия, имащи нужда от услугите на КЗП. „Горещия телефон“ за фирми ще бъде експлоатиран като функционалност към Виртуалния хелпдеск, като обслужването му ще се възложи на изпълнителя, поддържащ всички функционалности на Хелпдеска. По този начин ще се осигури комплексност в обслужването на всички потребители – представители на целевата група по проекта. , Contracted Amount: 335 000.00 , Reported Amount: 323 520.00
  • Activity: Промоционална кампания за подобряване ефективността и ефикасността на услугите, които предоставя КЗП на българските предприятия: 9.1. Създаване на специализирани образователни видео-материали, насочени към представителите на предприятията. Дейността ще включи : - Изработване и излъчване в национални и регионални медии на 6 броя информационно-образователни клипове с дължина между 3 и 5 минути, съдържащи информация за това как функционират отделните помирителни комисии, как и при какви ситуации фирмите биха могли да се обърнат към техните членове, какви услуги представя КЗП на българските предприятия, какви са изискванията, които законодателството има към всяка фирма за да започне упражняването на дейност при спазване изискванията на закона. - Изготвяне и излъчване на рекламни спотове и кратки информационни клипове в национални и регионални медии, свързани с новите услуги, които КЗП предоставя на българските предприятия (внедрени в рамките на проекта). Осигуряване на програмно време за излъчване на клиповете. 9.2. Издаване на месечен информационен бюлетин – за времето на изпълнение на проекта. Предвижда се издаването на ежемесечен информационен бюлетин в тираж 10000 бр. за срок от 30 месеца (до края на проекта). Формат на изданието: А4, обем 24 страници, цветност: 4+4. Изпълнителят на заданието е необходимо да предвиди разходи за хонорари на автори, редакция, предпечат, печат и разпространение – за 30-месечен период. Всеки брой ще се съгласува с ръководството на КЗП преди неговото окончателно редакционно приключване и подготовка за печат. В процедурата по съгласуване, а и като автори на материалите в списанието ще бъдат поканени да участват представители на неправителствения сектор, работещи по потребителски въпроси. По този начин дейността ще бъде своеобразна партньорска инициатива на КЗП с неправителствения сектор в посока подпомагане дейността на българските предприятия в областта на защитата на потребителите. 9.3. Провеждане на ежегодна Национална конференция - Организиран и проведен форум с участието на всички заинтересовани среди: институции, представители на бизнеса и браншови организации, неправителствен сектор, други участници. На конференцията ще се обсъждат, въпроси, свързани с: подобряване ефективността на услугите, които предоставя КЗП на икономическите оператори във връзка с политиката за защита на потребителите; интегрирането на български предприятия в международни структури, работещи по въпросите за защита на потребителите; други въпроси, свързани с целевата тема. Конференцията ще се провежда ежегодно в рамките на 1 работен ден като организаторите ще поемат всички разходи на участниците, в т.ч. нощувки, пътни и храна, международни лектори и т.н., Contracted Amount: 1 430 000.00 , Reported Amount: 1 458 678.08
  • Activity: Провеждане на проучване за измерване на ефекта на проекта върху целевите групи: Предвижда се на финала на изпълнението на проекта да се проведе проучване, което да установи до колко въведените мерки в рамките на проекта, които подпомагат представителите на целевата група, са дали очаквания ефект. Ще се проследи дали българския бизнес познава услугите на КЗП, които комисията представя на предприятията в посока спазване законодателството, свързано със защитата на потребителите. Очаква се освен степента на навлизане на новите мерки да се „измери“ до колко всяка една от тях е ефективна и полезна за самите потребители. Проучването ще установи в каква насока очакват самите фирми да се развият тези услуги и как да се подобрят с оглед още по-добрата им ефективност. Резултатите и препоръките от проучването ще бъдат оформени в доклад от страна на изпълнителя на заданието, който ще бъде представен на ръководството на КЗП и посредством интернет страницата ще бъде популяризиран сред обществеността и представителите на целевата група., Contracted Amount: 78 000.00 , Reported Amount: 70 800.00
  • Activity: Промоционална кампания на проекта: Дейността включва мерки, които са залегнали като възможни в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Дейността предвижда: - Разработване и отпечатване на информационни материали (брошури, листовки, други) - Публикуване на регулярна информация в медиите относно изпълнение на проекта; - Поставяне на информационни табели в регионалните звена на КЗП, където се изпълняват дейности по проекта. - Провеждане на Кръгли маси за популяризиране резултатите от проекта и обсъждане на ефекта от новите мерки с представители на целевата група и други заинтересовани лица На кръглите маси ще се обсъждат: - Проведеното национално предствително социологическо проучване за определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защита на потребителите и изготвения доклад с анализ и констатации от изпълнителя, - Създаденото ноу-хау по проекта: Секторни стратегии, разработените наръчници, ръководства, указания. - Новите възможности за подаване на сигнали към КЗП от фирмите; - Въвеждане на информационни и комуникационни технологии в ежедневната практика на работа на инспекторите с представителите на бизнеса; - Създадените мобилни групи и техните функции; - Други въпроси. Кръглите маси ще се провеждат ежегодно в рамките на 1 ден. На тях ще бъдат поканени да присъстват представители на бизнеса и неправителствения сектор, работещ по въпросите за защита на потребителите, представители на договарящия орган, журналисти. Целта на кръглите маси ще бъде популяризиране на проекта и ефектите от него, на приноса на ОПИК 2014 – 2020 за подобряване ефективността на услугите, които предоставя КЗП на българските предприятия по въпросите за защита на потребителите. В страницата на Кандидата ще се публикува регулярно информация за етапите на изпълнение на проекта и за новите услуги, които комисията предоставя на българските предприятия., Contracted Amount: 55 300.00 , Reported Amount: 13 992.00
  • Activity: Дейности за организация и управление: Дейността включва: - сформиране на екип, който да изпълнява дейностите по проекта. За ефективната реализация на проекта ще се ангажира екип от 9 лица в състав: Ръководител, Координатор „Изпълнение на дейностите по проекта“; Координатор „Отчетност на дейностите по проекта“; Счетоводител; Финансов експерт; Технически асистент; 3 лица експерти, които да отговарят съответно за: дейности, свързани с мобилните групи и помирителните комисии; дейности, свързани с изготвянето на ноу-хау, провеждането на обученията и информационния бюлетин; дейности, свързани с въвеждането на нови комуникационни канали, ИКТ-технологии и информацията, която следва да се синтезира и подава към тези канали. В екипа по проекта са включени както служители на КЗП, така и външни лица, които имат функции, покриващи стъпките от целия проектен цикъл. Причината за привличане на външни експерти в екипа на проекта е недостатъчното време, с което разполагат членовете на екипа да извършват дейностите, за които са наети в рамките на Комисията и да следят достатъчно прецизно и отговорно дейностите, предвидени за изпълнение на проекта. Външните експерти ще имат ангажимент да подпомогнат отчитането на проекта, в т.ч. подготовката на междинни отчети. В тази връзка са предвидени двама координатори на проекта: единият ще следи за фактическото изпълнение на дейностите, а другият – за документалното, в т.ч. ще подпомага координирането на дейностите в помощ на координатора, част от списъчния състав на КЗП. Изборът на този метод осигурява качественото и пълно покриване на разпределените задачи като използва компетенциите на допълващи се експерти и обединява знанията им в изпълнението на една комплексна дейност. Екипа по проекта ще провежда ежемесечно срещи, на които ще се обсъжда напредъка на проекта, текущи задачи и възникнали проблеми. Ще се изготви План за изпълнение на проекта, в който ще се заложат срокове и отговорности за всеки участник. Ежемесечно членовете на екипа ще попълват отчети за изпълнение на задачите си, както и time sheet за отработените дни. - провеждане на процедури за избор на изпълнител, съгласно ЗОП. В бюджета на проекта са предвидени разходи за външни услуги – възлагане на договор за консултантски услуги за подготовка/разработване на документация за предвидените по проекта обществени поръчки, както и разходи за изработване на одит по проекта. - документално осигуряване на проекта; - изготвяне и подаване на междинни и финален отчет по проекта; - други административни задачи, пряко обвързани с изпълнението на проекта Офиса на проекта ще се намира в основната сграда на КЗП в гр. София. , Contracted Amount: 510 000.00 , Reported Amount: 506 694.79

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Apra Ltd, Contracted Amount*: 189 108.00 , Reported Amount**: 189 108.00
  • Contractor: Q Electronic Ltd, Contracted Amount*: 81 900.00 , Reported Amount**: 81 900.00
  • Contractor: Svetlana, Contracted Amount*: 66 595.00 , Reported Amount**: 25 876.00
  • Contractor: Alphamarket prim Ltd, Contracted Amount*: 13 992.00 , Reported Amount**: 13 992.00
  • Contractor: Global Metrix Ltd, Contracted Amount*: 114 120.00 , Reported Amount**: 114 120.00
  • Contractor: Petrol JSC, Contracted Amount*: 171 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Consortium DS Stroy, Contracted Amount*: 252 068.00 , Reported Amount**: 251 381.17
  • Contractor: "Alpha 2018" Foundation, Contracted Amount*: 5 020.00 , Reported Amount**: 5 020.00
  • Contractor: DZI-general insurance Jsc, Contracted Amount*: 25 743.09 , Reported Amount**: 25 743.09
  • Contractor: Bulgaria Air - Posoka Company, Contracted Amount*: 84 000.00 , Reported Amount**: 938.80
  • Contractor: Nelly, Contracted Amount*: 66 595.00 , Reported Amount**: 25 323.00
  • Contractor: Support for effective consumer protection Company , Contracted Amount*: 229 440.00 , Reported Amount**: 229 440.00
  • Contractor: Panda Cooperation, Contracted Amount*: 39 576.91 , Reported Amount**: 39 576.92
  • Contractor: K and B Clima Ltd, Contracted Amount*: 21 552.00 , Reported Amount**: 23 952.00
  • Contractor: TELEVIZIA EVROPA, Contracted Amount*: 19 872.00 , Reported Amount**: 19 872.00
  • Contractor: Kontrax Jsc, Contracted Amount*: 436 425.60 , Reported Amount**: 436 425.60
  • Contractor: Dicon Group Ltd, Contracted Amount*: 970 500.00 , Reported Amount**: 970 500.00
  • Contractor: Vestauto-M Ltd, Contracted Amount*: 344 400.00 , Reported Amount**: 344 400.00
  • Contractor: EURO CONSULT 2020 LTD, Contracted Amount*: 689 760.00 , Reported Amount**: 344 879.00
  • Contractor: ESTAT LTD, Contracted Amount*: 61 440.00 , Reported Amount**: 61 440.00
  • Contractor: Blue Point Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 59 000.00 , Reported Amount**: 70 800.00
  • Contractor: Ciela Norma Jsc, Contracted Amount*: 347 199.60 , Reported Amount**: 347 199.60
  • Contractor: ODIT KONSULT A AND M, Contracted Amount*: 9 600.00 , Reported Amount**: 9 600.00
  • Contractor: NOVA BROADCASTING GROUP EOOD, Contracted Amount*: 18 849.09 , Reported Amount**: 18 849.08
  • Contractor: Direct Media Kres Ltd., Contracted Amount*: 788 400.00 , Reported Amount**: 788 400.00
  • Contractor: Law firm Yotova, Eftenova and Koparanov, Contracted Amount*: 66 786.00 , Reported Amount**: 65 610.00
  • Contractor: Forseda Systems Ltd, Contracted Amount*: 323 520.00 , Reported Amount**: 323 520.00
  • Contractor: Intelday Solutions Ltd, Contracted Amount*: 238 950.00 , Reported Amount**: 238 950.00
Subcontractors
  • Subcontractor: Alba Center Ltd, Contracted Amount*: 53 920.00
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Изготвени секторни стратегии за работа с представителите на МСП по въпросите за потребителската защита, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 2 Проведени социологически проучвания за определяне нуждите и ограниченията на МСП в областта на защита на потребителите, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Създадени мобилни групи за превантивна работа с МСП за подобряване дейността им в посока защита на потребителите, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 6.00

Financial Information

Total Project cost 5 723 179.52 BGN
Grant 5 723 179.52 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 5 723 179.52 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 10 712.89 0.00 10 712.89 КОНСОРЦИУМ "ДС СТРОЙ" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 9 455.40 0.00 9 455.40 АПРА ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 34 488.00 0.00 34 488.00 ЕВРО-КОНСУЛТ 2020 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 11 774.76 0.00 11 774.76 КОНТРАКС АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5 706.00 0.00 5 706.00 ГЛОБАЛ МЕТРИКС ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 18 000.00 0.00 18 000.00 ЕВРО-КОНСУЛТ 2020 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 16 488.00 0.00 16 488.00 ЕВРО-КОНСУЛТ 2020 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 България Ер - Посока ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 България Ер - Посока ДЗЗД
Липса на добро финансово управление 100.00 116 002.63 0.00 116 002.63 КОНСОРЦИУМ "ДС СТРОЙ" ДЗЗД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Осигуряване на обзавеждане на работните помещения за работа и заседаване на членовете на общите помирителни комисии в регионалните дирекции на КЗП и гр. София в две обособени позиции”, Estimated Amount: 64 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: „Доставка на обзавеждане на работните помещения за работа и заседаване на членовете на общите помирителни комисии в регионалните дирекции на КЗП и гр. София”
    Contractor: Panda Cooperation
    Contract total funded value: 39 576.91
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: „Доставка на климатични системи за работните помещения за работа и заседаване на членовете на общите помирителни комисии в регионалните дирекции на КЗП и гр. София”
    Contractor: K and B Clima Ltd
    Contract total funded value: 21 552.00
Procedure 2 Subject to due process: „Провеждане на обучения на представители на българските предприятия за работа с помирителните комисии в изпълнение на проект № BG16RFOP002-2.005-0001-C01 “Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия”, Estimated Amount: 160 368.00
  • Differentiated position 1: „Провеждане на обучения на представители на българските предприятия за работа с помирителните комисии в изпълнение на проект № BG16RFOP002-2.005-0001-C01 “Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия”
    Contractor: Dicon Group Ltd
    Contract total funded value: 159 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на гориво за нуждите на проекта, Estimated Amount: 222 600.00
  • Differentiated position 1: Доставка на гориво за нуждите на проекта
    Contractor: Petrol JSC
    Contract total funded value: 102 000.00
  • Differentiated position 2: Доставка на гориво за нуждите на проекта
    Contractor: Petrol JSC
    Contract total funded value: 69 600.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на сървърна система, изградена от модулни сървъри и техническо оборудване за подобряване ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия за изпълнение на проект № BG16RFOP002-2.005-0001-С01, Estimated Amount: 346 863.00
  • Differentiated position 1: Доставка на сървърна система за управление на база данни, изградена от модулни сървъри
    Contractor: Kontrax Jsc
    Contract total funded value: 318 678.00
  • Differentiated position 2: Доставка на техническо оборудване за нуждите на помирителните комисии
    Contractor: Q Electronic Ltd
    Contract total funded value: 81 900.00
Procedure 5 Subject to due process: Ефективно дистанционно обслужване на предприятията. Виртуален хелпдеск с функционалност "горещ телефон за фирми", Estimated Amount: 335 000.00
  • Differentiated position 1: Ефективно дистанционно обслужване на предприятията. Виртуален хелпдеск с функционалност "горещ телефон за фирми"
    Contractor: Forseda Systems Ltd
    Contract total funded value: 323 520.00
Procedure 6 Subject to due process: Закупуване на 5 броя леки автомобила и 1 брой микробус за осигуряване работата на мобилни групи към регионалните дирекции на КЗП, Estimated Amount: 345 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на 5 броя леки автомобила за осигуряване работата на мобилни групи към регионалните дирекции на КЗП
    Contractor: Vestauto-M Ltd
    Contract total funded value: 265 500.00
  • Differentiated position 2: Закупуване на 1 брой микробус за осигуряване работата на мобилни групи към регионалните дирекции на КЗП
    Contractor: Vestauto-M Ltd
    Contract total funded value: 78 900.00
Procedure 7 Subject to due process: Застраховка на активите, закупени по проекта - 5 броя леки автомобили и микробус, Estimated Amount: 36 000.00
  • Differentiated position 1: Застраховка на активите, закупени по проекта - 5 броя леки автомобили и микробус
    Contractor: DZI-general insurance Jsc
    Contract total funded value: 9 639.60
  • Differentiated position 2: Застраховка на активите, закупени по проекта - 5 броя леки автомобили и микробус
    Contractor: DZI-general insurance Jsc
    Contract total funded value: 8 305.23
  • Differentiated position 3: Застраховка на активите, закупени по проекта - 5 броя леки автомобили и микробус - 2019
    Contractor: DZI-general insurance Jsc
    Contract total funded value: 7 798.26
Procedure 8 Subject to due process: Избор на външен експерт - Финансов експерт, Estimated Amount: 8 995.00
  • Differentiated position 1: Избор на външен експерт - Финансов експерт
    Contractor: Svetlana
    Contract total funded value: 8 995.00
Procedure 9 Subject to due process: Избор на експерт Координатор „Отчетност на дейностите по проекта”, Estimated Amount: 8 995.00
  • Differentiated position 1: Избор на експерт Координатор „Отчетност на дейностите по проекта”
    Contractor: Nelly
    Contract total funded value: 8 995.00
Procedure 10 Subject to due process: Извършване на анализ на информационната среда за приложимост на базирани на ИКТ системи и приложения за нуждите на работата на КЗП с българските предприятия, Estimated Amount: 150 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на анализ на информационната среда за приложимост на базирани на ИКТ системи и приложения за нуждите на работата на КЗП с българските предприятия
    Contractor: Kontrax Jsc
    Contract total funded value: 117 747.60
Procedure 11 Subject to due process: Извършване на одит по проекта, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на одит по проекта
    Contractor: ODIT KONSULT A AND M
    Contract total funded value: 9 600.00
Procedure 12 Subject to due process: Извършване на ремонтни дейности за подобряване на условията за работа на помирителните комисии, Estimated Amount: 277 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на ремонтни дейности за подобряване на условията за работа на помирителните комисии
    Contractor: Consortium DS Stroy
    Contract total funded value: 252 068.00
Procedure 13 Subject to due process: Издаване на месечен Информационен бюлетин (за 30 месеца), Estimated Amount: 270 000.00
  • Differentiated position 1: Издаване на месечен Информационен бюлетин (за 30 месеца)
    Contractor: Intelday Solutions Ltd
    Contract total funded value: 238 950.00
Procedure 14 Subject to due process: Излъчване на специализирани образователни видео-материали, насочени към представителите на предприятията, Estimated Amount: 37 511.67
  • Differentiated position 1: Излъчване на специализирани образователни видео-материали, насочени към представителите на предприятията
    Contractor: "Alpha 2018" Foundation
    Contract total funded value: 5 020.00
  • Differentiated position 2: Излъчване на специализирани образователни видео-материали, насочени към представителите на предприятията
    Contractor: NOVA BROADCASTING GROUP EOOD
    Contract total funded value: 18 849.09
  • Differentiated position 3: Излъчване на специализирани образователни видео-материали, насочени към представителите на предприятията
    Contractor: TELEVIZIA EVROPA
    Contract total funded value: 19 872.00
Procedure 15 Subject to due process: Осигуряване на външни експерти за нуждите на проекта - нова процедура: Обособена позиция 1: Координатор „Отчетност на дейностите по проекта"; Обособена позиция 2: Финансист по проекта. Наличната сума по бюджетен ред 7.1. - Разходи за организация и управление на проекта преди увеличението на срока за изпълнение на проекта (и към момента) е 68 463 лв. След внимателен анализ на ръководството на КЗП е преценено, че средната продължителност на работния процес на всеки член на екипа (с изкл.на вънщните експерти) е 64-65 часа/месец. Изчислено в парични средства на база на работната заплата на служителите на КЗП, участващи в екипа на проекта, увеличена с 10% (увеличението вече е факт) се получава остатък от 15 000 лв. (2 х 7500 лв за обособена позиция)., Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Координатор „Отчетност на дейностите по проекта“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Финансист по проекта.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 16 Subject to due process: Осигуряване на експерти за нуждите на проекта, Estimated Amount: 115 200.00
  • Differentiated position 1: Координатор „Отчетност на дейностите по проекта“
    Contractor: Nelly
    Contract total funded value: 57 600.00
  • Differentiated position 2: Финансист по проекта
    Contractor: Svetlana
    Contract total funded value: 57 600.00
Procedure 17 Subject to due process: Печат на информационни и рекламни материали за нуждите на проекта - Рамково споразумение, Estimated Amount: 350 610.00
  • Differentiated position 1: Предпечатна подготовка, печат и доставка на месечен информационен бюлетин – 30 броя в тираж 300 000 бр.
    Contractor: EURO CONSULT 2020 LTD
    Contract total funded value: 180 000.00
  • Differentiated position 2: Предпечатна подготовка, печат и доставка на печатни и рекламни материали и издания за нуждите на КЗП
    Contractor: EURO CONSULT 2020 LTD
    Contract total funded value: 164 880.00
Procedure 18 Subject to due process: Посещение за обмен на опит в страни-членки на ЕС и ЕИП на експерти от КЗП. , Estimated Amount: 50 000.00
  • Differentiated position 1: ОП1 - Осигуряване на самолетни билети за полети до Брюксел - рамков договор №13
    Contractor: Bulgaria Air - Posoka Company
    Contract total funded value: 36 000.00
  • Differentiated position 2: ОП2 - Осигуряване на самолетни билети за полети до други дестинации - рамков договор №14
    Contractor: Bulgaria Air - Posoka Company
    Contract total funded value: 48 000.00
Procedure 19 Subject to due process: Провеждане на обучения за подобряване ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия (2 обособени позиции), Estimated Amount: 840 000.00
  • Differentiated position 1: Обучения на представители на българските предприятия за работа с помирителните комисии
    Contractor: Dicon Group Ltd
    Contract total funded value: 405 000.00
  • Differentiated position 2: Обучение на представителите на общите и секторните помирителни комисии за подобряване работата им в общ и превантивен план – за ранно съдействие при възникнали спорове между потребители и икономически оператори
    Contractor: Dicon Group Ltd
    Contract total funded value: 406 500.00
Procedure 20 Subject to due process: Провеждане на обучения на представители на българските предприятия за работа с помирителните комисии - нова процедура, Estimated Amount: 133 640.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на обучения на представители на българските предприятия за работа с помирителните комисии
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 21 Subject to due process: Провеждане на проучване за измерване на ефекта на проекта върху целевите групи, Estimated Amount: 78 000.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на проучване за измерване на ефекта на проекта върху целевите групи
    Contractor: Blue Point Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 59 000.00
Procedure 22 Subject to due process: Провеждане на социологическо проучване за определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защита на потребителите, Estimated Amount: 81 600.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на социологическо проучване за определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защита на потребителите
    Contractor: ESTAT LTD
    Contract total funded value: 61 440.00
Procedure 23 Subject to due process: Проучване опита на страните - членки на ЕС и ЕИП по отношение услугите, предоставяни на икономическите оператори. Изготвяне на Анализ на политиките за защита на потребителите, прилагани в страните от ЕС и ЕИП, Estimated Amount: 130 000.00
  • Differentiated position 1: Проучване опита на страните - членки на ЕС и ЕИП по отношение услугите, предоставяни на икономическите оператори. Изготвяне на Анализ на политиките за защита на потребителите, прилагани в страните от ЕС и ЕИП
    Contractor: Global Metrix Ltd
    Contract total funded value: 114 120.00
Procedure 24 Subject to due process: Публикуване на информация в медии и организиране на събития, свързани с провеждане на промоционална кампания на проект № BG16RFOP002-2.005-0001 – С01, Estimated Amount: 214 535.00
  • Differentiated position 1: ОП 1 - „Осигуряване на рекламно – информационни материали, свързани с провеждане на промоционална кампания на проект № BG16RFOP002-2.005-0001 – С01 „Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия” по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020 г.”, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие
    Contractor: Alphamarket prim Ltd
    Contract total funded value: 13 992.00
  • Differentiated position 2: ОП 2 „Публикуване на информация в медии и организиране на събития, свързани с провеждане на промоционална кампания на проект № BG16RFOP002-2.005-0001 – С01 „Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия” по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020 г.”, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие”
    Contractor: Apra Ltd
    Contract total funded value: 189 108.00
Procedure 25 Subject to due process: Разработване на мобилно и декстоп - приложение за устройства, работещи с операционни системи – Android, iOS, Windows , Estimated Amount: 350 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на мобилно и декстоп - приложение за устройства, работещи с операционни системи – Android, iOS, Windows
    Contractor: Ciela Norma Jsc
    Contract total funded value: 347 199.60
Procedure 26 Subject to due process: Създаване и излъчване на специализирани образователни видео-материали, насочени към представителите на предприятията, Estimated Amount: 800 000.00
  • Differentiated position 1: Създаване и излъчване на специализирани образователни видео-материали, насочени към представителите на предприятията
    Contractor: Direct Media Kres Ltd.
    Contract total funded value: 788 400.00
Procedure 27 Subject to due process: Създаване на ноу-хау в подкрепа дейността на българските предприятия в областта на защита на потребителите - Изготвяне на 4 секторни стратегии и 12 броя наръчници, Estimated Amount: 250 800.00
  • Differentiated position 1: Създаване на ноу-хау в подкрепа дейността на българските предприятия в областта на защита на потребителите - Изготвяне на 4 секторни стратегии и 12 броя наръчници
    Contractor: Support for effective consumer protection Company
    Contract total funded value: 229 440.00
Procedure 28 Subject to due process: Юридически услуги за подготовка/разработване на документация за предвидените по проекта обществени поръчки, Estimated Amount: 68 000.00
  • Differentiated position 1: Юридически услуги за подготовка/разработване на документация за предвидените по проекта обществени поръчки
    Contractor: Law firm Yotova, Eftenova and Koparanov
    Contract total funded value: 66 786.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN